Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goedkoopste vs duurste huis

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Okt 2019 14:59

Re: Goedkoopste vs duurste huis

@ Minx, had je dan niet beter kunnen gaan huren? 7 ton voor zo'n relatief kleine woning ga je dat er nog wel voor krijgen straks als de woningmarkt weer gaat instorten (en dat gaat gebeuren met deze luchtbel die aan het ontstaan is). Overigens zou ik nooit zoveel aan een woning uitgeven, ook al zou ik dat kunnen betalen. Dan kies ik er net zoals nu voor om een dag minder te werken en meer vrije tijd te hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Okt 2019 16:17

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Fred schreef:@ Minx, had je dan niet beter kunnen gaan huren? 7 ton voor zo'n relatief kleine woning ga je dat er nog wel voor krijgen straks als de woningmarkt weer gaat instorten (en dat gaat gebeuren met deze luchtbel die aan het ontstaan is). Overigens zou ik nooit zoveel aan een woning uitgeven, ook al zou ik dat kunnen betalen. Dan kies ik er net zoals nu voor om een dag minder te werken en meer vrije tijd te hebben.


Ons huis was geen 7 ton hoor, een huis van die maat zou hier 7 ton zijn en geen 2,5
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 24 Okt 2019 16:58

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Onze wijk kun je nergens aanklikken, dus heb het dorp genomen. Goedkoopste 225.000 dn duurste 1.250.000 sn dan nog een paar met prijs op aanvraag. Ik weet sowieso een huis dat te koop staat voor 2.3 miljoen. Denk dat dat het duurste is.
<<

Anoniem290

Bericht 24 Okt 2019 17:00

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Fred, wij hebben net een hypotheek afgesloten met 1,3% rente. Dan zou je voor een huis van 7 ton maar 758 rente betalen en aflossing. Daar kun je hier niet voor huren.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 24 Okt 2019 17:06

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ik weet even niet zo snel wat het duurste en goedkoopste is maar om je een idee te geven.. dit zijn m'n achterburen.. Niet normaal!

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... cht-213-a/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Okt 2019 17:19

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Poppy schreef:Fred, wij hebben net een hypotheek afgesloten met 1,3% rente. Dan zou je voor een huis van 7 ton maar 758 rente betalen en aflossing. Daar kun je hier niet voor huren.


Dan moet je natuurlijk wel aflossingsvrij een hypotheek afsluiten. En als je dt in 30 jaar af wil lossen komt er nog zo’n 2000 euro per maand bij.

Overigens vind ik de huizen die in onze wijk 7 ton kosten niet mooi. Zijn vaak behoorlijk oud en niet praktisch ingedeeld. Heb je ineens een enorm gang bv. Ik heb dan liever meer woonoppervlak.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Okt 2019 17:21

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Feline schreef:Ik weet even niet zo snel wat het duurste en goedkoopste is maar om je een idee te geven.. dit zijn m'n achterburen.. Niet normaal!

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... cht-213-a/


Bizar he, daar koop je hier nog een flinke villa voor.
2015 💙
<<

Anoniem269

Bericht 24 Okt 2019 20:27

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Feline jij neemt je buurt wel heel ruim. Gister woonde je nog aan het Hugo de Grootplein en nu is de Lindengracht gelegen aan je achtertuin. Lijkt me niet helemaal kloppen, is niet eens hetzelfde stadsdeel.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Okt 2019 20:37

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ik heb wel echt in mijn wijk gekeken, en hoe meer ik erover nadenk, hoe gekker ik die prijzen vind ('goedkoopste' huis € 439.500).

Dit huis bijvootbeeld. Op ons blokje. Staat te koop voor bijna 5 ton, moet je kijken wat je daarvoor krijgt:

https://www.funda.nl/koop/hilversum/hui ... eerlaan-3/

Een huis van 116m2 met gaskachels, 3 slaapkamers, vlizotrap naar een matige zolder... dat is toch niet zoveel geld waard?

En toch blijven de Amsterdammers maar komen (de helft van de klas van I. komt uit Amsterdam), omdat het in Amsterdam blijkbaar nóg duurder is :palm:

Edit: zie nu het voorbeeld van Feline. Nog veel erger inderdaad. Lieve help.
<<

Anoniem284

Bericht 24 Okt 2019 20:53

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Filoria schreef:Ik heb wel echt in mijn wijk gekeken, en hoe meer ik erover nadenk, hoe gekker ik die prijzen vind ('goedkoopste' huis € 439.500).

Dit huis bijvootbeeld. Op ons blokje. Staat te koop voor bijna 5 ton, moet je kijken wat je daarvoor krijgt:

https://www.funda.nl/koop/hilversum/hui ... eerlaan-3/

Een huis van 116m2 met gaskachels, 3 slaapkamers, vlizotrap naar een matige zolder... dat is toch niet zoveel geld waard?


Als die BMW erbij zit, doe ik het ervoor ?.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 24 Okt 2019 22:18

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Claire**** schreef:Feline jij neemt je buurt wel heel ruim. Gister woonde je nog aan het Hugo de Grootplein en nu is de Lindengracht gelegen aan je achtertuin. Lijkt me niet helemaal kloppen, is niet eens hetzelfde stadsdeel.


Haha, fair enough! Jordaan is ook best groot ;) Maar ik woonde hiervoor op het HdG-plein (ga nog steeds naar de ap daar, vandaar dat ik elke dag langs dat restaurant kom) en woon sinds maart inderdaad bij Lindegracht!
Hoe groot is een buurt eigenlijk?
<<

Anoniem269

Bericht 25 Okt 2019 14:59

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Frederik Hendrik buurt is het "eilandje" als het ware. Dus de grachten geven bij die buurt de grenzen weer. Jordaan is ook verdeelt in buurten. In sommige zaken wordt Jordaan-West samengevoegd met FredHen buurt zoals toen bij parkeergarage-gate. Omdat dat op de buurtgrenzen ligt.

Maar qua huizenprijzen maakt het natuurlijk wel veel verschil of je in centrum of westerpark woont (ook ivm afval voorziening, parkeer vergunning etc). Ook al zit t aan elkaar vastgebakken.
<<

Anoniem307

Bericht 25 Okt 2019 16:08

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Als ik dan 1.3% rente lees, dan word ik alweer jaloers, terwijl de rente van mijn hypotheek 'maar' 0.9% meer is. Zonder de enorm lage rente, ook op mijn hypotheek, had ik hier, waar ik nu woon, niet kunnen wonen. Ik betaal nagenoeg hetzelfde voor dit huis als het appartementje in mijn oude dorp, maar daar zit dan ook een renteverschil van 4% in.
<<

Anoniem284

Bericht 25 Okt 2019 21:18

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Feline schreef:Ik weet even niet zo snel wat het duurste en goedkoopste is maar om je een idee te geven.. dit zijn m'n achterburen.. Niet normaal!

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... cht-213-a/


Maar dit staat wel al meer dan een halfjaar te koop. Wie gaat dit dan ook betalen voor zo weinig ?.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Okt 2019 09:57

Re: Goedkoopste vs duurste huis

??? gaat lekker hier in de wijk, vandaag weer een woning online gekomen. 645000 wederom vrijstaand. Nu moet ik er wel bij zeggen dat onze wijk veel vrijstaand en twee onder 1 kap heeft. De rijtjes woningen zitten allemaal tussen de 2 en 3,5 een beetje afhankelijk van wanneer ze gebouwd zijn en hoever uitgebouwd ze zijn. Het deel van de wijk waar wij zitten wonen verhoudingsgewijs ook echt veel jonge mensen. En de komende 10-20 jaar gaat de wijk ook heel erg verjongen.

Als ik bijvoorbeeld bij mijn ouders in de straat kijk, het stuk waarvan ik weet wie er wonen. Als ik naar die 16 huizen kijk waarvan ik het zeker weet.
Van die 16 huizen staan er 2 leeg op dit moment waarvan er 1 te koop staat, in 5 huizen woont een alleenstaande vrouw van boven de 75. 1x een echtpaar van 80+, 1x echtpaar 65/70. En dan nog 6 huizen waar mensen wonen tussen de 50 en 60 en 1 stel eind 30.
En dit is het gemiddelde van deze wijk.
2015 💙
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Okt 2019 10:40

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Claire**** schreef:Frederik Hendrik buurt is het "eilandje" als het ware. Dus de grachten geven bij die buurt de grenzen weer. Jordaan is ook verdeelt in buurten. In sommige zaken wordt Jordaan-West samengevoegd met FredHen buurt zoals toen bij parkeergarage-gate. Omdat dat op de buurtgrenzen ligt.

Maar qua huizenprijzen maakt het natuurlijk wel veel verschil of je in centrum of westerpark woont (ook ivm afval voorziening, parkeer vergunning etc). Ook al zit t aan elkaar vastgebakken.


Ja, Jordaan is nog best groot vind ik. Bedankt voor de uitleg! Ik zou sowieso geen huis kopen hier tenzij ik miljoenen had en een investering wilde :) Voor nu is het wel leuk om hier even te wonen!
<<

Anoniem269

Bericht 26 Okt 2019 11:31

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Jordaan is wel heel waardevast. Dat gaat nooit meer heel erg omlaag, dus op zich is het een hartstikke goede aankoop. Maar je krijgt (momenteel) inderdaad erg weinig ruimte voor je geld. Dat is 1 straat verderop in een andere buurt alweer anders. Maar ja, het is natuurlijk ook wel een unieke sfeer.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 03 Nov 2019 21:55

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Vanaf morgen komt op RTL4 een programma over dit onderwerp: “Voor het zelfde geld”.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Nov 2019 08:45

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Wij gaan kijken. Huizen kijken en inrichten is iets dat we beiden echt tof vinden. We gaan ook altijd raden bij vt-wonen hoe ze de huizen gaan inrichten. Meestal zitten we er niet ver naast.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Nov 2019 10:59

Re: Goedkoopste vs duurste huis

@ Minx en dat voor Z en specifiek de wijk of plaats B. Niet gedacht dat het daar zo duur zou zijn.

vt-wonen kijk ik wel eens. Ik vind het meestal zonde in te zien hoeveel spijkers ze de muur inslaan om frutsels aan op te hangen etc. Dan denk ik altijd, wat als ze het niet mooi vinden dan moeten ze al die gaten dicht gaan smeren en dus ook opnieuw de muur een kleurtje geven (ook al zouden ze de kleur op de muur mooi vinden).

Bij ons zouden ze best alleen de achtertuin mogen doen (binnen juist niet!). We hebben er wel eens serieus over nagedacht om ons op te geven, maar met onze kop op tv vinden we toch maar niets.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Nov 2019 13:44

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Vanavond start er op RTL4 een nieuwe serie: Voor hetzelfde geld. Hier gaan ze met stellen kijken naar huizen in verschillende delen van het land met eenzelfde vraagprijs. Sluit helemaal aan op dit topic dus :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2019 10:56

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Vond het programma best wel tegenvallen. Leuk om de huizen te zien maar als mensen aangeven max een uur reistijd naar werk waarom gaan ze dan op een uur zitten op een stuk waar elke dag mega file staat. Dat zijn toch echt serieuze overwegingen.
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 05 Nov 2019 14:08

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Het goedkoopste in mijn stad is € 119500,- Een maisonnette in de binnenstad met 1 slaapkamer, oppervlakte 50m2

Het duurste is € 895000,- Een bed & breakfast in de binnenstad wat eigenlijk 3 rijksmonumenten zijn met 8 gastenkamers en een prive vertrek met 4 slaapkamers en 1 badkamer. Oppervlakte 477m2.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2019 14:15

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Misoe schreef:Het goedkoopste in mijn stad is € 119500,- Een maisonnette in de binnenstad met 1 slaapkamer, oppervlakte 50m2

Het duurste is € 895000,- Een bed & breakfast in de binnenstad wat eigenlijk 3 rijksmonumenten zijn met 8 gastenkamers en een prive vertrek met 4 slaapkamers en 1 badkamer. Oppervlakte 477m2.


Bizar he, dan zit je zo dichtbij elkaar maar zulke verschillen. In de stad is hier het goedkoopste nu een appartement in H waar je al 159000kk voor betaald die is 88m2 de daarna goedkoopste is een nieuwbouw studio van 32m2 voor 159000 von
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 05 Nov 2019 14:29

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Is ook zo, maar die maisonnette van 119000,- moet ook nog minstens 20.000 tegen aan voor het een beetje iets zou kunnen zijn.
Alles is minstens 25 jaar oud wat daar in zit. :P
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers