Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots op de boer!

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jun 2022 15:40

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:Zolang er geen sprinkhanen etc. normaal in de supermarkt verkrijgbaar die dan in verschillende lekkere producten zijn verwerkt (ook die kunnen tot een burger worden verwerkt etc..) zie je mij niet snel overgaan van vlees naar vega.


Wat de boer niet kent….
2015 💙
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 30 Jun 2022 15:59

Re: Trots op de boer!

Ik vind ook niet alle vleesvervangers lekker, maar het gros wel. Het is ook een kwestie van wennen, op een gegeven moment weet je niet beter. Toen ik net overstapte van zuivel vond ik sojamelk echt niet lekker en nu zou ik niet eens meer weten hoe gewone melk smaakt.

Welke vleesvervangers heb je al geprobeerd, Fred?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jun 2022 16:01

Re: Trots op de boer!

Minx schreef:
Fred schreef:Zolang er geen sprinkhanen etc. normaal in de supermarkt verkrijgbaar die dan in verschillende lekkere producten zijn verwerkt (ook die kunnen tot een burger worden verwerkt etc..) zie je mij niet snel overgaan van vlees naar vega.


Wat de boer niet kent….


In dit geval is het helaas wat de boer niet mag produceren van de EU. Sprinkhanen produceren voor menselijke consumptie mag helaas van de EU niet namelijk.

@ Derpy... Sprinkhanen (gefrituurd), toastje meelwormentappenade, groetenhamburger, tofu (brrr) etc...
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 30 Jun 2022 16:13

Re: Trots op de boer!

Insecten valt in mijn ogen toch eerder onder vlees en niet onder vega.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 30 Jun 2022 16:15

Re: Trots op de boer!

Insecten zou ik niet onder vleesvervangers scharen, dat zijn nog steeds dieren. Tofu moet je inderdaad heel goed marineren, persen en bakken anders is het vies. Misschien bevallen de vleesvervangers die wat meer op vlees lijken je beter? Daar hou ik zelf iig meer van. Bert's burger van AH is erg lekker en de sensational burger van Garden Gourmet ook. De vegetarische kipstukjes en vissticks van AH zijn hier ook favoriet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jun 2022 16:22

Re: Trots op de boer!

AH kom ik nooit. Alleen bij de Plus en Jumbo kom ik (liggen ongeveer even ver van mij af). Binnenkort gaat daar de Aldi bijkomen (nieuwe winkel waar ze helaas wel een supermooi architect hoogstandje voor af hebben gebroken).
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Jun 2022 16:39

Re: Trots op de boer!

Fred, momenteel bij de Lidl kun je krekel gehaktballetjes krijgen!

https://krekerij.nl/
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jun 2022 16:57

Re: Trots op de boer!

Saga schreef:Fred, momenteel bij de Lidl kun je krekel gehaktballetjes krijgen!

https://krekerij.nl/


@ Saga, gaaf! De Lidl zit niet echt bij mij in de buurt, maar ik zal er deze week proberen speciaal er naar toe te rijden. Ik ben namelijk wel zeer benieuwd. Als ik ze op heb zal ik uiteraard in het eetgedeelte van het forum, daar mijn ongezouten mening erover geven.

Ik kom ook dit bericht tegen over krekels in hun saucijzenbroodjes. Geen idee of dit van vorig jaar is of ook van dit jaar is.
https://favorflav.com/nl/new/foodnews/l ... merkelijk/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Jun 2022 17:11

Re: Trots op de boer!

Klopt, al een aantal jaar heeft Lidl af en toe iets met insecten in het assortiment. Wij kregen er op de koksopleiding ook les in, onze docent maakte echt lekkere gerechtjes klaar toen met insecten. Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Het is alleen deze week geloof ik.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2022 17:18

Re: Trots op de boer!

Ben jij zo'n insectenfan Fred? Grappig, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat echt lekker vindt.
Ik zou het zelf prima kopen (been there, done that, van krekelburger tot gimmicky tarantula in Cambodja) maar lekker is een groot woord. Ik vind gefrituurde insecten met name zo naar droge proteïne smaken. Prima hoor maar heeft wel echt schwung van buitenaf nodig.
Let's discover the world together.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 30 Jun 2022 17:48

Re: Trots op de boer!

Bij AH verkopen ze nu zóveel soorten vleesvervangers dat ik elke week wel wat anders kan proberen. Dan zijn er ineens veganistische chipolataworstjes die ik nog nooit had gezien. Groentenuggets. Vegafrikandelspiesjes. Kinderen vinden dat ook allemaal leuk en lekker.

Zelfs als je zelden veganstisch eet, zou je eigenlijk af en toe eens in de schappen moeten kijken. Er komt zoveel nieuws bij de laatste jaren. Soms is de plantaardige variant echt lekkerder dan de dierlijke variant!

De veganistische Ristorante groentepizza van dr Oetker vind ik bijvoorbeeld echt heel lekker.
T (2008) en I (2013)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jun 2022 18:18

Re: Trots op de boer!

Filoria schreef:Bij AH verkopen ze nu zóveel soorten vleesvervangers dat ik elke week wel wat anders kan proberen. Dan zijn er ineens veganistische chipolataworstjes die ik nog nooit had gezien. Groentenuggets. Vegafrikandelspiesjes. Kinderen vinden dat ook allemaal leuk en lekker.

Zelfs als je zelden veganstisch eet, zou je eigenlijk af en toe eens in de schappen moeten kijken. Er komt zoveel nieuws bij de laatste jaren. Soms is de plantaardige variant echt lekkerder dan de dierlijke variant!

De veganistische Ristorante groentepizza van dr Oetker vind ik bijvoorbeeld echt heel lekker.


De pizza’s van garden gourmet zijn ook lekker. Het schap vega producten in de AH is echt enorm. Een paar jaar geleden was het een vakje nu ligt er voor mijn gevoel meer vega dan koe.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jun 2022 19:57

Re: Trots op de boer!

Een citaat over de van kant gewisselde De Groot die van mij net als Kaag een functie elders mag zoeken.

Meneer De Groot,

Ik keek gisteren achter ons huis in het Friese buurtschap Eesterga eens uit over de landerijen.

De koeien van boer Theunis liepen rustig te grazen, boer Peter haalde het hooi van het land en ik snoof de vertrouwde geur van mijn jeugd in de Krimpenerwaard weer op.

Als ik een drone de lucht in zou sturen, zou ik links in de verte het IJsselmeer zien, rechtdoor Sloten en een beetje naar rechts Woudsend.

De rust waarvoor ik vijftien jaar geleden ‘op ‘e romte’ ben gaan wonen, werd een beetje verstoord doordat ik van mijn podcastcompaan Paternotte (Bas) een Tweede Kamerdebat over het stikstofbeleid moest volgen.

Debatten volg ik tegenwoordig hooguit half, omdat ik toch al weet hoe ze aflopen, dus ik droomde een beetje weg.

Terwijl een paar koeien van boer Peter onderweg naar de melkrobot loeiden, moest ik denken aan een man in Woudsend.

Een man uit Woudsend die in 2011 op het congres van de Nederlandse Melkveehouders Vakbond pleitte voor een verruiming van de melkproductie.

“Maar liefst 20 procent van het Nederlandse melkgeld komt van de wereldmarkt. Er is een toenemende vraag naar zuivel op de wereldmarkt en gelet op het feit dat West Europa een zelfvoorzieningsgraad heeft van 109 procent is het jammer dat de mogelijkheden om de melkproductie versneld te laten groeien niet worden benut.”

Een man uit Woudsend die in 2015 precies hetzelfde over koeien dacht als ik.

“Het landschap met water, weilanden en koeien in de wei draagt veel bij aan het positieve beeld van de Nederlandse zuivel. Dat moeten we koesteren. Het geeft ons een geweldig imago in het buitenland.”

Een man uit Woudsend die in 2016 blij was dat de export van Nederlandse kaas naar steeds meer landen zo’n succes was.

“Door de Russische boycot zijn bedrijven gestimuleerd hun markt te verbreden. Dat is gelukt. De Nederlandse zuivel onderscheidt zich door de afzet van duurzame kwaliteitsproducten. Als het gaat om zuivel zal er nooit sprake zijn van een gelijk speelveld. Neem alleen al de grondprijs in Nederland, die ligt veel hoger dan elders. Op prijs kunnen we de concurrentie dus niet aan. Wij moeten het hebben van ons imago.”

Een man uit Woudsend die dat jaar in een publicatie van het ministerie van Landbouw , Natuur en Visserij jubelde over het programma ‘Duurzame Zuivelketen’.

“Daar worden resultaten mee geboekt. Zo is het energiegebruik per liter melk afgelopen tien jaar met 25 procent gedaald, het gebruik van antibiotica fors verlaagd en is alle soja in het veevoer inmiddels geproduceerd volgens de criteria van de Round Table on Responsible Soy (RTRS). Daarmee loopt de Nederlandse zuivel voorop.”

Een man uit Woudsend die dat jaar in ‘Berichtenspecial buitenland’ nog vertelde hoe geweldig de relatie van de zuivelsector met de overheid was.

“Deze sector is van nature duurzaam. De kracht van deze sector zit in het delen van kennis en het samen realiseren van doelen. Als wij tegen de overheid zeggen ‘we gaan dit en dat doen’, dan gebeurt het ook. Wij merken dat we hiermee wereldwijd koploper zijn.”

Een man uit Woudsend die dat jaar het Joris Driepinter-gevoel bij mij wist terug te halen: echte melk is goed voor elk.

“De gezondheidsvoordelen van melkconsumptie zijn evident. Vroeger leerde je dit van oma, nu hebben wetenschappers onomstotelijk aangetoond dat die drie glazen melk per dag zo gek niet waren. Ik zeg niet dat melk Haarlemmerolie is, maar bij een aantal issues zoals zwaarlijvigheid kan calcium in zuivel een belangrijke rol spelen. Een glas melk bevat evenveel calcium als 350 gram broccoli! Melk past ook in het dieet om gezonde mensen gezond te houden.”

U kent die man uit Woudsend ook.

Want u bent die man uit Woudsend.

En u stond gisteren in de Tweede Kamer om uit te leggen dat u de Nederlandse boeren de nek gaat omdraaien.

No mercy.

Tot 2017 werd u zeven jaar lang betaald door de dertien grootste zuivelondernemingen van Nederland.

Vanaf 2017 bent u Kamerlid voor D66.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Zo werkt dat bij lieden zoals u.

Maar het zou u wel sieren als u het beulswerk, de moord op de boeren die zeven jaar uw riante salaris als directeur van hun brancheorganisatie betaalden, met een iets minder zelfingenomen smoelwerk zou uitvoeren.

Eén Sjoerd Sjoerdsma is al erg genoeg.

Groet,

JanD
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jul 2022 07:14

Re: Trots op de boer!

Fred, ik ga nog even een ander filmpje op sturen. Over de boeren die niet horen bij dit romantische plaatje.

Wat wil je zeggen met die brief?
Ik snap wel dat de melk boeren hier het beste voor hebben met hun koeien.

Ik ben een zeer groot liefhebber van (koe) melk.
-Maar je weet ook dat in de jaren 30 van de vorige eeuw melk enorm gepromoot is om te gaan drinken?
-Melk tot 6 jarige leeftijd goed is voor een kind. Daarna is het per mens verschillend hoe je op melk reageert
- die export van melk naar Azië gaat zodat ze daar bij de Starbucks lattes en cappuccino’s kunnen maken terwijl het grootste gedeelte van de bevolking daar intolerant is voor lactose?
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 01 Jul 2022 07:34

Re: Trots op de boer!

Ik ga mijn wandelende takjes echt niet opeten....
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jul 2022 07:39

Re: Trots op de boer!

@ Housebird... Als je de debatten volgt dan weet je ondertussen dat Tjeerd de Groot momenteel er alles aan doet om vd Plas in de 2e kamer onderuit te halen en hij wilt dat de boeren stoppen met hun bedrijf.
Dit terwijl hij eerst juist dus vanwege een andere functie pro zuivelboeren was. Hij is dus 100% gedraaid qua mening en dat dus alleen maar omdat hij bij de D66 zit.

De rest van je punten zijn onzin.
Het is een keuze van Starbucks etc om zich te vestigen in Azië en melkpoeder te gebruiken. Tevens is het een keuze van de Aziaten zelf in melkpoeder te nuttigen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 01 Jul 2022 07:56

Re: Trots op de boer!

Misschien is het andersom Fred, is hij van mening veranderd en zit hij daarom bij D66.

Ik ben in sommige punten de afgelopen jaren ook 180 graden gedraaid en velen met mij.
Voortschrijdend inzicht op bepaalde vlakken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jul 2022 09:21

Re: Trots op de boer!

@ Fred, hoe zo in het onzin over de export?
Je brief lees is als, wij melk koeien boeren doen het allemaal goed, we proberen zoveel mogelijk met de natuur samen te werken. Onze koeien zijn nodig, melk is goed voor elk en zelfs het buitenland heeft het meer nodig. Zie bijgevoegde link.
Waar gaat volgens jou de melk export heen? Hoe komt het dat er meer vraag is?

https://www.darmgezondheid.nl/nieuws-melk-gezondheid/

Volgens mij is dit de docu. Oké het is zembla, (ik vind hun meningen redelijk eenzijdig) maar hier komen niet jouw boeren in voor. https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/het-gouden-kalf
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Jul 2022 09:57

Re: Trots op de boer!

Minx schreef:
Filoria schreef:Bij AH verkopen ze nu zóveel soorten vleesvervangers dat ik elke week wel wat anders kan proberen. Dan zijn er ineens veganistische chipolataworstjes die ik nog nooit had gezien. Groentenuggets. Vegafrikandelspiesjes. Kinderen vinden dat ook allemaal leuk en lekker.

Zelfs als je zelden veganstisch eet, zou je eigenlijk af en toe eens in de schappen moeten kijken. Er komt zoveel nieuws bij de laatste jaren. Soms is de plantaardige variant echt lekkerder dan de dierlijke variant!

De veganistische Ristorante groentepizza van dr Oetker vind ik bijvoorbeeld echt heel lekker.


De pizza’s van garden gourmet zijn ook lekker. Het schap vega producten in de AH is echt enorm. Een paar jaar geleden was het een vakje nu ligt er voor mijn gevoel meer vega dan koe.


Ik wist helemaal niet dat die pizza's hebben! Verkoopt AH die ook? Ik heb ook het idee dat er bijna meer keus is aan vleesvervangers dan aan vlees.

Wat betreft melk, je kunt net zo goed sojamelk drinken, daar haal je hetzelfde uit als uit koemelk en het is een stuk beter voor het milieu. Die koeien gaan uiteindelijk ook naar de slachtbank zo gauw ze te weinig gaan produceren en ze poepen net zo veel als een vleeskoe.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 01 Jul 2022 10:09

Re: Trots op de boer!

Trots op de boer! Heel goed en ze moeten blijven doorpakken. Oh nee dat mag je niet zeggen, nee boeren ga maar naar het Malieveld met een spandoek, dat helpt zo goed! Dat hebben we gezien met de ellende van de toeslagaffaire en het Gronings gas. Het is een grote pleurisbende in Den Haag en het is goed dat er nu eens echt goed tegen wordt gedemonstreerd! Misschien beseffen sommige zich het niet, maar jij kan zomaar het volgende slachtoffer zijn. Jammer dan voor mevrouw vd plas, misschien had ze beter beslagen ten ijs kunnen komen. Met goed onderbouwde plannen met perspectief en niet met oude rekenmodellen. Deze mensen zijn woest en ik begrijp het voor de volle 100%. Jaren zijn ze aan het lijntje gehouden en om aan alle regels te voldoen meestal veel geïnvesteerd. Ik geloof gewoon niet dat deze boeren voldoende gaan worden gecompenseerd, ze worden straks bestolen van hun land. Mijn opa was boer en de overheid had een stuk land nodig, hij moest dat afstaan voor het bedrag wat de overheid hem
Bood, belachelijk laag maar geen onderhandelingen over mogelijk. Deze boeren zijn daar ook bang voor! Dan kan je zeggen oh dan gaan ze maar ander werk doen, werk genoeg, belachelijk. Er zal best wel wat moeten gebeuren betreft het stikstof, misschien als de burger wat meer over heeft voor een stukje duurzaam vlees, van koeien die meer tijd krijgen, kalfjes bij de moeder etc zodat de boer niet zoveel dieren hoeft te houden voor een inkomen. Oh wacht, de meeste kunnen binnenkort de energierekening al bijna niet meer betalen. Ik weet het niet hoor maar ik heb geen vertrouwen in de overheid dat ze dit netjes gaan oplossen voor de boeren, buiten het feit dat er een oplossing moet komen voor stikstof, en daarom ben ik voor de boeren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jul 2022 10:26

Re: Trots op de boer!

Derpy schreef:
Minx schreef:
De pizza’s van garden gourmet zijn ook lekker. Het schap vega producten in de AH is echt enorm. Een paar jaar geleden was het een vakje nu ligt er voor mijn gevoel meer vega dan koe.


Ik wist helemaal niet dat die pizza's hebben! Verkoopt AH die ook? Ik heb ook het idee dat er bijna meer keus is aan vleesvervangers dan aan vlees.

Wat betreft melk, je kunt net zo goed sojamelk drinken, daar haal je hetzelfde uit als uit koemelk en het is een stuk beter voor het milieu. Die koeien gaan uiteindelijk ook naar de slachtbank zo gauw ze te weinig gaan produceren en ze poepen net zo veel als een vleeskoe.


Ja de AH verkoopt die ook. Ik eet bijna nooit zo’n kant en klare pizza want maak ze eigenlijk altijd helemaal zelf met ultra dunne knapperige bodem.

Neno, ik ben zelf ook niet anti boer. Ik denk ook niet dat we helemaal zonder kunnen. Ik veroordeel alleen de manier waarop het nu gaat. Het probleem is veel groter en ben het er mee eens dat niet alles bij de boeren vandaan komt. Daarom probeer ik zelf ook te doen wat ik kan doen. Nu snap ik wel dat ik in een enorm bevoordeelde situatie zit om deze keuzes te kunnen maken.
2015 💙
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Jul 2022 10:32

Re: Trots op de boer!

Wij maken ze ook altijd zelf, maar als je weinig tijd hebt is zo'n kant-en-klare wel een keer ideaal. ik ga eens zoeken!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jul 2022 10:41

Re: Trots op de boer!

Derpy schreef:Wij maken ze ook altijd zelf, maar als je weinig tijd hebt is zo'n kant-en-klare wel een keer ideaal. ik ga eens zoeken!


Wat dan ook een tip is zijn de Libanese wraps van de ah van de broodafdeling. Die als pizza beleggen. Ietsje meer werk dan een volledig kant en klare maar heel geschikt als bodem.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jul 2022 10:57

Re: Trots op de boer!

Terecht wat Neno zegt. Ik heb het al vaker gezegd. Vergelijk het eens met je eigen situatie. Stel je huis moet wijken voor een nieuwe (snel)weg dan wil je toch ook meer dan normaal worden gecompenseerd? Er ligt totaal geen sociaal plan. De boeren weten op dat gebied totaal niet waar ze aan toe zijn en het is werkelijk schandalig dat er nu al besluiten worden genomen over hun toekomst zonder dat, dat bekend is. Daarvoor demonstreren de boeren ook.

Ik herken het zo uit mijn omgeving namelijk. Mijn oom (inmiddels overgenomen door mijn neef) is varkensboer en hij moest wijken voor een nieuw industrieterrein (ja, je leest het goed...). Wat een onzekere ellendige periode was dat voor hen. Onderhoud aan hun huis en bedrijf deden ze niet meer, want ja ze wisten dat ze weg moesten. Telkens als ik daar kwam zag je dat het achteruit ging qua verval.
Ze hadden een belangrijke eis en dat is dat ze elders niet heel ver van waar ze het bedrijf hadden opnieuw konden beginnen. Uiteindelijk hebben ze daarmee enorm geluk gehad en konden ze 15 km verderop opnieuw beginnen op het land van een boer die stopte (wellicht met pensioen ging) en ze mochten daar gelijk moderne stallen met het nieuwste van het nieuwste bouwen. Meer varkens houden dan ze eerst hadden. Qua welzijn zijn de varkens er enorm op vooruit gegaan. Ik ben in zowel de oude stallen en de nieuwe stallen geweest en het is echt een wereld van verschil als een boerenbedrijf zich heeft gemoderniseerd.

Echt ik vind het schandalig hoe sommige van jullie hier over de boeren praten. Ga eens kijken bij een stal. Dat kan makkelijk, want er zijn voldoende boeren die een informatieruimte hebben met zicht op de stal waar je vrij kunt gaan kijken. Beetje googlen en je vindt ze zo of met je muis bij google-earth de boerenbedrijven aanklikken.
Jullie hebben echt geen benul van wat er voor hen op het spel staat en als je een keertje gaat kijken dan krijg je wellicht een beter beeld bij hoe zo'n bedrijf in elkaar steekt en wellicht meer respect.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Jul 2022 11:00

Re: Trots op de boer!

Minx schreef:
Derpy schreef:Wij maken ze ook altijd zelf, maar als je weinig tijd hebt is zo'n kant-en-klare wel een keer ideaal. ik ga eens zoeken!


Wat dan ook een tip is zijn de Libanese wraps van de ah van de broodafdeling. Die als pizza beleggen. Ietsje meer werk dan een volledig kant en klare maar heel geschikt als bodem.


Die vind ik te droog als pizzabodem. Wel erg lekker met falafel en gebakken rode kool!
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers