Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots op de boer!

<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 04 Jul 2022 20:20

Re: Trots op de boer!

Helemaal eens weer met Sadie. Overigens gebruikt niemand te stikstofcrisis als een smoes om meer te kunnen bouwen. Het is algemeen bekend en geaccepteerd dat meer bouwen noodzakelijk is, en ook dat meer bouwen leidt tot meer stikstofuitstoot. En dat terwijl de uitstoot netto fors omlaag moet. Dat betekent dus dat je elders moet compenseren, en dan ga je automatisch kijken naar de grote vervuilers. De industrie, het vliegverkeer, het wegverkeer. En natuurlijk de landbouw, met name de veeteelt, als grootste vervuiler van allemaal. Daar is niets stiekems aan.

Dat het voor individuele boeren extreem pijnlijk is snap ik helemaal, maar op macroniveau is het noodzakelijk.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 04 Jul 2022 20:26

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:
Sadie schreef:Hoe zou dat sociaal plan er dan uit moeten zien volgens jou? Weet je wel hoeveel mensen noodgedwongen in hun leven een carrièreswitch moeten maken? Voor die mensen is er toch ook geen sociaal plan?


Zoek effe terug, want dat heb ik al lang hier een keer geplaatst.

Heb ik gedaan, maar ik vind het echt niet terug. Kun je het toch zelf nog eens delen? Ik kom alleen het volgende tegen:

Stel dat de plannen doorgaan en laten we zeggen dat de helft van de boeren moeten stoppen is er dan al een sociaal plan wat die 25.000 man kunnen gaan doen aan werk? Moeten ze zelf werk zoeken? Het zijn ondernemers, dus eigenlijk ontvangen ze dan geen ww. Waarop kunnen ze dan terugvallen? Niet in de bijstand, want bij het uitkopen hebben ze dan een zak geld ontvangen die ze eerst moeten opmaken voordat ze in de bijstand vallen.
Het enige wat ze weten is dat ze uitgekocht gaan worden. Dan krijgen ze een zak geld, waarop ze wellicht elders een huis kunnen kopen en een tijd op kunnen teren. Echter ze hebben geen vastigheid qua baan etc... Ze staan letterlijk ongewild onderaan de arbeidsladder terwijl ze wel kennis hebben van hoe je een bedrijf moet runnen.

Ik ben serieus benieuwd hoe jij het sociaal plan voor je ziet voor de boeren die worden uitgekocht. Dat daar nu ook nog geen goed plan voor is gemaakt maken de boeren zich ook zorgen over.

Daarnaast wordt het uitkopen van boeren enorm duur: https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimt ... kstof-duur

Daar zie ik geen sociaal plan in terug. En in al je volgende posts over een sociaal plan ook niet:

@ Holden, helaas ga je niet in op mijn 2e stuk van mijn reactie met de link naar dat uitkopen van boeren eigenlijk wellicht niet reëel is omdat het miljarden meer gaat kosten dan ze verwachten en mijn beeld van hoe boeren gecompenseerd dienen te worden (zeg maar mijn soort van sociaal plan).

Het lijkt erop dat we er dus wel een beetje over eens zijn dat zonder een goed sociaal plan voor de boeren ze terecht protesteren omdat het wel erg onzeker is wat ze dan aan inkomsten nog krijgen etc...

Eigenlijk had de overheid naast het stikstofplan ook gelijk een goed onderbouwd sociaal plan moeten aanleveren voor de boeren. Dan was het veel beter en duidelijker voor hen wat de gevolgen zijn als ze kiezen voor uitkoop.

Overigens snap ik het wel. De kamer gaat er vandaag over stemmen, dus ze moeten wel iets doen willen ze dat voorkomen. Het belachelijk dat er vandaag over gestemd gaat worden met een slecht onderzoek. Geen/ontbrekend sociaal vangnet voor de boeren.

Terecht wat Neno zegt. Ik heb het al vaker gezegd. Vergelijk het eens met je eigen situatie. Stel je huis moet wijken voor een nieuwe (snel)weg dan wil je toch ook meer dan normaal worden gecompenseerd? Er ligt totaal geen sociaal plan. De boeren weten op dat gebied totaal niet waar ze aan toe zijn en het is werkelijk schandalig dat er nu al besluiten worden genomen over hun toekomst zonder dat, dat bekend is. Daarvoor demonstreren de boeren ook.

Ik herken het zo uit mijn omgeving namelijk. Mijn oom (inmiddels overgenomen door mijn neef) is varkensboer en hij moest wijken voor een nieuw industrieterrein (ja, je leest het goed...). Wat een onzekere ellendige periode was dat voor hen. Onderhoud aan hun huis en bedrijf deden ze niet meer, want ja ze wisten dat ze weg moesten. Telkens als ik daar kwam zag je dat het achteruit ging qua verval.
Ze hadden een belangrijke eis en dat is dat ze elders niet heel ver van waar ze het bedrijf hadden opnieuw konden beginnen. Uiteindelijk hebben ze daarmee enorm geluk gehad en konden ze 15 km verderop opnieuw beginnen op het land van een boer die stopte (wellicht met pensioen ging) en ze mochten daar gelijk moderne stallen met het nieuwste van het nieuwste bouwen. Meer varkens houden dan ze eerst hadden. Qua welzijn zijn de varkens er enorm op vooruit gegaan. Ik ben in zowel de oude stallen en de nieuwe stallen geweest en het is echt een wereld van verschil als een boerenbedrijf zich heeft gemoderniseerd.

Echt ik vind het schandalig hoe sommige van jullie hier over de boeren praten. Ga eens kijken bij een stal. Dat kan makkelijk, want er zijn voldoende boeren die een informatieruimte hebben met zicht op de stal waar je vrij kunt gaan kijken. Beetje googlen en je vindt ze zo of met je muis bij google-earth de boerenbedrijven aanklikken.
Jullie hebben echt geen benul van wat er voor hen op het spel staat en als je een keertje gaat kijken dan krijg je wellicht een beter beeld bij hoe zo'n bedrijf in elkaar steekt en wellicht meer respect.

Zolang er geen goed doordacht sociaal plan ligt (oplossing heb ik eerder al geschreven) blijven de boeren terecht protesteren. Het is echt van de zotte dat met name D66 de boeren zo behandeld en dat de andere coalitiepartijen daarin meegaan. Op zowel het CDA als VVD heb ik in het verleden gestemd en ze gaan mijn stem niet meer snel krijgen in de toekomst door deze actie. Beide partijen zouden volgens hun verkiezingsprogramma van vorig jaar meer voor de boeren zijn dan ze nu naar buiten uiten. Als ze hun poot stijf hadden gehouden, dan had het beleid van D66 er niet zo doorheen gedrukt geworden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jul 2022 20:29

Re: Trots op de boer!

Over bouwen wil ik best nog wat zeggen, want die asielzoekers die krijgen de woningen toegewezen. Daar zitten helaas ook een aantal gelukszoekers tussen. Stel die zouden allemaal terug gaan naar hun eigen land dan had je veel meer woonruimte beschikbaar.

Tevens staan veel kantoorruimtes leeg. Bouw die om tot appartementen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 04 Jul 2022 20:47

Re: Trots op de boer!

Och Fred, wat ben je toch een hork. Of die boeren vertrekken met z'n allen naar Canada en gaan daar hun bedrijf voortzetten, hebben we ook een hoop ruimte ;)

Hoeveel asielzoekers / "gelukszoekers" ken je eigenlijk? Net zo veel als diervriendelijke boeren?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 04 Jul 2022 21:02

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Over bouwen wil ik best nog wat zeggen, want die asielzoekers die krijgen de woningen toegewezen. Daar zitten helaas ook een aantal gelukszoekers tussen. Stel die zouden allemaal terug gaan naar hun eigen land dan had je veel meer woonruimte beschikbaar.

Tevens staan veel kantoorruimtes leeg. Bouw die om tot appartementen.

Ok, dat is in elk geval duidelijk. En hoe ziet je sociale plan er dan uit? Een quote van je eerdere post is ook prima, maar ik kan hem echt niet vinden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jul 2022 22:04

Re: Trots op de boer!

Geef de boeren zo'n budget dat ze een flinke lap grond kunnen kopen met vrij staande woning (of dat mogen laten bouwen). Dat ze evengoed vrij achteraf kunnen blijven wonen. Daarnaast geef ze minimaal 5 jaar het inkomen/winst (gemiddelde van de afgelopen 5 jaar), zodat ze rustig de tijd hebben om uit te zoeken waar ze willen gaan doen en voltijds te kunnen studeren (uiteraard wordt dat ook vergoed).
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jul 2022 22:49

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Geef de boeren zo'n budget dat ze een flinke lap grond kunnen kopen met vrij staande woning (of dat mogen laten bouwen). Dat ze evengoed vrij achteraf kunnen blijven wonen. Daarnaast geef ze minimaal 5 jaar het inkomen/winst (gemiddelde van de afgelopen 5 jaar), zodat ze rustig de tijd hebben om uit te zoeken waar ze willen gaan doen en voltijds te kunnen studeren (uiteraard wordt dat ook vergoed).

Haha, wow dat zou iedereen wel willen in Nederland. Goed plan, maar dan graag beschikbaar voor iedereen en niet alleen voor mensen die toevalig in een boerenfamilie met miljoenenbedrijf zijn geboren.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jul 2022 23:01

Re: Trots op de boer!

Uh... Je vergeet dat ze alles van generatie op generatie hebben opgebouwd en dat het NIET hun keuze is om te stoppen!
Ze moeten gedwongen HUN grond verlaten waar ze jarenlang hebben gewoond. Wellicht zelfs hun woonplaats.
Eigenlijk worden en wat ik nu zeg klinkt wellicht gek vluchteling in eigen land. Alleen met het enige verschil dat ze worden gecompenseerd, maar hoeveel dat per situatie/bedrijf is is niet bekend.
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jul 2022 23:36

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Uh... Je vergeet dat ze alles van generatie op generatie hebben opgebouwd en dat het NIET hun keuze is om te stoppen!
Ze moeten gedwongen HUN grond verlaten waar ze jarenlang hebben gewoond. Wellicht zelfs hun woonplaats.
Eigenlijk worden en wat ik nu zeg klinkt wellicht gek vluchteling in eigen land. Alleen met het enige verschil dat ze worden gecompenseerd, maar hoeveel dat per situatie/bedrijf is is niet bekend.

Opgebouwd?? Als jouw vader toevallig een boerderij heeft en jij wordt daar geboren, dan heb je niks opgebouwd. Je bent dan gewoon het zoontje-van en hebt mazzel gehad dat je op een miljoenenbedrijf geboren bent.

Als je het zo bekijkt is 99% van de mensen ooit vluchteling geweest toen ze een eigen leven gingen opbouwen, los van hun familie en het gezin waar ze uit kwamen. Voor de meeste mensen is het heel normaal om dit zelf te regelen en ervoor te werken ipv te blijven zitten waar je ooit bent geboren en te eisen dat je de toko kunt overnemen.

Misschien is het voor deze boeren een schok om te beseffen dat ze zelf misschien iets moeten gaan doen en bedenken ipv klakkeloos in de voetsporen van hun (groot) vaders te treden, maar voor de meeste mensen en in de meeste families is dit proces al lang geleden tot stand gekomen. Niks nieuws onder de zon, miljoenen zijn hen voorgegaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jul 2022 23:54

Re: Trots op de boer!

Stel jij koopwoning moet wijken voor een weg en je weet niet hoe je goed je gecompenseerd gaat worden wat ga je dan doen? Afwachten en maar genoegen nemen met te weinig of er tegen in gaan en je verzetten in de hoop dat ze de weg gaan verleggen of er zelfs vanaf zien tot de bouw van de weg?

Als iedereen in dit topic er eens zo naar zou kijken dan zouden de reacties wel anders zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Fred op 05 Jul 2022 00:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 05 Jul 2022 00:04

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Uh... Je vergeet dat ze alles van generatie op generatie hebben opgebouwd en dat het NIET hun keuze is om te stoppen!
Ze moeten gedwongen HUN grond verlaten waar ze jarenlang hebben gewoond. Wellicht zelfs hun woonplaats.
Eigenlijk worden en wat ik nu zeg klinkt wellicht gek vluchteling in eigen land. Alleen met het enige verschil dat ze worden gecompenseerd, maar hoeveel dat per situatie/bedrijf is is niet bekend.


Met het enige verschil dat ze worden gecompenseerd? Ben je nou serieus? :eyes: Ben je voor het gemak even vergeten dat echte vluchtelingen vluchten voor oorlog en als ze niet vluchten wellicht vermoord worden. Die situatie wil je vergelijken met boeren, die een grote zak geld krijgen om leven ergens anders in ons rijke welvarende land op te bouwen.
2010 2012
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 08:02

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Stel jij koopwoning moet wijken voor een weg en je weet niet hoe je goed je gecompenseerd gaat worden wat ga je dan doen? Afwachten en maar genoegen nemen met te weinig of er tegen in gaan en je verzetten in de hoop dat ze de weg gaan verleggen of er zelfs vanaf zien tot de bouw van de weg?

Als iedereen in dit topic er eens zo naar zou kijken dan zouden de reacties wel anders zijn geweest.

Behalve dat ik geen snelwegen ga blokkeren, ministers ga bedreigen en een puinzooi ga maken bij hun huis. Ik ga ook geen distributiecentra blokkeren of met een moordwapen op pad om streden te slopen.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 05 Jul 2022 11:31

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Stel jij koopwoning moet wijken voor een weg en je weet niet hoe je goed je gecompenseerd gaat worden wat ga je dan doen? Afwachten en maar genoegen nemen met te weinig of er tegen in gaan en je verzetten in de hoop dat ze de weg gaan verleggen of er zelfs vanaf zien tot de bouw van de weg?

Als iedereen in dit topic er eens zo naar zou kijken dan zouden de reacties wel anders zijn geweest.

Natuurlijk zou ik verschrikkelijk balen en teleurgesteld zijn als ik ongevraagd mijn huis uit moet. Maar als het niet anders kan, heb ik die uitkomst te accepteren. En zal ik dus vooral in gesprek gaan met de gemeente, provincie of landelijke overheid over de compensatie. Mocht die vervolgens niet voldoende zijn, dan zal ik me daar uiteraard ook niet bij neer leggen, en bijvoorbeeld naar de rechter stappen.

Het is echter appels met peren vergelijken. De boeren protesteren namelijk niet voor meer compensatie, maar ze protesteren tegen de maatregelen aan sich. Simpel gezegd: ze willen dat alles bij het oude blijft. En dat is gewoon echt geen optie.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 05 Jul 2022 13:21

Re: Trots op de boer!

Ik moet oppassen met wat ik zeg. Want ik woon in een dorp met veel landbouw en veeteelt, en maar 500 inwoners🙈. Maar ik ben op dit moment niet trots op de boer. Wel op "mijn" boeren, die gewoon werken en niet meedoen met blokkades. Wel hebben ze hier gisteren een uur getoeterd om aandacht te vragen voor het probleem. Maar dat hele blokkeren van voedselstromen, of zoals vandaag het blokkeren van een brug, zodat schepen met gevaarlijke stoffen niet kunnen doorvaren. Of vechten met ME. Het gaat mij simpelweg te ver.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2022 13:23

Re: Trots op de boer!

Hier in de stad zijn bij de protesten gister 6 aanhoudingen gedaan waarvan er maximaal 1 boer was. Dat is dan wel weer een beetje jammer.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jul 2022 13:28

Re: Trots op de boer!

Minx schreef:Hier in de stad zijn bij de protesten gister 6 aanhoudingen gedaan waarvan er maximaal 1 boer was. Dat is dan wel weer een beetje jammer.


Dat geeft maar weer eens aan dat waarschijnlijk andere stromingen (mogelijk 'link') gewoon aan het rellen zijn om de boeren in een kwaaddaglicht te zetten.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 13:42

Re: Trots op de boer!

Ik vind het echt een verwende houding van de boeren, maar dat merk ik sowieso bij veel mensen. Ze hebben het idee dat omdat ze ooit voor een bepaald vak hebben gekozen, of voor iets hebben geleerd, dat ze het recht hebben dit voor altijd te blijven doen, maar zo werkt de wereld niet. Sommige werkzaamheden zijn ineens niet meer nodig, of veranderen heel snel waardoor je kennis en vaardigheden verouderen, andere werkzaamheden worden overgenomen door machines en robots waardoor je ineens niet meer nodig bent. In dit geval is de situatie onhoudbaar geworden.

Van heel veel mensen wordt iets gevraagd, bijscholing, of een radicale verandering van werk, dat komt echt heel veel voor en is niet iets om zo boos om te worden. Het hoort bij het leven dat dingen veranderen en dat je als mens moet meebewegen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 05 Jul 2022 13:53

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:
Minx schreef:Hier in de stad zijn bij de protesten gister 6 aanhoudingen gedaan waarvan er maximaal 1 boer was. Dat is dan wel weer een beetje jammer.


Dat geeft maar weer eens aan dat waarschijnlijk andere stromingen (mogelijk 'link') gewoon aan het rellen zijn om de boeren in een kwaaddaglicht te zetten.


Dat is ook al gezegd. De coronawappies vermengen zich met de boeren en zorgen voor problemen. Maar boeren zelf zijn ook geen engeltjes. Ze weten donders goed wat ze met hun tractor kunnen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 05 Jul 2022 19:34

Re: Trots op de boer!

Sadie schreef:Van heel veel mensen wordt iets gevraagd, bijscholing, of een radicale verandering van werk, dat komt echt heel veel voor en is niet iets om zo boos om te worden. Het hoort bij het leven dat dingen veranderen en dat je als mens moet meebewegen.

Máár: zo'n boerenbedrijf is voor die mensen letterlijk alles. Vaak van generatie op generatie, een eigen bedrijf waar ze met hart en ziel zich voor inzetten. Hun huis staat op het terrein dus naast dat het je bedrijf is, is het ook nog eens je thuis. Waar je soms van kinds af aan al opgegroeid bent. Dat alles vind ik in niets te vergelijken met wat je hierboven stelt. Dat er wat moet gebeuren vind ik meer dan duidelijk. Maar dat de boeren verwend zouden reageren? Neuh, dat niet.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 19:45

Re: Trots op de boer!

Maple schreef:
Sadie schreef:Van heel veel mensen wordt iets gevraagd, bijscholing, of een radicale verandering van werk, dat komt echt heel veel voor en is niet iets om zo boos om te worden. Het hoort bij het leven dat dingen veranderen en dat je als mens moet meebewegen.

Máár: zo'n boerenbedrijf is voor die mensen letterlijk alles. Vaak van generatie op generatie, een eigen bedrijf waar ze met hart en ziel zich voor inzetten. Hun huis staat op het terrein dus naast dat het je bedrijf is, is het ook nog eens je thuis. Waar je soms van kinds af aan al opgegroeid bent. Dat alles vind ik in niets te vergelijken met wat je hierboven stelt. Dat er wat moet gebeuren vind ik meer dan duidelijk. Maar dat de boeren verwend zouden reageren? Neuh, dat niet.

Zo zijn er natuurlijk veel meer mensen waarvoor hun werk alles is en zonder dat werk kunnen ze hun huis niet betalen, dus daar moeten ze ook uit als ze hun werk verliezen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 05 Jul 2022 19:52

Re: Trots op de boer!

Tja, en ook die mensen zullen daar verschrikkelijk veel moeite mee hebben en zich daar echt niet zomaar bij neerleggen. Alleen zul je dat nooit zo ergens breed uitgemeten zien omdat dat niet om zo'n grote groep gaat. De individuele verhalen van Pietje/Keesje/Truusje die ontslagen wordt uit een gewone baan en zijn/haar huis niet meer kan betalen hebben geen nieuwswaarde, horen we niks van. Maar Pietje, Keesje en Truusje leggen dat ook heus niet zomaar naast zich neer, daar wordt ongetwijfeld ook alles op alles gezet, wordt wellicht geprocedeerd, noem maar op. Nogmaals, ik zeg niet dat alles voor de boeren maar moet blijven zoals het was, maar ik vind je wel erg makkelijk oordelen.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 19:54

Re: Trots op de boer!

Maple schreef:Tja, en ook die mensen zullen daar verschrikkelijk veel moeite mee hebben en zich daar echt niet zomaar bij neerleggen. Alleen zul je dat nooit zo ergens breed uitgemeten zien omdat dat niet om zo'n grote groep gaat. De individuele verhalen van Pietje/Keesje/Truusje die ontslagen wordt uit een gewone baan en zijn/haar huis niet meer kan betalen hebben geen nieuwswaarde, horen we niks van. Maar Pietje, Keesje en Truusje leggen dat ook heus niet zomaar naast zich neer, daar gaat wordt ongetwijfeld ook alles op alles gezet. Nogmaals, ik zeg niet dat alles voor de boeren maar moet blijven zoals het was, maar ik vind je wel erg makkelijk oordelen.

Daarom is het dus zo oneerlijk. De grootste schreeuwers krijgen het grootste podium, terwijl het allemaal wel meevalt met hoe zielig ze zijn. De meesten hebben het allemaal in de schoot geworpen gekregen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 05 Jul 2022 19:55

Re: Trots op de boer!

Laat maar, je snapt m'n punt niet, of je wilt het niet lezen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jul 2022 20:49

Re: Trots op de boer!

In de schoot geworpen gekregen... lol... Een bedrijf runnen niet je leren en denk ik ook gevoel voor hebben. Het is niet voor niets dat een opvolger vanuit hetzelfde gezin jarenlang wordt bijgestaan door de vader (eigenaar) voordat hij het bedrijf over doet aan zijn zoon of dochter. Dat gebeurt in alle sectoren zo. Kijk 'Massa is kassa' maar eens. Eigenlijk is daar tot nu toe geen van zijn zoons of dochter goed genoeg om Peter Gillis op te volgen. Dit terwijl ze al jaren mee helpen. Zijn krijgen het dus ook niet in de schoot geworpen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 822

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 05 Jul 2022 20:55

Re: Trots op de boer!

Ooh ik heb dat nog nooit gezien, maar het klinkt nu al als een Nederlandse versie van Succession :D
T (2008) en I (2013)
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers