Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #11

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Nov 2020 23:50

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Ik kijk nu de aflevering van Louis Theroux van vanavond, waarin hij zich begeeft in de nazi groeperingen in de VS. Ik vind het echt schokkend en heel beangstigend wat ik zie en hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem307

Bericht 07 Nov 2020 00:31

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Die heb ik al gezien. Ik heb vorige week 'the most hated family in America' weer eens gezien. Is al net zo schokkend. Maar ik ♡ Louis Theroux.
<<

Anoniem307

Bericht 07 Nov 2020 23:14

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Ik wil kwijt dat we morgen een American Stafford op bezoek krijgen. Thuis is het mannetje niet meer gewenst en aangezien we geen kinderen hebben en we het vermoeden hebben dat dit ook nooit gaat gebeuren, richten we ons op honden. Ik wil ook een kat, kippen en een geit, maar dat wil mijn man nog niet. :P

We gaan ons Jack morgen kennis laten maken met een andere hond en wij denken te weten dat Jack in ons wil kruipen en niet meer bij ons vandaan gaat komen. Dan gaat een andere hond in ons huis gewoon niet door. Jack is prio nr. 1. Maar stiekem hoop ik dat het gelijk klikt, ze gaan spelen en geen afscheid meer willen nemen. Maar we gaan het morgen zien. :)
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 08 Nov 2020 00:37

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Isles, je beseft je wel dat een Stafford een hele lage hondtoleratie heeft? Zeker geslachtsgenoten gaan vaak (heel heel vaak) niet samen. En als het in het begin wel goed gaat dan slaat het in 9 van de 10 gevallen later, op een onverwacht moment, alsnog plotseling om.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 00:48

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Nyah, weet ik. Ik heb me ingelezen. Maar ik wil het een kans geven. In ieder geval tijdens een eerste ontmoeting. Onze Jack geeft al vrij snel aan wat hij absoluut niet wil. En we luisteren naar Jack.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 08 Nov 2020 00:50

Re: Wat wil je even kwijt? #11

En kans geven? Geef een Stafford een kans en het is gebeurd met een Jack Russel.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 01:01

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Nyah schreef:En kans geven? Geef een Stafford een kans en het is gebeurd met een Jack Russel.


Niet elke Stafford is hetzelfde. Deze jongen kan met kinderen, katten, honden en alles wat erbij zou komen. Hij is op puppycursus geweest en we krijgen alleen maar knuffelfoto's van hem en een andere hond of kind. Ik weet dat het een gevaarlijke combi is en dat een Stafford veel vraagt. Maar alsnog wil ik het een kans geven.

Onze Jack is slim genoeg om aan te geven wat hij niet wil. Hij kruipt dan bijna in ons en wacht tot het voorbij is. Als dat het geval is, dan gaat het ook gewoon niet door. Verder vergt het heel veel begeleiding. Je neemt niet zo maar een Stafford. Morgen komt hij langs met zijn baasjes en gaan we het zien.

Moet erbij zeggen dat ik er geen vertrouwen in heb dat we een Stafford nemen. Jack vindt heel veel niet oké. Hij is een echte reu en alles in en om het huis is van hem. Ik heb laatst wat voedsel voor de vogeltjes opgehangen en dat heeft Jack heel snel naar beneden weten te halen. We noemen hem een verwend hondje, want dat is hij wel. :)
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 08 Nov 2020 01:09

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Lees je alsjeblieft wat meer in. Staffords kunnen absoluut zeer lieve honden zijn hoor, vooral voor het gezin/mensen. Maar naar andere honden zijn ze echt niet lief. En in het begin van hun jonge jaren hoeft dat niet tot uiting te komen, maar in 9 van de 10 gevallen (of zal ik zeggen 99 van de 100 gevallen) komt dat alsnog ter uiting. En dat kan heel plotseling komen. Het zijn vechthonden. En ik wil echt niet slecht over Staffords praten, het zijn hele lieve gezinshonden, maar geen honden om te houden met andere honden. Ze raden ook niet voor niks aan altijd een breakstick bij je te hebben als je een Stafford hebt.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 01:19

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Neem je woorden mee.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 08 Nov 2020 01:23

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Ik hoop dat Jack het overleeft
<<

Kira

Bericht 08 Nov 2020 01:33

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Een stafford hier in de wijk heeft laatst een hondje doodgebeten. Die mensen hielden de stafford ook met een andere hond ging altijd prima. Dier is ineens uitgevallen en het andere hondje, van een andere wandelaar, heeft het niet overleefd.

Nou vind ik het nooit leuk als alle stafford of Bull achtige honden over een kam geschoren worden want ze zijn binnen een gezin vaak heel lief maar ik zou zo'n dier nooit met een andere hond (of kat) gaan houden.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 08 Nov 2020 01:53

Re: Wat wil je even kwijt? #11

@Kira: het is ook niet dat het geen leuke honden zijn, je moet alleen heel goed weten waar je aan begint. Het zijn geen honden om met andere honden te houden, zeker niet met geslachtsgenoten. Je moet je altijd beseffen wat voor power zo’n hond heeft en dus altijd afstand houden van honden en altijd een breakstick bij je hebben. Het zijn hele krachtige honden. Heel mooi als je er goed mee om kan gaan, maar erg zonde als je dat niet kan
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Nov 2020 08:15

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Isles, super leuk dat jullie een hond erbij krijgen! Ik snap dat je er enthousiast van wordt.
Neem inderdaad het bovenstaande advies ter harte. Ik vind je altijd zo leuk over Jack praten, hij is echt onderdeel van jullie gezin. Het zou zo zonde zijn als hij hier onder moet lijden.
(Ik deel de mening van de meiden hierboven, ben ook een echte dierenvriend in hart en nieren, maar een Stafford of ander powerras komt er hier niet in)
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Nov 2020 09:27

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Wij hebben een Stafford, al ruim 9 jaar.
Het is de allerliefst hond ooit. Voor ons en onze familie en vrienden. Zo sociaal, zo lief, zo beschermend. Echt goud! Ook voor onze andere huisdieren, zoals ons inmiddels overleden konijn. Twee handen op 1 buik waren ze.

Andere honden daarentegen..... wij lopen een blokje extra om als we er een met wandelen tegen komen. Niet te doen. Onze hond trekt dat echt niet. Als de honden van de achterburen buiten zijn, onze is continu alert. De hond van de buren gaat oke, die kan ze handelen, maar dat is ook een Stafford. De hond van onze schoonouders kan ze ook aan, maar die kent ze al vanaf pup.
Ik hoef nu geen nieuwe hond bij haar te introduceren. Ze flipt de pan uit. Verschillende cursussen gehad, een psycholoog over de vloer gehad. Verschillende tricks om haar af te leiden e.d geleerd. Maar het gedrag is helaas niet af te leren, en is inderdaad met jaren erger geworden. Inmiddels ook al jaren stabiel.
Wij hebben ons er in berust. Maar je moet altijd alert zijn.
Als we op straat kindjes tegen komen en vragen om te aaien, mag dat nooit. Er zal maar net een hond de hoek om komen, de onze schrikt en valt uit. Je kan het risico gewoonweg niet nemen.

Dus Staffords zijn fantastisch. Echt! Maar in je eigen huis en tuin. Buiten vind ik het allemaal een stuk minder rooskleurig. Maar verder alleen maar liefde voor de onze ❤️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem294

Bericht 08 Nov 2020 09:40

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Oei, de allerliefste hond die ik ken is ook echt een Stafford, een Stafford die een andere hond zonder pardon in haar leven accepteerde en echt de beste vrienden waren vanaf dag één. Maar, dat ging om een Amerikaanse bulldog en groter dan haar.
Volgens mij is Jack een Jack Russell? Ik geloof niet dat ik dat zou aan durven icm een Stafford.
Desalniettemin vind ik het top dat je overweegt een hond te adopteren!
<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 16:18

Re: Wat wil je even kwijt? #11

We durfden het toch niet aan en hebben de afspraak afgezegd. Zoals Nyah gisteravond al zei, heeft mijn man vanochtend voor zichzelf bedacht. Jack blijft alleen. Misschien ooit een Jack Russell erbij of wat ik het liefste zou willen, een Boxer. Maar niet nu. :)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Nov 2020 17:07

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Isles, dat zal een lastige beslissing zijn geweest. Compliment dat je het advies hebt gehoord en echt overna hebt gedacht.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 18:05

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Jack is ons ontzettend dierbaar. Hij draait echt met ons gezin mee. Hij is kieskeurig, weet wat hij wil en wat hij zeker niet wil. Net ons. :) En dan nemen we een American Stafford, alles lijkt goed en dan komen we thuis en daar ligt Jack dood. En Jack is een echte reu, laat zich niets vertellen en alles is van hem. Daar is hij standvastig in. Ik had laatst een vogelhuisje gekocht en in ZIJN tuin gezet. Hij heeft de pinda's en vetbol eraf gesloopt, want hoe waarden we dat in zijn tuin te zetten? Hij moet nodig zijn balletjes eraf. ;) Maar goed, zet daar een Stafford bij, ook nog een reu en ik weet bijna zeker dat het niet goed af gaat lopen. En het lijkt altijd alsof ik niet luister, maar ik neem alles wel mee hoor. :)
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 08 Nov 2020 18:13

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Wat fijn om te horen Isles en ook fijn dat je dat nog even komt vertellen! Verstandige keus. Voor de toekomst, als jullie nog wel een hond erbij willen: de combinatie reu-teef werkt vaak beter. Daarnaast is een hond van (ongeveer) hetzelfde formaat minder risico, omdat de schade een stuk kleiner zal zijn als het wel misgaat.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2020 15:18

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Ik wil even mezelf complimenten geven, toen ik de postbezorger aan zag komen rende ik naar de deur en had hem al open voordat hij aanbelde, en dat al 2x! Zijn ze nu blij met me ?.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 19 Nov 2020 10:12

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Lig in het ziekenhuis, gisteren in mijn luchpauze aangereden door een auto. Ik kwam van rechts, hij reed 50 km per uur en zag me niet. Kwam met mijn achterhoofd met enorme klap tegen zijn voorruit aan, heftige foto als je de ruit nu ziet, daarna stukje door de lucht en op straat beland. Heb heel veel geluk gehad. MRI scan en echo's en heb geen breuken, bloedingen en geen scheurtjes in de schedel. Wel hersenschudding en ben nog wat duizelig, straks kijken of op rand van bed zitten lukt. Nu ziekenhuisbed nog niet uit geweest.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem301

Bericht 19 Nov 2020 10:16

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Oh rapa nui wat ontzettend heftig! Wat zul je geschrokken zijn, jeetje. Heel veel beterschap!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Nov 2020 10:17

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Heel veel beterschap RN!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Nov 2020 10:21

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Oh jeetje, beterschap!
30-04-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 19 Nov 2020 10:22

Re: Wat wil je even kwijt? #11

Wow Rapa Nui, dat is schrikken. En wat een enorme klap moet dat zijn bij 50 km per uur zeg!
Fijn dat je geen breuken en bloedingen hebt zeg. Heel veel sterkte verder!
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers