Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel huilen jou kinderen?

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 01 Okt 2019 17:54

Hoeveel huilen jou kinderen?

Omdat ik benieuwd ben naar wat 'normaal' is.
Hoeveel huilen je kinderen (op een dag) en welke leeftijd hebben ze?
Juli 2015
Maart 2017
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 01 Okt 2019 18:00

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Dagen niet, en soms 5x per dag. Meestal huilt ze niet zoveel gelukkig. Ze is net 3.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2019 18:01

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Vandaag precies 2.5 jaar.
Een hele hoop krokodillentranen en verder huilt ie niet heel veel, alleen bij echte pijn of paniek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 01 Okt 2019 18:17

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

21 maanden. Ik denk 1-2 minuten per dag? Vaak een paar tellen als ze wakker wordt en eruit wil. En soms als ze haar zin niet krijgt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Okt 2019 18:30

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Alleen als hij ziek is of erg moe.
Dat laatste met name tegen bedtijd.
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Okt 2019 18:35

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Poef, geen idee. Elke dag wel, maar ook veel krokodillentranen. Vooral als ze moe is, gaat dat wel snel.
Bij de jongste net zo. Die huilt natuurlijk nog wat meer, omdat ze niet kan praten ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem277

Bericht 01 Okt 2019 18:45

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

3 jaar: alleen als ze valt of als ze iets echt niet mag icm vermoeidheid. Bv dat ze geen pannenkoek als avondeten of eerst opruimen voor spelen met de knuffel.
Ze kan ineens omslaan van de grootste lol in heel veel tranen en dan weer de grootste lach op zetten die ze heeft.
4 jaar: alleen als hij moe is icm frustraties. Bv ik wil iets gaan doen maar hij had een ander plan. Ik heb niet van tevoren aangegeven dat wij weg gaan, dan is hij gefrustreerd omdat hij dus iets anders bedacht had.

Gelukkig huilen ze niet zoveel. Denk beide max 2x per dag maar ook wel eens een week niet. Vaak is het binnen een minuut of 2 weer over.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 01 Okt 2019 19:02

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Dochter (6), veel. Bijna iedere dag wel een keer of 10. Soms meer, soms minder. Maar haar eerste reactie op bijna alles is; huilen. Was ook een huilbaby en is enorm gevoelig.
Zoon(4). Alleen bij pijn tis helaas een kluns, dus vaak pijn. en als hij erg moe is.
Zoo (6 maandan) huilt bijna niet. Af en toe iets gejengel, maar laat zich bijna niet horen. Lacht wel heel veel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Okt 2019 19:21

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

F. huilt elke dag wel, ze is 4 jaar. Als ze moe is volgen de tranen heel snel. Een driftbui zorgt ook altijd weer voor veel tranen.

L. huilt ook elke dag, maar die is natuurlijk pas 9 maanden.
⁠♡♡♡
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Okt 2019 19:33

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Dochter van 3 huilt bijna iedere avond bij naar bed gaan. Is dan compleet op na iedere dag zo vol energie. Verder alleen bij echt pijn of frustratie/boosheid. Als ze geen 3e appel mag bijvoorbeeld.

Zoon van 5 huilt alleen als er echt iets is, of super moe, zoals op vrijdagmiddag na een lange schoolweek.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Okt 2019 10:06

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Huilen van verdriet misschien paar keer per week. Jammeren doet ze wel regelmatig. Als ze bijvoorbeeld haar zin niet krijgt of moe is.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 02 Okt 2019 10:19

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Bedankt voor jullie antwoorden, zie wel dat het erg uiteenloopt. Misschien is er ook geen 'normaal'. Ik had alleen verwacht dat het met de jaren wel zou afnemen, maar dat is helaas (nog) niet zo hier. Inmiddels kan ik erg slecht tegen het gehuil, triggert meteen een hoop cortisol zeg maar. Mijn man zei dus dat het normaal was, en het er bij hoort. Maar ik ben het daar toch niet zo mee eens. Oudste dochter huilt zo'n 1,5 uur per dag (terwijl ze ook naar school gaat en daar niet huilt), jongste verschilt heel erg van 10 minuten tot een uur per dag. Oudste is net als wat jij zegt boerenkool heel gevoelig en heeft vanaf baby aan veel gehuild.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2019 10:23

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Wat lastig Pure. Wat voor gehuil is het, kan je dat omschrijven? En waar komt het door denk je? Is het echt verdriet? Aandacht? Gejengel? Moe?
Kan het zijn dat ze op school zich qua emoties erg inhoudt en het er thuis allemaal uit moet komen?
Hoe reageer jij er op, behalve geprikkeld, wat logisch is, maar wat is jouw reactie naar haar?
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Okt 2019 11:58

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Mijn oudste huilt vaak uit onmacht. Maar niet dagelijks, een paar keer per week.

De jongste was een huilbaby en is nu een huil peuter. Ik hoor het soms niet eens meer. Vandaag omdat ik hem niet wilde tillen op het schoolplein, omdat z'n laars niet uit ging, omdat we geen croissant aten, omdat ik mijn voeten niet wilde laten meten bij de scapino, omdat de batterij van de tablet leeg was, omdat hij een broek aanhad..
Daar tussendoor is hij wel heel lief en gezellig en kletst veel maar op elke nee of tegenslag is de eerste reactie huilen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 02 Okt 2019 12:04

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Het is echt huilen (hard, om de één of ander manier heeft ze 't nooit zacht gekund) of krijsen. Ze is hooggevoelig, dus het is voor haar een verwerking van prikkels denk ik. Dat gebeurd dus ook na school zo, zodra ze mij of m'n man ziet stort ze in.
Het maakt niet uit wat, maar ze grijpt gewoon iets aan waar ze een drama van maakt. Vorige week ging het bijv over het feit dat het ijsje wat ze had kleiner werd (logisch he, als je het op eet) en ook een keer over dat ze om aardbeien vroeg en toen ik haar dat gaf was het banaan wat ze wilde. Het lijkt gewoon iets willekeurigs.
Ik begin altijd met reageren vanuit geduld, maar hoe langer het duurt hoe minder goed dat lukt. En op een gegeven moment kan ik dan ook alleen nog maar boos reageren. 1,5 week terug had ik een keer het gevoel m'n boosheid niet goed in de hand te hebben en toen heb ik haar op haar kamer gezet. Daar werd ze toen vrij snel rustig waarna het over was.
Sindsdien zetten we haar vaker op haar kamer, vaak met succes maar soms ook met gevolg dat ze zichzelf pijn doet en de boel afbreekt (ze loopt daarom nu ook met een dikke blauwe buil op de hoofd).
Toch ben ik wel voorstander van haar blijven afzonderen omdat de jongste het gedrag begint over te nemen en ik zelf ook merk dat ik op een gegeven moment niet begripvol meer reageren kan. Daarnaast is er ook niks anders dat helpt om haar rustiger te krijgen en ik wil haar niet het gevoel geven dat dit gedrag door de beugel kan (hoe zeer ik ook begrijp dat ze dr zelf misschien weinig aan kan doen).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 02 Okt 2019 12:06

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Spencer schreef:Mijn oudste huilt vaak uit onmacht. Maar niet dagelijks, een paar keer per week.

De jongste was een huilbaby en is nu een huil peuter. Ik hoor het soms niet eens meer. Vandaag omdat ik hem niet wilde tillen op het schoolplein, omdat z'n laars niet uit ging, omdat we geen croissant aten, omdat ik mijn voeten niet wilde laten meten bij de scapino, omdat de batterij van de tablet leeg was, omdat hij een broek aanhad..
Daar tussendoor is hij wel heel lief en gezellig en kletst veel maar op elke nee of tegenslag is de eerste reactie huilen.


Herkenbaar Spencer, dat huilen om niks. Het voelt voor mij ook echt als 'huilpeuter'. Gelukkig is ze idd ook nog heel vaak lief en gezellig. Dat lijkt ook binnen een paar minuten te kunnen verspringen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Okt 2019 13:06

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

De oudste van 7 eigenlijk alleen als ze heel moe is of als ze pijn heeft. Bij dat laatste kan ze er dan wel lang in blijven hangen.

De jongste van 3,5 huilt bijna elke dag wel een keer, als hij iets niet leuk vindt of het niet op zijn manier gaat, zoals hij in zijn hoofd heeft.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Okt 2019 15:22

Re: Hoeveel huilen jou kinderen?

Hier (bijna 7 en net 3) huilen ze bijna nooit, tenzij ze zich pijn hebben gedaan.
Als ze hier bijvoorbeeld iets niet mogen, zullen ze niet huilen, maar eerder gaan mokken.
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, MissBitchy