Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Telefoonverslaving

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Sep 2020 21:02

Re: Telefoonverslaving

Zooo. Vandaag The Social Dilemma op Netflix gekeken en daar nav dit topic even omhoog gehaald.
Sinds een jaar geleden is het bij mij niet verbeterd. Ben er wel achter dat ik nog moeilijker vind om m'n telefoon weg te leggen als ik moe ben. En dat ben ik vaker wel dan niet. Toch moet ik dat op een of andere manier doorbreken, want van steeds op m'n telefoon krijg ik echt niet meer energie. Eigenlijk wil ik nu weer precies doen wat ik in m'n eerste post hier schreef.

Iemand anders nog goede inzichten of tips?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Sep 2020 21:17

Re: Telefoonverslaving

Ja indrukwekkend wel he!

Heb je al je meldingen al uit staan? Mij helpt het ook om op vakantie bijv mijn mailapps ergens ver weg te stoppen. Of om ook de symbooltjes met aantallen mail erbij uit te zetten. Verder is het echt denk ik bewuster andere gewoontes proberen aan te leren. Pak een boek of tijdschrift waar je anders je tel zou pakken. Luister een podcast (Wel weer op je tel natuurlijk ?) of neem een abbo op een krant.

Ik herken het zelf niet zo dat ik minder op m’n tel zou willen zitten en dat dat niet lukt. Maar herken wel dat ik echt gedachteloos troep kijk. En dat ik die tijd veel nuttiger zou kunnen besteden als ik wil.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Sep 2020 21:33

Re: Telefoonverslaving

Meldingen heb ik al jaren uit, en geen icoontjes op m'n voorscherm.
Dat veel ontspannende dingen die ik wel prima vind ook op m'n telefoon zijn zoals podcasts, helpt zeker niet mee. We zijn nu wel voor een paar maanden lid van de Quest, zodat ik die kan pakken als m'n dochter om me heen speelt. Boek lukt dan niet, dus hopelijk gaat dit gaat werken. Maar alsnog moeilijk hoor.
Ook tijdens het zien van die docu hele tijd neiging ook m'n telefoon te pakken ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Sep 2020 05:47

Re: Telefoonverslaving

Oh wat lastig zeg! En als je ‘m dan gewoon niet in de buurt legt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2020 10:27

Re: Telefoonverslaving

Ik kijk die docu nu.

Nouja. Ik zet nu een kop thee, dus ik zit niet tijdens de docu op m'n telefoon.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Sep 2020 08:55

Re: Telefoonverslaving

Ik merk de laatste tijd ook dat ik weer echt teveel op mijn telefoon zit. Vooral 's avonds, als alle kindjes op bed liggen. Dan plof ik op de bank en 9 van de 10 keer begint de jongste na een half uur eventjes te huilen en ze moet dan getroost worden. Dan pak ik dus in dat halve uurtje mijn telefoon. Maar ik leg hem gewoon niet meer weg. Het is zo irritant, ik ben me ervan bewust maar toch wil ik nog even blijven scrollen door een instafeed die ik al helemaal heb gezien ofzo :(

Wat ik nu vaak doe, is mijn telefoon boven aan de oplader leggen als ik beneden zit. Dat helpt wel. Of een goed boek lezen en dan mijn telefoon niet in de buurt hebben.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Sep 2020 16:46

Re: Telefoonverslaving

Ik vrees dat ik ook een telefoonverslaving heb. Zelfs tijdens mijn werk heb ik de neiging af en toe social media te checken of even op funda te kijken. Wat een beetje helpt is mijn apple watch. Daardoor krijg ik berichtjes en oproepen ook daarop binnen en kan ik de telefoon wegleggen zonder bang te zijn een telefoontje van de kinderopvang of school te missen. Het komt nog steeds aan op discipline maar het excuus van bereikbaar willen zijn is er daardoor niet meer.

Op vakantie heb ik instagram van mijn telefoon gegooid. Hoe vaak ik wel niet automatisch swipete naar de plek waar dat icoontje stond op mijn telefoon... ik ben daar wel van geschrokken. Nu staat 'ie op een andere plek en kijk ik ook daadwerkelijk minder vaak.

Als ik met andere mensen ben lukt het wel heel goed om mijn telefoon in de tas te houden gelukkig. Maar 's avonds op de bank lukt het me zelden om een heel programma of aflevering van een serie te kijken zonder mijn telefoon te checken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 21 Sep 2020 17:14

Re: Telefoonverslaving

Ik heb een iPhone. Daarmee kun je schermtijd per app instellen. Ik kan dus maar 15 minuten per dag op insta, daarna ‘blokkeert’ ie.
Nav the Social dilemma wel al Facebook verwijderd. Dat voegde werkelijks niks toe aan mijn leven.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers