Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek!

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Okt 2019 17:58

Re: Kinderboekenweek!

Geen kinderboek maar zo leuk! Ik ben vandaag in het Kinderboekenmuseum in Den Haag (direct naast Den Haag CS) geweest (zonder kinderen). Wat is dat ontzettend leuk gedaan en wat genoten de kinderen vooral de kleintjes in het deel onder de zes jaar. Doen als Rupsje Nooigenoeg, rood-witte broekje aan van Kikker en in zijn gebied spelen, Dikkie Dik, Elmer, Kleine Ijsbeer. Soort speeltuin bijna voor die kleintjes. Deel voor 7 jaar en ouder was ook erg leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem284

Bericht 05 Okt 2019 21:55

Re: Kinderboekenweek!

Wat een leuke tip! Ik heb het genoteerd voor later als ze wat groter is.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Okt 2019 16:45

Re: Kinderboekenweek!

Afbeelding

M heeft deze uitgezocht en voor haar broertje deze:

Afbeelding
december 2016
juli 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Okt 2019 13:03

Re: Kinderboekenweek!

Bij F. op school hebben ze vandaag boekenmarkt. Alle kinderen van groep 3 t/8 mochten oude boeken meenemen (die ik goede staat verkeren) en verkopen aan de andere kinderen. Boeken kosten dan €0,50. Kinderen van groep 1 en 2 krijgen begeleiding van groep 7 en 8. Ben heel benieuwd wat ze uitgezocht heeft.

Naar de boekenwinkel zijn we nog niet geweest, ze was dit weekend helemaal niet lekker dus lekker binnen gebleven.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem275

Bericht 07 Okt 2019 13:30

Re: Kinderboekenweek!

Leuke actie Uffe! Vorig jaar hadden ze bij mijn jongens op school ook zo'n soort actie, dit jaar helaas niet..

Ik ben inmiddels ook geslaagd.
Waarschijnlijk lezen ze de boeken eerst een keer samen met mij, maar ik denk dat deze boeken wel langer mee gaan :)

Voor de oudste:
Afbeelding

En voor de jongste:
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Okt 2019 15:18

Re: Kinderboekenweek!

Heel leuk, ze heeft 1 boek van Floortje Bellefleur gekozen, ik heb exact dezelfde nog van vroeger in de kast haha! Toch nog maar even naar de boekenwinkel van de week!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem276

Bericht 07 Okt 2019 15:36

Re: Kinderboekenweek!

Mijn oudste dochter heeft woensdag boekenmarkt op school. We hebben heel veel boeken te verkopen, vanavond even prijsjes erop zetten.
We zijn heel erg aan het ruimen, beide nog een paar boeken over in de kast. Als die uit zijn gaan we bij de bieb halen voortaan
<<

Anoniem328

Bericht 07 Okt 2019 16:49

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb dit weekend 'Het Letterwinkeltje' gekocht. Echt een heel leuk en leerzaam boek waarbij er spelenderwijs op verschillende letters wordt ingegaan.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 07 Okt 2019 18:12

Re: Kinderboekenweek!

Letterwinkeltje vinden ze hier thuis erg leuk,we hebben er nog meer winkeltjes van!

Hier is het vrijdag boekenmarkt. Ben benieuwd!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Okt 2019 21:55

Re: Kinderboekenweek!

Leuk Uffe! Hier hebben ze vandaag volgens hetzelfde principe boekenmarkt gehad.

Ik heb voor de oudste een boek van Superjuffie gehaald. Daar is ze heel enthousiast over.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Okt 2019 22:10

Re: Kinderboekenweek!

Wij (m’n zoons en ik) kregen vandaag alledrie een boek van m’n man. Gewoon als cadeautje ?

De jongste iets over een stoute muis (maar die gaat m’n man weer omruilen want die bleek te simpel), m’n oudste Sjakie en de chocoladefabriek en ik kreeg ‘madame pylinska en het geheim van Chopin’.

M’n oudste is nu in mineur want ik heb alle Leven van een loser-boeken bij z'n bed weggehaald en hij moet nu in Sjakie gaan lezen ’s avonds. ‘Dan ga ik nog liever meteen slapen!!’ (Waarop ik zei dat dat natuurlijk ook mag, geen probleem)
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Okt 2019 22:24

Re: Kinderboekenweek!

Ooh wacht maar tot ie de wondere wereld van Willy Wonka ontdekt! Hopelijk geeft hij het boek toch een kans, zo'n heerlijk boek vond ik dat.
Let's discover the world together.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 09 Okt 2019 06:37

Re: Kinderboekenweek!

Wij hebben deze gehaald voor J. Is voor mij een nostalgie boekje en J kan lekker met de flapjes in het boek in de weer :-).

Afbeelding
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Okt 2019 09:02

Re: Kinderboekenweek!

Ah leuk is dat he, als je zelf die boekjes nog kunt herinneren.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Okt 2019 20:02

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb vandaag de gorgels en het geheim van de gletsjer besteld. Maar ik denk dat ik die met sinterklaas geef. Ik ben nl echt wel inspiratieloos voor sinterklaas
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Okt 2019 22:31

Re: Kinderboekenweek!

Marin schreef:Ooh wacht maar tot ie de wondere wereld van Willy Wonka ontdekt! Hopelijk geeft hij het boek toch een kans, zo'n heerlijk boek vond ik dat.

Hij is stiekem verder gaan lezen (hij mag maar 20 blz vanaf dat we hem in bed leggen), heeft het boek nu bijna uit. Toen wij naar bed gingen was ie nog aan ‘t lezen ?
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Okt 2019 09:46

Re: Kinderboekenweek!

Ahh UN ik krijg flashbacks naar al die keren dat ik vroeger stiekem lag te lezen voor het slapen gaan, zo leuk! Ik hoop dat D. ook zo van lezen houdt als hij groter is ?

Hier nog geen nieuw boek uitgezocht maar dat gaan we nog wel doen. Zo leuk, die kinderboeken allemaal!

♥♥
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 10 Okt 2019 09:55

Re: Kinderboekenweek!

Ja, met een zaklamp onder de dekens :)
Of mijn lichtje snel uitdoen als ik mijn ouders naar boven hoorde komen (alsof ze dat niet door hebben :smile: )

Ik ga zaterdag met beide kindjes een boek uitzoeken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Okt 2019 10:00

Re: Kinderboekenweek!

Jeetje hij leest echt snel! Als hij Sjakie leuk vond, zijn er iig nog een hoop leuke Roald Dahl boeken voor hem beschikbaar waarschijnlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2019 10:13

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb vandaag voorgelezen in de groep 4 klas van mijn oudste en dat vond ik erg leuk! We hadden de Griezels dus ik kon er veel in kwijt :smile:
Helaas had mijn zoontje er erg veel last van dat ik ineens in de klas zat, hij moest erg huilen en kreeg direct weer buikpijn. Vooraf keek hij er juist erg naar uit, dus ik vind het sneu voor hem dat het hem toch teveel werd.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Okt 2019 10:22

Re: Kinderboekenweek!

Caulfield schreef:Ik heb vandaag voorgelezen in de groep 4 klas van mijn oudste en dat vond ik erg leuk! We hadden de Griezels dus ik kon er veel in kwijt :smile:
Helaas had mijn zoontje er erg veel last van dat ik ineens in de klas zat, hij moest erg huilen en kreeg direct weer buikpijn. Vooraf keek hij er juist erg naar uit, dus ik vind het sneu voor hem dat het hem toch teveel werd.


Wat herkenbaar! Ik heb laatst ook voorgelezen in de klas (ik kreeg helaas een saai boek) en mijn zoontje moest ook heel erg huilen en kreeg ook buikpijn. Ik ga het over twee weken weer doen en hoop dat het dan beter gaat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Okt 2019 11:00

Re: Kinderboekenweek!

Sneu voor jullie zoontjes HG en CF.

Ik ga vanmiddag een tweedehands Matilda ophalen via marktplaats!
#teammaple🍁
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 10 Okt 2019 11:51

Re: Kinderboekenweek!

Mijn meiden vinden Roald Dahl ook geweldig.
Ze hebben voor de Kinderboekenweek Matilda en Sjakie en de glazen lift uitgekozen. Thuis hebben we ook al andere boeken van hem.
De jongste heeft de 2 vechtende eekhoorntjes uitgezocht.
💜💜💙💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Okt 2019 12:12

Re: Kinderboekenweek!

Y vond de GVR ook heel leuk, we zijn toen ook naar die film geweest in de bioscoop.

Het boek dat ik besteld had is er nog niet. Geen idee waar het gebleven is, het staat al dagen op 'aangemeld' bij DHL, dus ik ben benieuwd of en wanneer het komt. Had gelukkig nog een boekje besteld bij Bol.com, dat komt zaterdag, net te laat maar ja.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Okt 2019 15:56

Re: Kinderboekenweek!

Het is toch nog vandaag gekomen.

Afbeelding

Nu alleen nog iets voor E, maar dat zal wel in het weekend worden, ik heb nog geen idee wat ik moet kiezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers