Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 19 Okt 2019 10:16

Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Mijn dochter van 8 is niet te genieten. Ze is moe. Paar keer wat later naar bed gegaan en hoppa, het is feest hier in huis. Gister enorm drama gehad omdat ze niet wilde aankleden want aankleden is saai ? Mijn reactie was prima, dan ga je in hemd en onderbroek naar de oppas toe, en die viel niet in goede aarde... Het huis was te klein, maar uiteindelijk is ze aangekleed naar de oppas gegaan.

Nu weer. Ze ging omkleden en kon zo snel geen paardrijbroek vinden. Hop, weer drama, inclusief stampend de trap op, dikke tranen, deuren gooien... Puber gedrag all over en dan is ze pas 8.

Nu krijgt ze haar paardrijbroek niet aan, weer drama.

En ik weet hoe het komt, ze is moe, maar ik accepteer niet dat ze zo de sfeer in huis bepaalt, met deuren gooit en een grote mond heeft.

Mijn man is aan het werk en ik sta er alleen voor. En ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Help! Hoe kom ik deze dag door? ?

Disclaimer: dit topic is met een knipoog maar jeetje, dat beloofd wel wat voor de puberteit ?
2009~2011~2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Okt 2019 10:21

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Geen oplossing hier, alleen de tip om een klein beetje in te leven: wanneer ik zelf dit soort gedrag vertoon dan voel ik me ook echt KUT. En dan heb ik vooral iemand om me heen nodig die begrip toont, even met me wil zitten, even erkent dat dingen kut zijn, etc.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je alles moet accepteren wat ze doet want ik kan me voorstellen dat de sfeer in huis er onder lijdt. Maar dit op een liefdevolle manier proberen te bespreken kan misschien bij haar voor wat ontdooiing zorgen. Laat haar beschrijven wat ze voelt, waar ze het voelt in haar lijf, hoe ze zich op andere dagen voelt, wat het beste zou helpen voor haar vandaag. En ook: hoe jullie kunnen zorgen dat niet iedereen er de hele dag last van hoeft te hebben.

Sterkte gewenst!! Zal niet meevallen, zo’n dame in huis.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 19 Okt 2019 11:09

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Ik heb zojuist eenzelfde exemplaar bij haar vader afgeleverd, die van mij is alleen ruim 10.
Gisteren the masked singer mogen kijken, vandaag niet te pruimen. En het is de schuld van iedereen behalve die van zichzelf. Ik heb na al die jaren nog nooit de manier gevonden hoe er mee om te gaan :(
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Okt 2019 11:20

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Ik zie dat eigenlijk nooit als pubergedrag. Ze kunnen toch op elke leeftijd een boze bui hebben?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 19 Okt 2019 11:22

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Op de een of andere manier worden die buien echt wel heftiger naarmate ze ouder worden hoor. Ik vind het een groot verschil met nu en bijvoorbeeld 3 jaar geleden.
<<

Anoniem279

Bericht 19 Okt 2019 11:28

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Ik heb geen parental advice zegmaar, maar als ik naar mezelf kijk, als ik moe ben en hoe ik soms kan reageren, dan kan ik eigenlijk alleen maar met UN mee gaan.
<<

ChiQ

Bericht 19 Okt 2019 12:19

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Laat haar maar even tieren. Ze voelt zich gewoon naar, ik heb dat ook. Ik moest bijv gisteren ongesteld worden dus één bom emotie. Ik trok mijn panty stuk, daar moest Julian om lachen dus arm kind kreeg de volle laag, te laat uit huis weggegaan dus ik was vreselijk pissig op álles, en ik liet zéker op de rotonde niemand ertussen, later viel een enorm volle ordner uit mijn handen lag alles door elkaar op de grond op kantoor en toen heb ik een potje gehuild (was alleen, zo dramatisch). Intens boos was ik. En ik ben 35, kan er niet eens mee dealen, dus een 8 jarige mag ook even van de leg zijn. Ze komt er vanzelf uit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Okt 2019 12:59

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Als mijn vier jarige zo’n dag heeft en ik weet dat het komt doordat hij moe is, en we hebben verder geen plannen dan installeer ik hem op de bank met kussens en dekentje, laat hem een Netflix film uitzoeken en pof nog een bak popcorn voor hem. Lekker relaxt bijkomen en morgen weer een dag.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 19 Okt 2019 14:24

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Ik vind ook dat de buien heftiger worden naarmate ze ouder wordt. Het is wel echt anders dan toen ze 4 was merk ik.

Inmiddels is de rust wedergekeerd. Ik heb haar met rust gelaten en na een half uurtje zat ze aangekleed op de bank. We hebben er daarna even over gepraat en geknuffeld en toen was het weer goed. Ze heeft lekker paard gereden en nu hangt ze op de bank, we hebben geen plannen verder vandaag ☺️
2009~2011~2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Okt 2019 14:45

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Mooi topic. Heel herkenbaar wat je schrijft en bij mij is het dan ook nog mijn bonuskind en daardoor nog wat ingewikkelder (voor mij om er mee om te gaan). Ik kan me helemaal vinden in wat UN en Chiq zeggen maar ik merk bij mezelf dat het in de praktijk lastig is om er op zo’n positieve manier mee om te gaan.

En ik wijdt het ook zeker wel aan (pré)pubergedrag hier, want het is heel ander gedrag dan een aantal jaren geleden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Okt 2019 15:33

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Ik heb geen pubergedrag in huis maar ik zeg wel eens als de oudste z'n gedrag me boos maakt: ik snap je maar als je zo doet word ik ook boos. Dat wil ik niet dus ik laat je nu even met rust.

En dan ga ik met oordopjes in op zolder strijken. Want anders raak ik zelf ook hartstikke opgefokt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2019 13:55

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Urban Naked schreef:Geen oplossing hier, alleen de tip om een klein beetje in te leven: wanneer ik zelf dit soort gedrag vertoon dan voel ik me ook echt KUT. En dan heb ik vooral iemand om me heen nodig die begrip toont, even met me wil zitten, even erkent dat dingen kut zijn, etc.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je alles moet accepteren wat ze doet want ik kan me voorstellen dat de sfeer in huis er onder lijdt. Maar dit op een liefdevolle manier proberen te bespreken kan misschien bij haar voor wat ontdooiing zorgen. Laat haar beschrijven wat ze voelt, waar ze het voelt in haar lijf, hoe ze zich op andere dagen voelt, wat het beste zou helpen voor haar vandaag. En ook: hoe jullie kunnen zorgen dat niet iedereen er de hele dag last van hoeft te hebben.

Sterkte gewenst!! Zal niet meevallen, zo’n dame in huis.

Wil jij mijn moeder zijn ❤️
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Okt 2019 14:40

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Ik doe m’n best Carrie
#teammaple🍁
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Okt 2019 17:07

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Wat?? Worden de buien erger?? Ik was net blij er een beetje vanaf te zijn ?
Maar wat een logische, maar vooral ook goede tip wordt hier gegeven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 18:28

Bericht 30 Okt 2019 11:13

Re: Hoe overleef ik mijn dochter vandaag? ;-)

Tijd van het jaar ook een beetje denk ik.

Mijn zoon is 12 en volop in zijn puber fase, zijn lichaam veranderd, er word veel van hem verwacht, school en sport eisen veel tijd van hem. Alles is op dit moment nee, straks, of moet dat?!

:12:
Sometimes, it takes balls to be a woman.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers