Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Claimgedrag

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Okt 2019 10:14

Claimgedrag

Mijn oudste dochter van ruim 3,5 vertoont de laatste tijd ontzettend claimgedrag. Bezoek claimt ze meteen door op schoot te kruipen, ze hangt steeds aan je en vraagt heel veel negatieve aandacht door te zeuren, te huilen, door de jongste twee na te doen als we hen even aandacht geven. Ze doet het ook bij mensen die we niet zo goed kennen. Zo kruipt ze op schoot bij allerlei mensen als we op een verjaardag zijn, trekt ze aan de kleding van de kdv-leidsters van de tweeling als we die ophalen en kietelt iedereen die we op straat tegenkomen en vaag kennen. Naast dat ik er zelf helemaal gek van word vind ik het ook geen fijn idee dat ze zo fysiek is met vreemden.

Is dit herkenbaar? Hebben jullie tips?

Wat we al doen:

- ze mag wat langer opblijven dan de tweeling. Dan eten we met haar rustig een toetje en lezen we een verhaaltje en hebben we alle aandacht als ze naar bed gaat.
- we doen regelmatig iets 1 op 1 met haar.
- ook als de tweeling wel wakker is probeer ik momenten van volle aandacht voor haar te creëeren door even een spelletje met haar te doen, naar een speeltuin te gaan waar zij het meest aan heeft of gewoon even te knuffelen en te kletsen.

Vooral het avondeten is een drama. Want naast dat ze niks eet (wat we proberen te negeren) zeurt ze, gooit ze ‘per ongeluk’ dingen om. Alles om maar onze aandacht te krijgen. Ik word hier oprecht heel verdrietig van, het is helemaal niet meer zo gezellig.

Als je dan één op één iets met haar doet is het zo’n leuk kind! Niet te vergelijken met hoe ze nu het grootste deel van de dag doet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Okt 2019 10:34

Re: Claimgedrag

Heel herkenbaar Teun, vooral de laatste maanden voor de naar school ging! Het was toen soms zo niet leuk hier.. steeds doen alsof ze er baby was, heel vervelend nep huiltje erbij. Alles voor de aandacht inderdaad.

Ik deed vaak een poging om het te negeren. Dat legde ik dan ook wel eens uit. Ik gaf dan aan dat ik haar gedrag op dat moment echt niet leuk vond en pas weer met haar zou praten als ze weer zichzelf is. Zo krijgt ze geen beloning (in de vorm van aandacht) voor haar slechte gedrag. Maar het was wel heel lastig hoor.. soms is negeren gewoon niet te doen.

Als ze straks naar school gaat, gaat het geheid een stuk beter, haha. Heb je nu alleen niet zoveel aan ;)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Okt 2019 10:50

Re: Claimgedrag

Zou het de leeftijd zijn? Hier een 3-jarige peuter die over 3 maanden 4 jaar wordt en ook continue aandacht vraagt. Alleen dan in de vorm van driftbuien zodra ze iets niet mag of haar oudere zus aandacht van ons krijgt. We doen inderdaad veel een op een met haar en dan gaat het goed. We brengen de meiden nu ieder apart naar bed maar ik lees dat je dit ook al doet. Geen nieuwe tips dus maar wel herkenning. Ik vind dit echt een hele moeilijke fase.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Okt 2019 14:06

Re: Claimgedrag

Bedankt voor jullie reacties Isabel en Arwyn. Fijn dat het herkenbaar is, zo lastig he! Ze zitten zichzelf ook zo in de weg. Ik hoop dat het inderdaad over gaat als ze naar school mag, maar dat duurt nog vier maanden. Poeh!

Soms spreek ik haar op een veel te volwassen manier aan op haar gedrag, dat helpt natuurlijk ook niet ? . Bijvoorbeeld door te zeggen dat zij altijd alle aandacht had toen ze zo oud was als de tweeling en dat zij diezelfde aandacht nu met drie moeten delen. Dat komt niet zo binnen. Maar wat wel?! Van negeren wordt het in elk geval op korte termijn alleen maar erger steeds.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 18 Okt 2019 15:35

Re: Claimgedrag

Ook herkenbaar bij ons, het laatste half jaar voor school. Ze had gewoon echt meer uitdaging nodig. Het is echt stukke beter nu!
Weinig tips, behalve dat fysieke bij anderen, dat kun je wel bespreken denk ik, en misschien zo nodig zelfs verbieden of afspraak maken bij wie het mag (bijv papa, mama, opa en oma, evt ooms en tante).
Hier heeft ze ook regelmatig op de gang gestaan als ze na waarschuwingen toch door ging.
Juli 2015
Maart 2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 18 Okt 2019 15:41

Re: Claimgedrag

Lastig dat ze dat zo doet naar vreemden. Heb helaas geen tips.

Herkenbaar in de zin dat de oudste ook negatief aandacht vraagt. Meeste van de tijd is hij zo opstandig, boos, doet zn broertje en zusje met opzet pijn, brutaal.

Pff ik hoop dat het de leeftijd is en dat het tijd is om naar school te gaan en niet nog steeds vanwege het feit dat zn broertje en zusje er zijn en nog steeds veel aandacht nodig hebben en vragen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers