Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 04 Okt 2019 22:58

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Er worden nog meer vleeswaren teruggeroepen:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4884901 ... e-listeria
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Okt 2019 00:59

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Vergeet niet dat Jumbo al genoeg verdiend en nu een schadeclaim neer gaat leggen bij de vleesleverancier. Hoeveel dit zal zijn kunnen wij alleen maar naar gissen. Het zal veel zijn verwacht ik en dan zouden ze bij wijze van spreke dadelijk ondanks de terugroepactie en het geld dat ze hebben betaald aan de klanten nog winst maken op de schadeclaim die ze bij de vleesleverancier leggen.
<<

Anoniem276

Bericht 05 Okt 2019 07:16

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Waar kan je zien welke vleeswaren uit Aalsmeer komen? Moet zoiets op het pakje staan?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Okt 2019 07:19

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Er staat waarschijnlijk iets op als: verpakt door: en daar staat dan de naam van dat bedrijf. Maar goed, van die fabriek ligt nu niks meer in de winkels, dus dat is makkelijk selecteren.
<<

Anoniem279

Bericht 05 Okt 2019 07:35

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Fred schreef:Vergeet niet dat Jumbo al genoeg verdiend en nu een schadeclaim neer gaat leggen bij de vleesleverancier. Hoeveel dit zal zijn kunnen wij alleen maar naar gissen. Het zal veel zijn verwacht ik en dan zouden ze bij wijze van spreke dadelijk ondanks de terugroepactie en het geld dat ze hebben betaald aan de klanten nog winst maken op de schadeclaim die ze bij de vleesleverancier leggen.

Ik had er compleet begrip voor gehad als je gezegd had: vleeswaren zijn duur en ik kan dat geld goed gebruiken. Maar dit vind ik eigenlijk vooral heel zuur en gierig overkomen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Okt 2019 07:50

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik ben het ook met Flo eens. Als je nog bijna de hele verpakking nog vol had, zou ik ook terug zijn gegaan.
Maar op 2 plakjes na met een lege verpakking naar de winkel gaan vind ik ook erg gierig overkomen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Okt 2019 07:56

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Misschien vindt Jumbo het naast voor de volksgezondheid ook wel prettig bedrijfsmatig als mensen het terug brengen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem276

Bericht 05 Okt 2019 08:00

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Olíve schreef:Er staat waarschijnlijk iets op als: verpakt door: en daar staat dan de naam van dat bedrijf. Maar goed, van die fabriek ligt nu niks meer in de winkels, dus dat is makkelijk selecteren.


Ik heb toevallig donderdag avond een jumbo bestelling binnen gekregen. Er stond 1 pakje op die lijst die eerder getoond werd, maar nu moet ik dus even kijken wat er op die andere staat
<<

Anoniem279

Bericht 05 Okt 2019 08:17

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Zora schreef:Misschien vindt Jumbo het naast voor de volksgezondheid ook wel prettig bedrijfsmatig als mensen het terug brengen?

Ook dát vind ik inderdaad al een hele andere beredenering. Maar ik vind het wel een beetje gek om het op de eventuele winst van Jumbo te gooien, en te roepen dat ‘Jumbo al genoeg verdient’. Dat voelt voor mij een beetje als schooien.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 05 Okt 2019 08:25

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Flo schreef:
Fred schreef:Vergeet niet dat Jumbo al genoeg verdiend en nu een schadeclaim neer gaat leggen bij de vleesleverancier. Hoeveel dit zal zijn kunnen wij alleen maar naar gissen. Het zal veel zijn verwacht ik en dan zouden ze bij wijze van spreke dadelijk ondanks de terugroepactie en het geld dat ze hebben betaald aan de klanten nog winst maken op de schadeclaim die ze bij de vleesleverancier leggen.

Ik had er compleet begrip voor gehad als je gezegd had: vleeswaren zijn duur en ik kan dat geld goed gebruiken. Maar dit vind ik eigenlijk vooral heel zuur en gierig overkomen.


Ja? Ik vind het dan weer raar dat het prima is om je geld terug te vragen als je niet zoveel te besteden hebt, terwijl je als je kennelijk genoeg geld hebt ( wie bepaald dit) en gewoon van je rechten gebruik wilt maken dat je dan zuur en gierig bent. Is het dan ook gierig geld terug te vragen als de ns vertraging heeft? Ook dan heb je immers al gebruik gemaakt van de dienst. Wat mij betreft is het simpel, je hebt een ondeugdelijk product gekocht, er wordt verzocht dit terug te brengen en daarvoor kan je geld terug krijgen. Dat het product dan grotendeels op is, is niet relevant. Of je van die regeling gebruik maakt moet ieder voor zich bekijken. Ik zou het dus teveel gedoe vinden, maar prima als een ander wel terug gaat. Ik zie niet in waarom dat gierig is, niemand wordt benadeeld.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Okt 2019 08:26

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Jongens, Jumbo vraagt er zelf om.

Wat maakt het uit dat iemand het, met welke reden dan ook, terugbrengt.
<<

Anoniem307

Bericht 05 Okt 2019 08:32

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Eens met Luisa.

Het gaat om de volksgezondheid en een mogelijke besmetting van/Met Listeria. Mijn stiefvader had al vier van de vijf boterhammen op en de laatste werd hem ontboden. De winkelier drukte mijn moeder op her hart om met ALLE verpakkingen terug te komen. Ook de verpakkingen waar al vleeswaren uit was. Ze kreeg haar geld volledig terug en heeft vervolgens bij Hema vleeswaren teruggehaald. Wat ik vanmiddag overigens ook ga doen. Gaat het in de volksgezondheid om geld? Je hebt vleeswaren toch met doel om te eten gekocht? Nu blijkt het besmet, krijg je je geld terug en bepaal je zelf wat je met dat teruggekregen geld doet. Feit blijft dat het vlees mogelijk besmet is/was en dat als je het hebt gekocht, arm of rijk, je je geld terugkrijgt. Het is kolder om te stellen dat s het je om het geld gaat, je niet moet zeuren. Die zal, inderdaad.
<<

Anoniem279

Bericht 05 Okt 2019 08:45

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Luisa en Isles: Ik zou het zelf niet doen als ik er niet ziek van geworden ben, en ik zou er zeker niet openlijk voor uit komen dat je vindt dat de Jumbo al genoeg winst maakt, en dat de reden is waarom je terug gaat. Mijn mening nog even kort samengevat.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Okt 2019 08:48

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik denk dat het voornamelijk gaat om de reactie van de persoon in kwestie en hoe hij 'bekend' staat op het forum.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Okt 2019 08:51

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Flo schreef:Luisa en Isles: Ik zou het zelf niet doen als ik er niet ziek van geworden ben, en ik zou er zeker niet openlijk voor uit komen dat je vindt dat de Jumbo al genoeg winst maakt, en dat de reden is waarom je terug gaat. Mijn mening nog even kort samengevat.


Als je er niet ziek van geworden bent?
Listeria kun je nog tot 90 dagen na besmetting ziek van worden.
2016
<<

Anoniem307

Bericht 05 Okt 2019 08:53

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

In dit geval zijn die opmerkingen ongepast. Als je dat vindt dan moet je je boodschappen ergens anders doen. En als je om vijf euro verlegen zit, dan moet je jezelf afvragen waar het mis gaat in je leven.

Desalniettemin blijf ik van mening dat je met de verpakkingen, geopend of ongeopend, terug mag gaan, zodat je geld krijgt om vleeswaren elders te kopen. Niet bij Aldi, want die zit met dezelfde terugroepactie. ?

Hier in huis zijn vier pakjes gekocht, opgegeten en verwerkt tot een gezond bezoek aan de wc. In ons geval vind ik geld terugkrijgen niet aan de orde. Waren we halverwege geweest, dan was ik teruggegaan, nu niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Okt 2019 09:21

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik snap Flo wel. Ik ga niet meedoen met de discussie maar ik wilde dit gewoon even zeggen :)
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Okt 2019 09:35

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ik doe ook niet mee aan de discussie maar ik ben hier best van geschrokken. Ik heb de verpakking niet meer maar wij, en dus ook mijn dochter, hebben de rundersalami gegeten. Voelt niet fijn. En we eten eigenlijk nooit vleeswaren op brood.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Okt 2019 09:54

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Ja dat snap ik dat dat niet prettig voelt Sogood!

En voor Amandine als zwangere ook idd.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Okt 2019 11:14

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Die 5 euro kan ik echt wel missen hoor. Dat over de ns is een goede vergelijking. Ik heb daar nog nooit bij gedeclareerd als er vertraging was, zeker waar ze bijv zelfs niets aan kunnen doen als er iemand voor de trein is gesprongen. Dat zou ik pas profiteren vinden van iemands anders leed.

Dit vind ik een ander verhaal. Product is niet degelijk dus breng je het terug. Staat ook in het burger wetboek.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Okt 2019 12:01

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Deugdelijk Fred niet degelijk.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 05 Okt 2019 12:56

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

En BurgerLIJK wetboek. En daar staat niet dat je dat doet, daar staat dat je een niet-deugdelijk product mag terugbrengen :)
<<

Anoniem315

Bericht 05 Okt 2019 12:59

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Wat een gezeik hier naar Fred toe. Come on! Wat een woordgeneuk.
<<

Anoniem336

Bericht 05 Okt 2019 13:57

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Salome schreef:
Flo schreef:Luisa en Isles: Ik zou het zelf niet doen als ik er niet ziek van geworden ben, en ik zou er zeker niet openlijk voor uit komen dat je vindt dat de Jumbo al genoeg winst maakt, en dat de reden is waarom je terug gaat. Mijn mening nog even kort samengevat.


Als je er niet ziek van geworden bent?
Listeria kun je nog tot 90 dagen na besmetting ziek van worden.



Dat inderdaad. Dat je je de uren na consumptie nog prima voelt, wilt niet zeggen dat je geen besmetting hebt opgelopen.
<<

Anoniem336

Bericht 05 Okt 2019 14:08

Re: Terugroepactie Vleeswaren Jumbo

Luisa schreef:
Flo schreef:Ik had er compleet begrip voor gehad als je gezegd had: vleeswaren zijn duur en ik kan dat geld goed gebruiken. Maar dit vind ik eigenlijk vooral heel zuur en gierig overkomen.


Ja? Ik vind het dan weer raar dat het prima is om je geld terug te vragen als je niet zoveel te besteden hebt, terwijl je als je kennelijk genoeg geld hebt ( wie bepaald dit) en gewoon van je rechten gebruik wilt maken dat je dan zuur en gierig bent. Is het dan ook gierig geld terug te vragen als de ns vertraging heeft? Ook dan heb je immers al gebruik gemaakt van de dienst. Wat mij betreft is het simpel, je hebt een ondeugdelijk product gekocht, er wordt verzocht dit terug te brengen en daarvoor kan je geld terug krijgen. Dat het product dan grotendeels op is, is niet relevant. Of je van die regeling gebruik maakt moet ieder voor zich bekijken. Ik zou het dus teveel gedoe vinden, maar prima als een ander wel terug gaat. Ik zie niet in waarom dat gierig is, niemand wordt benadeeld.


Dat dus, en ik vind de reacties op Fred juist zuur.

Man en ik hebben donderdag ook een pakje fricandeau opgegeten op de Magioni pizza. Stel dat we dat pakje nog aangebroken in de koelkast hadden liggen, was ik er vanmiddag ook even mee terug gegaan. En ik kan heus 1,49 missen, maar ik zie echt niet in waarom dit nu gierig is. Kennelijk hebben we door het eten van dat product een risico gelopen, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je het geld terug kunt krijgen door het retour te brengen, los van het bedrag dat er tegenover staat.
De ene persoon vindt 1,49 niet de moeite, de andere gaat toch boodschappen doen en neemt het pakje even snel mee retour. Prima toch.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers