Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontbijt.

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Okt 2019 09:06

Ontbijt.

Ik eet als ontbijt kwark/yoghurt met havervlokken en wisselend vers fruit. Alleen ben ik beetje zuivel moe en zoek inspiratie voor mijn ontbijt. Ik ben niet zo'n brood eter 's morgens.
Wat eten jullie bij het ontbijt?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 03 Okt 2019 09:16

Re: Ontbijt.

Lastig hè. Ik loop vaak tegen hetzelfde aan. Misschien heb je nog iets aan de suggesties in dit topic:

jouw-ontbijt-t31965.html
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Okt 2019 09:18

Re: Ontbijt.

Bedankt! Had al gezocht maar kon hem niet vinden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Okt 2019 09:22

Re: Ontbijt.

Ik word snel misselijk van yoghurt met cereal merk ik. Ik vind het wel lekker makkelijk dus soms eet ik het wel.
Wat ik 's ochtends lekker vind is (spelt/waldkorn) beschuit met smeerkaas oid. Weet niet of dat voor jou ook onder broodproducten valt omdat je daar niet zo gek op bent, maar ik vind dit zelf lekkerder 's ochtends dan echt een boterham.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 03 Okt 2019 10:16

Re: Ontbijt.

Overnight oats met amandelmelk, met meestal appel en kaneel (en als ik héél makkelijk wil doen dan doe ik een half dingetje knijpfruit en kaneel erdoor ?). Lekker makkelijk voor op werkdagen en toch redelijk voedzaam.
Op vrije dagen wil ik wel wat meer variatie, maar dan moet ik voor m’n gevoel zoveel in huis halen en dat vind ik dan weer te duur. Dus ook dan meestal overnight oats.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Okt 2019 10:36

Re: Ontbijt.

Ik was mijn standaard ontbijt ook een beetje zat en maak nu vaak ontbijtjes de dag er voor al klaar. En wissel dan af.

- Soms gewoon yoghurt met muesli eventueel met diepvriesfruit.
- Gebakken havermout, al doe ik er zelf geen honing of vanillepoeder in en gebruik ik magere koemelk ( ik kan hier samen met mijn man twee dagen van ontbijten): https://www.mindyourfeed.nl/recepten/on ... omerfruit/ en als variant heb ik er ook weleens wilde perziken in gedaan of geraspte appel bijvoorbeeld. Ik eet het dan overigens koud, dan is het in stukken te snijden.
- Een smoothie met magere kwark, diepvriesfruit, havermout, water ed.
- rijstenpap met magere melk, kaneel en iets van zoetstof ( ik kan niet tegen honing)
- Ei muffins uit een siliconen muffinvorm in de oven met wat kaas eventueel iets van kipfilet/ spek/ ham en iets van groenten er door
- cracker met beleg

Ik hou niet van havermout in de vorm van pap of overnightoats maar vind het gebakken of in een smoothie wel lekker, vandaar dat de pap er niet tussen staat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Okt 2019 11:22

Re: Ontbijt.

Ik wissel momenteel af tussen drie ontbijtjes. Havermout met lijnzaad, kokosrasp, kokosmelk, appel en amandelen. Omelet met huttekasse en bieslook, met een stuk fruit ernaast. En in het weekend boekweitmeelwraps met griekse yoghurt, lijnzaad en fruit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Okt 2019 11:31

Re: Ontbijt.

Ik heb net gort besteld voor volgende week. Voor een hartig recept (soort risotto) maar je kunt er natuurlijk ook ontbijt pap mee maken, met lekker fruit ofzo. Ik ga dat ook eens proberen!
Ik houd zelf wel van dat soort texturen maar lang niet iedereen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Okt 2019 15:28

Re: Ontbijt.

Ik kan wel weer crackers en beschuit in huis gaan halen en dat nemen. Dat vind ik wel lekker.
Moet er wel vol van zitten, want sommige dagen ontbijt ik al om 6.15 uur.
Muffins kan ik ook wel eens gaan maken. Die klinken ook lekker.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Okt 2019 18:53

Re: Ontbijt.

Ik wissel elke dag tussen yoghurt met muesli en 3 volkoren crackers met beleg (vaak smeerkaas en jam).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem269

Bericht 03 Okt 2019 19:08

Re: Ontbijt.

Ik wissel ook af.
    2 gekookte eieren met een banaan.
    kwark met whey en blauwe bessen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Okt 2019 05:51

Re: Ontbijt.

Rijstewafel met avocado vind ik 's morgens ook erg lekker.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 04 Okt 2019 08:38

Re: Ontbijt.

Meestal Griekse yoghurt met fruit maar nu het weer kouder is eet ik graag pap in de ochtend. Meestal havermoutpap maar rijstepap of Brinta vind ik ook heel lekker.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Okt 2019 16:13

Re: Ontbijt.

Ik eet altijd yoghurt met muesli en lijnzaad.

Je zou nog eens kunnen kijken of je van die banaan/ei pannenkoekjes lekker vindt (echt heel simpel: eieren en banaan in de blender en dan bakken in kleine porties). Die kun je in grote porties vooraf bakken en per 3 gekoeld bewaren.

Voor mij is ontbijten een noodzakelijk kwaad. Ik moet het van mezelf maar ik heb er weinig tijd voor en ook weinig zin in doorgaans.
Misschien ga ik ook weer eens aan de Brinta.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Okt 2019 18:15

Re: Ontbijt.

Ik word echt misselijk van yoghurt als ontbijt. Pap vind ik ook echt niet lekker. Ik eet eigenlijk altijd een cracker met kaas of een boterham met vleeswaren. Kop koffie erbij.
2016
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Okt 2019 06:54

Re: Ontbijt.

Die bananen pannenkoekjes vind ik ook lekker, die kan ik wel weer eens maken als ik late dienst heb.
Ik heb nu ook volkoren beschuit en crackers gekocht van Bolletje. Heb ik weer wat variatie.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 04 Aug 2020 19:01

Re: Ontbijt.

Een up!

Op aanraden van mijn personal trainer ga ik mijn ontbijtreportoire uitbreiden. Net al beide topics doorgelezen, maar misschien hebben jullie nog wat nieuwe tips?

Mijn huidige ontbijt:
Op niet-sportdagen halfvolle yoghurt met cruesli
Op sportdagen speltbrood met pindakaas

Net als inspiratie nog opgedaan:
- smoothie van yoghurt, diepvriesfruit en havermout
- havermoutpap
- crackers met jam
- banaan-ei pannenkoekjes
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem295

Bericht 04 Aug 2020 19:04

Re: Ontbijt.

Overnight oats, kwark met fruit en evt wat granen, ontbijtmuffins, cracker met kaas
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2020 19:13

Re: Ontbijt.

Ik eet meestal yoghurt en muesli. En soms twee boterhammen met smeerkaas bijv.
Binnenkort wil ik weer graag overnight oats gaan maken maar dan moet ik er wel 's avonds aan denken. ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Aug 2020 19:20

Re: Ontbijt.

Hebben jullie niet heel snel weer honger als je suiker bij je ontbijt eet? Zoals fruit of musli?

Ik eet yoghurt, havermout en cacao nibs als ontbijt. Ik ben dan vaak tot de lunch verzadigd.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Aug 2020 19:29

Re: Ontbijt.

Ik heb jarenlang ontbeten met kwark. Het vult wel heel veel beter maar ik merk dat mijn darmen veel beter gedijen bij veel volkoren producten en minder zuivel, dus ben ik maar weer overgestapt op volkorencrackers en volkorenbrood enzo. Ik heb inderdaad wel sneller trek, maar meer dan echt trek ook niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2020 19:35

Re: Ontbijt.

Housebird schreef:Hebben jullie niet heel snel weer honger als je suiker bij je ontbijt eet? Zoals fruit of musli?



Ik heb sowieso bij alles wat ik eet na een uur weer honger dus dat maakt me niet zoveel uit.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Aug 2020 21:22

Re: Ontbijt.

Marin schreef:Ik eet meestal yoghurt en muesli. En soms twee boterhammen met smeerkaas bijv.
Binnenkort wil ik weer graag overnight oats gaan maken maar dan moet ik er wel 's avonds aan denken. ?


Ik maak m’n oats ook weleens pas sochtends vroeg. Dan eet ik het een paar uur later. Gaat prima!

Ik eet nu vaak havermout met kokosmelk, mango en cacao. ? net een bounty.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2020 21:24

Re: Ontbijt.

Ja zo eet mn man het altijd als snack rond half 11 's ochtends. Maar ja ik wil wel om half 8 ontbijten haha. Moet er maar weer even een gewoonte van maken. Havermout is ook goed voor de borstvoeding dus wil dat sowieso binnenkort weer gaan eten haha.

En die bounty havermout klinkt heerlijk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2020 21:32

Re: Ontbijt.

Normaal ontbijt ik niet. In zwangere toestand wel met 2 volkoren boterhammen met pindakaas en mix hagelslag.

Bij elkaar op 1 broodje dus. Keer 2.
Elke ochtend weer ja.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers