Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

<<

Anoniem269

Bericht 16 Okt 2019 16:24

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Ja. Ik heb dit tot nu toe 3-4 keer gedaan. Dan is één van mijn kinderen spelen na school en dan eten we ovenschotel als avondeten. Dan ga ik ze snel halen terwijl dat die schotel in de oven staat. Dan ben ik max 20 minuten weg. Langer zou ik het ook niet doen. Ik vind de oven aan laten staan voor mijn idee minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld de droger. Die zet ik dan af als ik weg ga.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Okt 2019 16:31

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Ik doe dit nooit, ik vind het toch een eng idee.
De oven (die automatisch uit gaat na ingestelde tijd) zou ik wel minder eng vinden dan het gasfornuis.
<<

Anoniem284

Bericht 16 Okt 2019 16:33

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Nee, dat durf ik niet. Net zoals de droger, durf ik ook niet aan te laten als ik weg ben. Zeker niet nadat laatst hier in de stad een brand in een woning is ontstaan door een droger op zolder. En ik moet er ook niet aan denken dat er iets gebeurt, de boel afbrandt en mijn hond nog in huis is en ik zelf weg ben.

Ik heb vroeger wel eens een keer per ongeluk een verkeerde stand aangezet en gelukkig was ik thuis waardoor ik het opmerkte. Ik was op mijn slaapkamer en toen ik de woonkamer weer in kwam stond alles blauw van de rook. Ik zou mezelf dus niet vertrouwen, want toen dacht ik ook dat ik niks fout had gedaan. Er zou maar een bakpapiertje in de fik vliegen ofzo, brrr.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Okt 2019 20:30

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Nee, dat durf ik niet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem269

Bericht 16 Okt 2019 21:16

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Mijn oven gaat automatisch uit als de tijd erop zit. Net als m'n wasmachine. Ik laat die dingen gewoon aan staan als ik er niet ben. Heb daar nooit echt over negedacht eigenlijk.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 16 Okt 2019 22:12

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Ik laat geen apparaten aan staan als ik wegga. Dat vind ik niet prettig.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 16 Okt 2019 22:13

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Nee, beslist niet.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Okt 2019 22:43

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Mijn oven gaat automatisch uit als de timer afgelopen is, ik laat hem gerust even aanstaan als ik (kort) weg ben. Evenals de wasmachine en de vaatwasser. De droger niet, maar onze droger is niet helemaal ok meer en die laat ik zelfs niet draaien als ik naar een andere verdieping ga.

♥♥
<<

Anoniem307

Bericht 16 Okt 2019 23:50

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Toen ik nog in mijn oude woning woonde deed ik dat weleens. Dan moest ik even snel naar de winkel, 500 meter lopen, en dan vond ik het onnodig om hem uit te zetten. Nu zou ik dat niet zo snel meer doen. Ik moet al drie km rijden naar de supermarkt, dus dat lijkt me te lang.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 17 Okt 2019 06:29

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Heel af en toe gebeurt dit wel eens, alhoewel het nu minder is dan vroeger. Toen de jongste nog op het kdv zat, zette ik de oven wel eens op als ik haar ging halen. Nu zitten ze beiden op school en daar wonen we 300 meter vandaan dus dan wacht ik gewoon altijd tot ik terug ben. Onze oven gaat overigens ook automatisch uit als de timer afgelopen is.
2012 & 2016
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2019 06:32

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

M'n eerste reactie is ja, ik laat m aan. Maar denk dat ik m in de praktijk uitzet. Toch te eng.
<<

Anoniem317

Bericht 18 Okt 2019 21:50

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Nee, ik blijf in de buurt. Ik ben hooguit even buiten, maar wel in de buurt van het huis.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 19 Okt 2019 08:56

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Ik laat hem wel aan als ik met dochter "buiten speel" voor de deur, maar verder nooit.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Okt 2019 09:18

Re: Laat jij de oven aan als je even weg gaat?

Ligt er een beetje aan wat er in zit en hoe lang ik weg denk te zijn.

Mocht ik lasagne maken en ik moet even snel iets buiten doen van kleine boodschappen dan ga ik de oven niet uitzetten. Mocht ik iets van slow cooking in de oven hebben staan, dan ga ik echt geen 8 uur thuis blijven voor de oven. Ik zal ook geen hele dag weg blijven dan, maar iets langer wegblijven is dan geen probleem.

Ik heb in dat soort gevallen niks in de oven staan waar bakpapier bij betrokken vanwege de vlambaarheid daarvan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers