Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tip-testament

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Okt 2013 10:37

tip-testament

https://notarisservice.hema.nl/
Tip voor iedereen die de voogdij nog wil/moet regelen! Zoals wij..
Mij lijkt het handig en betaalbaar. :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Okt 2013 12:03

Re: tip-testament

Idioot zeg dat ze dat gaan doen. Tuurlijk kan een akte goedkoper dan standaard notarissen, maar bedenk je wel dat je indien je ook maar een kleine afwijking wilt van het standaard model, je alsnog veel kosten kwijt bent voor maatwerk.
<<

Anoniem13

Bericht 31 Okt 2013 12:07

Re: tip-testament

Ik zou het persoonlijk nooit regelen bij zoiets als de Hema. Er komt zoveel meer bij kijken bij een testament. Wij hebben het onlangs geregeld bij een notaris en waren in totaal volgens mij 500 euro kwijt. Ik betaal liever iets meer, zodat ik zeker weet dat alles tot in de detail is geregeld.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Okt 2013 12:10

Re: tip-testament

Zoals ik het begrijp zijn het gewoon notarissen die met de hema samenwerken. Mij lijkt het wel handig.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem23

Bericht 31 Okt 2013 12:20

Re: tip-testament

Ik vind het eigenlijk wel geinig dat ze het doen. Het zijn gewoon notarissen ism Hema en zo breng je het wel meer onder de aandacht. Mochten er dan aanpassingen nodig zijn komen ze alsnog wel bij de notaris terecht.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Okt 2013 12:27

Re: tip-testament

Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Okt 2013 12:36

Re: tip-testament

In mijn ervaring is goedkoop in dit soort gevallen vaak ook duurkoop. Hoe vaak ik in mijn werk al niet prutstukken gezien heb van goedkope notarissen...
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Okt 2013 12:38

Re: tip-testament

Oke bedankt voor de tip. Zal het meenemen.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Okt 2013 12:44

Re: tip-testament

Het kan wel goed zijn hoor, maar dan echt voor simpele situaties :-)
<<

Anoniem73

Bericht 31 Okt 2013 13:13

Re: tip-testament

Voor mensen met weinig geld kan dit best fijn zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 13:17

Re: tip-testament

Harrison schreef:Ik vind het eigenlijk wel geinig dat ze het doen. Het zijn gewoon notarissen ism Hema en zo breng je het wel meer onder de aandacht. Mochten er dan aanpassingen nodig zijn komen ze alsnog wel bij de notaris terecht.


Precies, als het gewoon notarissen zijn, waarom niet? Ik vind het ook juist wel heel leuk dat ze het doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 13:19

Re: tip-testament

Ik snap trouwens wel dat notariskantoren ervan balen, maar ja, jammer voor ze.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Okt 2013 14:21

Re: tip-testament

Het is niet zozeer dat notariskantoren ervan balen (ja misschien diegene die op soortgelijke klanten mikken), maar het is gewoon zorgelijk als de kwaliteit zo slecht is dat er dingen onjuist zijn, ontbreken of dat er zelfs rechtszaken van komen.

En dan vind ik dit soort onderwerpen belangrijk genoeg om het dan maar voor wat meer geld te regelen, maar dan weet je wel dat het gewoon goed is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 14:26

Re: tip-testament

Je weet toch helemaal nog niet of de kwaliteit in dit geval ook slecht is?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Okt 2013 14:31

Re: tip-testament

Natuurlijk weet ik dit nu nog niet, maar als je omrekent hoeveel tijd je normaal gesproken kwijt ben aan een akte, kan men hier alleen verdienen door met simpele, standaard modellen te werken. Op het moment dat jouw situatie afwijkt, werkt een standaard model niet meer. Het is dan de vraag of de notaris je hier op wijst en/of je aanraadt een maatwerk akte te laten maken, maar stel dat er niks gezegd wordt, dan kan je later dus gezeik krijgen omdat wat er in de akte staat niet (volledig) aansluit op jouw situatie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 14:39

Re: tip-testament

Maar er staat ook vrij duidelijk op de site aangegeven dat je bepaalde, meer gecompliceerde aktes daar niet kunt laten maken, dus het is sowieso alleen bedoeld voor standaard gevallen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 31 Okt 2013 17:13

Re: tip-testament

http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/opm ... oop__.html

Ik zou het zelf nooit bij zoiets als de Hema regelen, specifieke zaken moet je toch regelen bij een notaris en een simpele akte vind ik persoonlijk onvoldoende
<<

Anoniem23

Bericht 31 Okt 2013 17:27

Re: tip-testament

Haha, ik zie de lol van die worstverkoop ook wel in.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 17:34

Re: tip-testament

Siem schreef:http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/opmerkelijk/22018583/__Boze_notaris_start_worstverkoop__.html

Ik zou het zelf nooit bij zoiets als de Hema regelen, specifieke zaken moet je toch regelen bij een notaris en een simpele akte vind ik persoonlijk onvoldoende


Maar het wordt ook gewoon gedaan door een notaris, het is echt niet dat iemand van de gebakafdeling of de fotoservice dat even tussendoor doet. Je kunt het regelen via de Hema, maar de Hema doet het zelf niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 31 Okt 2013 18:02

Re: tip-testament

Ik weet niet of ik het daar zou doen. Een notaris hier in de buurt heeft een paar jaar terug voor mij een akte gemaakt vanwege de voogdij voor het geval mij iets zou overkomen. Was daar 180 euro voor kwijt en dat was toegespitst op mijn situatie, dus ook niet duur eigenlijk! Maar wat ik toen al wel merkte is dat het sowieso de moeite loont om te vergelijken, een notaris een straat van die van mij vandaan rekende ruim 100 euro meer voor hetzelfde!
<<

Anoniem9

Bericht 31 Okt 2013 21:23

Re: tip-testament

Wat zien mensen hier al veel apen en beren op de weg. Pfoe.

Er wordt duidelijk aangegeven dat het niet voor elke situatie geschikt is. Maar als jij gewoon een simpel samenlevingscontract wil hebben, dan is dit ideaal.
Het wordt gewoon opgesteld door een erkend notaris.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 21:25

Re: tip-testament

Forti schreef:Wat zien mensen hier al veel apen en beren op de weg. Pfoe.

Er wordt duidelijk aangegeven dat het niet voor elke situatie geschikt is. Maar als jij gewoon een simpel samenlevingscontract wil hebben, dan is dit ideaal.
Het wordt gewoon opgesteld door een erkend notaris.


Ja precies, het is niet dat ze even tussen de rookworsten en de tompoucen door een akte vol vetvlekken produceren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem9

Bericht 31 Okt 2013 21:27

Re: tip-testament

Haha ik zie het al voor me.

"Wat blieft u mevrouw? Saucijzenbroodje, chocolademelk? Testamentje of samenlevingscontract erbij?"
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Nov 2013 16:26

Re: tip-testament

Er was een notaris op de radio omtrent dit nieuws. Hij zei dat als je dit bij een notaris regelt dat het netjes binnen de 4 muren blijft want hun hebben geheimhoudingsplicht. Bij de hema is dit niet zo en wordt je dus gewoon in een algemeen bestand opgenomen waarbij je gegevens niet geheim zijn.
<<

Anoniem9

Bericht 01 Nov 2013 16:31

Re: tip-testament

En hoe betrouwbaar is die notaris? Aangezien er heel wat geïrriteerde notarissen op het nieuws zijn geweest, die schijnbaar inkomsten aan hun neus voorbij zien gaan.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers