Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek!

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2019 13:11

Re: Kinderboekenweek!

Ik wil eigenlijk een boek kopen dat over de dood gaat. Hoeft geen zware kost te zijn, maar ik krijg de laatste tijd regelmatig de vraag van P'tje wat 'dood' is. Zou daar graag een mooi passend boek voor vinden.

Iemand misschien een tip?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem336

Bericht 03 Okt 2019 13:24

Re: Kinderboekenweek!

Wij kopen niet elk jaar met de kinderboekenweek een boek. Wij hebben 3 kinderen, en inmiddels best veel boeken. Daarnaast zijn we lid van de bieb, en nemen de oudsten vanuit de schoolbieb elke week verplicht een leesboek mee.

Ik vind mooie boeken erg prijzig bij de boekwinkel, en speur zo nu en dan bij de kringloop naar leuke exemplaren. Lees nu over Boer Boris, die heb ik 3 mnd geleden voor 1,00 bij de Kringloop gescoord. In nieuwstaat! Heb wel een zwak voor mooie boeken, maar dan wel tweedehands. Je wilt niet weten hoeveel boeken vrijwel ongelezen daar belanden. Op die manier hebben we de kast al aardig vol gekregen.

Met Sinterklaas krijgt de oudste wel een boek. In nieuwstaat van de kringloop, 1,00. Super leuk boek. Vind de hele serie leuk, die hoop ik binnenkort nog te kunnen scoren.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 03 Okt 2019 13:57, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 03 Okt 2019 13:25

Re: Kinderboekenweek!

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2019 14:11

Re: Kinderboekenweek!

Jada schreef:Sam misschien is dit wat: https://www.bol.com/nl/p/misschien-is-d ... gI4NPD_BwE


Mooi! Dankjewel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 03 Okt 2019 19:03

Re: Kinderboekenweek!

@sam. De vraag van eend vind ik ook een mooi prentenboek rond dit thema
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Okt 2019 20:14

Re: Kinderboekenweek!

@Sam, toen mijn neef overleed, kocht ik deze voor Y:

https://www.bol.com/nl/p/boom-vol-herin ... ypedsearch
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2019 20:15

Re: Kinderboekenweek!

Hier is het boek van kikker over de dood echt een succes.

Marin 6 boeken per dag ? Ik ben na 2 bladzijdes in bed voorlezen er wel klaar mee. Ik lees graag maar voorlezen echt niet ?
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Okt 2019 20:23

Re: Kinderboekenweek!

Spencer schreef:Hier is het boek van kikker over de dood echt een succes.

Marin 6 boeken per dag ? Ik ben na 2 bladzijdes in bed voorlezen er wel klaar mee. Ik lees graag maar voorlezen echt niet ?


Ik denk dat jij wel boeken met iets meer tekst leest haha.
Vanavond ging hij ons voorlezen. Te lief. Hjj wist het echt!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Okt 2019 20:30

Re: Kinderboekenweek!

Ik zit nu te twijfelen over een e-reader voor Y aangezien heel veel boeken die ze leuk vindt in Kobo Plus staan, maar ze neemt haar boeken vaak mee naar school voor tijdens het vrij lezen en ik heb geen idee of ze een e-reader mogen in de klas.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem284

Bericht 03 Okt 2019 20:33

Re: Kinderboekenweek!

Flo schreef:Ja vind je tijdens Kinderboekenweek een boek geven voelen als ‘zomaar’ een boek geven, Minoessepoes? Ik vind het juist wel een leuke traditie om dan ieder jaar samen een boek uit te zoeken. Zou dat zelf ook doen.


Ja, ben ik met je eens. Maar ik vind zelf sowieso goed om regelmatig boeken te geven, lezen is goed!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2019 21:14

Re: Kinderboekenweek!

Susan schreef:@Sam, toen mijn neef overleed, kocht ik deze voor Y:

https://www.bol.com/nl/p/boom-vol-herin ... ypedsearch


Die zag ik ook, maar er staat dat het dier heel lang in slaap viel ofzo. En ik wil absoluut niet dat hij denkt dat dood hetzelfde als slapen is.
Ofja. Je snapt denk ik wat ik bedoel.
Maar kun je me zeggen of ze dat zo ook brengen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2019 21:15

Re: Kinderboekenweek!

Susan schreef:Ik zit nu te twijfelen over een e-reader voor Y aangezien heel veel boeken die ze leuk vindt in Kobo Plus staan, maar ze neemt haar boeken vaak mee naar school voor tijdens het vrij lezen en ik heb geen idee of ze een e-reader mogen in de klas.


Vast wel! Kunt er verder ook weinig mee toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Okt 2019 21:40

Re: Kinderboekenweek!

Sam schreef:
Susan schreef:@Sam, toen mijn neef overleed, kocht ik deze voor Y:

https://www.bol.com/nl/p/boom-vol-herin ... ypedsearch


Die zag ik ook, maar er staat dat het dier heel lang in slaap viel ofzo. En ik wil absoluut niet dat hij denkt dat dood hetzelfde als slapen is.
Ofja. Je snapt denk ik wat ik bedoel.
Maar kun je me zeggen of ze dat zo ook brengen?


Ja, ze noemen wel het woord 'slaap' inderdaad, zoals het op de achterkant staat, zo staat het ook in het boek, alleen dan iets langer. 'Vos sloot zijn ogen en viel in een diepe slaap. Voor altijd.'

Ik vond het wel een heel troostrijk boek, maar als het woord slaap je tegenstaat zou ik het niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Okt 2019 21:41

Re: Kinderboekenweek!

Sam schreef:
Susan schreef:Ik zit nu te twijfelen over een e-reader voor Y aangezien heel veel boeken die ze leuk vindt in Kobo Plus staan, maar ze neemt haar boeken vaak mee naar school voor tijdens het vrij lezen en ik heb geen idee of ze een e-reader mogen in de klas.


Vast wel! Kunt er verder ook weinig mee toch?


Dat zei mijn vader ook, maar ze zegt nu dat ze die boeken liever gewoon 's avonds op de tablet leest en (andere) papieren boeken mee naar school. Of boeken uit de schoolbibliotheek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 04 Okt 2019 15:29

Re: Kinderboekenweek!

Boer Boris gaat naar zee en Boer Boris en de olifant zijn hier favoriet uit de Boer Boris serie.

Wij gaan morgen bij de Bruna voor allebei een boek kopen en leveren de bon dan in op school. Zelfde actie als hier in het topic al beschreven staat. Wij kopen elk jaar met de Kinderboekenweek een boek en gaan regelmatig naar de bieb. Ook krijgen ze met verjaardag, Sinterklaas en kerst ook vaak boeken. De verzameling is inmiddels groot maar sommige boeken worden hier echt stuk gelezen. Zo dol zijn ze allebei op voorlezen, zelf in boeken kijken en mijn oudste leert nu zelf lezen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2019 15:30

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb voor Y Julius Zebra: Battle with the Britons! besteld bij Amazon. Voor E zoek ik nog wel wat uit bij de Bruna.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 04 Okt 2019 17:48

Re: Kinderboekenweek!

Mijn kinderen mogen ieder jaar een boek uitkiezen in de kinderboekenweek. Mijn oudste heeft Dolfje Ontvoerd! uitgekozen en mijn jongste Gorgels deel 2. Ik schrijf er ook in dat het voor de kinderboekenweek is en welk jaar, misschien een leuke tip.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 04 Okt 2019 18:49

Re: Kinderboekenweek!

Voorheen kocht ik elk jaar een mooi voorleesboek voor ze en mochten ze zelf ook wat uitzoeken. Soms bij de boekhandel en soms bij het 2e hands boekenwinkeltje. Nu na de verhuizing kom ik niet meer zoveel in de buurt van een boekenwinkel. Wel jammer.

Maar goed. We hebben nog zóveel (ongelezen) boeken. En dochter heeft vandaag weer een stapel meegenomen uit de Bibliobus die aan school komt.

Mocht ik nog in de buurt komen, dan koop ik nog wel wat en anders kijken we volgend jaar wel weer.
<<

Anoniem275

Bericht 04 Okt 2019 20:58

Re: Kinderboekenweek!

Snirp schreef:
minoessepoes schreef:Mijn moeder koopt Andre het astronautje voor de jongens voor Sinterklaas.
Hier hebben ze ook de actie dat je de bonnetjes van de boekhandel in een bus in de school kan doen en ze vervolgens voor 20% van het totaal bedrag boeken voor de school mogen kopen ( of wonen we toevallig in hetzelfde dorp Bubble?)


Dit is bij T. op school ook bedacht ik me ineens. Dus toch maandag of dinsdag een boek bij de Bruna in het dorp kopen :)


Ik denk dat dit misschien een algemene actie is van de Bruna als ik dit zo lees :)
<<

Anoniem275

Bericht 04 Okt 2019 21:05

Re: Kinderboekenweek!

Bolus26 schreef:De wereld rond op 80 manieren is misschien wel een tip dan bubble.


Bedankt voor de tip! Ik na het weekend weer even snuffelen tussen alle boeken :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 05 Okt 2019 00:24

Re: Kinderboekenweek!

Hier is het deze geworden:
Afbeelding

Er was nog even twijfel over een Boer Boris boekje, maar dit boek is groter :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Okt 2019 07:54

Re: Kinderboekenweek!

Ohhh Taeda die is echt mijn favo!! En die van T ook vaak haha die platen zijn zo tof!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Okt 2019 12:19

Re: Kinderboekenweek!

Hij heeft van m'n moeder nog Boer Boris gaat naar Oma gekregen. Enig.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Okt 2019 14:52

Re: Kinderboekenweek!

Hier hebben we woensdag ook boeken uitgezocht. De oudste (bijna 3) wilde beslist het boek hebben dat ik voor de jongste (net 1 jaar) had gekozen, vanwege de geluidjes. Het is het boek babydieren van Eric Carle, met daarbij dus knoppen met geluiden van die babydieren.
Ik zag veel boeken die veel leuker voor de oudste zijn, maar ja, hij mocht kiezen ?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Okt 2019 17:13

Re: Kinderboekenweek!

De oudste koos de Guffalo en de jongste wilde eigenlijk een oefenboek, maar koos toen toch voor ‘beestjes’.
Leuke traditie!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers