Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2019 19:34

Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Als jullie er niet meer zouden zijn?

Wij hadden het daar dit weekend over en we weten het gewoon niet. Maar ik wil het wel regelen, want ik wil ook niet dat ze ergens heen gaat waar ik dan niet achter sta. Maar jeetje, wat lastig.

Heb jij dit vastgelegd?

*edit: zo er liepen even een paar zinnen niet lekker hé
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Okt 2019 19:36

Re: Naar wie gaat je kind of kinderen?

Mijn zus is officieel de voogd, maar ik denk dat mijn ouders of schoonmoeder op dit moment de zorg op zich zouden nemen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Okt 2019 19:37

Re: Naar wie gaat je kind of kinderen?

Nee, nog niet. Toevallig werd ik vorige week door mijn werk een beetje met mijn neus op de feiten gedrukt en gaan we hier goed over nadenken.
⁠♡♡♡
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Okt 2019 19:38

Re: Naar wie gaat je kind of kinderen?

Niet geregeld! Wil ik wel. Ik wil het liefst naar m'n zusje. Maar naar m'n schoonzusje zou om allerlei redenen praktischer zijn, en dat zou m'n tweede keus anders ook zijn. Maar in principe wijs je een voogd aan en die bepaalt dan waar ze heengaan. Dus kan alsnog m'n zusje doen en als naar schoonzusje dan nog steeds praktischer is, kan dat gewoon. Maar is ook weer zo omslachtig. Als we het niet regelen denk ik dat het met onze families ook wel goed komt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2019 19:40

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Naar de zus van mijn man. Staat vastgelegd in het testament.
Ik zou mijn zus en broer ook vertrouwen maar zij wonen zo ver weg. Voor de continuiteit lijkt ons dezelfde omgeving dus fijner. Financieel technisch zou dat ook wel handiger zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2019 19:48

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Wij komen eigenlijk steeds weer uit op mijn schoonouders, maar gezien hun leeftijd en gezondheid van mijn schoonmoeder vind ik het toch niet helemaal een goed idee. Maar wat jij zegt Joey, dat wist ik eigenlijk niet. Lees nu inderdaad dat de voogd niet altijd ook de zorg op zich neemt. Maar wie haar moet opvoeden dan, mennn, ik weet het gewoon echt niet. Ik denk dat mijn schoonouders zullen doen wat ze kunnen, maar als ze er niet meer toe in staat zijn wat dan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2019 19:53

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Ja leeftijd en gezondheid is bij (schoon)ouders toch wel een dingetje. En je zou ook niet willen dat, stel dat er iets met jullie gebeurt, je kindje dan eerst dat verlies moet verwerken, moet wennen bij opa en oma wonen, en dan binnen 5 jaar (of zoiets) wéér te maken krijgt met overlijden van de mensen bij wie ze in woont en weer naar iemand anders moet binnen de familie.

Hebben jullie broers/zussen, Gympie? Die je vertrouwt?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem291

Bericht 02 Okt 2019 19:55

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Mijn zwager is voogd en dit is ook vastgelegd. Het klopt dat de voogd niet per definitie de zorg op zich hoeft te nemen, maar ik heb dit wel bij mijn zwager aangegeven dat als hij ja zegt om voogd te worden dat ik ook wil dat hij de zorg op zich neemt. Natuurlijk altijd de kanttekening dat je niet weet wanneer het gebeurt en hoe de situatie dan is.
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 02 Okt 2019 20:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 02 Okt 2019 19:59

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik krijg wel de zorg over mijn nichtje en neefje mochten mijn broer en schoonzus overlijden. Dit hebben ze op laten nemen in het gezagsregister.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2019 19:59

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Mijn vriend zijn broertje is de voogd en die bepaald dan. Hij is wel tot de leeftijd van 23 bij alle kinderen voor de financiën. Wat ze erven staat tot die leeftijd vast.

Ik ben voogd van mijn neefjes en wat betreft geld is dat hetzelfde geregeld. Waar ze ook terecht komen, ik beheer het geld tot die leeftijd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 02 Okt 2019 20:03

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Wij hebben onze beide zussen opgegeven in het testament. Met de notitie dat mocht het zover komen ze op dat moment samen beslissen wie de beste keus zou zijn (qua eigen gezin, werk, woning etc).
Smile, it's free!
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2019 20:08

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Marin schreef:Ja leeftijd en gezondheid is bij (schoon)ouders toch wel een dingetje. En je zou ook niet willen dat, stel dat er iets met jullie gebeurt, je kindje dan eerst dat verlies moet verwerken, moet wennen bij opa en oma wonen, en dan binnen 5 jaar (of zoiets) wéér te maken krijgt met overlijden van de mensen bij wie ze in woont en weer naar iemand anders moet binnen de familie.

Hebben jullie broers/zussen, Gympie? Die je vertrouwt?


Ja precies.

Ik heb 2 broers en een zus en mijn vriend heeft 2 broers. Maar van al die mensen zou ik alleen mijn oudste broer geschikt vinden, maar die woont heel ergens anders en ik wil niet dat ze uit haar omgeving wordt weggehaald. En mijn vriend had er niet helemaal een goed gevoel bij. Toen zaten we na te denken of er tussen de vrienden een mogelijkheid zit, maar daar vonden we tot nu toe ook het antwoord niet in.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Okt 2019 20:09

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Ik zou dit dus niet weten. Zowel mijn zusje als m'n schoonzus vind ik eigenlijk geen optie. M'n zusje nog wel eerder dan, maar ik weet het niet en heb het er ook nooit serieus met m'n vriend over gehad.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 02 Okt 2019 20:16

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Argh ik weet t gewoon nog steeds niet.. ik heb ook echt geen idee! Ik wil dat ie terecht komt bij mensen die onze opvoeding volgt of er iig redelijk hetzelfde instaan. Maar mn schoonfamilie doet dat niet echt... En verder heb ik niet echt familie waar hij terecht kan.

Zoals het er nu naar uitziet, zou hij dus tussen de opa en oma's opgroeien, denk ik. M'n moeder zou dan in ons huis gaan wonen, omdat dat ook zijn erfenis is natuurlijk en beheerd moet worden.

Voorheen zei ik altijd m'n beste vriendin, maar zij leeft tegenwoordig ZO anders, dat kan ik niet van haar verlangen, het matcht gewoon niet.

Meh wel bedankt voor de herinnering, we moeten hier echt s voor zitten, hoe lastig ook.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Okt 2019 20:19

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Wij hebben vastgelegd dat de zorg naar mijn zwager en schoonzus gaat. Of eigenlijk de verantwoordelijkheid. We zitten niet erg op één lijn met hen qua opvoeding maar ze hebben een heel liefdevol gezin en we weten zeker dat onze twee jongens daar heel gelukkig zouden zijn en liefdevol opgevangen zouden worden. Als we er niet meer zijn maken onze meningsverschillen ook niet meer zoveel uit. Als mijn zusje ooit een gezin krijgt dna zouden we heel graag willen dat de jongens naar haar gaan. Maar om dat testamentair te veranderen dan is ook weer zo wat...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Okt 2019 20:37

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

De oudste zus van mijn vriend krijgt dan de voogdij over onze kinderen. Als tweede hebben we mijn broertje opgegeven. Ik vind het een heel raar idee om erover na te denken, maar ik ben wel blij dat we het vastgelegd hebben.

Mijn vriend krijgt de voogdij over de kinderen van zijn broer als hen iets overkomt.
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Okt 2019 20:37

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Naar mijn zwager en zijn vriend.
2016
<<

Anoniem277

Bericht 02 Okt 2019 20:40

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Ik heb het geregeld via internet.
Wij hebben beide een zus opgegeven, samen kijken ze naar wat op dat moment het beste is.
Ik heb wel tegen mijn zus gezegd naar wie ze niet mogen gaan. En dan ook echt absoluut niet.
Een andere schoonzus zat erbij en ze zeiden beide dat ze daar voor gingen zorgen. Ik heb mijn zus ook gezegd waar de belangrijke papieren liggen en ook dat er een brief ligt met mijn wensen voor na mijn dood.
Dus mbt de kinderen maar ook bv cremeren en alles.
Twijfel alleen of ik nog een keer naar een notaris wil om alles zwart op wit te hebben.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2019 21:08

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Bazinga schreef:Argh ik weet t gewoon nog steeds niet.. ik heb ook echt geen idee! Ik wil dat ie terecht komt bij mensen die onze opvoeding volgt of er iig redelijk hetzelfde instaan.

Meh wel bedankt voor de herinnering, we moeten hier echt s voor zitten, hoe lastig ook.


You’re welcome, haha. En dat eerste inderdaad. Ik kan ze gewoon niet bedenken. Niet dat broers/zussen nou vreselijke mensen zijn, maar ze zouden wel anders gaan opvoeden en dat wil ik niet. Snap wel dat een opvoeding niet 1 op 1 overgenomen kan worden, maar nee, het voelt niet goed.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2019 21:09

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Zora schreef:Wij hebben vastgelegd dat de zorg naar mijn zwager en schoonzus gaat. Of eigenlijk de verantwoordelijkheid. We zitten niet erg op één lijn met hen qua opvoeding maar ze hebben een heel liefdevol gezin en we weten zeker dat onze twee jongens daar heel gelukkig zouden zijn en liefdevol opgevangen zouden worden. Als we er niet meer zijn maken onze meningsverschillen ook niet meer zoveel uit. Als mijn zusje ooit een gezin krijgt dna zouden we heel graag willen dat de jongens naar haar gaan. Maar om dat testamentair te veranderen dan is ook weer zo wat...


En waarom niet sowieso naar je zusje eigenlijk als je dat graag zou willen?
<<

Anoniem276

Bericht 03 Okt 2019 04:42

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Wij hebben mijn schoonzusje vast gelegd in het (dacht) gezagsregister.

Voor diegene die iemand hebben aangewezen, hebben jullie het ook echt vast gelegd?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Okt 2019 06:14

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Wij weten het ook echt niet..
Moeten er ook serieus maar over na gaan denken.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Okt 2019 06:32

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Gympie schreef:
Zora schreef:Wij hebben vastgelegd dat de zorg naar mijn zwager en schoonzus gaat. Of eigenlijk de verantwoordelijkheid. We zitten niet erg op één lijn met hen qua opvoeding maar ze hebben een heel liefdevol gezin en we weten zeker dat onze twee jongens daar heel gelukkig zouden zijn en liefdevol opgevangen zouden worden. Als we er niet meer zijn maken onze meningsverschillen ook niet meer zoveel uit. Als mijn zusje ooit een gezin krijgt dna zouden we heel graag willen dat de jongens naar haar gaan. Maar om dat testamentair te veranderen dan is ook weer zo wat...


En waarom niet sowieso naar je zusje eigenlijk als je dat graag zou willen?


Omdat zij de komende jaren veel in het buitenland zit en het niet past in haar leven. We willen Wel graag dat de kinderen in een gezin(sleven) komen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2019 08:54

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Mijn zus. Maar nog nooit vast gelegd.?
2014 2016
<<

Anoniem300

Bericht 03 Okt 2019 09:15

Re: Naar wie gaat je kind of gaan je kinderen?

Voor nu mij ouders(mijn ouders zijn nog jong) en later naar mijn broer en zijn vrouw, zijn nu de enige die ik ze toevertrouw. Mijn moeder weet onze wensen daarin.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers