Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontzwangeren of toch iets anders?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Okt 2019 10:28

Ontzwangeren of toch iets anders?

Na veel twijfel toch maar een topic geopend. De laatste tijd gaat het niet erg goed met mij. Ik heb veel hoofdpijn, ben moe (terwijl ik gemiddeld 8 uur per nacht slaap), voel me down en het viel me laatst op dat mijn hartslag in rust ineens een stuk hoger is geworden (normaal rond de 60, nu ruim 70). Sinds een dag of twee zweet ik ook enorm ‘s nachts, ik voel gewoon straaltjes vocht van me aflopen.

Het is natuurlijk pas 10 weken geleden dat ik ben bevallen van m’n twee meisjes, en de zwangerschap was niet erg leuk, dus het kan best dat het gewoon bij het ontzwangeren hoort. Maar het lijkt niet beter te worden, maar alleen steeds erger. Vooral die hogere hartslag vind ik heel naar. De vorige keer dat mijn hartslag zo hoog was, was ik zwanger. Nu is dat gelukkig makkelijk uit te sluiten, dus ik ga zo even een test halen. Maar het lijkt me vrijwel onmogelijk dat ik zwanger ben, ik ben al ruim 5 weken aan de pil en daarvoor vloeide ik nog dus gebeurde er niets op dat vlak. De eerste week van de pil hebben we condooms gebruikt. Maar waar komt die hartslag dan vandaan? Ik begrijp het gewoon niet.

Mijn man wil graag dat ik naar de huisarts ga, maar zijn dit nou echt aanwijsbare klachten om mee naar de ha te gaan? Het voelt een beetje vaag allemaal. Zouden jullie hiermee naar de ha gaan?

♥♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Okt 2019 10:40

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Vervelend Elliot, als je je zorgen maakt zou ik wel naar de huisarts gaan om te informeren. Mij lijkt de start van 2 baby’s (incl zwangerschap daarvoor) en nog een peuter best pittig dus zou het daar misschien aan wijten, denk dat je daar best een klap van hebt gekregen ook qua hormonen. En ondanks dat het volgens mij best soepel verloopt (zoals ik lees) is het ook nogal life changing dus ik zou het niet gek vinden als je lijf en hoofd niet meteen weer in balans is. Maar als je er veel last van hebt en je zorgen maakt zou ik gewoon even naar de huisarts gaan, dit kan ook met je schildklier te maken hebben volgens mij.
<<

Anoniem335

Bericht 05 Okt 2019 10:40

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik zou wel even langs gaan en en je bloed laten controleren. Misschien is het wel iets simpels wat op te lossen is en dan loop je er voor niks weken mee rond.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Okt 2019 10:50

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

De moeheid kan heel erg goed samenhangen met het ontzwangeren. Ik las dat een tweelingzwangerschap zóveel van je lichaam vraagt dat je reserves opraken. Daar kun je nog lang na de zwangerschap last van houden. Misschien juist nu de hormonen zijn ‘uitgewerkt’.

Misschien kun je toch je bloed eens laten testen om dingen zoals schildklierproblemen uit te sluiten. Dan ben je in ieder geval gerustgesteld.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Okt 2019 11:08

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Vervelend Elliot.
Ik zou zeker even langs de huisarts gaan. Die kan het hele plaatje bekijken en heeft misschien weer andere inzichten. En misschien zegt hij/zij dat het allemaal heel normaal is etc, kan ook.
#teammaple🍁
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 05 Okt 2019 11:41

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan, zonde om met die twijfel en misschien zorgen rond te blijven lopen. Ik weet niet of het normaal is, maar bij mij hebben mijn hormonen wel invloed op mijn bloeddruk/hartslag. Het is altijd iets hoger, rond mijn ovulatie en menstruatie is mijn hartslag 80-90, en normaal gesproken, 60-70.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Okt 2019 11:48

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik zou ook even de huisarts vragen voor de zekerheid, een zwangerschap vergt veel van je lichaam dus een extra check kan nooit kwaad.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 05 Okt 2019 11:48

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik zou naar de huisarts gaan. Kan inderdaad niks zijn en kan ook zomaar dat je postpartum schildklierproblemen hebt (niet dat je daar direct iets aan doet maar dan heb je het iig in de smiezen).
<<

Anoniem304

Bericht 05 Okt 2019 12:05

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Sugarfall schreef:Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan, zonde om met die twijfel en misschien zorgen rond te blijven lopen. Ik weet niet of het normaal is, maar bij mij hebben mijn hormonen wel invloed op mijn bloeddruk/hartslag. Het is altijd iets hoger, rond mijn ovulatie en menstruatie is mijn hartslag 80-90, en normaal gesproken, 60-70.

Dat is wel normaal idd. Je hartslag gaat met je cyclus mee.

Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Misschien heb je wel een tekort van iets o.i.d.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2019 14:12

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik herken dit van na mijn zwangerschap van L. Bleek dat mijn schildklier van slag was (opgejaagd gevoel, down, vermoeid etc.) Dus mocht je gaan bloedprikken, dan zou ik zeker de tsh en ts4 (uit mijn hoofd) mee laten prikken.
<<

ChiQ

Bericht 05 Okt 2019 15:29

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Klinkt een beetje als schildklier. Dat kan samenhangen met hormonen maar hoge hartslag en zweten, is dat niet teken van hoge bloeddruk? Dat kan hoofdpijn geven. Ga maar naar de huisarts hoor.
<<

ChiQ

Bericht 05 Okt 2019 15:30

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Dee schreef:Ik herken dit van na mijn zwangerschap van L. Bleek dat mijn schildklier van slag was (opgejaagd gevoel, down, vermoeid etc.) Dus mocht je gaan bloedprikken, dan zou ik zeker de tsh en ts4 (uit mijn hoofd) mee laten prikken.


Oja, ja deze reactie had ik nog niet gelezen maar idd, denk schildklier. Daar kan je je naar van voelen!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 05 Okt 2019 16:59

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Hier was het zweten aan het begin na de bevalling heel erg.
Nu begon het zweten vorige week weer en mijn hartslag werd ook hoger. Paar dagen later werd ik ongesteld (door de pil heen, was ook na 5 weken met de pil begonnen en een strip doorgeslikt. Werd door de 2e strip heen ongesteld)
Maar je zou altijd voor de zekerheid even langs de huisarts kunnen ja. Want dat moe en hoofdpijn is gewoon rot
Juli 2019
<<

Anoniem332

Bericht 05 Okt 2019 22:23

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 16 Aug 2021 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Okt 2019 10:12

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan toch maandag maar even langs bij de huisarts. Aan mijn schildklier had ik nog niet gedacht.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Okt 2019 09:48

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik heb zojuist bloed laten prikken, er is geprikt op vitamines (B sowieso, en nog meer maar ik weet het niet meer zo goed), schildklier, glucose en ijzer. Volgende week moet ik terugkomen om de resultaten te bespreken.

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2019 12:49

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ben benieuwd Elliot!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Okt 2019 12:27

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Ik blijk een CMV infectie te hebben, en dat in combinatie met het ontzwangeren maakt dat ik me zo naar en moe voel.

♥♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Okt 2019 12:41

Re: Ontzwangeren of toch iets anders?

Oh nou, fijn dat je meer weet. En vooral ook dat je die infectie niet tijdens je zwangerschap hebt opgelopen, dat was veel erger geweest. Hopelijk knap je snel op!
2012 & 2016

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers