Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots op de boer!

<<

Anoniem313

Bericht 21 Okt 2019 11:33

Re: Trots op de boer!

Ik heb het ook het idee dat we het op meer fronten eens dan oneens zijn, eigenlijk. Alleen fietsen er bepaalde sentimenten doorheen die niet iedereen op dezelfde manier ervaart.
<<

Anoniem269

Bericht 21 Okt 2019 16:16

Re: Trots op de boer!

Ik vond het stuk in ZML ook goed. Vooral ook over het stukje "Nederlands voedsel" vs het voeden van de rest van de wereld.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 21 Okt 2019 20:54

Re: Trots op de boer!

Caulfield schreef:
Green_Pepper schreef:Nog meer mensen Zondag met Lubach aan het kijken? Het gaat over de boeren en de stikstofproblematiek.


Ik heb het inmiddels teruggekeken. Ben niet altijd fan van Lubach maar dit vond ik wel sterk. Paar goeie grappen sowieso maar ook een goede uitleg van waar de crisis nou precies over gaat en de rare framing die eraan wordt gegeven - alsof je ‘tegen’ de boer bent als je het stikstofprobleem erkent en alsof mensen willen dat alle boeren ermee stoppen. Eigenlijk dezelfde tendenzen die je op dit topic ziet, typisch wel. En de hypocrisie van politici als Schouten, Heerma, Bleker en Segers werd ook goed in beeld gebracht. De gulzigheid waarmee ze boeren zand in de ogen strooien, verschrikkelijk.


Ja dat vond ik ook, een goede en brede uitleg van de problemen en vermeende problemen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Dec 2019 20:40

Re: Trots op de boer!

Wat vinden jullie van de voorgenomen protesten die ze nu uit willen voeren?
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Dec 2019 21:32

Re: Trots op de boer!

Zeg hebben de top2000 al verkloot want hun protest nummer van Normaal is op 9 binnen gekomen. Daarvoor is die lijst niet bedoeld en aangezien ik een enorme muziekliefhebber vind ik dat ze daarmee op de verkeerde manier aandacht vragen voor het probleem. Bij zorgt het daardoor wel voor dat ik er een beetje klaar mee ben.

Als ze niet gaan leveren aan supermarkten heb ik niet eens zo'n probleem met kerst. Er wordt toch veel voedsel geïmporteerd uit het buitenland. Zelfs de komkommers komen zag ik laatst nu niet uit Nederland zelf.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Dec 2019 21:59

Re: Trots op de boer!

Ze gaan niet alleen niet leveren, ze willen de distributiecentra blokkeren, dus dan komen er helemaal geen verse producten bij de supermarkt.

Dat nummer in de top 2000 zal me verder een zorg zijn trouwens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem279

Bericht 09 Dec 2019 22:08

Re: Trots op de boer!

Ik vind het wel een beetje een foute film gaan lukken hoor, nu het risico er is dat je met kerst met lege handen staat voor het kerstdiner. Ach misschien krijgt het ineens nog een romantisch einde want kerstfilms eindigen altijd goed toch ?

Nee zonder gekheid. Ik hoop echt dat deze actie niet door gaat, ik denk dat ze vanaf dan ook op weinig begrip meer kunnen rekenen. Dat van de top 2000 kan me werkelijk geen zak schelen verder, da’s alleen maar een ludieke manier van actie voeren. Dat zoveel keer liever.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Dec 2019 22:15

Re: Trots op de boer!

Top 2000 vind ik wel grappig maar het blokkeren van de DC’s kan ik ook echt niet achter staan. En niet eens omdat het mij persoonlijk dan zou treffen, maar meer dat het gewoon echt miljoenen kost en er enorm veel eten weggegooid moet worden. Wat ik hoorde is het plan om van vrijdag t/m maandag alles plat te leggen. Dat is echt enorm veel wat er dan weg moet. Daarbij was de gedachte er achter we creëren schaarste en dan gaan mensen ons wel weer waarderen.

Ik geloof overigens ook niet dat ze dit er door gaan krijgen.
2015 💙
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Dec 2019 22:58

Re: Trots op de boer!

Waarom willen ze actie voeren?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem279

Bericht 09 Dec 2019 23:02

Re: Trots op de boer!

Heb je het de afgelopen maanden niet mee gekregen, mrsMath?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Dec 2019 23:24

Re: Trots op de boer!

Oh ik vroeg me juist ook wel af wat ze nu concreet willen.
Ik hoorde net een boer op de radio zeggen dat Carola 'gewoon' in Brussel moet zeggen dat we niet meedoen met die regels oid. Maar ik hoop toch niet dat dat officieel het doel is. Ik vind het niet overduidelijk wat ze willen als je het wat half volgt.
<<

Anoniem277

Bericht 10 Dec 2019 07:46

Re: Trots op de boer!

Die top 2000 was een ludieke maar geslaagde stunt! Mijn stem hebben ze ook gehad!

Ik vind het heel erg rommelen op fb. Persoonlijk denk ik dat er een paar aan het doorslaan naar het extremisten. Ik snap dat ze een punt willen maken met het blokkeren van de distributiecentra maar ik denk dat ze de burgers tegen zich gaan krijgen. Er komt dan wel een lijst met boerderijwinkels waar je wel terecht kan.
Maar stel je hebt iedere week maar 50 euro te besteden, dan heb je wel een probleem. Deze mensen kunnen niet hamsteren.
Zo'n goede eerste actie met alle tractors naar malieveld bereiken ze niet meer. Er is verdeeldheid ontstaan en er zijn nu meerdere groepen die met acties komen. Zolang hun niet samenwerken, leveren ze maar half werk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Dec 2019 08:22

Re: Trots op de boer!

De top2000 is er voor muziekliefhebbers gebruik voor zoiets dan de top1000 van Q music en Veronica. Tevens waarom zie ik het nummer dan niet terug komen in die lijsten?

Een aantal nummers waar ik op stem zoals bijv Radiohead - Exit Music (for a film) staan al jaren op het randje om erin te komen en nu is er dus waarschijnlijk ook gestemd door een groep mensen die normaal nooit stemmen. Ik heb dus ook vrees dat dit invloed op de rest van de lijst en dat echte muziekliefhebbers zoals ik die al maanden voordat je kunt stemmen op forums etc er mee bezig zijn. Hun plezier wordt door deze actie wel ontnomen, want hoe serieus kun je nu nog de lijst nemen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Dec 2019 09:00

Re: Trots op de boer!

Fred je maakt jezelf wel zielig nu hoor. Een paar jaar terug is de Pokémon themesong er ook in gestemd. Top 2000 de lijst van je leven, en de protesten horen ook bij het leven. Er staan nog 1999 nummers in. Half Nederland stemt en de helft daarvan luistert normaal nooit naar radio 2.

Analisan dat ook, de markten zullen ook snel leeg raken. En er moet dus heel veel weggegooid worden. En dan de verwijzing naar WO2 ja toen waardeerden de mensen de boeren wel omdat er toen ook schaarste was. Echt wat voor leeghoofd heeft dat verzonnen. Die schaarste werd veroorzaakt door een koude winter en een oorlog veroorzaakt door Hitler. Dit wordt door boeren zelf veroorzaakt. Hoe kun je die vergelijking maken. Echt te bizar voor woorden.
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 10 Dec 2019 09:05

Re: Trots op de boer!

He wat heerlijk dat je grootste zorg een muzieklijst is!

Verder vind ik de komende acties ook te ver gaan, ben erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen.
10.04.17
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Dec 2019 09:57

Re: Trots op de boer!

Vinden dat je niet genoeg respect en waardering krijgt en dan denken dat dit de oplossing is, ik begrijp het werkelijk niet.

Acties tegen nieuwe regelgeving kan ik enigszins begrijpen, maar volgens mij is dit niet aan de orde.
Ik ben niet trots op de boeren, in elk geval niet trotser dan op andere beroepsgroepen.
Maar misschien ook omdat ik in mijn omgeving zie dat het zo slecht nog niet gaat met de boeren (als ik bijvoorbeeld de huizen zie die ze bouwen).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem279

Bericht 12 Dec 2019 12:23

Re: Trots op de boer!

Volgens mij hebben de acties juist alles te maken met de nieuwe en steeds weer wisselende regelgeving, mrsMath. Misschien vind jij dat ze het zo slecht nog niet hebben omdat je dat wel denkt te zien aan de huizen die ze bouwen, maar ik begrijp zeker dat door alle regels (die ook keer op keer weer veranderen) de boeren wel het gevoel hebben dat ze een afgeserveerd beroepsgroep zijn. Maar zonder boeren geen eten op tafel.

In dat opzicht begrijp ik de acties rond kerst wel, al kan ik ze niet waarderen. Hopelijk verbied de rechter ze alsnog. Al denk ik dat dat verbod ook in de wind geslagen wordt.
<<

Anoniem307

Bericht 12 Dec 2019 23:10

Re: Trots op de boer!

Ik weet niet zo goed wat de boeren willen met de schappen leeg laten met kerst. Het is alom bekend dat ons voedsel vooral niet uit Nederland komt. Ik vind nog eerder in Duitsland lekkere Hollandse groenten, dan ik die hier in onze eigen schappen vind. Dus dan zouden de bevoorraders van de winkels moeten gaan staken, moet het werken? Ik ben trots op de boer, ook als ze de winkels wel weten leeg te houden. Maar ik zal mijn heil dan echt wel 8 km verderop gaan zoeken bij onze oosterburen. Ik vind honger niet zo'n fijn gevoel.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Dec 2019 13:13

Re: Trots op de boer!

Isles schreef:Ik weet niet zo goed wat de boeren willen met de schappen leeg laten met kerst. Het is alom bekend dat ons voedsel vooral niet uit Nederland komt. Ik vind nog eerder in Duitsland lekkere Hollandse groenten, dan ik die hier in onze eigen schappen vind. Dus dan zouden de bevoorraders van de winkels moeten gaan staken, moet het werken? Ik ben trots op de boer, ook als ze de winkels wel weten leeg te houden. Maar ik zal mijn heil dan echt wel 8 km verderop gaan zoeken bij onze oosterburen. Ik vind honger niet zo'n fijn gevoel.

Ze willen de distributiecentra blokkeren. Daar ligt ook ons voedsel wat vooral niet uit Nederland komt.
Dus, op die manier komt het dan niet in de schappen. De vakkenvullers hebben immers geen producten dan om de vakken mee te vullen.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 13 Dec 2019 18:32

Re: Trots op de boer!

Fred schreef:De top2000 is er voor muziekliefhebbers gebruik voor zoiets dan de top1000 van Q music en Veronica. Tevens waarom zie ik het nummer dan niet terug komen in die lijsten?



Voor wie zijn die lijsten bestemd volgens jou?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 13 Dec 2019 19:41

Re: Trots op de boer!

Voor mensen die anders denken dan Fred.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Dec 2019 20:54

Re: Trots op de boer!

Als ik hier bij mij in de woonplaats kijk naar het Albert Heijn dc wat hier zit kunnen de boeren dat echt super makkelijk blokkeren. Dat krijg je met 4 tractors al voor elkaar. En als ze dat dc blokkeren zit echt een heel groot deel van Nederland zonder voorraad. Dat zal met andere supermarkten net zo zijn.
2015 💙
<<

Anoniem307

Bericht 13 Dec 2019 22:56

Re: Trots op de boer!

Savi schreef:
Isles schreef:Ik weet niet zo goed wat de boeren willen met de schappen leeg laten met kerst. Het is alom bekend dat ons voedsel vooral niet uit Nederland komt. Ik vind nog eerder in Duitsland lekkere Hollandse groenten, dan ik die hier in onze eigen schappen vind. Dus dan zouden de bevoorraders van de winkels moeten gaan staken, moet het werken? Ik ben trots op de boer, ook als ze de winkels wel weten leeg te houden. Maar ik zal mijn heil dan echt wel 8 km verderop gaan zoeken bij onze oosterburen. Ik vind honger niet zo'n fijn gevoel.

Ze willen de distributiecentra blokkeren. Daar ligt ook ons voedsel wat vooral niet uit Nederland komt.
Dus, op die manier komt het dan niet in de schappen. De vakkenvullers hebben immers geen producten dan om de vakken mee te vullen.


Ik moet dus vaker mijn man geloven als hij mij iets zegt, haha. Maar duidelijk. :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Dec 2019 14:13

Re: Trots op de boer!

Ben heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Ergens kijk ik er niet raar van op als het morgen uit de hand gaat lopen en er toch DC’s geblokkeerd gaan worden.
2015 💙
<<

Anoniem277

Bericht 17 Dec 2019 17:24

Re: Trots op de boer!

Ze staan bij het binnenhof en er komt meer aan!
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers