Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 12:15

Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Misschien handig om het hier te vermelden voor iedereen die geen push notificaties krijgt of het nieuws leest, zeker voor de zwangeren onder ons. Er is een grote terugroepactie op vleeswaar wat oa bij de Jumbo (en ook wat Sligro en Aldi) ligt wat mogelijk besmet is met listeria.

Voorverpakte vleeswaren uit de schappen bij onder andere Jumbo en Sligro - https://nos.nl/l/2304584
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Okt 2019 13:18

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik ben benieuwd of ik mijn geld terug ga krijgen van verpakkingen waar ik nog maar 2 plakjes in heb zitten. Dat zou namelijk heel aardig van Jumbo zijn en bij de ontbijtspek verpakking zitten er nog maar 2 plakjes in. Morgen even de 3 pakjes aangebroken vleeswaren terugbrengen. Scheelt toch weer zo'n 5 euro.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2019 13:19

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik schaam me echt voor m'n medemens als ik de reacties op het bericht op de Jumbo FB lees. Wat zijn er toch een hoop domme en asociale mensen op de wereld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 13:30

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Savi schreef:Ik schaam me echt voor m'n medemens als ik de reacties op het bericht op de Jumbo FB lees. Wat zijn er toch een hoop domme en asociale mensen op de wereld.


Echt? Wat valt daar nou over dom te doen zou je denken.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 13:32

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Fred schreef:Ik ben benieuwd of ik mijn geld terug ga krijgen van verpakkingen waar ik nog maar 2 plakjes in heb zitten. Dat zou namelijk heel aardig van Jumbo zijn en bij de ontbijtspek verpakking zitten er nog maar 2 plakjes in. Morgen even de 3 pakjes aangebroken vleeswaren terugbrengen. Scheelt toch weer zo'n 5 euro.


Maar heb je 't gegeten en stond 't op die lijst? Dat zou ik belangrijker vinden dan geld terug, maar goed. Al is er slechts een kans dat het besmet is, maar toch.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2019 13:35

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Savi schreef:Ik schaam me echt voor m'n medemens als ik de reacties op het bericht op de Jumbo FB lees. Wat zijn er toch een hoop domme en asociale mensen op de wereld.


Dat had ik met de reacties op dit bericht op het AD op Facebook, maar de reacties zijn daar wel vaker bijzonder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 04 Okt 2019 13:37

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Wat boeit mij dat geld terug krijgen? Wij hadden toevallig ham in huis van de Jumbo en ik heb er van gegeten. Heb de rest weggegooid. Heb de verpakking niet meer (t zit in zo'n vershouddoos), maar voor de zekerheid weg ermee!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2019 13:44

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik heb het ook weggegooid. We hadden een pakje chorizo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Okt 2019 13:49

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Tuurlijk heb ik ervan gegeten en ik heb inderdaad afgelopen dagen wat last gehad van dunnere ontlasting, dus het zou mogelijk wel kunnen dat het besmet was.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Okt 2019 17:15

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Echt Frad wat ben jij gierig. Je hebt er van gegeten, het is bijna op en dan wil je nu je geld terug. Je bent er niet echt ziek van geworden en je bent er ook nog niet overleden. Neem je verlies qua gele en blij dat je er zo vanaf gekomen bent
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Okt 2019 17:26

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Waarvoor wil je dat geld dan terug Fred, als schadevergoeding?
#teammaple🍁
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Okt 2019 17:36

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik heb gekookte achterham en runderrookvlees (al open) liggen maar die staan niet op deze lijst.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem271

Bericht 04 Okt 2019 17:49

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Is het wel van Offerman Jezzie? Want dan zou ik het persoonlijk wel terug brengen.

Fred ik vind je reactie ook een beetje raar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Okt 2019 17:51

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik ben vorige week op kamp geweest met een groep leerlingen en we hadden bij het ontbijt o.a. kipfilet van de jumbo. Ik ga even een mailtje sturen naar alle ouders om dat aan te geven, dan weten ze er van.
#teammaple🍁
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Okt 2019 18:13

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik las net dat er al 3 doden en 1 miskraam is veroorzaakt door de vleeswaren. Dat is wel echt heftig!
En het is erg misplaatst, maar ik vind het wel ironisch dat juist op dierendag dit nieuws naar buiten komt.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Okt 2019 19:06

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Nou misschien dat dit allemaal nog een mede oorzaak was voor al m’n buikklachten ? Hoewel, ik eet hooguit 2-3x per week zelfgekochte vleeswaren maar dat komt wel altijd bij de Jumbo vandaan. Op m’n werk hebben we gelukkig een andere leverancier.

Ik heb trouwens nog een verpakking kipfilet met twee plakjes, die gooi ik wel weg hoor, om daar nou geld voor te willen vangen...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Okt 2019 19:13

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Hmh Ik heb de afgelopen 2 weken heel erg veel last gehad van mijn buik. Dit zal het wel kunnen verklaren. Gelukkig heeft mijn zoontje die vleeswaren niet gehad.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2019 19:53

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Jezzie schreef:Ik heb gekookte achterham en runderrookvlees (al open) liggen maar die staan niet op deze lijst.

De vleeswaren die niet op de lijst staan, komen van een andere leverancier.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 04 Okt 2019 19:55

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik snap niet zo goed wat er gek is aan je geld terugvragen. Als de kwaliteit van een product niet goed is, om wat voor reden dan ook, dan is dat gewoon je goed recht als consument.
In het persbericht dat ik las staat overigens letterlijk: 'Consumenten wordt gevraagd hun vleeswaren terug te brengen naar de supermarkt. Zij krijgen dan hun geld terug.'
Het is dus niet dat mensen dit zelf verzinnen, er is daadwerkelijk een oproep het terug te brengen, dus zo gek lijkt me het niet dat mensen dat dan ook doen.
<<

Anoniem307

Bericht 04 Okt 2019 20:15

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Mijn man en stiefvader hebben beiden vier pakjes vleeswaren op die mogelijk besmet waren. Nergens last van overigens, ook al is dat niet gezegd dat je er last van krijgt, maar had ik de verpakkingen nog gehad, al dan niet aangebroken, dan wad ik ermee teruggegaan.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Okt 2019 20:45

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Mizz_S schreef:Ik snap niet zo goed wat er gek is aan je geld terugvragen. Als de kwaliteit van een product niet goed is, om wat voor reden dan ook, dan is dat gewoon je goed recht als consument.
In het persbericht dat ik las staat overigens letterlijk: 'Consumenten wordt gevraagd hun vleeswaren terug te brengen naar de supermarkt. Zij krijgen dan hun geld terug.'
Het is dus niet dat mensen dit zelf verzinnen, er is daadwerkelijk een oproep het terug te brengen, dus zo gek lijkt me het niet dat mensen dat dan ook doen.

Ook voor een verpakking waar nog maar 2 plakjes in zitten? Een volle verpakking vind ik logisch, maar als het al nagenoeg op is...
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 04 Okt 2019 20:50

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Vooral ook de opmerking 'scheelt toch weer zo'n 5 euro'. Gaat het om geld krijgen of om je gezondheid?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 04 Okt 2019 20:55

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Fred schreef:Tuurlijk heb ik ervan gegeten en ik heb inderdaad afgelopen dagen wat last gehad van dunnere ontlasting, dus het zou mogelijk wel kunnen dat het besmet was.

De besmetting is van de afgelopen 2 jaar
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 04 Okt 2019 21:34

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Flo schreef:
Mizz_S schreef:Ik snap niet zo goed wat er gek is aan je geld terugvragen. Als de kwaliteit van een product niet goed is, om wat voor reden dan ook, dan is dat gewoon je goed recht als consument.
In het persbericht dat ik las staat overigens letterlijk: 'Consumenten wordt gevraagd hun vleeswaren terug te brengen naar de supermarkt. Zij krijgen dan hun geld terug.'
Het is dus niet dat mensen dit zelf verzinnen, er is daadwerkelijk een oproep het terug te brengen, dus zo gek lijkt me het niet dat mensen dat dan ook doen.

Ook voor een verpakking waar nog maar 2 plakjes in zitten? Een volle verpakking vind ik logisch, maar als het al nagenoeg op is...


Ik vind dat niet gek nee. Dat is gewoon de procedure. Ik heb als teamleider bij een supermarkt gewerkt en mensen kregen dan vanzelfsprekend hun geld terug. Niemand vond het ook gek als mensen daarmee terugkwamen.
Ik zou er zelf niet speciaal voor naar de winkel gaan, maar als ik toch ging nam ik het wel mee als ik eraan dacht.

Edit: bovendien kun je niet in anderen hun portemonnee kijken. Voor iemand anders is 5 euro misschien wel veel geld.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Okt 2019 21:46

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Oh, dan sta ik daar anders in denk ik. Als ik een groot deel van de verpakking al leeg heb en er niet of nauwelijks ziek van ben geworden dan is het voor mij net als alle andere vleeswaren van al die andere leveranciers wat niet besmet is. Dan zie ik geen enkele reden om ermee terug te gaan, en die laatste twee plakjes doe ik dan wel in de prullenbak.
Als ik er nou echt goed ziek van was geweest, dan vind ik het uiteraard een ander verhaal.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers