Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf welke leeftijd zwemles?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Dec 2019 10:59

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Nou, T heeft net zijn eerste zwemles gehad en het was zo leuk!! De juf ligt er gewoon bij in het bad en het zag er zo knus en gezellig uit. T helemaal enthousiast en hij durfde heel goed! Fijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 02 Dec 2019 11:46

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Wij zijn rond de 5e verjaardag begonnen. Goede keuze voor ons. Zo kon ze zich het eerste jaar lekker op school focussen. Ze heeft er precies een jaar over gedaan om diploma a te halen.

Nu zwemt ze voor b en ik merk dat dit toch wel erg vermoeiend voor haar is.
Met onze andere dochter wachten we ook tot ze 5 is.
Make happy memories
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Jan 2020 16:19

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Even een up! F.begint maandag met zwemles, we hadden echt vet geluk met inschrijven, er was net iemand uitgevallen en wij mochten die plek!

F. heeft altijd een zwembroekje aan, nu zei mijn moeder dat voor zwemles een badpak fijner is. Naar mijn idee maakt het niet uit want ze krijgen toch een soort zwemvestje aan. Maar wat zeggen jullie badpak doen of zwembroekje prima?
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Jan 2020 16:21

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Krijgen ze een vestje aan ja? Hier gewoon vleugeltjes. De meisjes hebben ook wel bikini’s aan hoor!

Leuk dat ze gaat starten. T vindt het nog steeds fantastisch!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Jan 2020 16:24

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Ik zou een badpakje of bikini doen. Ik weet niet welke methode er gebruikt wordt maar bij mijn zoon werken ze ook met een zwemvestje en dat gaat vanaf het begin ook al geregeld even uit met bepaalde oefeningen. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat ze dat vestje altijd aan heeft.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Jan 2020 16:37

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Wij zijn bij mijn dochter begonnen met een zwembroekje. Het zwemvestje ging aan het eind van de les inderdaad even uit, maar dat is toch geen probleem? De jongens hebben dan ook gewoon een zwembroekje aan. Toen ze zonder zwemvestje mocht heb ik wel een zwempak voor haar gekocht.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Jan 2020 16:49

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Oke, nou ik kijk het maandag wel even aan en anders bestel ik een badpakje!

Ze heeft er heel veel zin in maar nu het echt dichterbij komt is het ook wel spannend!
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 03 Jan 2020 17:24

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Het zwembad hier doet pas zwemles vanaf 5 jaar, dus wij wachten sowieso nog even. Is helaas alleen doordeweeks en maar op drie dagen mogelijk, waarvan dochter er 2 op de bso zit. Het wordt dus de woensdagmiddag en eigenlijk baal ik daar al beetje van. Dat is juist zo’n fijne middag voor speelafspraakjes plus dan moeten we zoontje mee slepen heen en weer, vind ik niet ideaal. Maar ja. Alternatief is een ander zwembad, maar dit zwembad ligt op paar minuten lopen van ons huis... we twijfelen nog even door dus.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Jan 2020 18:01

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Wat balen idd Sophie! Ik vind het echt luxe dat het hier in het weekend kan
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Jan 2020 18:27

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Hier hebben de meisjes een bikini of badpak aan, het jongste meisje is net 4 jaar.
Ze hebben zwemles zonder drijfmiddel, alleen soms een kurk om de buik
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Jan 2020 18:52

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Hier wordt juist een zwembroekje of bikini geadviseerd ivm het naar de wc gaan. Ze zwemmen hier met kurkjes in het begin en om die steeds af te moeten doen om het badpak uit te doen vinden ze onhandig. Met een bikini kunnen ze de kurkjes omhouden.

Sophie; wij wonen letterlijk naast het zwembad en toch heeft onze dochter les in een ander bad, op 15 autominuten. Ik zou vooral kijken naar de lesmethode van beide zwembaden en idd de lestijden.
Het ‘verre’ zwembad heeft een voor ons betere aanpak. Bij het zwembad hier werken ze met verschillende niveau badjes en daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over. Vaak zwemmen kinderen weken, zo niet maanden, in het ene badje puur Omdat er geen plek is in het volgende. En daar betaal je dan maandelijks flink voor.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Jan 2020 01:10

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Hier wordt er ook zwemles gegeven zonder bandjes of zwemvest, alleen met een zwemgordel en/of zo'n worst (of hoe dat ook noemt).
2012 & 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 04 Jan 2020 01:13

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Bij N op zwemles zwemmen meerdere meisjes met alleen een broekje.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 04 Jan 2020 08:41

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Snoes schreef:Hier wordt er ook zwemles gegeven zonder bandjes of zwemvest, alleen met een zwemgordel en/of zo'n worst (of hoe dat ook noemt).


Zo'n poolnoodle? Die gebruiken ze hier ook
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jan 2020 13:49

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

SophieZMY schreef:Het zwembad hier doet pas zwemles vanaf 5 jaar, dus wij wachten sowieso nog even. Is helaas alleen doordeweeks en maar op drie dagen mogelijk, waarvan dochter er 2 op de bso zit. Het wordt dus de woensdagmiddag en eigenlijk baal ik daar al beetje van. Dat is juist zo’n fijne middag voor speelafspraakjes plus dan moeten we zoontje mee slepen heen en weer, vind ik niet ideaal. Maar ja. Alternatief is een ander zwembad, maar dit zwembad ligt op paar minuten lopen van ons huis... we twijfelen nog even door dus.

Het is maa voor tijdelijk hé, de woensdagmiddagen krijg je uiteindelijk wel weer terug.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jan 2020 13:53

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Da’s waar Lady maar ik ga persoonlijk toch wel uit van 2 a 3 jaar dat T bezig is met a en b, en daarna gaat zijn broertje natuurlijk ook. Dat zal voor Sophie ook gelden..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 04 Jan 2020 14:34

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Ooh La La! schreef:Hier wordt juist een zwembroekje of bikini geadviseerd ivm het naar de wc gaan. Ze zwemmen hier met kurkjes in het begin en om die steeds af te moeten doen om het badpak uit te doen vinden ze onhandig. Met een bikini kunnen ze de kurkjes omhouden.

Sophie; wij wonen letterlijk naast het zwembad en toch heeft onze dochter les in een ander bad, op 15 autominuten. Ik zou vooral kijken naar de lesmethode van beide zwembaden en idd de lestijden.
Het ‘verre’ zwembad heeft een voor ons betere aanpak. Bij het zwembad hier werken ze met verschillende niveau badjes en daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over. Vaak zwemmen kinderen weken, zo niet maanden, in het ene badje puur Omdat er geen plek is in het volgende. En daar betaal je dan maandelijks flink voor.


Dan ben ik even benieuwd; maar het alternatief is toch een hele vaste groep die meteen doorgaat naar het volgende niveau? Nadeel daarvan is dat jouw kind misschien al wel klaar is voor het volgende maar een ander kind niet, dus gaat de hele groep niet door? Of zijn er nog andere indelingen?
Hier werken ze inderdaad per badje, als je kind alle onderdelen kan mag het door. Het kan altijd door want er wordt iedere 2 weken afgezwommen, alleen kunnen ze niet de garantie geven om op hetzelfde tijdstip terecht te kunnen. Hier moeten ze ook 4 jaar en 9 maanden zijn, jammer want als hij nu kon starten dan had hij wellicht A voor zomer 2021.

Voor meiden zou ik inderdaad geen badpak doen als er met kurkjes of vestjes gezwommen wordt. Of je moet ze leren om het badpak goed aan de kant te schuiven.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 04 Jan 2020 16:26

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Mijn zoon zit in een groepje dat vast bij elkaar zit, maar hetzelfse niveau is het niet. De beteren mochten na 1 jaar en 3 maanden op voor A en zijn toen naar een andere groep gegaan. Zijn groep is toen aangevuld met andere kinderen. Na 1, 5 jaar mochten de meesten op voor A, helaas N niet, maar ze zitten wel bij elkaar.
Over 3 weken is het diplomazwemmen, N mag voor A, enkele anderen voor B, geen idee wat er daarna met het groepje gaat gebeuren.
Ik ben wel blij dat het tot nu altijd op dezelfde dag en tijd geweest is, met de jongste ben ik minder flexibel dan ik bij de oudste was.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Jan 2020 16:29

Re: Vanaf welke leeftijd zwemles?

Lady schreef:
SophieZMY schreef:Het zwembad hier doet pas zwemles vanaf 5 jaar, dus wij wachten sowieso nog even. Is helaas alleen doordeweeks en maar op drie dagen mogelijk, waarvan dochter er 2 op de bso zit. Het wordt dus de woensdagmiddag en eigenlijk baal ik daar al beetje van. Dat is juist zo’n fijne middag voor speelafspraakjes plus dan moeten we zoontje mee slepen heen en weer, vind ik niet ideaal. Maar ja. Alternatief is een ander zwembad, maar dit zwembad ligt op paar minuten lopen van ons huis... we twijfelen nog even door dus.

Het is maa voor tijdelijk hé, de woensdagmiddagen krijg je uiteindelijk wel weer terug.

Ik vind het ook wel een heel lange tijdelijk. Wij zijn over drie maanden al 2 jaar bezig en A is nog niet in zicht. En dan moet de middelste nog beginnen...

Qua zwempak heb ik mijn dochter geleerd om het goed aan de kant te schuiven als ze moet plassen (maar ik stuur haar ook altijd voor de les naar de wc, dus meestal hoeft ze niet tijdens de les).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers