Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Sport)Clubje kinderen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Okt 2019 07:29

(Sport)Clubje kinderen

Wanneer is dit bij jullie?
Hier had ik gehoopt op een doordeweekse dag. Het enigste wat ik nu tegen kom is op donderdag (mn vaste werkdag), en op zaterdag. Zaterdag lijkt me echt niet fijn met mijn onregelmatig werk, vriend die soms op zaterdag slaapt ivm nachtdienst, en de kids van vriend die er om t weekend zijn.
Maar is zaterdagmiddag normaal fijn? Lijkt me echt op t gebrokene van t weekend te zitten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Okt 2019 07:47

Re: (Sport)Clubje kinderen

Onze kinderen zitten doordeweeks op sportclubs. De weekenden mogen ze in principe nergens op. Ik werk vaak in de weekenden en ook mijn man heeft in het weekend regelmatig andere dingen dus dat gaat gewoon niet. Zoon zit nu op een sport waar hij over een tijdje 1x per maand een wedstrijd van heeft. Dat is nog wel in te plannen maar wekelijks lukt niet.
2010 2012
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Okt 2019 07:49

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn oudste zit op koor (op woensdag, direct uit school en het zit ook ín school dus echt heel makkelijk), op ninjaclass (woensdag van 17.00-18.00, vreselijk) en scouting (vrijdag van 18.30-20.30)

Weekenden zijn gelukkig vrij dus. Hij is geen sporter, heeft een hekel aan voetbal, dus die hel wordt me bespaard. Ik hoop hem volgend jaar wel op een watersport te krijgen, hij zwemt onwijs goed.

Balen dat je niks doordeweeks kunt vinden!
#teammaple🍁
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 06 Okt 2019 08:06

Re: (Sport)Clubje kinderen

Zoon zit op voetbal, dit is van woensdag 16.00-17.00 en vrijdag 18.00-19.00 en op zaterdag ochtend, maar nog niet iedere zaterdag.
Ik heb geen problemen met de weekenden in de ochtend, ook al werken wij ook beide onregelmatig, er is toch een van ons thuis.
Weekend overdag heb ik ook liever niet, alle plannen moeten aanpassen aan sport.

Jongste gaat denk ik over half jaar op zwemles, ik wil dat op vrijdag middag plannen, oudste op school en kleuters vrij.

Woensdag en vrijdag zijn mijn vaste vrije dagen, dat scheelt.
<<

Anoniem276

Bericht 06 Okt 2019 08:35

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn oudste zit op dansen op woensdag van 17.00-18.00.

De jongste zit nog nergens op
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Okt 2019 08:49

Re: (Sport)Clubje kinderen

Onze oudste zit op korfbal. Sinds dit seizoen in een team. Op woensdag training van 17.00-18.00 en op zaterdag is er een wedstrijd. Dat is elke week anders qua tijd.

De jongste zit ook op korfbal maar nog bij de allerkleinste. Die hebben alleen training op zaterdagochtend van 9.30-10.15.

Wij hebben beide altijd gekorfbald en zijn het dus gewend dat je in het weekend een wedstrijd hebt. We hebben ook een kantoorbaan dus geen onregelmatige tijden. Dat lijkt me inderdaad wat lastiger qua planning.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Okt 2019 08:51

Re: (Sport)Clubje kinderen

R voetbalt op woensdag van 17.30 tot 18.30 en elke zaterdag wedstrijd, meestal rond half negen ??

Zwemles is elke zondag om 10.00.

Hier wel blij met de tijden maar als D straks ook wat wil dan wordt het wel krap.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 06 Okt 2019 09:27

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier is gym op donderdag om 16.15u. Maar zwemles is op diezelfde dag om 15.45u. Dus gym is sinds vorig jaar even op pauze gezet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Okt 2019 09:40

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier voetballen ze beide. Op dinsdag- en donderdagavond van 18.00-19.00 en 18.45-20.15. Op zaterdagochtend/middag spelen ze beide een wedstrijd, gisteren ben ik om 8.45 vertrokken en ik was om 15.30 thuis. Soms spelen ze op woensdagavond nog een inhaalwedstrijd.

Ik doe de dinsdag, ik stop dan eerder met werken. Mijn man de donderdag en stopt dan dus eerder. En ik fix alle zaterdagen dan werkt mijn man ook bijna altijd.
Laatst gewijzigd door Thunder op 06 Okt 2019 09:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Okt 2019 09:42

Re: (Sport)Clubje kinderen

Wij hebben nog niet met school te maken natuurlijk, maar we doen zwemmen op vrijdagochtend en peutergym op zaterdagochtend. Zijn beide goede tijdstippen (zwemmen 9:30-10, gym 9-10)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 06 Okt 2019 09:50

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier zitten ze beide op voetbal.

Maandag keeperstraining van 18:00-18:45 uur.
Dinsdag trainen van 18:00-19:00 uur.
Donderdag trainen van 18:00-19:00 uur.
Zaterdagochtend wedstrijd.

En mijn oudste heeft ook nog op zondag keeperstraining van 9:30-10:45 uur.

Het is hier doordeweeks erg haasten daar we beide om 17:30 uur thuis zijn en ze om 17:45 uur weg moeten. Mijn man is trainer bij de oudste waardoor hij ze beide mee neemt naar trainen.
Op zaterdag doen we ieder een wedstrijd en als het kan kwa tijd kijken we bij beide.

Op zondag doen we afwisselen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Okt 2019 10:00

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier alleen nog maar zwemles. Dat is elke zondag van 9.00 tot 13.00.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Okt 2019 10:30

Re: (Sport)Clubje kinderen

De oudste zit sinds deze week op zwemles dit is op dinsdag middag.
Ook is er bij ons kangeroeclub van de korfbal dit is ook op dinsdag. Dus daar kan ze voorlopig niet heen.
Gym is niet in het dorp. En voetbal is vanaf groep 3 geloof ik maar geen idee welke dag.
2014 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Okt 2019 10:32

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn oudste zit op paardrijden en dat is mogelijk van maandag tot en met zaterdag. Voor sommige dagen is wel een wachtlijst. Wij hebben voor de maandag gekozen en dat bevalt prima tot nu toe. Daarnaast heeft ze een paar keer per jaar in het weekend een wedstrijd, maar dat is echt maar een enkele keer en alleen als ze zelf mee wil doen. Gisteren toevallig haar eerste wedstrijd gehad.

De jongste zit alleen op zwemles op het moment en dat is ook op maandagmiddag. Papa gaat met hem zwemmen en ik met zus naar paardrijden. En af en toe dan ga ik uiteraard ook bij zwemles kijken.

Ik vind het ideaal dat er nu nog niks structureel gepland staat van sport in het weekend. Maar daar gaat wellicht verandering in komen na de zwemles van zoon, hij roept al lange tijd dat hij daarna graag op voetbal wil. Daar ben ik persoonlijk niet heel blij mee, ik heb niks met de sport en vind wedstrijden in het weekend ook niet zo fijn. Maar wie weet ga ik het nog leuk vinden en went het wel. In elk geval vind ik mijn eigen bezwaren in dit geval geen reden om zoon een bepaalde sport te ontzeggen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 06 Okt 2019 10:39

Re: (Sport)Clubje kinderen

Onze oudste (7jaar) zit op maandagmiddag op dansen, dat regelen de schoonouders. Op woensdag atletiek van 5 tot 7, dat doet mijn man. Op zaterdagochtend atletiek van 9 tot 11, dat regel ik en zaterdagmiddag scouting van 14-17 dat doet mijn man. Hij vindt het leuk zo, prima dan. De jongste (bijna 3) zit alleen op zwemles, op vrijdagochtend. Benieuwd naar de toekomst als hij ook iets erbij gaat doen.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Okt 2019 11:17

Re: (Sport)Clubje kinderen

Ik zou zaterdagmiddag echt niet relaxed vinden. Dan heb je niks meer aan je weekend en zit je steeds in de knoei met feestjes en naar familie enzo. Mijn oudste zit sinds kort aan voetbal, ik moet er wel aan wennen, maar het gaat wel. Zaterdag 8:30 is vroeg maar ik ben toch altijd om 6:30 wakker en je hebt de rest van de dag vrij.
Kun je vanuit de bso iets doen? Als er al kinderen bij een clubje zitten kan je kind daar wellicht makkelijk aanhaken.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Okt 2019 11:41

Re: (Sport)Clubje kinderen

Bo zit op dansles, op zaterdagochtend om 9.30 uur, vind dat een prima tijd. Ik (of mijn man) zit dan aan het barretje een cappuccino te drinken en 3 kwartier later is ze klaar.

Als ze op woensdagmiddag iets zou willen doen zou ik dat ook prima vinden, alleen als ze rond haar 5e op zwemles gaat moeten we even kijken of dat past.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Okt 2019 12:03

Re: (Sport)Clubje kinderen

Y heeft maandagmiddag musical, dinsdagmiddag jazzdans en woensdagmiddag toneel, ik vind dat fijne tijden. Veel kinderen uit haar klas zitten op hockey en volgens mij moeten zij meerdere keren per week trainen en op zaterdag wedstrijden spelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 06 Okt 2019 12:14

Re: (Sport)Clubje kinderen

Carrie schreef:Bo zit op dansles, op zaterdagochtend om 9.30 uur, vind dat een prima tijd. Ik (of mijn man) zit dan aan het barretje een cappuccino te drinken en 3 kwartier later is ze klaar.



Hee dat doet mijn B ook, zelfde tijd en zelfde drankje!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Okt 2019 12:23

Re: (Sport)Clubje kinderen

Cappuccino voor een kleuter vind ik niet normaal claufield
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 06 Okt 2019 12:48

Re: (Sport)Clubje kinderen

Caulfield schreef:
Carrie schreef:Bo zit op dansles, op zaterdagochtend om 9.30 uur, vind dat een prima tijd. Ik (of mijn man) zit dan aan het barretje een cappuccino te drinken en 3 kwartier later is ze klaar.



Hee dat doet mijn B ook, zelfde tijd en zelfde drankje!

Oh leuk! Ik zal aan hem denken de volgende keer en in gedachten met hem proosten.
<<

Anoniem326

Bericht 06 Okt 2019 13:17

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn meisjes hebben dansles op zaterdagochtend van 10.00 tot 11.00. Dat vind ik prima. De dochter van een goede vriendin heeft dan ook dansles, dus wij drinken dan samen koffie. Vanaf half november gaan zoon en dochter zwemmen. Dat wordt een woensdag- of vrijdagmiddag.

Ze tonen nog geen enkele interesse in teamsport. Ik hoop dat het zo blijft. Ik zou het echt niet leuk vinden als de hele zaterdag in teken van sport staat. Ze hebben wel interesse in muziek. Ik ga eens kijken of dat mogelijk is. Misschien een docent aan huis, zodat ze alle drie tegelijkertijd les hebben.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Okt 2019 13:43

Re: (Sport)Clubje kinderen

Mijn oudste heeft op maandag van 16u30-17u privé zwemles en vrijdagavond tussen 18-19u turnles.
Op zondag heeft hij van 14u tot 18u Chiro (soort scouting).

De jongste heeft op zaterdag van 11u15 tot 12u15 turnles. Vanaf januari heeft ze op woensdag van 18u tot 18u40 watergewenning.
2012 & 2016
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 06 Okt 2019 14:01

Re: (Sport)Clubje kinderen

Hier twee kinderen op basketbal. De oudste traint op woensdag (18.30-19.30) en vrijdag (17.00-18.00), de jongste op maandag (17.30-18.30), dinsdag (17.00-18.00) en donderdag (18.00-19.00)

In de weekends spelen ze allebei een wedstrijd, soms op zaterdag en soms op zondag. Vaak zit ik daardoor 7 keer per week in de sporthal. Maar in tegenstelling tot wat ik hier lees (en vaker hoor), vind ik het super leuk. Basketbal is natuurlijk een binnensport, dus geen koude uren langs de lijn, en je bouwt gezellige contacten op met andere ouders.

Daarnaast vind ik een teamsport absoluut een toegevoegde waarde hebben in de ontwikkeling. Ze leren zo enorm veel: samenwerken, incasseren, leiderschap maar ook juist omgaan met autoriteit, etc. Ik heb dat in mijn eigen jeugd best gemist die lessen, merk ik nu.
<<

Anoniem326

Bericht 06 Okt 2019 14:16

Re: (Sport)Clubje kinderen

Moederkoekje, wat een frequentie en tijden. Al zou ik het willen, dan zou het nog niet kunnen. Hoe combineer je dat met werk? Er moet ook nog gekookt en gegeten worden. Als ze dit willen dan moeten ze wachten totdat ze zelf kunnen fietsen. Nu zou ik ze alle drie elke keer moeten meenemen, want nog te jong om alleen thuis te blijven en ik haal het simpelweg niet met werk en eten.

Ik snap wel dat teamsport goed is en een kind er veel van leert. Maar als ze geen interesse tonen dan ga ik het niet aanwakkeren. Muziekles, paardrijden, dans, een knutsel- of een toneelclub dragen vast ook bij aan bepaalde vaardigheden. En vrij spelen ook.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers