Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Okt 2013 10:00

Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Het lijkt wel of ik één van de weinigen ben die daar rekening mee houdt. Hoe vaak ik niet na 23.00u een berichtje krijg door de week of 's morgens rond een uurtje of 6. Kan dat dan écht niet wachten? Het zijn ook vaak dezelfde mensen. Als ik iemand app in de morgen dan check ik altijd eerst of diegene al online is geweest, zo niet, dan wacht ik nog even.

Gisteren ook, ik was jarig en een vriendin belde me om 7 uur 's morgens. (Ze wist dat mijn vriend en ik een vrije dag hadden) Ik nam niet op, dan is het duidelijk toch? Nee, belt ze me vervolgens nog eens 5 keer, spreekt mijn voicemail in, die vervolgens ook belt en daarna belt ze me met een ander nummer dat ik niet ken zodat ik toch op neem. Sorry, maar jarig of niet, daar kan ik écht slecht tegen. :nopompom:

Tegenwoordig zet ik maar mijn telefoon op stil als ik ga slapen maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet, ik wil bereikbaar zijn voor als er echt iets is.

Hoe zit dat bij jullie?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Okt 2013 10:04

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bellen vind ik wel een ander verhaal. Maar ik heb het geluid van mijn whatsapp sowieso uit staan dus daar wordt ik niet wakker van. Ik beken wel dat ik soms vroeg app, en er niet bij stil sta dat anderen wel hun geluid aan kunnen hebben en er wakker van worden. Maar zo vroeg bellen doe ik niet.
<<

Anoniem17

Bericht 31 Okt 2013 10:09

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb 's nachts altijd m'n geluid uit, dus als mensen me whatsappen/bellen heb ik daar geen last van. Zelf houd ik er wel rekening mee dat ik mensen niet te vroeg of juist te laat bel. Met Whatsappen doe ik dat eigenlijk niet.
<<

Anoniem12

Bericht 31 Okt 2013 10:09

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik hou er rekening mee bij mensen waarvan ik niet zeker weet of ze al wakker zijn/al slapen en/of de telefoon wel of niet op stil hebben staan.

Ik heb altijd mijn telefoon op stil als ik slaap, ook zonder trillen. Als er iets aan de hand is dan heeft mijn familie het nummer van m`n vriend wel, hij heeft z`n telefoon altijd op trillen. Ik hoor dat trillen altijd wel, hij zelf niet.

Ik heb bijv. het geluid van m`n e-mail altijd op stil, omdat veel bedrijven `s nachts mailingen versturen, daar heb ik geen trek in. Je kan eventueel je WA ook alleen op stil zetten `s nachts.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Okt 2013 10:10

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn vriend kreeg eerder van zijn werkapp echt 24 uur per dag appjes. Gelukkig is er inmiddels een regel dat je niet tussen 22.00 en 10.00 mag appen, ik ben er zo vaak wakker van geworden.

Mijn eigen telefoon staat altijd op stil.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem253

Bericht 31 Okt 2013 10:13

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn geluid van whatsapp staat altijd uit.. En voor savonds heb ik niet storen op mijn iphone ingesteld.. Heel handig!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 31 Okt 2013 10:46

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Heb ook regelmatig dat ik mensen een sneer geef dat ze mij wakker maken.
Ook de late appers.

Je kunt apart instellen voor wie je bereikbaar wilt zijn. Net zoals je wekker, alleen die gaat af terwijl de rest op stil staat.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Okt 2013 10:49

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik leg sinds een tijdje mijn Iphone altijd beneden in de oplader 's nachts. Als er iets is met mijn ouders of de ouders van mijn vriend dan bellen ze ons wel wakker op de vaste lijn die zij alleen gebruiken. Verder vind ik het lekker rustig, dat voorkomt ook dat ik voor het slapen gaan nog social media ga checken.

Wat bizar dat die vriendin zich er zo in vastbijt als ze je niet kan bereiken zeg! Ik bel echt maximaal 2 keer, en dat alleen al als het dringend is.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Okt 2013 11:21

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik vond het ook irritant als in 's nachts een sms/WA bericht kreeg. Nu zet ik dit voortaan uit. Ik zou niet zomaar iemand in de nacht appen/smsen, behalve als we bijvoorbeeld samen op stap zijn geweest, of ik weet dat die persoon nog wakker is.

De keren dat ik het wel doe, verontschuldig ik me altijd 'ik hoop dat ik je niet wakker maak'... maar dan gaat het om dingen die ik echt snel moet weten.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 31 Okt 2013 11:25

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Met bellen denk ik daar wel zeker om ja, na 22:00 stuur ik eerst een berichtje of ze nog wakker zijn, en voor 10:00 's ochtends bel ik alleen als ik zeker weet dat de ander ook wakker is. Whatsapp vind ik wel anders, aangezien de meeste mensen die 's nachts op stil hebben staan. Maar goed, in het holst van de nacht ga ik ook niet random mensen lopen Whatsappen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Okt 2013 11:29

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik zet mn telefoon op vliegtuig stand. Ik wil niet altijd bereikbaar zijn.
<<

No. 3

Bericht 31 Okt 2013 11:39

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Elliot schreef:Ik heb 's nachts altijd m'n geluid uit, dus als mensen me whatsappen/bellen heb ik daar geen last van. Zelf houd ik er wel rekening mee dat ik mensen niet te vroeg of juist te laat bel. Met Whatsappen doe ik dat eigenlijk niet.
Dit. Als ik niet gestoord wil worden, zet ik m'n geluid uit. Wat in de praktijk betekent dat m'n telefoon bijna altijd op stil staat.
<<

Anoniem111

Bericht 31 Okt 2013 11:45

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

No. 3 schreef:
Elliot schreef:Ik heb 's nachts altijd m'n geluid uit, dus als mensen me whatsappen/bellen heb ik daar geen last van. Zelf houd ik er wel rekening mee dat ik mensen niet te vroeg of juist te laat bel. Met Whatsappen doe ik dat eigenlijk niet.
Dit. Als ik niet gestoord wil worden, zet ik m'n geluid uit. Wat in de praktijk betekent dat m'n telefoon bijna altijd op stil staat.

Hier ook zo inderdaad. 's Nachts staat mijn iPhone standaard in Niet Storen-modus, zodat ie ook niet trilt als er berichtjes binnen komen. En ik heb een paar mensen als favoriet gemarkeerd (mijn vriend en mijn ouders). Als die bellen terwijl mijn telefoon in Niet Storen-modus staat, gaat het geluid dus wel gewoon.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 31 Okt 2013 11:55

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn telefoon staat ook altijd op stil, ook niet op trillen.
Ik kan plat gebeld en gewhatsappt worden, ik kom er toch echt pas achter als ik wakker ben!

Eigenlijk zou ik wel even iets in moeten stellen (als dat kan) dan bepaalde mensen me inderdaad wel telefonisch kunnen bereiken. Stel nou dat er iets is met mijn ouders, dan wil ik dat wel gewoon gelijk weten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 31 Okt 2013 12:03

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Cinnamon schreef:Mijn telefoon staat ook altijd op stil, ook niet op trillen.
Ik kan plat gebeld en gewhatsappt worden, ik kom er toch echt pas achter als ik wakker ben!

Eigenlijk zou ik wel even iets in moeten stellen (als dat kan) dan bepaalde mensen me inderdaad wel telefonisch kunnen bereiken. Stel nou dat er iets is met mijn ouders, dan wil ik dat wel gewoon gelijk weten.


heb je een iphone? daarbij kan het sowieso
<<

Nyx

Bericht 31 Okt 2013 12:14

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik bel niet na 22.00u en voor 10.00u. Of het moet echt heel erg dringend zijn. Whatsapp gebruik ik wanneer ik hem nodig ben. Daar let ik niet echt op de tijd. Komt ook omdat ik het geluid van whatsapp heb uitgezet en eigenlijk verwacht dat anderen dat ook hebben.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 31 Okt 2013 12:19

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

expressob schreef:
Cinnamon schreef:Mijn telefoon staat ook altijd op stil, ook niet op trillen.
Ik kan plat gebeld en gewhatsappt worden, ik kom er toch echt pas achter als ik wakker ben!

Eigenlijk zou ik wel even iets in moeten stellen (als dat kan) dan bepaalde mensen me inderdaad wel telefonisch kunnen bereiken. Stel nou dat er iets is met mijn ouders, dan wil ik dat wel gewoon gelijk weten.


heb je een iphone? daarbij kan het sowieso


Nee, ik doe niet aan dingen van Apple :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem185

Bericht 31 Okt 2013 12:35

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

's Nachts doe ik mijn telefoon eigenlijk altijd op stil. En als ik 's avonds/'s ochtends geen zin meer heb (eigenlijk de hele dag - als ik geen zin heb) reageer ik gewoon niet. Ben je niet verplicht toch?
<<

Anoniem287

Bericht 31 Okt 2013 12:38

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb sowieso nooit het geluid aanstaan van whatsappjes. En 's nachts staat mijn telefoon op vliegtuigstand.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 31 Okt 2013 13:00

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Cinnamon schreef:
expressob schreef:
Cinnamon schreef:Mijn telefoon staat ook altijd op stil, ook niet op trillen.
Ik kan plat gebeld en gewhatsappt worden, ik kom er toch echt pas achter als ik wakker ben!

Eigenlijk zou ik wel even iets in moeten stellen (als dat kan) dan bepaalde mensen me inderdaad wel telefonisch kunnen bereiken. Stel nou dat er iets is met mijn ouders, dan wil ik dat wel gewoon gelijk weten.


heb je een iphone? daarbij kan het sowieso


Nee, ik doe niet aan dingen van Apple :)


zeg dan gewoon, nee ik heb geen iphone..
als je zegt wat voor telefoon je hebt is het wel ff op te zoeken of dat kan
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 31 Okt 2013 13:23

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Als ik naar bed ga zet ik mijn telefoon op stil dus ik zie berichtjes of gemiste oproepen meestal pas wanneer ik uit bed kom. Als het van mensen met wisselende diensten is snap ik het wel, zij hebben sowieso een ander ritme.
Ik denk er ook weleens laat op de avond op vroeg op de ochtend aan om iemand een berichtje te sturen maar ik ga er niet vanuit dat ik dan meteen een reactie krijg. Ik ging er eigenlijk ook altijd vanuit dat anderen hun geluid ook niet altijd aan hebben staan. Bellen doe ik trouwens niet 's avonds laat of 's ochtends vroeg.
<<

Anoniem19

Bericht 31 Okt 2013 13:38

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik heb er serieus nooit over nagedacht dat mensen misschien 's nachts hun geluid en wifi niet uit hebben staan. Ik ben vaak al heel vroeg wakker, als ik iemand daarbij heb gestoord, sorry :P Ik hou er wel een beetej rekening mee maar meer dat ik bijvoorbeeld weet dat 1 vriendin (verpleegkundige) ook altijd super vroeg wakker is en om half zes soms al terug appt :D En toen Marin nog thuis werkte, hoefde ik van haar niet vroeg een whatsapp terug te verwachten want dan sliep ze nog. Andersom app ik niet meer terug na ca. half elf 's avonds want dan slaap ik.

Je ergernis van je verjaardag begrijp ik wel hoor, maar nee ik hou verder echt geen rekening met tijden dat ik iets stuur. Edit: oh bellen doe ik niet 's ochtends vroeg en 's avonds laat!
Laatst gewijzigd door Anoniem19 op 31 Okt 2013 13:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 31 Okt 2013 13:39

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik kan daar heel slecht tegen. Hier zijn het ook altijd dezelfde personen. Leuk hoor dat ze elke dag om 6 uur wakker zijn omdat ze kinderen hebben, maar ik wil op mijn vrije dagen toch wel iets langer slapen.
En het is vaak iets onbenulligs, of ik die middag mee ga naar de stad ofzo, had dat niet iets later gekund?
Ik zet mijn beltoon alleen niet op stil, want het kan ook een keer wel iets belangrijks zijn. Gezien we geen huistelefoon hebben moet de mobiele telefoon wel aanblijven. Nou ja, moet natuurlijk niet, maar ik wil toch wel altijd bereikbaar zijn in case shit happens.

Ik hou er zelf wel altijd rekening mee, als ik mensen al 's avonds laat whatsapp/sms dan is het omdat ik weet dat diegene altijd laat op is. 'S avonds bellen doe ik sowieso niet na 10'en behalve als het echt belangrijk is.
En 's ochtends probeer ik ook altijd voor 10'en (ligt eraan, als ik weet dat diegene om 8 uur moet werken dan is het anders) mensen niet te bellen/sms'en/whatsappen.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 15:07

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Nee, daar kan ik ook niet zo goed tegen. s' Avonds als ik ga slapen, zet ik het geluid zacht en de wifi uit.
<<

Anoniem58

Bericht 31 Okt 2013 16:07

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik hou daar met appen geen rekening mee, en mijn vrienden ook niet want ik word regelmatig 's ochtends wakker met een boel berichtjes maar ik zet mijn geluid altijd uit voor ik ga slapen. Bellen doe ik eigenlijk amper.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers