Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega altijd te laat

<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 12:00

Re: Collega altijd te laat

Fred heb je ook nog advies voor mij of wil je alleen vertellen hoe het er bij je 35 ex-werkgevers aan toe ging?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 12:02

Re: Collega altijd te laat

En ik weet niet hoeveel contact die kantoor medewerkers van die bouwplaats hadden met het bouwplaats personeel, maar ik kan je vertellen dat het op de bouwplaats ook rete irritant is als je om 7 uur begint en er iemand van kantoor die je specifiek moet hebben pas om 11 uur begint.
Mijn vriend heeft daar veel mee te maken en dan zit je dus van 7 tot 11 uit je neus te vreten tot zo'n kerel een keer zin heeft om te beginnen met werken. Soms is het gewoon beter van niet, dan maar ouderwets.

Maar daar gaat dit topic niet over. Dus open een topic zou ik zeggen ;)
<<

Anoniem326

Bericht 10 Okt 2019 12:03

Re: Collega altijd te laat

Dan heb ik het verkeerd gelezen. Weet je al wat je gaat doen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Okt 2019 12:10

Re: Collega altijd te laat

Savi schreef:Fred heb je ook nog advies voor mij of wil je alleen vertellen hoe het er bij je 35 ex-werkgevers aan toe ging?

:good:

Ik begrijp je nu wat meer Savi. Dan zou ik toch met mijn eerste advies gaan en het tegen de directie zeggen :-)!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 10 Okt 2019 12:17

Re: Collega altijd te laat

Als ik er zelf geen last van zou hebben (werkgerelateerd) zou ik niks zeggen. Ik heb het vaak genoeg gezien en die mensen vliegen er altijd uit als eerste. Ik heb meer collegae die altijd laat zijn, maar wel inhalen en gemotiveerd zijn. De collega die jij omschrijft zal wel meer uitstralen dan enkel te laat komen.

Even nieuwsgierig trouwens, waarom geen functioneringsgesprekken? Dacht dat die verplicht waren. Of zijn dat de beoordelingsgesprekken.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 12:24

Re: Collega altijd te laat

Nan schreef:Als ik er zelf geen last van zou hebben (werkgerelateerd) zou ik niks zeggen. Ik heb het vaak genoeg gezien en die mensen vliegen er altijd uit als eerste. Ik heb meer collegae die altijd laat zijn, maar wel inhalen en gemotiveerd zijn. De collega die jij omschrijft zal wel meer uitstralen dan enkel te laat komen.

Even nieuwsgierig trouwens, waarom geen functioneringsgesprekken? Dacht dat die verplicht waren. Of zijn dat de beoordelingsgesprekken.

Functioneringsgesprekken zijn niet verplicht, maar wel opgenomen in bepaalde CAO's.
Wij hebben geen CAO, dus dat is sowieso niet van toepassing.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 10 Okt 2019 12:28

Re: Collega altijd te laat

Ah, dan zullen ze wel in onze CAO staan. Altijd paniek aan het eind van het jaar omdat ze die gesprekken er nog even door moesten duwen. :D
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 12:31

Re: Collega altijd te laat

Ik weet het nog niet HGL.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Okt 2019 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Okt 2019 12:45

Re: Collega altijd te laat

Heb je ook geen bila's? Dan zou ik het daar bespreekbaar maken bij je leidinggevende, of is jouw leidinggevende ook directielid?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 13:04

Re: Collega altijd te laat

Ik weet niet wat een bila is, maar mijn leidinggevende is inderdaad directielid, werkgever, eigenaar. Hoe je het maar wilt noemen. Ik heb direct contact met de algemeen directeur. En het is allemaal heel informeel en vrij. Hij stuurt me as we speak katten memes, dus. :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 14:10

Re: Collega altijd te laat

*
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Okt 2019 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Okt 2019 14:19

Re: Collega altijd te laat

Huh echt? Wat zei hij dan?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 14:25

Re: Collega altijd te laat

*
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Okt 2019 22:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Okt 2019 14:29

Re: Collega altijd te laat

Oh je bedoelt de directeur, ik dacht dat de laat komende collega er zelf over begon. Maar fijn dit!
Let's discover the world together.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 10 Okt 2019 14:59

Re: Collega altijd te laat

Wat meteen in mij op kwam. Heeft hij echt smetvrees? Meestal,niet altijd maar meestal zit daar ook andere dwang handelingen bij. Komt dat bekend voor? Doet hij dingen altijd op dezelfde manier of een aantal keer enz? Misschien komt hij daardoor te laat? Hij moet bv die route rijden anders klopt het niet enz? Misschien ver gedacht maar sprong meteen in mijn gedachten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Okt 2019 16:41

Re: Collega altijd te laat

Als het jou of andere mensen belemmert in hun werkzaamheden dan zou ik die collega daar eerst zelf op aanspreken en als dat niet helpt het bespreken met je leidinggevende. Als de beste man zijn werk gewoon prima doet en niemand er concreet last van heeft behalve dan dat het opvalt dat hij altijd later is en stipt op tijd weggaat, zou ik me er niet mee bemoeien. Maar zo te horen is je probleem al een soort van opgelost. Ik ben benieuwd wat er mee gedaan gaat worden :).
<<

Anoniem288

Bericht 10 Okt 2019 18:41

Re: Collega altijd te laat

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 19:42

Re: Collega altijd te laat

Hij mankeert verder niks in die zin, alleen een soort van smetvrees. Hij wast z'n handen vaak en lang en maakt z'n bureau vaak schoon, maar das 100x beter dan collega's die stinken haha.
Hij woont nog thuis en z'n broer werkt ook bij ons en die heeft ooit verteld dat collega lichtelijk smetvrees heeft.
Maar geen dwangmatig handelen dus, gelukkig.
<<

ChiQ

Bericht 10 Okt 2019 20:38

Re: Collega altijd te laat

Ik geloof niet dat ik ooit me aan zou kunnen ergeren dat een collega 5 minuten per dag te laat komt. Zo ouderwets en achterhaalt, jak! Als zijn werk af is, zou ik er verder geen deal van maken.

Weet je, Savi. Jij zit ook best wat uurtjes op het forum onder werktijd. Daar kunnen collega's ook
Wat van vinden...
<<

Anoniem269

Bericht 10 Okt 2019 21:31

Re: Collega altijd te laat

Moet eerlijk zeggen dat ik 't wel gedeeltelijk met Chiq eens ben. Het gaat om 5 - 15 minuten per dag en dat noem je "vet te laat". Een collega die rookt staat veel langer dan die 5-15 min per dag buiten te paffen dan dat deze collega te laat is. Daarbij lijkt het me een stuk belangrijker of iemand z'n werk goed doet dan hoeveel minuten hij/zij op kantoor rondloopt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Okt 2019 21:52

Re: Collega altijd te laat

Ik vind dat ook wel een beetje klinken als kantoor irritaties, je zit zo op elkaar lip. Als hij zijn werk goed doet en misschien zelfs wel eens thuis nog wat doet. Geen idee of dat zo is maar ik probeer meestal niet over een ander te oordelen en zou er niet over ‘klikken’. Iedereen heeft wel iets idd.

Ik heb trouwens een nieuwe collega die in een andere stad woont en nu ook steeds te laat komt. Ik vroeg haar in het begin toen we het over haar woonplaats hadden: sta je dan niet vaak in de file? Toen zei ze: nee eigenlijk nooit (had al jaren naar deze woonplaats gereisd voor school). Werkdag daarna belde ze netjes op, ik sta in de file ik ben iets later. Dat nog zo een keer of drie. Nu belt ze niet eens meer, komt 15min later en komt binnen en zegt dan sorry ik stond in de file. Nu kan dat gebeuren natuurlijk en is vervelend maar in mijn werk kan dat eigenlijk niet. Je mag maar een beperkt aantal uur alleen staan en dat is al bereikt dmv pauzes en openen en sluiten. Ook is alleen staan niet tof. Daarbij als je elke dag weet dat je in de file komt moet je misschien wat meer tijd er voor uit trekken. Ik ben zelf echt niet zo pietje precies van de tijd maar vind dit toch wat lastig.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 22:38

Re: Collega altijd te laat

Claire**** schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik 't wel gedeeltelijk met Chiq eens ben. Het gaat om 5 - 15 minuten per dag en dat noem je "vet te laat". Een collega die rookt staat veel langer dan die 5-15 min per dag buiten te paffen dan dat deze collega te laat is. Daarbij lijkt het me een stuk belangrijker of iemand z'n werk goed doet dan hoeveel minuten hij/zij op kantoor rondloopt.

10-15 minuten en ja dat is gewoon vet te laat. Roken doe je ook in je eigen tijd. Niet onder werktijd.

Zoals iemand al terecht opmerkte is het niet de enige irritatie. En op het feit dat hij z'n werk niet voldoende doet is hij al vaker aangesproken.

En ChiQ, sorry maar je hebt geen gelijk. Onder werktijd zit ik eigenlijk niet zoveel op het forum. Behalve vanochtend want we hadden geen internet door Ziggo werkzaamheden. En mijn werk is altijd ruimschoots af, dus dan kan ik in eigen tijd surfen als ik wil. Ik functioneer niet onder de maat en zit ondertussen geen series te kijken EN kom niet standaard te laat.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Okt 2019 23:19, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2019 22:42

Re: Collega altijd te laat

Lot schreef:Ik vind dat ook wel een beetje klinken als kantoor irritaties, je zit zo op elkaar lip. Als hij zijn werk goed doet en misschien zelfs wel eens thuis nog wat doet. Geen idee of dat zo is maar ik probeer meestal niet over een ander te oordelen en zou er niet over ‘klikken’. Iedereen heeft wel iets idd.

Hij heeft thuis nog nooit wat gedaan. Als enige van het hele bedrijf. Jouw verhaal is toch eigenlijk gewoon hetzelfde? Er is geen reden om laat te zijn en toch is collega laat. Kom gewoon wat eerder je nest uit en dan is alles prima.

Maar goed. Dit topic herinnert me er weer aan waarom ik nooit meer een topic open.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Okt 2019 22:55

Re: Jammer

Oh ik snap je irritatie zo goed, ik ben zelf echt wel stipt en dus ook op tijd. Als ik ergens om 8:30 moet beginnen ben ik er standaard 10 minuten eerder om goed op te starten.

Ik ben ook blij dat mijn werkgever wel flexibel is met tijden zolang je je uren maar maakt. Maar als dat niet zo is jammer. Maar structureel te laat komen heb ik zo’n hekel aan. Ga eerder weg denk ik dan.
2015 💙
<<

Anoniem279

Bericht 10 Okt 2019 22:59

Re: Jammer

Huh Savi maar dit is toch helemaal niet nodig, op deze manier?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers