Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

<<

Anoniem284

Bericht 30 Nov 2019 21:59

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Leuk Isabel!
<<

Anoniem272

Bericht 30 Nov 2019 23:21

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik vind het ook niet zo leuk dat de nadruk in het andere topic op kwantiteit in plaats van kwaliteit ligt. Maar ik zie dat boeken van Martine Bijl en Astrid Holleeder ook in de DWDD-selectie zitten, ook niet echt topliteratuur vrees ik (of wel?)

Kunnen we niet de Booker Prize winnaars van de afgelopen jaren gaan lezen, of de jaarlijst van de NRC of Volskrant of zoiets?

https://www.volkskrant.nl/de-gids/met-e ... ~b5d4335d/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Nov 2019 23:23

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Filoria schreef:Ik vind het ook niet zo leuk dat de nadruk in het andere topic op kwantiteit in plaats van kwaliteit ligt. Maar ik zie dat boeken van Martine Bijl en Astrid Holleeder ook in de DWDD-selectie zitten, ook niet echt topliteratuur vrees ik (of wel?)

Kunnen we niet de Booker Prize winnaars van de afgelopen jaren gaan lezen, of de jaarlijst van de NRC of Volskrant of zoiets?

https://www.volkskrant.nl/de-gids/met-e ... ~b5d4335d/

Is wat mij betreft niet erg.

Als een boek me niet leuk lijkt lees ik het niet, of laat ik me verrassen. En ik vond de boeken van Astrid Holleeder leuk om te lezen ?.
<<

Anoniem284

Bericht 30 Nov 2019 23:35

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Mijn doel was in ieder geval ook niet per se topliteratuur. De boeken bij DWDD worden wel zorgvuldig uitgekozen door boekhandelaren, vind ik erg goed en leuk.

En jouw idee klinkt ook prima toch als daar behoefte aan is. Misschien een ander topic voor openen?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Nov 2019 23:35

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Filoria schreef:Ik vind het ook niet zo leuk dat de nadruk in het andere topic op kwantiteit in plaats van kwaliteit ligt. Maar ik zie dat boeken van Martine Bijl en Astrid Holleeder ook in de DWDD-selectie zitten, ook niet echt topliteratuur vrees ik (of wel?)

Kunnen we niet de Booker Prize winnaars van de afgelopen jaren gaan lezen, of de jaarlijst van de NRC of Volskrant of zoiets?

https://www.volkskrant.nl/de-gids/met-e ... ~b5d4335d/
Maakt het uit of iets topliteratuur is of niet?

Voor mij gaat het er meer om dat ik boeken lees die ik zelf misschien niet snel zou kiezen.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2019 09:40

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Filoria ik vind jouw idee ook leuk maar zit nu al volop in deze, en twee challenges gaat me niet lukken. Maar volgend jaar graag die van jou!

Ik zit er nu zo’n 30 pagina’s in en het is een heerlijk boek. Ik weet eigenlijk heel weinig van de integratie van Ambonezen destijds in Nederland dus ik ga hier ook een gat in mijn kennis mee vullen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 01 Dec 2019 11:12

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Het maakt voor mij niet uit dat het geen topliteratuur is.

Ik heb overigens ook regelmatig meegeschreven in het andere topic maar voor mij ligt persoonlijk niet de nadruk op kwantiteit. Ik lees geen boeken om maar aan mijn gestelde doel te komen maar omdat ik lezen leuk vind en het leuk vind om te zien want anderen lezen. Lijkt een titel mij interessant dan zoek ik deze zelf wel op.

Ik heb het boek van deze maand zojuist besteld. Ik lees eigenlijk wel liever e-boeken omdat ik, op boeken voor mijn kinderen na, geen hardcopy boeken meer koop. Mijn boekenkast werd te vol haha.
<<

Anoniem284

Bericht 01 Dec 2019 11:49

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Caulfield schreef:Filoria ik vind jouw idee ook leuk maar zit nu al volop in deze, en twee challenges gaat me niet lukken. Maar volgend jaar graag die van jou!

Ik zit er nu zo’n 30 pagina’s in en het is een heerlijk boek. Ik weet eigenlijk heel weinig van de integratie van Ambonezen destijds in Nederland dus ik ga hier ook een gat in mijn kennis mee vullen.


Ooooh, nu word ik nieuwsgierig!
<<

Anoniem284

Bericht 01 Dec 2019 11:50

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ja, jammer wel hè Isabel dat er geen e-boek van beschikbaar is!
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2019 12:18

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Isabel, ik geef mijn hardcopy’s na lezen eigenlijk altijd weg.
En als ik de tijd vind wil ik zo’n biebkastje voor ons huis gaan zetten, dat mensen daar boeken kunnen pakken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Dec 2019 12:41

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Dit lijkt me een leuke challenge! Ik lees veel te weinig naar m'n zin, misschien dat dit een goede stok achter de deur is. Ik ga even bedenken of ik hier aan mee ga doen!
<<

Anoniem284

Bericht 01 Dec 2019 20:54

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Leuk GreenPepper!
<<

Anoniem272

Bericht 01 Dec 2019 21:46

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Oké, ik doe wel gewoon mee met deze! Ik geef mezelf het boek voor kerst :D
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2019 22:13

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Leuk GP en Filoria!
<<

Anoniem284

Bericht 01 Dec 2019 23:15

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Leuk Filoria!
<<

Anoniem272

Bericht 05 Dec 2019 14:44

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik vertelde het mijn man en die wees me erop dat we Grip van Stephan Enter al in de kast hebben staan, dus die ga ik vast lezen. Gaat over bergwandelaars. Ben benieuwd :)
<<

Anoniem284

Bericht 05 Dec 2019 22:43

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Leuk, kan je alvast zijn stijl wat aanwennen wellicht!

Caulfield, ben je al ver in het boek?
<<

Anoniem284

Bericht 21 Dec 2019 09:24

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb het boek ondertussen binnen! Ik probeer nog een ander boek uit te lezen voor het nieuwe jaar. Maar als dat niet lukt, begin ik sowieso 1 januari in dit boek.
<<

Anoniem272

Bericht 21 Dec 2019 09:33

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Hier gaat 'ie volgende week onder de kerstboom.

Ik heb Grip (van dezelfde schrijver) net uit. Ik vond het goed werken dat het vanuit verschillende perspectieven was geschreven. En een thema dat mij persoonlijk aanspreekt :) Er zit wel veel franje in de zinnen. Dat had van mij ietsje minder gemogen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 21 Dec 2019 12:40

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Hij is nu toch uit als ebook zie ik. Ik ga eerst de preview lezen om te kijken of ik het wat vind.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem284

Bericht 21 Dec 2019 13:56

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

MrsMath schreef:Hij is nu toch uit als ebook zie ik. Ik ga eerst de preview lezen om te kijken of ik het wat vind.


Oh beter!
<<

Anoniem284

Bericht 09 Jan 2020 00:49

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Hoe gaat het, lezers?

Ik ben nog niet zo ver. Hoofdstuk 3 ben ik nu. In het eerste hoofdstuk kwam ik een stukje tegen vrij aan het begin over een olifant en ik snap ‘m niet. Ik vraag me af of het een metafoor is, maar waarvoor dan.. ik zal het morgen even precies opzoeken. Ik vroeg me af of jullie dat ook hadden. Of het is misschien iets wat ik op een later moment in het boek ga begrijpen..
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jan 2020 08:59

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb hem al weer heel lang uit, dus deze weet ik ff niet meer. Ik vond het een erg mooi boek, had het niet snel zelf gekozen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Jan 2020 00:11

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb helaas nog geen boek! Hopelijk lukt het nog met de bibliotheek. Gelukkig zijn we nog niet op de helft van de maand.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Jan 2020 13:26

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb het boek nu een weekje uit. Vond het een heel mooi boek. Hebben meer hem al uit?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers