Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hormonale disbalans laten testen

<<

Anoniem290

Bericht 08 Okt 2019 08:57

Hormonale disbalans laten testen

Kan dat?
Ik ben nu ruim anderhalf jaar niet fit, maar bloedprikken geeft steeds alleen goede resultaten. Het is begonnen na de bevalling. Ik ben extreem moe en de laatste tijd ook dagelijks misselijk. Eigenlijk voel ik me altijd alsof ik bijna hersteld ben van griep, maar nog niet helemaal. Ik heb mijn leven redelijk opgepakt en L begint eindelijk beter te slapen, maar er zal echt wel deels een psychische oorzaak zijn. Daarvoor heb ik binnenkort een afspraak. Maar die misselijkheid, de week buik- en rugpijn tijdens de eisprong, weer een slechte huid en vooral die vervelende misselijkheid lijken mij hormonaal. Kun je dat ergens laten testen? Iemand ervaring mee?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Okt 2019 09:34

Re: Hormonale disbalans laten testen

Hmm ik weet niet of je zoiets zoekt, maar ik ben nu bij een orthomoleculair therapeut. Die kijkt aan de hand van mijn verhaal welke hormonen bij mij waarschijnlijk uit balans zijn en probeert met voeding en supplementen (gewoon standaard, geen bijzondere of dure dingen). Door burnout, zwangerschap en borstvoeding is er de afgelopen jaren veel van mijn lichaam gevraagd waardoor mijn hormonen ook uit balans zijn. Begin van de zomer ben ik naar haar geweest en nu ga ik eens in de 4/6 weken. Haar insteek is dat met de juiste voeding mijn hormonen weer in balans komen en m'n lichaam weer beter gaat werken en ik me weer goed ga voelen. Het gevolg is dat ik met juiste eetpatroon nu voor mijn doen erg gemakkelijk afval. En dat was ook erg nodig, want ik was veel te zwaar. En ik voel me dus inmiddels ook al een stuk beter. Afgelopen maand had ik voor het eerst ook minder last van pms wat ik normaal altijd erg heb. Kan nog toeval zijn natuurlijk, maar voor mij werkt dit erg goed.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Okt 2019 10:15

Re: Hormonale disbalans laten testen

Dat zou ik ook aanraden wat Joey zegt. Wat waren jouw klachten Joey?
<<

Anoniem290

Bericht 08 Okt 2019 10:23

Re: Hormonale disbalans laten testen

Vroeger ben ik wel eens naar een mesoloog geweest, misschien moet ik daar nog eens langs gaan. Orthomoleculair arts ga ik eens zoeken of die hier in de buurt ergens een zit. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw klachten Joey. Ik ben overigens mijn borsten ook nog helemaal kwijt. Las ergens dat dat ook hormonaal kan zijn. Ze blijven maar krimpen (ik val zelf niet af verder).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Okt 2019 10:34

Re: Hormonale disbalans laten testen

Niet afvallen terwijl ik vond dat ik redelijk gezond at was eigenlijk op dat moment de reden om hulp te zoeken. Ik bleef na m'n zwangerschap 10 vasthouden. Ik was 84 kilo en voelde me daar vreselijk bij. Door m'n burnout zaten er al wat kilo's te veel aan en daarvoor kreeg ik ze er ook al niet af. Terwijl ik best discipline heb om gezond eten. Nu er zoveel af moest, wilde ik niet meer zomaar wat doen, maar met een plan afvallen op een manier die ik vol kon houden en waarmee het er ook af blijft. Die vrouw waar ik nu bij ben richt zich zoals ik zei dus helemaal ook niet op afvallen, maar op je goed voelen, je lichaam optimaal laten werken door de juiste voeding. En dat spreekt me erg aan omdat ik uiteindelijk naast afvallen, ook vooral gezond wil zijn/worden.
Verder had ik voor m'n zwangerschap en bo ook al veel last van m'n hormonen. Ontzettend last van PMS vooral, ik voelde me soms maar anderhalve week per maand blij en de rest was ik niet te genieten en heel makkelijk uit balans te brengen en ook vaak gewoon ongelukkig. Daar wilde ik sowieso altijd nog gericht iets aan doen. Huisarts wilde me voor m'n pms wel doorsturen naar de GGZ, maar die stap vond ik nog te groot en dan zou ik denk ik op medicatie uitkomen en dat zag ik niet zitten als lange termijn oplossing.
Een paar maanden geleden googlede ik eea over wat me nou zou kunnen helpen, en toen zag ik dat er bij mij in de wijk een orthomoleculair therapeut zat die me zo op het eerste gezicht wel aansprak. Omdat het zo dichtbij huis was, wilde ik dat graag een kans geven. Ben nu 3x geweest en ik heb er dus veel aan.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Okt 2019 11:05

Re: Hormonale disbalans laten testen

Fijn dat het helpt! Succes Poppy.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 08 Okt 2019 13:16

Re: Hormonale disbalans laten testen

Ik zou een doorverwijzing vragen voor een endocrinoloog.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers