Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak per week speeldate na school?

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 17 Okt 2019 13:17

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Sam schreef:Maar dat is wel super leuk zo dat afspreken, Snirp. Als t echte maatjes zijn!


Ja, zo leuk om te zien samen! Hij is 2 maandjes jonger, dus ze roepen nu al dat ze tot groep 8 bij elkaar in de klas zitten.

Maar de eerste keer dat hij bij mij was en het even niet zo lekker liep tussen de twee heren vond ik het wel lastig om daarop in te springen, haha. (Andere jongetje zat T. een beetje te plagen, en T. was moe en kon niet zoveel hebben :palm: Uiteindelijk zat N. met het vriendje te spelen en las ik met T. een boek :P ).
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Okt 2019 13:29

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Sam schreef:Pep zit pas 2 weken op school, nog niet gespeeld. Maar heb er ook helemaal geen zin in nog..
Snap dat het op een gegeven moment super leuk is voor je kind, maar ik heb geen zin in andermans kinderen :eyes:
En inderdaad in het begin vind ik 1x per week echt genoeg. Hij is nu ook nog helemaal kapot van school.



Hier speelt dochter meestal bij eens ander. Dus soms heb ik zoiets van kom ook eens bij ons thuis spelen ?
2014 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Okt 2019 13:34

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Alleen op dinsdag en vrijdag kan het. De andere dagen gaat ze naar de bso. Maar op dinsdag heeft ze om 17.30 zwemles..dan mag ze van mijn tot 16.00/16.30 spelen. Ze is om 14.15 uit school.
Op vrijdag is ze om 12.00 klaar. Soms doen we dan meteen spelen met lunch erbij tot 15.30/16.00.
Of als we pas na de lunch afspreken van 13.30-17.00.
Het wisselt wel een beetje. Verschilt ook wel per kind met wie ze afspreekt.
En ik probeer wel vaak te beperken tot 1x per week spelen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Okt 2019 13:36

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

bosjesvrouw schreef:Hier speelt dochter meestal bij eens ander. Dus soms heb ik zoiets van kom ook eens bij ons thuis spelen ?


Die van mijn wil ook bijna altijd bij de ander. Opzich prima, maar dan moet ik nog een keer fietsen en daar heb ik niet altijd zin in ?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Okt 2019 14:55

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Meestal 1 of 2 keer per week. D. gaat 2 keer per week naar de bso en sinds kort op maandag zwemles. Hij wil meestal thuis afspreken, bij andere vindt hij nog steeds een beetje spannend.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 17 Okt 2019 21:29

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Hier mocht dat 1x per week bij ons thuis en evt 1x per week elders.

Waar we nu wonen zijn speeldates niet zo gebruikelijk. Je komt als ouders niet op school, tenzij je binnen 2 km van school woont. Er is vervoer van en naar school, dus als je uit bent, staat de taxi of schoolbus al voor je klaar.

De verjaardagspartijtjes zijn daarom altijd in het weekend.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem294

Bericht 18 Okt 2019 14:51

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Er wordt dagelijks afgesproken, vaak kan ik het net zo sturen dat 1 kind uit spelen is, waardoor ik voor 2 extra kinderen een plekje in de auto heb die met mij mee kunnen zodat ze alledrie tegelijk kunnen afspreken.

Vaak zet ik de 2 die met mij mee zijn gegaan dan weer thuis af als ik mijn kind die uit spelen is ga ophalen, zodat ik zelf niet in de knoop kom qua tijd. Vaak komen ouders te laat en ben ik dan weer te laat om mijn kind op te halen en meestal moeten we daarna door naar sport en daar wil ik ook gewoon op tijd zijn. Dan rij ik liever wat meer rond en tank ik wat vaker dan dat ik steeds wachten moet op ouders en moet stressen.

Ze gaan naar een Montessorischool in de stad, dus iedereen woont erg verspreid. Dat vind ik soms wel lastig omdat het dan allemaal zoveel tijd kost met halen/brengen.

Soms zijn er 3 kinderen hier, dan rijdt mijn zoon met de moeder van zijn vriendje mee, die hier om de hoek woont, en dan lopen ze hierheen. Zo kan ik voor de meiden dan allebei iemand meenemen.
De jongens spelen dan liever hier omdat mijn zoon een erg grote kamer heeft en ze bij t vriendje in de woonkamer moeten gamen. Ik vind het allemaal prima. Hij is hier 5 dagen in de week (vaak ook in het weekend) denk ik ? en inmiddels zelfvoorzienend in drinken etc. Soms bel ik even naar boven dat het wat zachter moet maar verder zie ik ze dan alleen als we thuis komen en eerst wat drinken.

Vrijdag is de enige dag dat we geen sport hebben en dan mogen ze alleen hier spelen, of zoon bij vriendje om de hoek zodat hij zelf thuis kan komen. Dan wil ik niemand meer hoeven ophalen of een kind naar huis brengen maar gewoon rustig koken en thuis blijven ?

Ik vind het altijd juist wel gezellig al die kinderen over de vloer.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Okt 2019 14:59

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Meestal 1x per week. Op dinsdag en donderdag gaan ze naar de BSO. Op maandag past mijn schoonmoeder op en mogen ze ook gerust spelen. Veel vriendjes hebben dan echter zwemles. Op woensdag hebben de meiden zelf zwemles. Op vrijdag spelen ze eigenlijk altijd van 14-17.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Okt 2019 15:39

Re: Hoe vaak per week speeldate na school?

Er is hier geen touw aan vast te knopen wie wat waar en hoe. En dat is prima. Soms zijn ze thuis en dan worden ze gebeld om alsnog te spelen, soms gelijk uit school. Zoon komt altijd thuis voor een oude broek en oude schoenen, want die is altijd buiten met zijn vriendjes.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers