Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afval

<<

Anoniem321

Bericht 23 Okt 2019 12:00

Re: Afval

Ah oké, dankjewel!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 23 Okt 2019 14:03

Re: Afval

Scheid je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles?
Ja, groen, PMD (nu ik net gelezen heb wat dat is), papier en luiers.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt?
Door boterhamzakken opnieuw te gebruiken en áls we ooit eens Chinees eten, bewaren we die bakken en gebruiken die voor van alles en nog wat. In de winkel wil ik ook heel graag eens bewuster op plastic te letten.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet?
Nog wel, hebben het er toevallig van de week over gehad dat we niks zinnigs meer krijgen aan reclame dus we in ieder geval een ja/nee sticker willen en even gaan overwegen of dit geen nee/nee sticker wordt.

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes?
Heel weinig, kliekjes worden vaak met de lunch/volgende avond gegeten of gaan anders de vriezer in.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval?
Nee, heel erg weinig.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen?
Ik vind ze fijn, wij hebben een grote groene en grijze en zou voor papier eigenlijk ook wel heel fijn vinden, maar die hebben ze hier niet.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Okt 2019 14:58

Re: Afval

Scheid je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles?
Ja, maar niet alles. We scheiden GFT, glas, papier en rest. Hier wordt door de gemeente overigens erg weinig gefaciliteerd, dat zou in een grote stad als dit wel beter kunnen vind ik. Zo zijn er in onze buurt weinig containers voor plastic of glas en geen mogelijkheid om luiers apart in te leveren. We hebben ook 'maar' 2 containers, GFT en rest.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt?
Brood in trommeltje, eigen tas mee voor de boodschappen, los fruit en groenten meenemen. Maar het zou nog beter kunnen.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet?
Nee, ik vind reclame folders heerlijk om in te bladeren. Ik scheur de dingen eruit die ik wil kopen. Er komt ook ontzettend veel spam geadresseerd, dus zo'n sticker lost niet alles op.

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes?
Heel weinig, we eten het de volgende dag of gebruiken het in een ander gerecht. Alleen wat M laat liggen gooien we weg.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval?
Ja met 2 kinderen in de luiers gaat het best hard.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen?
Ik zou er wel meer willen, zodat we ook makkelijker meer kunnen scheiden.
december 2016
juli 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Okt 2019 15:33

Re: Afval

Scheidt je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles? Papier deed ik altijd al apart , sinds kort heb ik een klein bakje op het aanrecht waar ik al gft afval in doe en legen we na het avond eten. Waarom doe ik dit omdat het beter is we we vanaf volgend jaar elke 3 weken de grijze container word geleegd ipv om de week.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt? Ik neem altijd al tasjes mee naar de winkel. Verder denk ik er weinig om, er zit overal plastic om. Ik kocht afgelopen week een bloemkool die in het plastic dat. Onzin toch

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet? Ja scheelt een hoop oud papier en heb er een app voor ideaal

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes? Weinig en wat er over blijft bewaren we en eet mijn man op vrijdags op

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval? Ja hier kan je geen plastic inleveren we hebben elke 2 weken een container vol

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen? Zijn ondingen in je tuin. We hebben maar een kleine tuin. We hebben een grijze en groene

Edit: idd scheiden ipv recycle. Kon vanmorgen niet op de naam komen. Bedankt
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Okt 2019 15:37

Re: Afval

Wij scheiden pmd, papier, glas, GFT, restafval en textiel.

Waar we nu wonen moet je verplicht pmd container en GFT afval, terwijl er ook een groot verzamelpunt is. Dat zou ik liever gebruiken ipv die lelijke containers voor de deur.

Ik vind het goed voor het milieu om te scheiden.

Luiers mogen hier ook bij GFT.

We ontvangen hier geen reclamefolders.

Ik gebruik overal bakjes voor. En ik wil nog herbruikbare fruit/groentezakjes kopen voor wat we kopen in de winkel.

We hebben best vaak kliekjes over doordat dochter niet altijd wil eten. Ze heeft er dan zo in lopen prutsen dat ik het ook niet meer wil bewaren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Okt 2019 21:01

Re: Afval

Scheidt je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles?
Ja. Beter voor het milieu en ook omdat we 4 containers hebben. Grijs wordt maar 1 keer per maand geleegd en met luiers zit-ie in die tijd ook wel vol, haha. Scheiden moet dus wel.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt?
Hier zou ik wel meer aan kunnen doen. Ik scheid het afval wel, maar het is niet zo dat ik iets niet koop omdat er plastic omheen zit.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet?
Nee. Ik vind het er doorheen bladeren zo leuk..

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes?
Valt mee, over het algemeen weten we vrij goed in te schatten hoeveel eten we nodig hebben. Als er over is, is dat nog geen halve portie, dus dat gaat dan wel weg.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval?
Best wel. Sowieso luiers, maar ook bepaalde verpakkingen ed. De container zit na een maand iig wel vol.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen?
Ze zijn handig om te hebben, maar niet mooi in je tuin! We hebben er 4, grijs, groen, papier en plastic en dat vind ik ook echt wel genoeg.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem269

Bericht 27 Okt 2019 21:53

Re: Afval

Scheidt je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles? Ja plastic, papier, gft, restafval en textiel.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt? Lunchtrommels ipv plastic zakjes, eigen tas mee naar de markt/supermarkt enz en groente en fruit in de supermarkt doe ik in een papieren zak ipv een plastic zakje.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet? Niet. Omdat ik die iedere week doorlees en dat fijner vind dan via een app.

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes? Echte mini kliekjes gooi ik weg. Kliekjes waarvan we met twee personen nog echt van kunnen eten vries ik in.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval? Heel weinig eigenlijk.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen? Wij hebben een kliko voor papier, gft en restafval. Plastic hebben we in speciale plastic vuilniszakken die we aan de straat moeten zetten.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 27 Okt 2019 22:26

Re: Afval

Scheidt je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles? Voor zover mogelijk in mijn buurt wel. Wat op wordt gehaald: restafval en papier/karton. Daarnaast verzamel ik glas en pmd apart en dat breng ik weg als de zak vol is (pmd) of het teveel in de weg staat (glas). Helaas wordt gft hier in de binnenstad niet ingezameld.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt? Ik gebruik voor los fruit/groente/broodjes herbruikbare netjes en zakjes. Waar ik kan kies ik voor plasticloze verpakkingen.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet? Ja, de brievenbus deel ik met 5 anderen en dat is voor mij al bepaald. Ik lees ze online als ik wil.

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes? Af en toe helaas. Ik blijf het lastig vinden te doseren voor 1 persoon met koken en wil soms niet dagen achter elkaar hetzelfde eten om het maar op te maken. Soms kook ik bewust voor 2 dagen en dan eet ik dus een kliekje. Ik heb maar een klein vriesvak dus kan niet veel bewaren.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval? Nee, elke week een klein zakje van 10 liter. Soms iets meer.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen? Ik heb er geen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 28 Okt 2019 12:14

Re: Afval

Scheid je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles?
Ja dat doe ik. Groen, papier, glas, plastic, chemisch afval en rest.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt?
Dat vind ik wel lastig, want zoveel spullen zijn verpakt in plastic. Ik scheid het dus van het restafval. Verder probeer ik veel her te gebruiken, bijvoorbeeld broodzakken.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet?
Ja. Ik hoef al die folders niet, zonde van het papier en dan zit ik met die zooi.

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes?
Teveel vind ik zelf. Ik vries wel regelmatig dingen in, en kleine porties bewaar ik voor zoontje voor als we iets eten wat voor hem niet geschikt is. Maar het kan beter nog.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval?
Ja, best wel. Ik weet niet goed hoe dat op te lossen is.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen?
Een grote grijze met 2 vakken voor plastic en rest. En een groene.
Ik zou best ook een bak willen voor papier, nu ligt dat overal en nergens en dat vind ik irritant.
<<

Anoniem317

Bericht 28 Okt 2019 15:27

Re: Afval

Scheid je jouw afval? Waarom wel/niet. Waarin deel je alles?
Ja, wij scheiden ons afval: papier, plastic, groen, glas, textiel en rest.

Hoe zorg jij dat je zo min mogelijk plastic verspilt?
Probeer zelf bijvoorbeeld zo min mogelijk plastic zakjes te gebruiken en het netjes te scheiden. Vind ik wel lastig, want als je bijvoorbeeld een lege taartdoos hebt, heb je papier, plastic en groen (als afval). Probeer dan toch netjes te scheiden.

Heb je een sticker tegen folders? Waarom wel of juist niet?
Nee, wij lezen ze graag. Doen wel samen met m’n ouders.

Gooi je veel etensresten weg? Wat doe jij met kliekjes?
Nee, probeer soms voor twee dagen te koken of mijn vriend eet het als lunch. Er gaat bijna nooit iets weg.

Buiten alles sorteren, heb je dan nog veel restafval?
Nee, valt reuze mee als je kijk naar huishoudelijk afval. Tijdens de verbouwing vond ik het vervelender. Toen hebben we van die grote (puin)containers laten komen of zelf afgevoerd naar de milieustraat.

Kliko's, vind je ze fijn of juist niet? Welke containers staan er bij jullie? Zou je er meer of minder willen?
Ja, we hebben er 3 (groen, plastic en papier). Vind alleen dat ze wek vaker geleegd mogen worden. Papier is nu 1x per maand, plastic 1x per 3 weken en groen 1x per 2 weken.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers