Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Budget feestdagen cadeautjes

<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 22:31

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Bolus...is ze alweer bijna 1 jaar?????? Jeetje wat gaat dat toch snel!
<<

Anoniem331

Bericht 31 Okt 2013 22:33

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Bolus26 schreef:Tangerine: daar willen wij ook voor waken maar vind het ook wel verleidelijk nu. Zeker omdat ze de week ervoor ook jarig is moest ik veel cadeautjes verzinnen en er zijn echt heel veel leuke dingen!

A kan ook echt lekker zelf spelen!

:cheering:

Wij hebben geen bakken met geld. Kunnen we het ook niet uitgeven :thumbup:
<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 22:36

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Tangerine, wij ook niet helaas maar ik koop door het jaar heen overal aanbiedingen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 31 Okt 2013 22:39

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Ik vind €30 ook geen bakken met geld uitgeven aan Sint eigenlijk.

Maar goed,ik kan me voorstellen dat je meer uitgeeft,doe ik wellicht ook nog want het is nog niet zover :razz:


@printje jaaaaaa snel hè!
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 31 Okt 2013 22:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Okt 2013 22:40

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Nee ik ook niet hoor. Maar je leest hier ook dat er tegen de 100 euro aan uit word gegeven. En per opa's oma's nog eens 50 euro per kind. Ja dan vind ik dat best veel..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 22:50

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Wij besteden wel redelijk wat met Sinterklaas, maar bakken met geld vind ik overdreven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 31 Okt 2013 22:55

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Ik probeer nu ook wat beter op te letten. We zijn inderdaad bijna een speelgoedwinkel hier.. En dat terwijl ze ook met een kleinigheidje al helemaal blij is. Niet dat ik daarom maar meteen niks meer hoef te kopen, maar het mag wel wat minder vind ik. Ik wil ook weer niet dat ze eraan gewend raakt helemaal overladen te worden met bergen cadeaus, iets wat tot nu toe wel zo was. Dus bewust iets minder hier, en nu ze wat groter wordt probeer ik naast speelgoed ook wat nuttige dingen te kopen / vragen. Zo heeft ze een poppenwagen gehad voor haar verjaardag, maar van een paar familieleden ook een bibabad. Kind helemaal blij, en dat scheelt toch weer in de speelgoedverzameling. Al moet ik toegeven dat ik het ondanks mijn goede voornemens wel erg lastig vind, ik zie overal wel wat leuks en zou met liefde de intertoys leegkopen bij wijze van spreken.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Okt 2013 22:59

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Hier krijgen ze niet veel qua hoeveelheid, maar het bedrag ligt best hoog.. De oudste krijgt iets van playmobil, en dat is gewoon duur.. Maar dan heeft hij wel weer een basis iets waarvan ik weet dat er echt veel mee gespeeld gaat worden, en waarvoor hij weer uitbreidingen en bij dingen voor zijn verjaardag kan vragen.

Hij krijgt trouwens het fort van playmobil..
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem166

Bericht 31 Okt 2013 23:02

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Ik heb dat dus niet dat ik veel speelgoed mooi vind. Ik koop graag eens een kleinigheidje voor mijn dochter, maar het meeste speelgoed vind ik echt onzinnige rommel en mijn dochter speelt er ook weinig mee. Ze is nu wel druk in de weer met het poppenhuis en het keukentje, maar veel speelgoed daarnaast heeft ze eerlijk gezegd niet. En met het spul wat er verder nog is, speelt ze dus ook amper. Spelen jullie kinderen dan met alles wat ze hebben?
<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 23:04

Re: Budget feestdagen cadeautjes

R speelt eigenlijk idd met alles. Ik vind speelgoed ook niet mooi maar ja mijn kinderen wel dus tsja, ik vind mooi ook niet belangrijk.

N heeft vd week, omdat ik haar zo zielig vond, het zingende tasje gekregen van Fisher Price. Maar R is degene die er mee rondsjouwt...
<<

Anoniem166

Bericht 31 Okt 2013 23:07

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Ik bedoel niet mooi in de zin van design, maar meer mooi/leuk. Ik vind het meeste speelgoed niet echt leuk en mijn dochter ook niet. Ze kijkt er gewoon niet naar om. Ik ga wel eens naar de speelgoedwinkel om een cadeautje voor haar te kopen en dan kan ik niets vinden. En dan kopen we maar weer een boekje.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Okt 2013 23:08

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Sanne schreef:Ik heb dat dus niet dat ik veel speelgoed mooi vind. Ik koop graag eens een kleinigheidje voor mijn dochter, maar het meeste speelgoed vind ik echt onzinnige rommel en mijn dochter speelt er ook weinig mee. Ze is nu wel druk in de weer met het poppenhuis en het keukentje, maar veel speelgoed daarnaast heeft ze eerlijk gezegd niet. En met het spul wat er verder nog is, speelt ze dus ook amper. Spelen jullie kinderen dan met alles wat ze hebben?



Daar kan ik me dus wel in vinden. Alle kleine rommeltjes, dingetjes, frutseltjes word nooit naar omgekeken. Ze spelen hier met Duplo, barbies, auto's, knutselspul en een kast vol puzzels/spelletjes. Dus geef ik liever minder uit aan iets waar ze en van kunnen leren en graag mee spelen, dan dat je aan een groot bedrag zit en de kinderen er niets mee doen.
Ik ben op het moment bezig met het aanschaffen van nieuwe voorleesboeken. Dat word steeds leuker naarmate de kinderen ouder worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 23:13

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Mijn dochter speelt eerlijk gezegd wel heel veel met het meeste van haar speelgoed, in elk geval met de dingen die we in de afgelopen anderhalf jaar hebben gekocht. Ze heeft vrij veel Playmobil en dat wordt echt heel intensief gebruikt, maar ze speelt ook veel met My Little Pony en het poppenhuis. Ik heb dus niet de ervaring dat de dingen die ze krijgt ongebruikt blijven liggen. Zelfs Little People vindt ze nog steeds leuk. Ja, Duplo, dat vindt ze niet zo leuk, daar speelt ze maar heel soms mee, maar voor de rest doet ze veel met de dingen die ze heeft. Puzzelen vond ze tot voor kort dan weer niet zo leuk, maar de laatste tijd vraagt ze wel steeds vaker spontaan om een puzzel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 31 Okt 2013 23:15

Re: Budget feestdagen cadeautjes

We hebben niet echt een budget. Nu zit ik denk ik rond de 60 a 70 euro voor beide kinderen samen. Alle Sint cadeaus hebben we al in huis trouwens omdat ik het voor het meeste zag staan voor een leuke prijs zag staan. Van beide oma's en opa krijgen ze rond de 25e en kids van zussen 10e.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Okt 2013 23:16

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Wij hebben hier dus ook niet veel soorten speelgoed, maar wel redelijk veel qua duplo, boeken, spellen, lego en playmobil.

DE jongste speelt de hele dag met duplo, vooral de treinbaan en dierentuin zijn echt een hit, en dat vond de oudste ook geweldig op die leeftijd.

DE oudste speelt met lego, playmobil, en doet graag spelletjes..

Overig speelgoed hebben we hier bijna niet, ja knutselspullen, tekenspullen en klei..
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem123

Bericht 01 Nov 2013 08:28

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Ik heb nu voor de sint Nijntje speelt verstoppertje, wat duplo en een paar dvd's.
Samen iets van 30 euro. Mooi genoeg, ons budget is 50 euro dus we komen dit jaar goed uit.
Qua schoenkado's ben ik ook al klaar, ik heb van die kleine boekjes van sesamstraat gekocht. Toen voor S om uit te delen bij de gastouder maar ik heb er nog 5 over. Dus die gebruiken we daar voor. :yes:

Kado's met kerst doen wij niet aan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Nov 2013 08:46

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Wij hebben alleen nog 'Kikker speelt verstoppertje", ik denk dat we er blokken bij doen. Mijn ouders zullen ook nog wat doen en misschien mijn broer + vriend. Ik geloof dat ik dat wel genoeg vind.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 01 Nov 2013 09:18

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Printje schreef:Ik ben zeer slecht met budgetten,,,, het idee is meestal rond de 50 euro, praktijk is vaak anders. Kerst doen we niet aan.
Hahaha! Ik heb dat net zo ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 01 Nov 2013 10:10

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Wij doen zelf thuis niks, maar wel voor €50 bij opa en oma, €30 bij superopa en superoma, €12,50 op mijn werk en €10 op mijn mans werk, dus ze worden flink verwend!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 01 Nov 2013 10:43

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Wij vieren alleen sint met ouders + broer en 1 dag met schoonouders + schoonzus en zwager.
Niet op het werk oid, daar doen ze niet aan sint voor de kinderen.

Onze kinderen spelen wel met het meeste wat hier staat, en krijgen daar ook uitbreiding voor (dochter voor haar barbie's en haar baby born, en zoon voor zijn toet toet verzameling en little people), en tja, dat is helaas nogal aan de prijs.. Maar dan liever zo, dan allemaal prulletjes en onzinnige dingen waar ze totaal niet naar omkijken..
En daarbij krijgen ze ook beide, ieder jaar iets praktisch, dit jaar een pyama, sloffen en muts+sjaal.
In de schoen krijgen ze beide iets van boekjes en een puzzel.

Opa's en oma's, broer, schoonzus+ zwager geven ook altijd iets, maar ook meestal iets praktisch als snowboots, setje kleding, badjas.

Ben volgens mij zo goed als klaar met alles aanschaffen, door dit topic ben ik wel benieuwd geworden hoeveel ik daadwerkelijk per kind heb uitgegeven. Vanmiddag eens ff bekijken...
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Nov 2013 19:17

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Sinterklaas is bij ons altijd heel uitgebreid en dit vieren we met mijn ouders. Die geven ons altijd 50euro voor cadeaus per persoon... Dus 50 voor L, 50 voor mijn man en 50 voor mij. (DIt bedrag kopen ze ook voor zichzelf) Daar koop ik dan cadeaus voor. Meestal haal ik nog wel wat kleine dingetjes erbij, maar verder houden we het dit jaar hierbij.

Mijn man is echt van de kerst. We leggen dan ook zelf cadeaus voor elkaar onder de boom. Ook dan zal er onder de boom voor minimaal 50euro aan cadeaus liggen denk ik... Waarschijnlijk wel iets meer gok ik...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 01 Nov 2013 19:21

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Sinterklaas willen we eigenlijk 50 euro per kind doen maar dit jaar krijgt hij een fiets met wat kleine dingen erbij dus gaan we er flink overheen. Van mijn ouders mag hij nog eens rond de 50 euro aan cadeaus uitpakken en bij mijn schoonmoeder rond de 30 euro.

Met kerst geven wij niks maar van mijn ouders krijg hij dan nog 1 cadeau rond de 20 euro.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Nov 2013 20:27

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Ik heb ook geen budget, maar het zal wel rond de €100 worden. Ik heb de Little People boerderij deze week in de aanbieding gekocht en wil nog een houten looptrainer. Dan nog wat kleine cadeautjes, zit je toch al snel aan dat bedrag. Mijn man en ik geven onderling ook veel aan elkaar uit, dus de kleine man mag dan niet vergeten worden. Zelfs het konijn krijgt een kerstcadeau :redface:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Nov 2013 23:15

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Annemie schreef:Novalee, de jongste krijgt wel wat van mijn ouders voor sinterklaas. Zal mijn zoontje dat al snappen dan, mocht de jongste helemaal niks krijgen?
Het zal misschien per kind verschillen maar ik denk dat een kindje van 3,5 dat wel doorheeft. Ik zou er dan voor kiezen gewoon wat praktische dingen te geven zoals een pyjama ofzo, iets dat hij toch nodig heeft. Maar dat is persoonlijk, je moet het natuurlijk zelf weten :)
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 02 Nov 2013 20:16

Re: Budget feestdagen cadeautjes

Voor N en J 80 euro per kind van ons en mijn ouders samen
Voor T 40 euro van ons en mijn ouders samen, ook vooral praktisch
Mother of 3 adorable children
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers