Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 21 Okt 2019 10:17

Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Hoe oud was je toen je kinderen kreeg en hoe kijk je daar nu op terug? Natuurlijk heb je er niet altijd invloed op en loopt het leven zoals het loopt, maar had je in je ideale plaatje je kinderen eerder of later willen hebben?

Zelf was ik 31 en 32. Inmiddels ben ik 36 en zou nog wel een derde willen, maar mijn kinderen waren pittige baby's/peuters en de vrijheid die we nu krijgen is ook fijn en ik vind mezelf wel aan de oude kant voor een derde.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2019 10:20

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 32 toen ik moeder werd. Bij een eventuele tweede ben ik waarschijnlijk 35. Ik vind dat best wel oud maar ja.
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 21 Okt 2019 10:24

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik/wij waren 28 en 30.
Ik vond dat mooie leeftijden om moeder te worden, de eerste overkwam ons eigenlijk dus als we er zelf ‘klaar’ voor waren geweest waren die leeftijden wel wat opgeschoven. Maar het is zoals het is en zo is het goed.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Okt 2019 10:29

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 23 en 26. Aan de jonge kant dus. Met name de eerste was een verrassing, dus ik denk wel dat ik anders een paar jaar ouder was geweest bij de eerste. Wel had ik altijd in mijn hoofd dat ik jong moeder wilde worden, in de zin van rond mijn 30e klaar als dat erin zou zitten. Dus dat is wel gebeurd, alleen iets eerder dan dat ik in eerste instantie verwacht had.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Okt 2019 10:36

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

31 en 34. Vond en vind ik prima, het is hoe het is en ik heb geluk gehad op het gebied van vruchtbaarheid.
Nu ben ik 39 en heb ik vrienden en vriendinnen die nog baby’s krijgen en dan ben ik echt wel blij dat ik uit die periode ben. Ik heb er 2 op school, heerlijk.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 21 Okt 2019 10:37

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik dacht al dat een oud topic naar boven werd gehaald, maar nee.

post1265949.html#p1265949

Oma hier was 36 bij de eerste en is 38 als de tweede zich aandient. Ik mag in mijn handjes knijpen, want het is steeds snel gegaan en ik heb nauwelijks klachten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Okt 2019 10:42

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 27 bij de oudste en 31 bij de jongste
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2019 10:43

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was (en ben nog) 29 bij de geboorte van mijn zoon. Vriend was 31.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Okt 2019 10:45

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 29 en net een paar dagen 32.

Voor mij prima zo, ik ben al samen met mijn man sinds dat ik 19 ben, we hadden beide een baan en een prima huis, in deze situatie wilde ik graag voor de 35 klaar zijn met kinderen krijgen als het ons gegeven zou zijn i.v.m. de risico's die dan toch toenemen. Als de omstandigheden anders waren geweest dan was de wens groter geweest en had ik ook op latere leeftijd nog kinderen willen krijgen hoor, maar nu hadden we beide het gevoel van waar wachten we eigenlijk nog op, we gaan er gewoon voor.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem318

Bericht 21 Okt 2019 10:46

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Haha Amandine, precise hetzelfde hier. Sommigen vinden dit oud, maar ik had echt niet anders gewild, ik was er eerder zo niet klaar voor. Ik vond mijn leven zonder kinderen veel te leuk, ik wilde het absoluut niet loslaten. En ineens sloeg dat om, maar toen was ik al 34 en moest ik er nog aan beginnen. Met eerst 2 miskramen was ik "al" 36 bij de eerste. Ik merk wel nu ik weer zwanger ben dat ik het nu lichamelijk veel zwaarder vind dan bij de eerste (en ik ben maar 1 jaar ouder), dus dat zou dan wel pleiten voor wat jonger aan kinderen te beginnen. Maar goed, ik wilde dat toen niet, dus dan houdt het op.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 21 Okt 2019 10:48

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

24 en 27, hopelijk 30 bij een derde
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 21 Okt 2019 10:54

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik vind het ook prima zo. Misschien zou het lichamelijk beter zijn om ze eerder te krijgen (en dan met name wat betreft het aankunnen van de gebroken nachten m.i.), maar sommige dingen lopen nu eenmaal zoals ze lopen. Ik heb nooit een hele sterke kinderwens gehad, maar ik zei ook nooit dat ik geen kinderen wilde.
Pas nadat ik mijn (nu) man leerde kennen en we even getrouwd waren, ben ik erover na beginnen te denken. Ik was toen 35 en een trigger was ook dat mijn moeder 35 was toen ze mij kreeg (ze is in 2012 overleden). Dat leek wel het zetje te zijn dat ervoor gezorgd heeft dat we er voor zijn gegaan. Mijn man was er overigens al klaar voor.

Niet quoten a.u.b.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Okt 2019 10:55

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

26 bij de eerste en 28 bij de tweede. Er komt geen 3e.
Vriend was geloof ik, 30 en 32 jaar.
Ik wilde al wel eerder, vriend nog niet.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2019 10:57

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Madame Butterfly schreef:Haha Amandine, precise hetzelfde hier. Sommigen vinden dit oud, maar ik had echt niet anders gewild, ik was er eerder zo niet klaar voor. Ik vond mijn leven zonder kinderen veel te leuk, ik wilde het absoluut niet loslaten. En ineens sloeg dat om, maar toen was ik al 34 en moest ik er nog aan beginnen. Met eerst 2 miskramen was ik "al" 36 bij de eerste. Ik merk wel nu ik weer zwanger ben dat ik het nu lichamelijk veel zwaarder vind dan bij de eerste (en ik ben maar 1 jaar ouder), dus dat zou dan wel pleiten voor wat jonger aan kinderen te beginnen. Maar goed, ik wilde dat toen niet, dus dan houdt het op.

Wat leuk dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!

Ach, voor alles is wat te zeggen: als je jong zwanger bent zijn de kinderen eerder het huis uit. Als je later zwanger bent heb je wel zo'n beetje alles kunnen doen wat je wilde voor je kinderen kreeg, ik prefereer de 2e optie.

OT, ik was 33 toen ik moeder werd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Okt 2019 11:00

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was nog net 23 bij de eerste en 27 bij de tweede. De oudste niet gepland en een complete verrassing. We waren er helemaal niet klaar voor, maar hebben het gered met veel ups en downs. De tweede werd geboren met een beperking, alleen kwamen we daar na twee jaar pas achter. Ook hier hebben we het geregeld heel moeilijk mee gehad (en nog), maar de laatste tijd merk ik dat we ook uit dit dal weer opklimmen. Misschien was het beter geweest als we later kinderen hadden gekregen, maar ja, dat weet je niet. Het is goed zo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 21 Okt 2019 11:00

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Wij zijn straks (net) 32 en 35.

Ik vind mezelf ook wel oud om een eerste kindje te krijgen. Maar toch is het perfect zo. Eerder had ik nog niet de juiste relatie en ook binnen deze relatie is dit moment voor ons perfect. Dit gevoel overstemt het "oud-zijn" gevoel.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Okt 2019 11:14

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 27 bij de oudste en 30 bij de jongste. We waren er klaar voor en ergens heb ik deze leeftijden altijd een beetje in mijn hoofd gehad. Het liep dus toevallig ook zo.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Okt 2019 11:14

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 26 toen onze dochter geboren werd. En zal 28 zijn als ons tweede kindje geboren wordt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2019 11:16

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was net 28 en mijn vriend nog net 27. Hopelijk beide 30 bij deze tweede.

Ondanks dat het echt wel jong is (toch?), leek het me altijd wel mooi om al jong 'uit de kinderen' te zijn. Dan je 44 bent en al je kinderen al groot zijn. Nu ben ik wss 54 voordat 'alle' kinderen groot zijn.
Ik kijk wel echt uit naar de vrijheid die 'grote kinderen' met zich meebrengt.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2019 11:19

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Savi schreef:Ik was net 28 en mijn vriend nog net 27. Hopelijk beide 30 bij deze tweede.

Ondanks dat het echt wel jong is (toch?), leek het me altijd wel mooi om al jong 'uit de kinderen' te zijn. Dan je 44 bent en al je kinderen al groot zijn. Nu ben ik wss 54 voordat 'alle' kinderen groot zijn.
Ik kijk wel echt uit naar de vrijheid die 'grote kinderen' met zich meebrengt.

Hm, vind het niet zo jong, 28. Mooie gemiddelde leeftijd lijkt mij!
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2019 11:23

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Mijn zin is een beetje raar. Ik bedoel dat het gewoon nog jong is, gemiddeld idd. Wordt tegenwoordig wel als 'jong' gezien dacht ik.
Niet dat het echt heel erg jong is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Okt 2019 11:24

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 31 bij mijn oudste dochter en was nog net een maand 33 (bijna 34 dus) bij de tweeling. Ik had een dubbele eisprong en dat kan met de leeftijd te maken hebben. Verder had ik prima zwangerschappen, ik had niet eerder en niet veel later kinderen gewild. We were lucky!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem321

Bericht 21 Okt 2019 11:29

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Ik was 37 toen onze zoon geboren werd. Nu ben ik 41 en staat mijn zoon op het punt naar de basisschool te gaan.
Ik ben zo laat moeder geworden omdat ik eerst nooit een kinderwens had. Die diende zich aan toen ik 36 werd en we hadden het geluk dat ik gauw zwanger raakte.

Als je puur kijkt naar fysieke gesteldheid/leeftijd dan had ik rond mijn 30e wel moeder willen worden en was er misschien ook nog een 2e gekomen.

Aan de andere kant denk ik ook wel eens dat er een reden is dat ik op mijn 36e pas zwanger raakte. Ik voel me de laatste jaren mentaal veel sterker dan pakweg 10 jaar terug. De vraag is of ik het op mijn 30e psychisch wel allemaal had kunnen bolwerken.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2019 11:29

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Savi schreef:Mijn zin is een beetje raar. Ik bedoel dat het gewoon nog jong is, gemiddeld idd. Wordt tegenwoordig wel als 'jong' gezien dacht ik.
Niet dat het echt heel erg jong is.

Oh, ok!
<<

Anoniem313

Bericht 21 Okt 2019 11:36

Re: Hoe oud was je toen je je kinderen kreeg?

Savi schreef:Mijn zin is een beetje raar. Ik bedoel dat het gewoon nog jong is, gemiddeld idd. Wordt tegenwoordig wel als 'jong' gezien dacht ik.
Niet dat het echt heel erg jong is.


Toen ik op m’n 31e bij de VK kwam benadrukten ze ook een paar keer dat ik zo jong was. Dat viel toch echt wel mee. Maar inderdaad, de gemiddelde leeftijd schuift op en dat is ook weer afhankelijk van waar je woont en wat je doet etcetera.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron