Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tip-testament

<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Nov 2013 16:35

Re: tip-testament

Het gesprek was op 3fm. En hij gaf gewoon uitleg en was eerlijk. Hem maakt het niet uit of ze naar de hema of naar hem gaan. Maar privacygevoelig is de Hema niet en dat was hetgeen waar hij tegen was.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Nov 2013 16:37

Re: tip-testament

Maar een advies ga je niet krijgen, terwijl je dat bij een "gewone" notaris wel krijgt.

Jij kunt wel denken dat je een standaard akte nodig hebt en je vult op alle beknopte vragen netjes ja/nee in.

Als je in gesprek bent bij een notaris zal hij/zij door vragen, en misschien blijkt dan wel dat jouw situatie helemaal niet zo standaard is zoals jezelf gedacht had.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 16:41

Re: tip-testament

Onze situatie is bijvoorbeeld dat we een wijziging moeten aanbrengen in een akte die al is opgemaakt. Volgens het notariskantoor waar het is gedaan moet die akte helemaal opnieuw worden opgemaakt en moeten we ook het bedrag betalen voor twee nieuwe aktes, wat dus enorm duur is. Dan vraag ik me af of zo'n goedkopere notaris niet beter is, omdat het voorwerk in feite al is gedaan en het alleen om een wijziging gaat. Ik heb begrepen dat dat niet per se hoeft bij het notariskantoor waar het de eerste keer is gebeurd, maar dat een ander notariskantoor ook gewoon die akte mag opvragen en opnieuw mag opmaken. Het voorbeeld is er dan al, er hoeft alleen een naam te worden gewijzigd (we zijn er nog niet over uit wie er voor die ander in de plaats moet komen, vandaar dat het sowieso nog niet is gebeurd).

Overigens staat er op de website ook een lijst met notariskantoren die zijn aangesloten bij de Hema Notarisservice, je kunt ze dus ook gewoon zelf benaderen zonder tussenkomst van de Hema. Ik neem aan dat je dan niet in het grote Hemabestand komt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 01 Nov 2013 16:44

Re: tip-testament

Susan schreef:Onze situatie is bijvoorbeeld dat we een wijziging moeten aanbrengen in een akte die al is opgemaakt. Volgens het notariskantoor waar het is gedaan moet die akte helemaal opnieuw worden opgemaakt en moeten we ook het bedrag betalen voor twee nieuwe aktes, wat dus enorm duur is. Dan vraag ik me af of zo'n goedkopere notaris niet beter is, omdat het voorwerk in feite al is gedaan en het alleen om een wijziging gaat. Ik heb begrepen dat dat niet per se hoeft bij het notariskantoor waar het de eerste keer is gebeurd, maar dat een ander notariskantoor ook gewoon die akte mag opvragen en opnieuw mag opmaken. Het voorbeeld is er dan al, er hoeft alleen een naam te worden gewijzigd (we zijn er nog niet over uit wie er voor die ander in de plaats moet komen, vandaar dat het sowieso nog niet is gebeurd).

Overigens staat er op de website ook een lijst met notariskantoren die zijn aangesloten bij de Hema Notarisservice, je kunt ze dus ook gewoon zelf benaderen zonder tussenkomst van de Hema. Ik neem aan dat je dan niet in het grote Hemabestand komt.


Maar dan zul je ook niet de Hema prijs krijgen. De hema prijs krijg je alleen als je via internet de boel regelt en aanklikt wat je wilt.
<<

Anoniem9

Bericht 01 Nov 2013 16:45

Re: tip-testament

Maar het enige wat dan bij HEMA in het bijstand komt, is dan alleen dat je of wel een testament of wel een samenlevingscontract op hebt laten stellen? De inhoud daarvan komt niet bij HEMA te liggen, aangezien de akte opgemaakt wordt bij de notaris en daar ook bewaard wordt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 16:51

Re: tip-testament

Alibi schreef:Maar dan zul je ook niet de Hema prijs krijgen. De hema prijs krijg je alleen als je via internet de boel regelt en aanklikt wat je wilt.


Dat weet je niet, misschien kun je wel aanklikken dat er al een akte is die aangepast moet worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 01 Nov 2013 17:05

Re: tip-testament

Dat weet ik wel. Op Hema kun je alleen een nieuwe akte maken. Het enige waarvoor je naar de notaris gaat is om te tekenen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 17:08

Re: tip-testament

Het wordt sowieso een nieuwe akte, ook als we naar het huidige notariskantoor gaan, de vraag is of ze de bestaande akte kunnen opvragen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 01 Nov 2013 17:11

Re: tip-testament

Dat kunnen ze wel, maar dat valt niet binnen de prijzen die op de site staan.
Voor die 125,- per akte krijg je:
De prijzen zijn inclusief 21% BTW, ondertekening bij de notaris en het bewaren van het testament bij het Testamentenregister en/of samenlevingscontract in de kluis van de notaris.

Voor alles wat je anders of meer wilt moet je contact opnemen met één van de notarissen en een aparte opdracht geven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 17:19

Re: tip-testament

We zouden ook gewoon een nieuwe akte kunnen laten aanmaken, als we maar zeker weten dat de oude akte daarmee komt te vervallen. We weten aan de hand van het gesprek voorafgaand aan de eerste keer al wat voor soort akte wij moeten hebben voor onze situatie.

Ik heb al gekeken en ik vind dit niet geschikt omdat je maar twee voogden kunt aanstellen in plaats van vier, maar anders had ik er niet echt een probleem in gezien. De situatie is voor ons niet nieuw, wij hebben het oriënterend gesprek al gehad, we moeten gewoon een soortgelijke akte hebben met een andere naam erop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 01 Nov 2013 17:39

Re: tip-testament

Susan, Dat is toch het hele eieren eten. Jullie hebben het advies al gehad, je weet al wat je wilt, daarom weet je nu dat het via de Hema niet kan.
Als je die voor informatie niet hebt, niet eens weet dat je ook 4 voogden kan aanstellen, maar door de vragen op Hema denk dat het er sowieso maar 2 kunnen zijn. Dan kies je daar maar voor en heb je dus uiteindelijk een akte waarvan je denkt dat hij goed is, maar hij sluit niet aan op je eigen situatie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 17:42

Re: tip-testament

Dat is waar. Maar stel dat vier voogden wel konden of stel dat wij überhaupt maar twee voogden wilden, dan had het wel iets kunnen zijn. Nu is het inderdaad niks. Als er maar twee voogden mogelijk zijn dan hebben we daar nog minder aan dan aan het huidige testament.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers