Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

<<

Artemis

Bericht 31 Okt 2013 17:07

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bellen na 22.00 doe ik alleen bij mijn ouders.

Maar verder niet meer na 21.00 eigenlijk, en ook niet voor 9.00 s ochtends.

Maar appen en sms'jes sturen doe ik wanneer ik daar toevallig aan denk, dus dat kan ook best 2 uur s nachts zijn eigenlijk, als ik moest werken bijvoorbeeld. Ik heb mijn telefoon nooit op geluid staan en ook nooit s nachts naast me liggen. Ik ging er een beetje vanuit dat andere mensen dat ding ook niet mee naar bed nemen of ervoor zorgen dat ze niet gestoord worden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Okt 2013 17:22

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Ik vind het eigenlijk ook een regel dat als je iemand belt en ze neemt niet op je het na 2x bellen niet meer mag proberen. Dan is het duidelijk, ze neemt niet op, dus ze is er niet/geen tijd/wil je niet spreken.

Vind ik ook zo irritant als de verbinding weg valt, bel ik altijd meteen terug maar als het gesprek dan eigenlijk al bijna klaar was en hij valt weer weg, bel ik niet meer terug. Dan typ ik even een berichtje van 'oh hij valt weer weg! tot morgen' of iets dergelijks. Ik had dat gisteren met mijn schoonmoeder, toen kreeg ik haar weer aan de lijn, hadden we elkaar niks meer te vertellen, ze bleef maar bellen. Vond ik best irritant.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 31 Okt 2013 18:02

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Je ergernis over het telefoontje voor je verjaardag kan ik me voorstellen. Verder vind ik het altijd een bijzondere discussie, als je niet gestoord wil worden zet je toch gewoon je geluid uit? Bellen doe ik eigenlijk zelden, maar als ik bel doe ik dat op 'normale' tijden. Whatsappen/sms'en/Facebook-chatten doe ik wanneer het mij uitkomt. Er is tegenwoordig op bijna iedere telefoon in te stellen waar je wel of niet een melding van wil krijgen, als je dat naar je eigen zin instelt kan je dat (blijkt hier) een hoop ergernis besparen.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Anoniem178

Bericht 31 Okt 2013 18:10

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Meestal zet ik mijn telefoon pas aan als ik de deur uitga en uit tegen achten 's avonds. Als het écht belangrijk is kunnen mensen het ook via internet proberen, maar ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt. Ouders zijn de enigen die mijn vaste nummer hebben, dus die zouden dat kunnen bellen in noodgevallen.
Mijn slaap is me heilig en die ga ik niet lopen verzieken door berichtjes die ook best kunnen wachten.
<<

Anoniem193

Bericht 31 Okt 2013 18:10

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Eens met Merai.
Als ik naar bed ga voor mijn man thuis is, zet ik alle geluiden uit en laat ik alleen de beltoon aan staan. Mocht er dan wat zijn, dan hoor ik dat tenminste en word ik niet gestoord door fb/wa/spelletjes oid.
<<

Anoniem130

Bericht 31 Okt 2013 18:16

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bellen houd ik wel echt rekening mee, niet na tienen. Hooguit bij iemand waarvan ik weet dat die nog wakker is en iets dat even semi-belangrijk is.

Appjes houd ik niet echt rekening mee eigenlijk, of naja, eigenlijk bij mensen waarvan ik wéét dat ze het irritant vinden wel. Mijn moeder of zus bijvoorbeeld app ik ook niet te laat, een virendin van me altijd wel omdat die toch haar verbinding uit zet als ze gaat slapen. Appjes vind ik ook meer je eigen verantwoordelijkheid qua OF die beltoon uitzetten OF aangeven dat je dat niet prettig vindt. Daarover klagen zonder dat mensen het weten vind ik een beetje flauw, als je er écht zoveel last van hebt moet je dat gewoon even uitzetten voor je gaat slapen. Als je moeder een hartaanval heeft gehad gaan ze je heus niet appen hoor..
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Okt 2013 18:24

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Elysia schreef:Ik kan daar heel slecht tegen. Hier zijn het ook altijd dezelfde personen. Leuk hoor dat ze elke dag om 6 uur wakker zijn omdat ze kinderen hebben, maar ik wil op mijn vrije dagen toch wel iets langer slapen.
En het is vaak iets onbenulligs, of ik die middag mee ga naar de stad ofzo, had dat niet iets later gekund?
Ik zet mijn beltoon alleen niet op stil, want het kan ook een keer wel iets belangrijks zijn. Gezien we geen huistelefoon hebben moet de mobiele telefoon wel aanblijven. Nou ja, moet natuurlijk niet, maar ik wil toch wel altijd bereikbaar zijn in case shit happens.

Ik hou er zelf wel altijd rekening mee, als ik mensen al 's avonds laat whatsapp/sms dan is het omdat ik weet dat diegene altijd laat op is. 'S avonds bellen doe ik sowieso niet na 10'en behalve als het echt belangrijk is.
En 's ochtends probeer ik ook altijd voor 10'en (ligt eraan, als ik weet dat diegene om 8 uur moet werken dan is het anders) mensen niet te bellen/sms'en/whatsappen.

Waarom zet je je telefoon dan niet op de "niet storen" stand. Als eenzelfde telefoonnummer je een tweede keer belt binnen 10 min gaat het geluid wel af. Voor de rest reageert je telefoon nergens op.

Als je je geluid aan hebt staan, kies je er zelf voor. Dan moet je ook niet zueren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 18:35

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Nou ja, ik vind het ook wel een beetje een kwestie van goed fatsoen dat je (noodgevallen uitgesloten) niet heel laat of heel vroeg gaat bellen. Ik vind niet dat die verantwoordelijkheid alleen ligt bij degene van wie de telefoon is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 31 Okt 2013 18:39

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Eens hoor, vooral ook omdat bellen actieve participatie vereist van diegene die gebeld wordt.

Wat dat betreft vind ik dus ook sms/app iets heel anders. Dat hoef je niet direct te lezen en te beantwoorden. Plus door een appje kun je eventueelmakkelijker heen slapen dan een echte beltoon.
<<

Anoniem 47

Bericht 31 Okt 2013 19:56

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Als ik ga slapen, zet ik altijd mijn telefoon op stil. Ik probeer er altijd rekening mee te houden wanneer ik mensen bel/sms/whatsapp.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 31 Okt 2013 20:45

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Eens met Merai, bellen doe ik zeker binnen bepaalde tijden, maar berichtjes sturen niet. Ik zet zelf ook altijd mijn geluid op stil als ik niet gestoord wil worden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Okt 2013 20:53

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Tiara schreef:Eens met Merai, bellen doe ik zeker binnen bepaalde tijden, maar berichtjes sturen niet. Ik zet zelf ook altijd mijn geluid op stil als ik niet gestoord wil worden.


Dit dus. Ik heb mijn geluid altijd uit staan als ik ga slapen, dus het maakt mij niet uit of iemand dan wat stuurt. Zelf stuur ik ook weleens laat berichtjes (vroeg eigenlijk nooit, ik ben niet zo van vroeg... haha :P ).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Nov 2013 10:27

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bellen doe ik na 9 uur niet meer, of het moet afgesproken zijn. Voor 8 uur wil ik eigenlijk ook niet bellen.

Een WA sturen doe ik wel als ik zin heb, maar ga er niet vanuit dat ik nog reactie krijg na een bepaalde tijd. Ik heb een groepsapp met vrienden en we hebben ooit tot half 3 's nachts liggen appen daarin. Als ik er klaar mee ben, dan zet ik het geluid uit en dan lees ik het de volgende dag wel ( of niet als het teveel berichten zijn).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Nov 2013 10:29

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Nou, dan zet ik voorstaan maar mijn wifi uit. Goed idee Exo. Ik had mijn vriendin gevraagd waarom ze zó vaak had gebeld zegt ze. "Ik wilde je wakker maken" :nopompom:

Dit Whatsappte ze overigens vanmorgen om 7 uur terwijl ze nu onderhand wel weet hoe ik er over denk, sorry maar dan heb je of een plaat voor je hoofd, of het *** aan je vriendin.

Maar goed, mijn geluid stond uit omdat het tegenwoordig meer regel dan uitzondering is dat zij mij 's morgensvroeg appt. :laughcry:
Laatst gewijzigd door SoGood op 01 Nov 2013 10:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem157

Bericht 01 Nov 2013 10:33

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Irritant is dat he! Ik probeer er rekening mee te houden om niet tussen 23.00 en 9.00 te whatsappen en bellen. Heb mijn whatsapp ook altijd op stil staan.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Nov 2013 10:38

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Daarom ligt mijn telefoon altijd beneden in de huiskamer, heb ik ook nooit last van late bellers en of appers...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 01 Nov 2013 10:41

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Wat ik me toch wel afvraag, als je 's morgens iemand wil appen SoGood, ga je dan telkens even checken of diegene al online is geweest voordat je wat stuurt? Dat is toch ook heel veel werk?
En daarbij, zolang ik geen appjes heb ontvangen open ik mijn WA ook niet, dus ben ik niet online geweest, maar wel gewoon wakker. Dus dan zit je misschien voor piet snot te wachten :wink:
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 10:46

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Mijn geluid staat 's nachts uit, dus ik hoor niet als ik een appje of smsje krijg. Alleen van het lange trillen bij bellen word ik wakker.. Ik ontvang eigenlijk doordeweeks niet vaak appjes op hele late/vroege tijdstippen.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 01 Nov 2013 10:46

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bellen doe ik 's avonds laat en 's ochtends vroeg niet. Appen ligt er aan wie het is. Van een aantal weet ik dat ze lang op zijn. Bij de anderen wacht ik tot de volgende dag. 'S nachts staat mijn telefoon op stil. Als iemand mij echt nodig heeft kunnen ze de vaste lijn bellen.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Nov 2013 10:50

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Elliot schreef:Wat ik me toch wel afvraag, als je 's morgens iemand wil appen SoGood, ga je dan telkens even checken of diegene al online is geweest voordat je wat stuurt? Dat is toch ook heel veel werk?
En daarbij, zolang ik geen appjes heb ontvangen open ik mijn WA ook niet, dus ben ik niet online geweest, maar wel gewoon wakker. Dus dan zit je misschien voor piet snot te wachten :wink:


Ik check meer als het echt vroeg is. (voor 9 uur bijvoorbeeld) Mijn ervaring is dat iedereen meestal wel op whatsapp is geweest bij het opstaan. :) Nee hoort weinig moeite op te checken. Je opent het schermpje waar je in iets wil typen en het staat er.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Nov 2013 10:56

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

SoGood schreef:Nou, dan zet ik voorstaan maar mijn wifi uit. Goed idee Exo. Ik had mijn vriendin gevraagd waarom ze zó vaak had gebeld zegt ze. "Ik wilde je wakker maken" :nopompom:

Dit Whatsappte ze overigens vanmorgen om 7 uur terwijl ze nu onderhand wel weet hoe ik er over denk, sorry maar dan heb je of een plaat voor je hoofd, of het *** aan je vriendin.

Maar goed, mijn geluid stond uit omdat het tegenwoordig meer regel dan uitzondering is dat zij mij 's morgensvroeg appt. :laughcry:


Maar daar kan ik wel echt slecht tegen. Ik haat het als iemand me meerdere keren achter elkaar belt, voor niks. Een goede vriendin had daar een handje van, belde ze gerust de hele avond elke 10 minuten. Bloednerveus werd ik daarvan!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Nov 2013 11:20

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Erg hè! Zo dwingerig!
<<

Anoniem66

Bericht 01 Nov 2013 11:22

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Bacio schreef:Ik zet mn telefoon op vliegtuig stand. Ik wil niet altijd bereikbaar zijn.


Ik ook. Niet omdat ik niet bereikbaar wil zijn, maar omdat ik dan niet wakker wordt van geluiden.
<<

Anoniem17

Bericht 01 Nov 2013 11:23

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

SoGood schreef:
Elliot schreef:Wat ik me toch wel afvraag, als je 's morgens iemand wil appen SoGood, ga je dan telkens even checken of diegene al online is geweest voordat je wat stuurt? Dat is toch ook heel veel werk?
En daarbij, zolang ik geen appjes heb ontvangen open ik mijn WA ook niet, dus ben ik niet online geweest, maar wel gewoon wakker. Dus dan zit je misschien voor piet snot te wachten :wink:


Ik check meer als het echt vroeg is. (voor 9 uur bijvoorbeeld) Mijn ervaring is dat iedereen meestal wel op whatsapp is geweest bij het opstaan. :) Nee hoort weinig moeite op te checken. Je opent het schermpje waar je in iets wil typen en het staat er.


Oh maar ik dacht dat je bedoelde dat je dan om de zoveel tijd bleef checken, totdat diegene een keer online was geweest :wink:
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 01 Nov 2013 11:24

Re: Op vroege/late tijden bellen/Whatsappen/enz

Met bellen houd ik wel rekening met de tijden. Met whatapp totaal niet. Ik ga er eigenlijk vanuit dat als je het niet wilt lezen op dat moment, je geluid of telefoon uit staat of iets. Bij mij staat altijd het geluid uit, dus als ik zin en tijd heb check ik dan even mijn berichtjes. Wil niet altijd beschikbaar zijn voor mensen en dat verwacht ik ook niet van anderen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda