Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


iPhone 11

<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 08:21

Re: iPhone 11

Nee, ik kan er zelf ook wel 1 kopen. Ik vraag me alleen af waarom je het zou willen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2019 08:28

Re: iPhone 11

Savi schreef:Nee, ik kan er zelf ook wel 1 kopen. Ik vraag me alleen af waarom je het zou willen.


Voor mij is het belangrijkste argument voor een top flagship model de steengoede camera. Dat vind ik zo belangrijk, zeker met een kind. Ik gebruik m'n SLR camera bijna niet meer. Kijk maar eens op m'n Instagram naar de foto van gisteren.

Voor mij is dat dan een Google Pixel maar het top model van iPhone heeft ook echt een goeie camera, heb 'm laatst nog bij m'n zus getest.

Snap dat dat niet voor iedereen een argument is hoor maar voor mij wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 08:36

Re: iPhone 11

Steengoed maakt mij inderdaad geen bal uit, maar ik wil wel een fatsoenlijke camera. Ooit tijdelijk een telefoon uit de Samsung J series gehad en dat was echt huilen.
Dus gewoon weer een Samsung S, maar niet de nieuwste want dat vind ik gewoon zonde van het geld. De 6 of 7 maakt ook mooie foto's.
En volgens mij geldt dat voor de iPhone 8 bijv. ook.

Ik snap die drang naar het nieuwste van het nieuwste nooit zo. En als iemand dan zegt dat haar hele leven erop staat dan is het op zich wel logisch dat mensen zeggen dat dat met een ouder model ook prima gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2019 08:42

Re: iPhone 11

Ja dat laatste argument ben ik 't met jou eens hoor. Althans, ik vind het wél belangrijk om een fijn, snel en groot (opslag) toestel te hebben omdat het het belangrijkste device is wat ik echt verreweg het meeste van alles gebruik. Maar ik snap dat dat met een ouder toestel ook nog gaat. Mijn telefoon is nu ook twee jaar oud intussen.
Maar goed ik heb ook makkelijk praten want m'n man heeft gewoon besloten dat hij er twee heeft gekocht van het net nieuwe model, eentje voor hemzelf en eentje voor mij. Logisch wel maar dat maakt't wel meer luxe voor mij natuurlijk.
Het enige wat ik zo eng vind is de kwetsbaarheid van zo'n duur toestel dus er gaat wel een hoesje omheen.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Nov 2019 08:53

Re: iPhone 11

Ieder voor zich toch? Ik begrijp best wel dat je veel geld kan uitgeven voor een telefoon met zo’n camera en zoveel data. Dan heb je geen echte camera meer nodig; je bespaart juist geld. ?

Marin, in dat geval zou je eens kunnen informeren of je je toestel uitgebreider kan verzekeren. De meeste inboedelverzekeraars hebben voor schade aan mobiele elektronica een beperkte dekking tot zo’n €500 maar die je vaak wel uit kan breiden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2019 08:57

Re: iPhone 11

Oh dat is wel slim. Ik zal eens navragen inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Nov 2019 13:54

Re: iPhone 11

Maar of je er een wil kopen van 1600 euro of een van 1000 euro is toch gewoon persoonlijk? Net als de een voor een kleine auto kiest van 5 jaar oud of een nieuwste van een duur merk? Beiden vervoeren ze je maar bij de een vind je meer dan bij de ander. Heb je 250 Pk nodig als je je kind naar de opvang brengt? Vast niet, maar rijdt wel lekker.
Ik snap nooit zo goed waarom dan zo nadrukkeliko moet worden vermeld dat je het er zélf niet voor over hebt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 01 Nov 2019 13:57

Re: iPhone 11

Ja eens met Caro.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 13:58

Re: iPhone 11

Natuurlijk is het persoonlijk en ieder voor zich, maar mag je het dan niet vragen?

Ik zie, met zulke dingen, eigenlijk altijd Apple dingen (dus niet met auto's enzo) gewoon vaak dat mensen het nieuwste van het nieuwste 'moeten' hebben, bij collega's ook. En ik vraag me dan gewoon af, waarom?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Nov 2019 14:04

Re: iPhone 11

Ik denk dat je zulke dingen best kan vragen maar het is de manier waarop. Dit is geen open vraag maar direct al heel veroordelend. Overigens kreeg ik ook allemaal opmerkingen van collega's in Canada toen ik daar een nieuwe Iphone gekocht a 1200 dollar. Dat ze dat echt totaal niet begrepen en nooit zouden doen.. maar ondertussen schoven zij elk weekend voor 300 dollar aan coke in hun neus. Als je het ervoor over hebt en je hebt het geld snap ik de keuze voor een nieuwe telefoon echt wel. Als je 'm op afbetaling koopt wat minder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2019 14:07

Re: iPhone 11

Savi schreef:. En ik vraag me dan gewoon af, waarom?


Nou om de redenen die gegeven worden dus.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 14:13

Re: iPhone 11

Ik zie niet echt veel redenen als ik eerlijk ben, maar prima.

Ik hou het wel bij ChiQ haar 'dan vind je het gewoon niet zo belangrijk waarschijnlijk'.
Al snap ik dat ook niet, maar goed, het zal dan wel.

Ik zal het niet weer vragen. Beloofd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2019 14:34

Re: iPhone 11

Oké ik las best wel wat over camera's en meer geheugen enzo, wat me prima redenen lijken voor een high end telefoon versus budget.

Best wel een rare discussie dit haha. Gelukkig kan iedereen prima voor zichzelf beslissen wat ze een telefoon waard vinden en zijn er verschillende telefoons beschikbaar. ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 14:39

Re: iPhone 11

Marin schreef:Oké ik las best wel wat over camera's en meer geheugen enzo, wat me prima redenen lijken voor een high end telefoon versus budget.

Best wel een rare discussie dit haha. Gelukkig kan iedereen prima voor zichzelf beslissen wat ze een telefoon waard vinden en zijn er verschillende telefoons beschikbaar. ?

Dat zijn inderdaad prima redenen, alleen ging het totaal niet om high end telefoons versus een budget model.
Of is een ouder type iPhone ineens een budget model?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2019 14:45

Re: iPhone 11

Pfff. Dezelfde argumenten gaan toch nog steeds op? Kan je je echt niet voorstellen dat mensen de nieuwste technologie willen? Die ontwikkeling is er toch niet voor niets?
Het staat natuurlijk iedereen persoonlijk te kiezen wat ze willen maar pertinent niet snappen waarom mensen iets nieuws willen, vind ik best een beetje gek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 14:48

Re: iPhone 11

Nou nee dus dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, niet als daar zo'n prijskaartje aan hangt.
<<

ChiQ

Bericht 01 Nov 2019 14:55

Re: iPhone 11

Savi schreef:Nou nee dus dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, niet als daar zo'n prijskaartje aan hangt.


En zo kan je alles wel bevragen. Waarom woon ik in een groot huis terwijl een simpel appartement ons ook een warm onderkomen kan bieden.. of waarom koop ik dagelijks koffie onderweg naar mijn werk terwijl er koffie thuis is..
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 14:59

Re: iPhone 11

Dat is zeker waar ChiQ. Ik ben snel tevreden misschien.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Nov 2019 15:04

Re: iPhone 11

Ik ben over het algemeen ook een budgetbeestje, maar boer met een telefoon wel altijd vooruit. Ik ging van de iPhone 7 naar de xr, en ben alle dagen in mijn nopjes met de mooie foto’s. Het doet me niet genoeg om de nieuwste van de nieuwste te kopen, want dat gaat me aan het hart al dat geld. Maar wil dus o.a om de foto’s wel wat mee komen zeg maar.
Het is ook maar net waar je je plezier uithaalt. Mijn vriend wil om de zoveel jaar een nieuwe auto, en dat kan ik dus niet snappen. Zo zal er altijd wel ergens verschil zijn.
<<

ChiQ

Bericht 01 Nov 2019 15:45

Re: iPhone 11

Savi schreef:Dat is zeker waar ChiQ. Ik ben snel tevreden misschien.


Ja, of je hebt weer andere dingen waar je wel je geld aan uitgeeft. Ik heb een vriendin die een rolberoerte krijgt als ze een kledingstuk van €50,- moet afrekenen maar reist de wereld over naar sterrenrestaurants.
<<

Anoniem290

Bericht 01 Nov 2019 16:04

Re: iPhone 11

Ja precies wat je zegt ChiQ. Ik vind zelf 1300 euro voor een telefoon teveel, als degene die voor mij voldoet 900 euro kost. Veel geld ja, maar ik kan het betalen en ik wil dat toestel. Vriendin van me heeft inmiddels al 10 redenen geappt waarom ik beter een goedkopere Samsung kan kopen. Laat mij lekker. Ik heb ook een vrij dure auto en dure tassen. Zeker niet onmisbaar, maar als ik er blij van word is het prima toch? Ik vind het dan soms wel vervelend als de beoordelende opmerkingen dan niet stoppen. Dat het belachelijk is om zoveel geld aan dit of dat uit te geven. We zijn een huis aan het bouwen en iedereen wil ineens even melden dat ze zelf nooit zo groot willen wonen, want wie gaat het poetsen (de poetsvrouw) en wie gaat die tuin doen? (Vriend en tuinman). Laat ons lekker.

Maar goed. Dat was even off-topic. Ik ben inmiddels met smart op mijn telefoon aan het wachten, want deze redt het niet langer dan 2 uur met met de batterij. Zo onhandig.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Nov 2019 16:10

Re: iPhone 11

Overigens snap ik het juist heel goed bij de aanschaf van een telefoon. Tegenwoordig zit je hele leven op dat ding.. email, foto's, appjes, agenda.. alles! We zijn er de hele dag mee bezig en gaan nooit van huis zonder.

Poppy, voelt dan bijna beetje als afgunst denk ik? Wel jammer want jullie zullen juist enorm trots zijn op jullie huis.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Nov 2019 19:03

Re: iPhone 11

Mijn man zijn iPhone 11 is vandaag gearriveerd! Hij heeft het model met twee lenzen. Goeie kans dat ik ook nog overstag ga want met mijn 7 kan ik echt niet zulke mooie foto’s maken en dat vind ik met name bij het vastleggen van mijn kinderen zonde.

Daarnaast doe ik meestal wel lang met telefoons, al heb ik deze pas twee jaar. Nadeel van een ouder model kopen als er ook al nieuwere uit zijn is dat ze minder lang meegaan omdat de technologie sneller veroudert.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Nov 2019 22:18

Re: iPhone 11

Maar Poppy, van dat huis, zou dat er niet mee te maken hebben dat je er graag over vertelt (naar mijn idee) hoe groot en duur het allemaal is?

Ik snap trouwens heel goed dat je veel geld voor een telefoon neer legt. Ik vind dat een heel belangrijk ding, alles staat erop. En idd goeie foto's maken vind ik ook erg belangrijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem290

Bericht 01 Nov 2019 23:01

Re: iPhone 11

Sam schreef:Maar Poppy, van dat huis, zou dat er niet mee te maken hebben dat je er graag over vertelt (naar mijn idee) hoe groot en duur het allemaal is


Ik vertel er juist bewust helemaal niks over. Maar we wonen in een dorp en mensen zien het toch gebeuren. En ik krijg ook vragen, en als ik dan de tekeningen laat zien krijg ik meteen commentaar. Hier heb ik er geloof ik ook nooit iets over gemeld.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers