Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots op de boer!

<<

Anoniem277

Bericht 01 Okt 2019 05:51

Trots op de boer!

https://www.ad.nl/binnenland/nu-al-tien ... ~a977a5f9/

Ook hier breng ik het even onder de aandacht!
<<

Anoniem307

Bericht 01 Okt 2019 05:59

Re: Trots op de boer!

Sowieso trots op de boer. Ik steun hun actie dan ook. Hoop dat ze wat losmaken in Den Haag.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2019 06:11

Re: Trots op de boer!

Geweldig!

Het was zo mooi gisteren rond 23:00. Er kwam een deel langs ons huis om naar de verzamelplek te gaan, was zo tof om te zien. Bijna alle boeren en loonwerkers die we kennen zijn gegaan. Zo tof!
<<

Anoniem277

Bericht 01 Okt 2019 06:35

Re: Trots op de boer!

Hier konden ze niet gaan omdat er gemolken moet worden. De bus gaat straks. Geweldig hoe heel Nederland vast loopt!
Ze zeggen alleen dat Malieveld afgesloten is met vrachtwagens dus ben benieuwd!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Okt 2019 06:46

Re: Trots op de boer!

Goede actie. Paar bekenden van mij zijn ook onderweg
Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 01 Okt 2019 07:55

Re: Trots op de boer!

Harde werkers, trots mogen we zeker zijn.

Maar als ik lees dat 10% van de stikstof wordt veroorzaakt door melkveehouders. Is het dan onterecht dat er maatregelen nodig zijn?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Okt 2019 08:02

Re: Trots op de boer!

Ik snap dat de boeren opkomen voor hun bedrijven. Het is hun broodwinning.

Maar zoals AMM ook zegt, er moet wel wat gebeuren, want anders gaat het een keer fout. Alleen niemand wil toegeven, in geen enkele sector.

Wat ik overigens wel jammer vind, is dat ze luid toeterend hier over de rondweg, die strak langs de woonwijk loopt, reden. Om half 3 vannacht. Op de snelweg stuk verderop heb ik ze de hele nacht kunnen horen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Okt 2019 08:10

Re: Trots op de boer!

Volkomen met de actie eens! Aangezien ik Brabant woon (zo ongeveer het boerengebied van Nederland) en ook een neef heb die een varkensbedrijf heeft weet ik als geen ander waar de boeren nu al aan erg veel regels moeten voldoen. Toen zijn nieuwe varkensstallen werden geopend heb ik een rondleiding gehad en ik was onder de indruk van de afzuiginstallatie die oa stankoverlast moet voorkomen.

Laat de Randstad maar minder hard groeien, door daar een bouwstop te houden om het stikstofprobleem tegen te gaan en juist te investeren in groeigebieden zoals Friesland, Zeeland, Groningen en Limburg etc...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Okt 2019 08:11

Re: Trots op de boer!

Ik vind het wel terecht dat ze een geluid laten horen. Natuurlijk zijn ze niet het meeste schone bedrijf, maar ik den wel dat er samen naar een oplossing gezocht moet worden. Niet alleen korten en meer regels voor de boeren, maar ook kijken op welke manier ze het anders kunne gaan doen en zo de stikstof verminderen. Wij als burgers hebben de boeren wel nodig om te voldoen aan onze consumptie behoeftes. Hoe kunnen wij samen het veranderen en verbeteren en zo elkaar helpen.

Mijn vriend is wat langer blijven liggen vanmorgen. Als hij te laat is heeft hij een woord. Tractors. ?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem308

Bericht 01 Okt 2019 08:15

Re: Trots op de boer!

Fred in de jaren 70-80 is er al een stimuleringsbeleid geweest om mensen naar die provincies te krijgen. Denk aan de belastingdienst en duo die naar het noorden zijn verplaatst. Werkt het, nee.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2019 08:18

Re: Trots op de boer!

AMM schreef:Harde werkers, trots mogen we zeker zijn.

Maar als ik lees dat 10% van de stikstof wordt veroorzaakt door melkveehouders. Is het dan onterecht dat er maatregelen nodig zijn?

Nee, maar dat zeggen ze toch ook niet?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Okt 2019 08:35

Re: Trots op de boer!

Volgens mij hebben ze heel wat indruk gemaakt hier in Den Haag. Ik kan gelukkig op de fiets naar mijn werk, maar echt alles stond vast. Veel wegen afgezet.
Malieveld viel nog mee qua drukte, maar dat komt vanmiddag natuurlijk.

Het was vanmorgen al bizar om te zien wat dit teweeg heeft gebracht. Ik rijd vanmiddag ook langs het Malieveld weer naar huis dus zal de mensenmassa dan eens aanschouwen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Okt 2019 08:35

Re: Trots op de boer!

AMM, niet mensen hoeven persé in die gebieden te gaan wonen. Als bedrijven zich gaan in die groeigebieden heb je eerder kans dat mensen daar gaan wonen. Als ik bijv. naar mijn omgeving kijk is dat sinds zo'n 20 jaar geleden de A50 van Oss naar Eindhoven is doorgetrokken die een enorme boost heeft gegeven voor een aantal plaatsen (Oss, Veghel, Uden...). Er hebben zich tig bedrijven in die regio gevestigd. Veel transportbedrijven, waardoor al die plaatsen en omliggende plaatsen behoorlijk zijn gegroeid. Nu staat er zelfs elke dag in de spits vanaf Uden een file naar Eindhoven. Iets wat 20 jaar geleden toen de weg is aangelegd ondenkbaar was. De capaciteit is dus nu al binnen 20 jaar te weinig.
<<

Anoniem277

Bericht 01 Okt 2019 08:54

Re: Trots op de boer!

AMM schreef:Harde werkers, trots mogen we zeker zijn.

Maar als ik lees dat 10% van de stikstof wordt veroorzaakt door melkveehouders. Is het dan onterecht dat er maatregelen nodig zijn?


Nee maar het moet wel reëel blijven. Waarom moet de veestapel inkrimpen? Het vlees van de jumbo of de ah wordt geïmporteerd uit Ierland. Waarom niet gewoon een stukje Nederlands rundvlees?

En waarom mag Schiphol en Eindhoven airport groeien? De uitstoot van vliegtuigen wordt niet genoemd terwijl 90% van de vluchten een pleziervlucht is om op vakantie te gaan.
Waarom horen we daar niets over?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Okt 2019 08:59

Re: Trots op de boer!

Heb je dan de constante kritiek op de (al dan niet) groei van Schiphol in de afgelopen maanden gemist? Volgens mij kun je moeilijk zeggen dat het daar nooit over gaat.
<<

Anoniem307

Bericht 01 Okt 2019 09:08

Re: Trots op de boer!

De boeren worden ervan beschuldigd het meeste CO2 uit te stootten, terwijl er toch heel veel andere oorzaken zijn die de verhoogde uitstoot verklaren. Maar nee, het is de boer die het doet. Ik heb op de agrarische afdeling van rvo gewerkt en boeren moeten nogal wat. Vergroening, niet teveel mest opslaan, tellen, berekenen, opgeven, slachten daar waar er een overschot dreigt te ontstaan. En dat was al in 2015/2016. Volgens vriendin, die werkt er momenteel, worden de regels steeds meer aangescherpt. Tot hoever kunnen ze gaan tot de boer niet meer kan boeren? En dan maar blijven wijzen, want zij doen het. Ik snap deze demonstratie maar al te goed.
<<

Anoniem277

Bericht 01 Okt 2019 09:23

Re: Trots op de boer!

Joey schreef:Heb je dan de constante kritiek op de (al dan niet) groei van Schiphol in de afgelopen maanden gemist? Volgens mij kun je moeilijk zeggen dat het daar nooit over gaat.


Er is kritiek maar geen actie. Bij de boeren continu actie, de veestapel moet geminderd worden. Ze worden onnodig op kosten gejaagd, bv met de asbest. Alle asbest moet van de daken af, dan wordt het opeens uitgesteld.
Onnodige kosten die nu gemaakt moesten worden terwijl het toch al slechte jaren waren. Dit kan zo gewoon niet doorgaan.
<<

Anoniem277

Bericht 01 Okt 2019 09:28

Re: Trots op de boer!

Krijg geen plaatjes geplakt maar er is een foto van nederland van boven met de uitstoot. Daar zie je dat de meeste uitstoot boven de randstad zit en niet boven de landbouw.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Okt 2019 09:35

Re: Trots op de boer!

Ja k geloof je direct dat het wb de boeren niet zo verder kan gaan. Daar zit ik niet goed genoeg in om daar verder wat van te vinden. Maar de vergelijking met Schiphol gaat gewoon niet op. Het is niet zo dat niemand zich daar druk om maakt, integendeel. Dat er niet op deze manier tegen gedemonstreerd wordt is natuurlijk geen bewijs dat men dat niet erg vindt. Klimaatbewegingen wereldwijd die nu ontstaan richten zich ook echt op vliegverkeer. De vreselijke term 'vliegschaamte' is ook iets waar steeds meer mensen het over hebben.

En een snel rondje Google en ik zie dat er afgelopen maand twee demonstraties van een milieuorganisatie op Schiphol waren. https://www.vlieghinder.nl/nieuws/artik ... p-schiphol
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/252676/p ... r-schiphol
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2019 09:44

Re: Trots op de boer!

Maar 'ze' maken de plannen wel, serieuze plannen ook. Een extra baan hier, uitbreiding van een vliegveld daar. Er moest meer vakantie vlieg verkeer naar Eelde etc. etc. Zeker nu is het nog maar de vraag of het door gaat, want gelukkig zijn er wel demonstraties, maar de regering lijkt dat allemaal maar prima te vinden.
Je vliegt goedkoper naar Portugal of Griekenland dan dat je met de trein naar Amsterdam kan, dat is gewoon bizar. Er moet op heel veel vlakken iets gebeuren, maar men wijst altijd naar de boeren en de regels zijn de afgelopen jaren al zo verscherpt en elke keer weer moet er geïnvesteerd worden, maar ze halen het wel, ze voldoen weer aan de eisen. Ze doen het gewoon goed. Natuurlijk moeten er maatregelen komen, maar dat hoeft niet alleen bij het boerenleven vandaan te komen en daar wordt wel altijd als eerst met de vinger naar gewezen.

Men heeft vaak geen idee wat de boeren betekenen voor Nederland. We exporteren voor 45 miljard euro per jaar en elke boer in Nederland zorgt gemiddeld voor 10 extra banen. Belangrijk voor onze economie en onze toekomst.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2019 09:49

Re: Trots op de boer!

En er zijn ook best wel melkveehouders die met een goede regeling hun bedrijf op willen geven hoor, maar die boeren genocide van D66 is gewoon niet de oplossing. We kunnen ons probleem niet alleen bij de boeren neerleggen.
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 18:56

Bericht 01 Okt 2019 09:52

Re: Trots op de boer!

Helemaal mee eens.

Het is ook super krom, dat de Nederlandse boeren aan heel veel eisen moeten voldoen. Waaronder dierwelzijn eisen. Wat volledig terecht is. Maar vervolgens wordt er wel vlees en andere producten uit het buitenland gehaald waar er veel minder op dierwelzijn e.d. wordt gecontroleerd. En ja dat vlees is misschien goedkoper. Maar door die strenge kwaliteitseisen kan de Nederlandse boer daar nooit voor produceren
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2019 10:01

Re: Trots op de boer!

Leuk om te lezen dit artikel trouwens;

https://www.nationalgeographic.com/maga ... e-farming/
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 01 Okt 2019 16:23

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:
Laat de Randstad maar minder hard groeien, door daar een bouwstop te houden om het stikstofprobleem tegen te gaan en juist te investeren in groeigebieden zoals Friesland, Zeeland, Groningen en Limburg etc...


Er is sinds vandaag een bouwstop waardoor er 12000 projecten stil liggen waardoor er nog meer mensen getroffen kunnen worden dan ook de boeren zelf.. De boeren hebben ballen om er wat aan te doen en veel doen het stil zwijgend. Maar hee er ontstaan meer problemen door het stikstofsysteem dat iedereen weet.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Okt 2019 18:51

Re: Trots op de boer!

Ik erger me vooral aan politici die deze bijeenkomst een even heerlijk gebruiken om sentimenten die leven onder een deel van de bevolking aan te spreken en zich ineens volledig ‘pro-boer’ opstellen omdat dat wel ff mooi uitkomt vandaag.
De sector zal moeten veranderen en er zijn boeren die daar al hard aan werken. Dat is interessant, dat gedweep van vandaag niet.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers