Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #7

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Okt 2019 08:48

Stomme vragen topic #7

Ik zou dan wel een kleinigheidje meenemen, leuk juist!

Doet me trouwens denken aan een paar weken geleden. Collega van mij is bevallen (heel triest verhaal want tijdens deze zwangerschap is haar man overleden) en ik had een schattig rompertje gekocht om die met een kaartje per post naar haar te versturen. Maat 62/68, onze jongste zit inmiddels in 74/80. Had mij man ‘s ochtends (ik denk uit gemakzucht, geen zin om naar boven te lopen) J dat rompertje aangetrokken. Dommerd! Nu geef ik dat rompertje maar aan een hele goede vriendin die zwanger is. J heeft hem een dag gedragen en hij is dus een keertje gewassen maar ik vind hem zonde om hem daarom weg te doen maar ik kan hem ook niet meer naar mijn collega sturen.

===
Deel 6
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2019 10:39

Re: Stomme vragen topic #6

Thanks, ik heb zojuist idd maar een mutsje en sokjes bij de Zara gekocht. Daar heb je geen kledingmaat voor nodig.

Oh wat stom en balen Lady.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Okt 2019 11:10

Re: Stomme vragen topic #6

Anelisan schreef:Ik heb een stomme vraag.
Welk telefoonnummer hebben jullie op de klassenlijst van school staan?
Ik zat te denken mbt het afspreken.

Bellen kinderen naar jouw mobiel als ze willen afspreken of naar een vast nummer?.
Hier op de lijst staan allemaal mobiele nummers maar stel dat ouder aan het werk is en kind wel gewoon thuis. Dan kan je ze dus niet bereiken.
Of is dat nu raar gedacht?
Zoon spreekt nog maar met 1 kindje af maar dat is de zoon van een vriendin. Ik bel haar dus wel op als ze willen afspreken maar weet wanneer ze werkt. Als ze aan het werken is, bel ik naar opa.


Ik denk dat er weinig mensen zijn die een vast nummer hebben.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Okt 2019 11:32

Re: Stomme vragen topic #6

Anelisan schreef:Ik heb een stomme vraag.
Welk telefoonnummer hebben jullie op de klassenlijst van school staan?
Ik zat te denken mbt het afspreken.

Bellen kinderen naar jouw mobiel als ze willen afspreken of naar een vast nummer?.
Hier op de lijst staan allemaal mobiele nummers maar stel dat ouder aan het werk is en kind wel gewoon thuis. Dan kan je ze dus niet bereiken.
Of is dat nu raar gedacht?
Zoon spreekt nog maar met 1 kindje af maar dat is de zoon van een vriendin. Ik bel haar dus wel op als ze willen afspreken maar weet wanneer ze werkt. Als ze aan het werken is, bel ik naar opa.


Hier hebben we niet eens een lijst gehad met nummers. Pas kwam hier een jochie spelen toen heb ik toch maar het nummer van zijn moeder gevraagd.
⁠♡♡♡
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Okt 2019 11:40

Re: Stomme vragen topic #6

Anelisan schreef:Ik heb een stomme vraag.
Welk telefoonnummer hebben jullie op de klassenlijst van school staan?
Ik zat te denken mbt het afspreken.

Bellen kinderen naar jouw mobiel als ze willen afspreken of naar een vast nummer?.
Hier op de lijst staan allemaal mobiele nummers maar stel dat ouder aan het werk is en kind wel gewoon thuis. Dan kan je ze dus niet bereiken.
Of is dat nu raar gedacht?
Zoon spreekt nog maar met 1 kindje af maar dat is de zoon van een vriendin. Ik bel haar dus wel op als ze willen afspreken maar weet wanneer ze werkt. Als ze aan het werken is, bel ik naar opa.


Hier hebben wij een app groep en daar zitten bijna alle ouders in. Dus van de meesten heb ik het 06 nummer.

Soms spreekt dochter direct af als wij nog in de klas zijn. Maar meestal na schooltijd. Dus dan spreek ik de ouder of grootouder of oppas van dat kindje wel. Laatst had ze ook direct om half 9 met iemand afgesproken maar ik was al weg toen apte die moeder mij. Dat de meisjes graag wilden spelen.
2014 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Okt 2019 14:51

Re: Stomme vragen topic #6

Wat is leuker/handiger/langer plezier van voor een 3-jarige, duplo of lego?

M speelt heel veel met haar duplo, lego hebben we (voor haar) niet, maar bij mijn schoonouders speelt ze ook vaak met de lego die zijn bewaard hebben van vroeger (fabuland bijvoorbeeld, zo leuk!) Lego heeft als leeftijdsindicatie vanaf 5 jaar. Ik zie wel dat ze wat moeite heeft met de echt kleine dingen, maar ze kan er best aardig mee spelen.

Ze is helemaal fan van frozen nu en we willen een duplo of lego set ervan kopen voor haar 3e verjaardag. Maar welke is dan het beste?
december 2016
juli 2019
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 09 Okt 2019 15:36

Re: Stomme vragen topic #6

Ik zou dat juist heel lief vinden.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 09 Okt 2019 15:59

Re: Stomme vragen topic #6

Ik zou dat kadootje ook nog doen.

Mijn vriend merkte laatst heel terecht op dat lego goed in neuzen en oren past. Daarom krijgt J het nog even niet. Ze heeft hier wel duplo, maar vind het wel jammer dat het minder lang meegaat qua speelplezier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2019 17:09

Re: Stomme vragen topic #6

Ja ze vond 't super lief en heeft het mutsje direct opgezet hij de baby want 't regende zo. En ik vind 't zo leuk dat ik een beetje nieuwe vriendinnen heb door de babygym. OK off topic maar ik ben er blij door.

Ik zou echt nog geen Lego doen qua veiligheid Niekske. Ook met een kruipende baby straks in huis. Nou kan je dat natuurlijk niet helemaal voorkomen, je kunt moeilijk je oudste met veiliger speelgoed laten spelen altijd maar als je nu kunt kiezen zou ik nog voor duplo kiezen. Ik vind dat nog steeds leuk om mee te bouwen. En ik ben de oudste van drie kinderen thuis en speelde dus best lang met duplo mee. Is echt leuk vind ik!
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 09 Okt 2019 17:16

Re: Stomme vragen topic #6

Katrien schreef:Ik zou dat juist heel lief vinden.


Ik zie nu pas dat er nog een pagina achteraan kwam?. Het was dus een reactie op Marin.

Wij hebben de mobiele nummers opgegeven. Vooral omdat er een groepsapp gemaakt wordt.

Lego zou ik ook nog niet doen, idd omdat daar hele kleine onderdelen bijzitten. Mijn oudste is 5 en heeft voor zijn laatste verjaardag zijn eerste lego gehad.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Okt 2019 17:20

Re: Stomme vragen topic #6

Juist heel lief, Marin! En leuk dat je er door gym vriendinnen bij hebt.

Ik zou voor Duplo gaan, Niekske. Mijn oudste vindt dat ook nog steeds leuk, al speelt ze ook al met Lego. Maar Duplo mag op de grond, kunnen ze mooie grote bouwwerken mee maken. Lego mag van mij alleen aan tafel (alvast aangewend ivm kruipende baby over een paar maanden).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 09 Okt 2019 17:21

Re: Stomme vragen topic #6

Niekske, waarom geen Playmobil? Dat past meer bij de leeftijd dan Duplo of Lego denk ik. Of gaat het echt om het bouwen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Okt 2019 17:40

Re: Stomme vragen topic #6

Hier juist afgelopen half jaar de Duplo tussendoor uitgebreid, omdat hij er zoveel mee speelt. Voor zijn verjaardag krijgt hij een uitgebreide (tweedehands) treinset. Ik denk dat het juist heel goed bij de leeftijd past. Ik zie bij mijn neefjes dat ze het tot een 5/6 jaar heel leuk vonden en daarna pas echt voorkeur ontwikkelden voor Lego.

Lego en Playmobil vind ik qua onderdeeltjes te klein, zeker met een dreumes erbij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Okt 2019 17:54

Re: Stomme vragen topic #6

Ik merk ook dat T juist nu meer begint te bouwen met Duplo. Hij is nu 3 jaar. LEGO hebben we ook in huis maar daar kan hij nog niets mee. Hij haalt alle kleine onderdeeltjes van elkaar af en dan ligt het overal. Hij speelt dan alleen met de poppetjes en de glijbaan etc. Niet bouwen dus.
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Okt 2019 18:27

Re: Stomme vragen topic #6

Maan schreef:Niekske, waarom geen Playmobil? Dat past meer bij de leeftijd dan Duplo of Lego denk ik. Of gaat het echt om het bouwen?


Door jullie reacties realiseer ik me inderdaad dat ze met de duplo echt bouwt en met de lego veel minder, daar speelt ze meer met de poppetjes enzo. Playmobil vind ik ook erg leuk, maar eigenlijk willen we niet nog een 'serie' in huis halen. Ze heeft nu een doos duplo, een doos little people en een doos toet toet spul. En dan nog enorm veel ander spul... dan gaan we toch voor de duplo, dankjewel voor het meedenken!
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Okt 2019 18:53

Re: Stomme vragen topic #6

Maan schreef:Niekske, waarom geen Playmobil? Dat past meer bij de leeftijd dan Duplo of Lego denk ik. Of gaat het echt om het bouwen?

Ik vind Playmobil echt een drama voor mijn zoon van dezelfde leeftijd als Niekskes dochter. Hij sloopt het helemaal uit elkaar, echt tot het kleinste losse pieletje, en vervolgens is hij er klaar mee. Vind ik nog veel gevaarlijker dan Lego. Maar misschien zijn meisjes daar anders in, dat weet ik niet.

Ik zou denk ik ook nog voor Duplo gaan. D. speelt daar vrijwel dagelijks nog mee, en ik kan me ook nog goed herinneren dat wij daar thuis veel mee speelden. Zeker wel tot een jaar of zes denk ik.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Okt 2019 18:55

Re: Stomme vragen topic #6

Er is ook 4+ Lego hoor Niekske, vooral van Lego City, Juniors en basic.
Hier geldt dezelfde regel als bij Suus, Lego wordt mee aan tafel gespeeld ivm met de jongste. De jongste vind Lego al wel heel leuk maar mag er alleen mee spelen als wij samen met hem spelen. Duplo staat altijd op het speeltafeltje van de jongens en de oudste die volgende maand 5 wordt speelt er nog heel veel mee. Ook wel omdat het altijd voor handen is en de Lego dus niet, maar er is meer speelgoed voor handen en dit pakt hij dus nog vaak.
Playmobile hebben we ook in huis, hebben beide jongens nog nooit naar om gekeken, volgens de oudste omdat je er niet mee kan bouwen. Hij heeft 1 keer alles er af gesloopt, deurtjes open gedaan en toen was hij er wel klaar mee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem301

Bericht 09 Okt 2019 19:08

Re: Stomme vragen topic #6

Blegh voel me echt een beetje rot.

Met het naar bed brengen, wilde Bo haar pyjama niet aantrekken. Ze ging de hele tijd rondjes draaien, en lachen. Ik zei steeds dat ze op moest houden en moest luisteren, maar ze luisterde echt niet. Ik heb haar even op bed gezet en ben uit de situatie gelopen. Toen ik terugkwam, en ik haar pyjama weer aan wilde trekken, deed hetzelfde dus lachen en rondjes draaien en erbij ook springen. Na een stuk of vijf à zes waarschuwingen heb ik tegen haar geschreeuwd, op dat moment was ze niet onder de indruk, maar later wel en toen begon ze heel hard te huilen. Toen zei ze ook nog dat ik haar had geslagen ? Dat is natuurlijk niet zo.
We hebben het er nog over gehad en ik heb mijn excuses aangeboden en zij daarna ook en heel lang geknuffeld samen. Ze was echt heel erg verdrietig. Ik vind het echt een zwaktebod van mezelf dat ik zo schreeuwde en dat wil ik niet. Wat kan ik de volgende keer nou het beste doen zodat ze wel luistert?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Okt 2019 19:08

Re: Stomme vragen topic #6

Niekske: Het hangt er echt vanaf hoe ze speelt. Is ze van het bouwen, dan is Lego misschien wel leuk. Is ze meer van de rollenspellen, dan Playmobil.
Voor een bijna 3jarige vind ik zelf Lego nog wel wat klein hoor, dan zou ik voor Duplo gaan. Kan ze echt nog wel een paar jaar mee vooruit!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 09 Okt 2019 19:24

Re: Stomme vragen topic #6

Elliot schreef:
Maan schreef:Niekske, waarom geen Playmobil? Dat past meer bij de leeftijd dan Duplo of Lego denk ik. Of gaat het echt om het bouwen?

Ik vind Playmobil echt een drama voor mijn zoon van dezelfde leeftijd als Niekskes dochter. Hij sloopt het helemaal uit elkaar, echt tot het kleinste losse pieletje, en vervolgens is hij er klaar mee. Vind ik nog veel gevaarlijker dan Lego. Maar misschien zijn meisjes daar anders in, dat weet ik niet.

Ik zou denk ik ook nog voor Duplo gaan. D. speelt daar vrijwel dagelijks nog mee, en ik kan me ook nog goed herinneren dat wij daar thuis veel mee speelden. Zeker wel tot een jaar of zes denk ik.


Mijn zoon speelt inderdaad wel heel anders met playmobil dan mijn dochter. Dochter had met 1 jaar en 9 maanden haar eerste set van playmobil en speelde daar meteen leuk en veel mee, ook met de kleine dingetjes. Mijn zoon van nu 4,5 sloopt de boel nog steeds. Maar dat doet hij bij alles, spelen = slopen bij hem.

Hier is dus vrijwel nooit met Duplo gespeeld. Heel af en toe pakken de kinderen het nu wel eens, nu het voor de jongste weer af en toe beneden staat, maar veel aardigheid hebben ze er niet aan. Ik leg de treinbaan wel eens neer, maar ook dat wordt binnen 5 minuten gesloopt door zoon.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Okt 2019 19:31

Re: Stomme vragen topic #6

@carrie helpt het geven van keuzes? Je mag kiezen of je doet zelf je pyjama aan of ik help je? Je mag kiezen of je gaat naar bed zonder verhaaltje of we doen nu je pyjama aan en je krijgt nog een verhaaltje zoiets? Mijn peuter kan ook zo rekken en dit werkt dan wel. Maar twee jaar of vier jaar zit wel een verschil in natuurlijk.

En ik denk dat een keertje schreeuwen echt niet zo erg is. Dan heeft ze direct door dat het menens is en maakt het indruk. Als je om alles gaat schreeuwen maakt het geen indruk meer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem277

Bericht 09 Okt 2019 19:48

Re: Stomme vragen topic #6

Zoon van 4 speelt echt met lego. Hij kan ook de boekjes na bouwen, helemaal alleen. Dat is dan lego classic en junior maar ook city al.
Dochter van 3 speelt met lego maar kan nog niet bouwen.
Duplo hebben wij juist opgeruimd omdat daar niet echt iets mee gedaan werd. Zoon vond dat te eenvoudig, werd niet uitgedaagd daarin.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Okt 2019 19:50

Re: Stomme vragen topic #6

Ik herken het gevoel van gisteravond Carrie.
Hier beetje hetzelfde verhaal.
Alleen T begon echt te drammen en schoppen na een tijdje.
Dat laatste keur ik echt af. Ik heb hem toen in de hoek gezet en daarna ging hij totaal uit zijn plaat.
Herkende hem ook helemaal niet. Hij was totaal niet te kalmeren. Uiteindelijk hem rustig gekregen door hem de keuze te geven. Of zo naar bed of nog een verhaaltje.
Hij zat zo vol adrenaline dat hij pas sliep na een uur.
Ik heb me de hele avond rot gevoeld omdat ik zo de dag niet wil afsluiten.
Vanavond heb ik hem beneden dus al precies uitgelegd wat we gingen doen. Gelukkig hielp dat
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Okt 2019 19:58

Re: Stomme vragen topic #6

Jip schreef:@carrie helpt het geven van keuzes? Je mag kiezen of je doet zelf je pyjama aan of ik help je? Je mag kiezen of je gaat naar bed zonder verhaaltje of we doen nu je pyjama aan en je krijgt nog een verhaaltje zoiets? Mijn peuter kan ook zo rekken en dit werkt dan wel. Maar twee jaar of vier jaar zit wel een verschil in natuurlijk.

En ik denk dat een keertje schreeuwen echt niet zo erg is. Dan heeft ze direct door dat het menens is en maakt het indruk. Als je om alles gaat schreeuwen maakt het geen indruk meer.


Dat werkt hier ook heel goed hoor bij mijn 3 jarige. Die kan ook vreselijk rekken bij het omkleden 's avonds en 's ochtends. Vreselijk.
Dan geef ik ook altijd keuzes.
En als ze echt door blijft gaan, dan zeg ik dat ik tot 3 tel en als ze dan niet komt of opschiet dat ik dan naar beneden ga. Dan komt ze opeens heel snel! Doodvermoeiend elke keer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Okt 2019 20:07

Re: Stomme vragen topic #6

-haal het toch weer weg-

Waar het bij ons misgaat is als hij iets moet doen, maar daar geen zin in heeft. Pyjama aan, plassen, noem het op en als hij het van mij moet doen wil hij het niet. Hoe vaker ik zeg dat hij het moet doen, hoe meer weerstand ik krijg. Laatst heb ik ontdekt dat ik op zo’n moment wel heel goed afspraken kan maken met hem. “Wil je nog even spelen en nog niet je tanden poetsen? Dat is prima, dan ga ik even naar beneden en kom ik over 5 minuten terug. Als ik terug ben ga jij je tanden poetsen, zullen we dat afspreken?” D. stemt daar bijna altijd mee in en als ik dan 5 minuten later boven kom zegt hij zelf: “ok, mama, ik ga nu mijn tanden poetsen, want dat hebben wij afgesproken.”

Ik weet niet of jij dit ook nog kunt/wilt toepassen, Bo is natuurlijk een jaar ouder en misschien werkt dit bij haar al niet meer, maar ik wilde het toch even als “tip” meegeven. En ook even mijn verhaal delen zodat je weet dat je echt niet de enige bent die haar geduld eens verliest.
Laatst gewijzigd door Elliot op 09 Okt 2019 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers