Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondeten drama

<<

Anoniem332

Bericht 04 Okt 2019 09:42

Avondeten drama

(Ik heb na lang meelezen een account aangemaakt)

Ik heb hier ooit een topic over voorbij zien komen maar ik kan die niet meer vinden.

Onze dochter van 2 eet al maanden amper avond eten.

Pasta wordt tussen de groente weg geplukt, als ik eten pureer en over de pasta gooi eet ze alleen de pasta’s op waar bijna geen gepureerd eten over gaat.

Heel soms gaat er een potje naar binnen.

We hebben onze eettijden aan haar aangepast, we proberen om 18:00 uur een maaltijd op tafel te hebben. Geven haar dan kleine beetjes. Maar ze weigert groenten te eten. Ze plukt alles er tussen uit.
Ze helpt mee met koken, weigert dan stukjes die ik geef.

We hebben haar ook een tijdje zonder eten in bed gelegd dit ging ook goed.

In onze vakantie werd ze dan wakker en huilde net zo lang tot ze een fles kreeg. (Ik weet het we hadden niet moeten toe geven....) Die fles hebben we nu ook verbannen. We geven haar nu wel een bakje yoghurt met havermout als toetje.

We worden niet boos. Soms een beetje gefrustreerd.

We hebben van alles aan haar aangeboden, recepten uit een kinderkookboek, puree, hartige muffins etc. Maar zodra ze ziet dat er groeten in zit moet ze het niet meer.

Ontbijt en middag eten gaat prima. In de ochtend krijgt ze een banaan. Na haar middagslaapje geef ik haar niks of een handje rozijnen omdat ik wil dat ze eet.

Ze heeft het afgelopen naar een aantal keer s nachts overgegeven(stuk of 5 keer), ze was niet ziek ik denk tanden. Maar zou die een aversie tegen groeten, avond eten kunnen zijn?

Iemand hier ervaring mee, is het een fase, doen wij iets niet goed?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Okt 2019 10:03

Re: Avondeten drama

Ik denk dat je al vanalles geprobeerd hebt en dat het inderdaad een fase is. Lekkere dooddoener is dat en ik kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is. Dat je niet boos wordt, doe je al heel goed denk ik. En dat ze sowieso een toetje krijgt lijkt me ook prima.
Wellicht kun je eens kijken naar dingen als bloemkoolrijst, courgette spagetti, groentenwraps, pizzabodems van bloemkool en dergelijke, daar zit de groenten behoorlijk goed verstopt.
december 2016
juli 2019
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Okt 2019 10:06

Re: Avondeten drama

Zoals ze heel vaak zeggen;
Het is een faaaaaaaase

Hoe lastig het ook is, negeren. Wel groentes blijven aanbieden, eet ze ze niet? Jammer dan.
Wat ik op een gegeven moment ging doen was aangeven; ‘je hoeft geen groentes te eten, maar het is wel gezond en mama wordt er blij van als je een beetje/stukje eet.’ En meer niet

Edit; blij moet fijn zijn.
Laatst gewijzigd door High Heels op 04 Okt 2019 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Okt 2019 10:16

Re: Avondeten drama

Eens met bovenstaande. Hoe moeilijk ook: probeer er geen emotie bij te uiten.

Ik zeg zelf ook geen dingen als ‘mama wordt er blij van als je dit doet’. Wel zeg ik als er een stuk broccoli bij m’n peuter naar binnen gaat ‘super! Daar gaat je lijfje weer een stukje van groeien’ of zoiets. Positief benadrukken dus en verder niet. (En vanaf een jaar of 4 is het bij ons wel de norm dat je alles geproefd hebt en minimaal de helft van je groenten op hebt, daarna kijk je maar wat je doet ?)
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 10:20

Re: Avondeten drama

Dit had ik kunnen schrijven! Toevallig gisteren op Instagram een eerlijke post over geplaatst en kwamen veel goede, meelevende reacties op. Het fijnste vind ik om te weten dat echt veel kindjes dit hebben en dat het weer over gaat. Maar in de tussentijd... Pff. I feel ya.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms best zorgen maak hoor. Niet over dat ie weer gaat eten want dat gaat ie heus ooit doen, maar hij is al een scharminkeltje dus hij kan al het extras wel gebruiken. En zo lang geen groenten eten vind ik gewoon niet prettig. Er zijn dan wel mensen die zeggen van joh maak je niet druk, hij wordt heus wel groot. Is ook heus zo. Maar ik maak me er soms wél zorgen over en dat mag er ook zijn vind ik. Ik ga hem niet wekenlang zonder avondeten naar bed sturen. Keertje vind ik niet erg, jammer dan, maar wat als een keertje een hele hoop keren wordt? Daar maak ik me dan dus wel zorgen om.

Wij proberen idd ook van alles, wel alternatief aanbieden, niet alternatief aanbieden. Betrekken bij de boodschappen doen, laten uitkiezen, zelf scannen, benoemen, boodschappen opruimen, samen koken, hij heeft van ons al leren snijden met een groot mes en mag dat met ons samen doen, in de pannen kijken en roeren en dan gaat 't op 't bord....'moet in prullenbak'. ?
De theorie kan nog zo goed zijn, maar er gaat geen hap in. Geen pasta, geen vlees of vis, geen groenten, geen niks. Frietjes van bietjes (hee dat rijmt) gemaakt, trapt hij niet in. Smoothie met spinazie erin (vond hij altijd heerlijk, is een goeie tip als je dat nog niet maakt), trapt hij niet meer in. Bloemkoolrijst? Met z'n kleine vingertjes pulkt ie dat er zo tussenuit. Pizza samen maken? Vind ie geweldig. Maar denk maar niet dat hij het eet. Soep? Bah.

Hij eet alleen nog maar boterhammen met pindakaas. En eieren. Nou ja dan maar dat. Het gaat ook wel over maar het is wel frusterend. Food waste technisch word ik er ook niet zo blij van.

Samen eten doen wij ook steeds meer. Maakt geen hol uit.

Enfin. Zelfde verhaal dus. Klinkt ook alsof je veel doet. Toetje zou ik idd wel blijven geven. Ik ben niet zo van het adagium dat je toetjes als chantage middel gebruikt. Dus dat vind ik dat je dat goed doet.

Ik probeer inderdaad geen strijd er van te maken. Geen consequenties aan verbinden. Gewoon gezellig houden en niet je frustratie tonen. Is moeilijk maar anders maak je er een machtstrijd van. Afhankelijk van hoe slecht hij heeft gegeten de dagen ervoor, kies ik er wel/niet voor om een boterham met pindakaas te maken. Na dagenlang weinig eten vind ik eten dan belangrijker dan niet eten, maar soms is 't ook jammer dan en dan zonder eten naar bed. Vind ie ook prima maar ik eigenlijk liever niet.

Oh ja Vega burgers gingen hier er laatst ineens in. Das iig proteïne. Heb nu eentje gekocht met groenten erin. Ik ben benieuwd. Ik denk dat hij de groente er tussenuit zal pikken en zo te horen zal je dochter dat ook doen. Maar misschien het proberen waard.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Okt 2019 10:48

Re: Avondeten drama

Heel herkenbaar hoor, vooral bij de jongste.
Ik maak me er eerlijk gezegd niet te druk over.. Dan wordt het alleen naar gedoe aan tafel en dat is voor niemand gezellig. Onze oudste gaat overigens ook vooral eten als je er juist geen aandacht aan geeft, dan is het soms zomaar op. Terwijl wanneer we wel zeggen dat ze moet eten, ze het vaak juist niet doet..
Maar niet druk om maken is vaak wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Okt 2019 10:56

Re: Avondeten drama

Marin, tuurlijk mogen je zorgen er zijn. Maar je hebt er zo weinig aan als je er zoveel moeite instopt, en zoveel mee bezig bent en dan 0 resultaat boekt. Je zorgen kan niemand voor je wegnemen maar het er zoveel mee bezig zijn is wel een keuze denk ik.
Ik heb ook een scharminkel met ondergewicht. Je kunt geen trechter in zo’n bekje stoppen, en ik ga mijn eigen eetmoment echt niet laten verpesten door een kind, vandaar mijn reactie/tip: laat het, en laat je emotie zoveel mogelijk achterwege.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 11:03

Re: Avondeten drama

Ja dat kan ik idd prima rationaliseren. Maar ik vind het wel echt lastig om 'm zonder eten naar bed te brengen voor de zoveelste avond op een rij. Natuurlijk eet hij overdag wel prima dus hij komt heus aan z'n voedingsstoffen (plus vitaminepil) maar ik vind 't zo tegennatuurlijk voelen en dat vind ik best lastig. Maar ik wil 'm ook niet aanleren dat ie constant maar een boterham met pindakaas krijgt als hij zegt dat z'n andere eten in de prullenbak moet. Dus ik probeer er echt boven te staan, maar vind dat wel echt lastig. En zonde van al dat eten.
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Okt 2019 11:06

Re: Avondeten drama

En idd als er wel wat groentes ingaan kun je eventueel aangeven; he wat fijn dat je wat groentes eet!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Okt 2019 11:41

Re: Avondeten drama

Boterhammen zijn hier de oplossing.
Ga niet meer liggen vechten.

En warempel eet hij sinds een maand of twee weer vrijwel alles! Dus het is idd een fase geweest.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Okt 2019 11:43

Re: Avondeten drama

Komt ook bij dat ze bij mijn man vroeger wel vochten en dwongen en in haren smeerde enzo (hoewel dat echt meer in de buurt van mishandeling komt...) en die lust nu best veel echt niet. Alleen bij de geur van wortelstamp gaat hij overgeven bijvoorbeeld.
Dus daar komt het ook wel door dat wij vrij makkelijk zijn met eten niet lusten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 04 Okt 2019 13:28

Re: Avondeten drama

Toen onze jongste baby was at hij alles, totdat hij 2 was, toen ineens heel weinig.
Hij lust nu qua avond eten; andijviestamppot, boerenkool, spinazie, friet, frikandel, pannenkoeken en poffertjes, rode kool, spaghetti bolognese, krieltjes en het meeste vlees.
Alles geprobeerd, logopedie heeft meegekeken vanwege de mondmotoriek en structuur van het eten, maar hij gaat niet eten.
Alles moet ook vers zijn want opgewarmde prak eet hij ook niet.
Dus we eten of een van bovenstaande, of hij eet brood of ik maak voor hem spinazie of rode kool met een visstick.
Fruit eet hij alleen banaan, op school, thuis wilt hij die niet eten.
Inmiddels is hij 4..

Geen tips voor je dus, loslaten en geven wat ze wel wilt. Strijd heeft hier totaal geen zin. Ook geen hapjes proeven, dat zou hier met een trechter moeten want hij weigert. Het scheelt dat hij nooit ziek is, altijd blij en fit dus het zal wel goed zijn denk ik dan.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Okt 2019 13:32

Re: Avondeten drama

Hoe oud is je dochter?
Wat rot dat je je zorgen maakt om je dochter.
Ik herken het verhaal van sam’s man, gelukkig in mindere mate, maar tot heel echt een aversie gehad tegen bepaalde gerechten en niks durven proeven.

Misschien kun je er wat mee, dit is onze methode:
Wat ik en vriend vanaf de eerste hapjes hebben afgesproken is dat de avondmaaltijd vooral een gezellige gezinsmaaltijd moet zijn. Dat is mijn eerste prioriteit geweest, als het niet leuk is, krijg je ook geen honger.
Ook kunnen niet zien hoeveel honger een kind heeft, dus zolang wij opscheppen hoeven ze hun bord niet leeg te eten.
Wij scheppen voor ze op, ze krijgen alles wat er op tafel staat maar ze hoeven het niet op te eten. Ondertussen bespreken we de dag, maken grapjes en hebben het over van alles en nog wat. Als iedereen klaar is (dus niet bord leeg, maar buik vol) dan ruimen we af en komt er soms nog een toetje. (Als ze minder gegeten hebben, vaak nog een bakje yoghurt)

Overdag krijgen ze vaak een monkey platter (ook weer zelf kiezen en bepalen), eten ze fruit en rauwkost. Vaak ook nog een soep van groente (courgette, wortel ect) tussen de middag, opgepimpt met van die krokante soepbolletjes.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Okt 2019 14:03

Re: Avondeten drama

Loïs schreef:Toen onze jongste baby was at hij alles, totdat hij 2 was, toen ineens heel weinig.
Hij lust nu qua avond eten; andijviestamppot, boerenkool, spinazie, friet, frikandel, pannenkoeken en poffertjes, rode kool, spaghetti bolognese, krieltjes en het meeste vlees.
Alles geprobeerd, logopedie heeft meegekeken vanwege de mondmotoriek en structuur van het eten, maar hij gaat niet eten.
Alles moet ook vers zijn want opgewarmde prak eet hij ook niet.
Dus we eten of een van bovenstaande, of hij eet brood of ik maak voor hem spinazie of rode kool met een visstick.
Fruit eet hij alleen banaan, op school, thuis wilt hij die niet eten.
Inmiddels is hij 4..

Geen tips voor je dus, loslaten en geven wat ze wel wilt. Strijd heeft hier totaal geen zin. Ook geen hapjes proeven, dat zou hier met een trechter moeten want hij weigert. Het scheelt dat hij nooit ziek is, altijd blij en fit dus het zal wel goed zijn denk ik dan.


Dit zou ik dus echt niet doen. Je geeft aan dat hij tot 2 jaar wel alles at. Rond de leeftijd van 2 is het bekend 'probleem' dat kinderen ineens veel niet meer willen eten. Een alternatief zou ik niet geven. Eten wat de pot schaft is dus onze regel. Een uitzondering daargelaten van een gerecht wat ze van jongs af aan nooit hebben gelust (zoals bijvoorbeeld zuurkool). Ze mogen zelf bepalen hoeveel ze eten. We maken er nooit een strijd van want ik wil gewoon gezelligheid aan tafel. We geven wel altijd een toetje.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Okt 2019 15:35

Re: Avondeten drama

Hier besteden we er vooral geen aandacht aan, ze worden niet eerder wakker als ze slecht eten en ik vind het belangrijker om het gezellig aan tafel te houden.
Ik merk inderdaad ook dat het fases zijn ( komen helaas wel op verschillende leeftijden terug). Ik bied gewoon yoghurt aan maar geen extra luxe of vullende toetjes.

Aan tafel praten we niet over hoeveel er gegeten wordt, gewoon wat we die dag gedaan hebben ed en we benoemen ook wel als we iets lekker vinden bijvoorbeeld, maar geen druk op moeten eten.

Ik pureer pastasauzen ook vaak en voeg dan eventueel later vlees toe, gooi dan de pasta er bij en zet die pan op tafel. De kale pasta er tussen uitvissen is dus geen optie.
Ik weet dat ze pasta met rode saus altijd wel eten dus dan maak ik een tomatensaus met lekker wortel, bleekselderij, paprika ed er door en puree die, die groenten krijgen ze tenminste binnen. Hetzelfde met tomatensoep, dat vinden ze ook beide erg lekker.

Verder geef ik ze overdag af en toe een bakje met komkommer of reepjes paprika bijvoorbeeld en ligt de komkommer tijdens de lunch meestal ook op tafel.

Wij eten in principe wat de pot schaft maar die schaft ook wat zij lekker vinden. Dus er staat 1 a 2 keer in de week pasta op het menu omdat ze dat lekker vinden en ik bijna zeker weet dat ze dan eten. Op dagen dat wij rood vlees eten, of iets anders wat niet geschikt is voor ze, zoals van de week een carpaccio salade bied ik ze een monkeyplatter aan met allemaal dingen die ze lekker vinden maar ook de groenten die ze wel eten, paprika, komkommer, wortel ed.

Mijn jongste is bijna 2 jaar en 4 maanden, 87cm en nog geen 10kg, flink ondergewicht dus. Maar alsnog vind ik het belangrijker dat eten gezellig is dan dat ik een strijd ga maken van de maaltijd. Ik geef hem dus maar wat vaker een eitje bij de lunch want daar is hij dol op, vette yoghurt, volle melk ed en mijn aanpak voor het avondeten blijft hetzelfde.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Okt 2019 15:48

Re: Avondeten drama

Qua aanpak aardig hetzelfde als Soleil zie ik nu!

Marin: hoeveel eet O overdag? Als M op het dagverblijf is geweest eet hij ‘s avonds eigenlijk nooit. Wij dacht dat dat kwam omdat hij moe was, maar ik kwam er laatst achter dat hij daar overdag bijna dubbel zoveel eet als thuis ( zien eten, doet eten denk ik met de andere kinderen). Maar dan zit hij dus vol genoeg van het eten wat hij overdag krijgt dat hij ‘s avonds dus niet hoeft te eten en dat dus ook stelselmatig niet doet ?
Je zou eens kunnen kijken wat O doet als je hem een boterham minder geeft overdag, minder grote bekers drinken overdag ( want dat vult ook enorm) ed. Uiteraard niet teveel maar alles wel net even iets minderen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Okt 2019 18:13

Re: Avondeten drama

Hier ook een jongetje met ondergewicht..
Tijden van amper eten en ineens eet hij alles weer.
Ik zou er echt niet teveel moeite instoppen.
Ik kook al ruim een jaar niet meer apart.
Zet het op tafel en we beginnen te eten. T eet inmiddels dan vanzelf. Zolang we er geen aandacht aan besteden gaat het goed.

Marin, ik vind het super tof dat je O zoveel bij het koken etc betrekt. Begrijp ook heel goed dat het dan extra frustreert als hij vervolgens niets eet.
Geef het nog een jaar ? dan begrijpt hij het echt beter ?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 18:15

Re: Avondeten drama

Minoes, ja dat is best een idee om eens te proberen. Hij eet overdag prima. Ontbijt en lunch met twee boterhammen met pindakaas. Tussendoor fruit (meestal op de peuterspeelzaal dus) met bekertje water. En drinkt twee bekers melk.

Kan wel eens kijken of de lunch naar 1 boterham kan, al vraagt hij gewoon om een tweede meestal.

Lief Salome! Fijn dat hij intussen beter eet!
Let's discover the world together.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 04 Okt 2019 18:27

Re: Avondeten drama

Olijfje schreef:
Loïs schreef:Toen onze jongste baby was at hij alles, totdat hij 2 was, toen ineens heel weinig.
Hij lust nu qua avond eten; andijviestamppot, boerenkool, spinazie, friet, frikandel, pannenkoeken en poffertjes, rode kool, spaghetti bolognese, krieltjes en het meeste vlees.
Alles geprobeerd, logopedie heeft meegekeken vanwege de mondmotoriek en structuur van het eten, maar hij gaat niet eten.
Alles moet ook vers zijn want opgewarmde prak eet hij ook niet.
Dus we eten of een van bovenstaande, of hij eet brood of ik maak voor hem spinazie of rode kool met een visstick.
Fruit eet hij alleen banaan, op school, thuis wilt hij die niet eten.
Inmiddels is hij 4..

Geen tips voor je dus, loslaten en geven wat ze wel wilt. Strijd heeft hier totaal geen zin. Ook geen hapjes proeven, dat zou hier met een trechter moeten want hij weigert. Het scheelt dat hij nooit ziek is, altijd blij en fit dus het zal wel goed zijn denk ik dan.


Dit zou ik dus echt niet doen. Je geeft aan dat hij tot 2 jaar wel alles at. Rond de leeftijd van 2 is het bekend 'probleem' dat kinderen ineens veel niet meer willen eten. Een alternatief zou ik niet geven. Eten wat de pot schaft is dus onze regel. Een uitzondering daargelaten van een gerecht wat ze van jongs af aan nooit hebben gelust (zoals bijvoorbeeld zuurkool). Ze mogen zelf bepalen hoeveel ze eten. We maken er nooit een strijd van want ik wil gewoon gezelligheid aan tafel. We geven wel altijd een toetje.


Nou ja, met geven wat ze wilt bedoel ik natuurlijk wel iets dat ze wel eet. Het ging hier ook niet zo van; oh nu lust je niet meer, vorige week nog wel, ach dan maak ik een lekker broodje voor je.
Er hebben echt veel kotsmomenten en met lege buik naar bed momenten tussen gezeten. Maar het verbetert niet, dus dan maar zo.
Overgings hebben wij nooit toetjes, dus een bak yoghurt of een snee brood is mijn ogen beide een alternatief geven voor hetgeen het kind niet at. Al had je bij een opgegeten maaltijd beide gegeven.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Okt 2019 18:44

Re: Avondeten drama

‘Fijn’ te horen dat we niet de enige zijn.

Voor de gene die door de fase heen is, hoe lang duurde het?

Groente burgers ga ik ook een keer proberen.

Binnenkort moet ze volgens mij ook naar het consultatiebureau, ik ga het daar ook wel even navragen.

Ik ben onderweg naar huis en benieuwd hoe het eten gegaan is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2019 18:46

Re: Avondeten drama

Bij mij gaven ze daar met name de tip om klein op te scheppen zodat ze er niet als een berg tegenop zien. Zo te lezen deed je dat al toch?
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Okt 2019 18:52

Re: Avondeten drama

T is nu 3 jaar en 5 maanden. Hij eet sinds begin dit jaar goed mee. Hij was toen dus bijna 3. Het heeft een jaar geduurd ongeveer.
Fase van niet eten maar ook keihard huilen als je zijn bord weghaalde. Gooien met eten en overgeven op de gang. Ik was dat ongezellige gedoe zo zat dat ik hem een muizen bordje gaf en hem tijdens het eten ging negeren. Na een tijdje ging het goed en nu maak ik zijn bordjes weer groter. Als ik merk dat hij erg moe is of huilerig geef ik een klein bordje.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Okt 2019 18:54

Re: Avondeten drama

Oja en hier werkt " daar komt een vliegtuig aan" nogsteeds ??
Hij doet het overigens wel zelf. Hij verzint de gekste dingen maar het werkt wel .
Ik begin er dan bij mijzelf mee. En dan neemt hij het over haha
2016
<<

Anoniem332

Bericht 04 Okt 2019 18:58

Re: Avondeten drama

Fijn dat T weer goed eet!

@marin, ja ze krijgt kleine beetjes.

Kreeg net een app van mijn vriend, 3 falafel ballen en een hele wrap met niks erop,( dat dan weer wel.) heeft ze gegeten. Sla, tomaat, aubergine heeft ze vakkundig van de wrap verwijderd.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 04 Okt 2019 19:05

Re: Avondeten drama

Mijn kind heeft ook een tijd zo slecht gegeten, en met vlagen heeft ze het nog met groente. Wat hier wel eens helpt is filmpje aanzetten en een bakje rauwkost bij haar neer zetten. Lekker pedagogisch verantwoord, maar het helpt wel.

Ook smoothie met aardbei, framboos, yoghurt, beetje honing en dan bevroren pompoen stukjes of avocado werkte hier wel. Zo lang ze maar niet zag dat dat erin ging (Ik liet haar helpen met het fruit en de yoghurt in de blender doen, daarna vroeg ik of zij vast de bekers op tafel wilde zetten en mikte ik stiekem de groente erin)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers