Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gratis uitjes/plezier

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Sep 2019 09:02

Gratis uitjes/plezier

Nav 'terug naar de basis' leek het me leuk om elkaar te inspireren met uitjes die niks kosten, maar veel plezier geven.
Of low budget activiteiten in huis. Ook altijd leuk.

Zo denk ik bijvoorbeeld aan in de plassen stampen, naar de bossen gaan en de kindjes met de loopfiets over bulten laten racen, picknicken.

Inspireer elkaar ?
Laatst gewijzigd door Sam op 29 Sep 2019 10:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Sep 2019 09:14

Re: Uitjes die niks kosten

Kinderboerderij is het eerste wat mij te binnen schiet.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Sep 2019 09:23

Re: Uitjes die niks kosten

Ik vraag me trouwens ineens af of 'uitjes die niks kosten' wel goed Nederlands is ???‍♀️
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem269

Bericht 29 Sep 2019 09:24

Re: Uitjes die niks kosten

Kastanjes zoeken in het bos en die dan poffen boven het vuur.
Mooie herfst bladeren zoeken en daar een knutselwerkje mee maken.
Stempels van aardappelen maken en daarmee knutselen.
Strand jutten/ rommel opruimen in de buurt/bos/park
Hutten bouwen (binnen of buiten met spullen die je zelf moet verzamelen)
Eendjes voeren
Naar de ballenbak in de Ikea (moet de ouder zich wel inhouden in de winkel haha)
Hond van de buren uitlaten
Naar de speeltuin
Hier in de buurt zijn op zondag en woensdagmiddag vaak gratis workshops voor kinderen. Afgelopen woensdag was er bijvoorbeeld kunstwerk maken onder begeleiding van een echte kunstenaar.
Naar de bibliotheek en daar boekjes lezen/spelletjes doen
Laatst gewijzigd door Anoniem269 op 29 Sep 2019 09:29, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Sep 2019 09:25

Re: Uitjes die niks kosten

Gratis uitjes?

Wij gaan graag naar het bos. T zijn loopfiets mee.
2016
<<

Anoniem281

Bericht 29 Sep 2019 09:30

Re: Uitjes die niks kosten

Strandwandeling en schelpen zoeken, boswandeling, kastanjes en meuk zoeken, wij hebben hier in de buurt een bezoekerscentrum, kun je zien hoe ons water gereinigd wordt en andere zaken. Tobias vindt dat altijd fantastisch! Staan ook dieren opgezet, je kan er vogelgeluiden horen enz.

Kinderboerderij, bibliotheek voorleesmiddagen, tenten bouwen binnen of buiten, allemaal A4tjes aan elkaar plakken en een eigen stad tekenen inclusief wegen om met auto's te spelen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Sep 2019 09:38

Re: Uitjes die niks kosten

Bloetenvoetenpad
Hertenkamp
Stukje fietsen
Rond kerst naar tuincentrum die zijn vaak dan mooi in de kerstsferen
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 29 Sep 2019 09:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Sep 2019 09:39

Re: Uitjes die niks kosten

Hoewel ik Nederland soms mis, ben ik zo dankbaar dat we hier elke dag uren buiten kunnen zijn het hele jaar door. In de lente en zomer zijn we elke dag wel in het buitenbad te vinden of het strand. We gaan elke dag wel even naar de speeltuin, ‘s morgens eruit en ‘s middags. Is het niet zulk lekker weer dan heeft elke shoppingmall een gratis binnenspeeltuin. We doen ook veel stenen verzamelen en in de rivier gooien, blaadjes meenemen en plakken. Scooteren of fietsen (al vindt hij dat niet heel geweldig nog). En heb een mamafiets geïmporteerd dus we fietsen ook wel. We zijn heel weinig binnen in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2019 10:31

Re: Gratis uitjes/plezier

Wij gaan wel eens bij een bouwplaats/nieuwbouwproject kijken naar graafmachines en hijskranen.

Winkels als een dierenwinkel naar beestjes kijken of de Ikea (hij is nog te klein voor Smaland maar vind de kinderafdeling wel leuk) en sowieso alle lampen kijken enzo. Of inderdaad een tuincentrum. Zeker eentje met een draaimolen erin.

Speeltuinen komen we ook wekelijks wel.

En het kost wel geld qua boodschappen maar een rondje door het dorp langs alle winkels is ook vermaak en lekker. Gisteren kreeg hij bij de slager een plakje worst, bij de Marokkaanse supermarkt een gedroogde abrikoos, bij de bakker een speculaasbrokje en bij de kaasboer stukjes kaas en doosje rozijntjes. Hoppa geluncht ?

Ik vind 't wel vaak lastig om niet iets te doen wat wel geld kost zoals bijv even lunchen of koffie drinken. Dst doen we wel vaak maar kost natuurijk wel geld en is luxe.

Daarom probeer ik altijd maar te bedenken dat alle standaard dingen die we doen al een uitje op zich is. Zoals bijvoorbeeld naar de milieustraat om glas en oud papier weg te brengen... Vindt ie al gaaf vanwege de graafmachines en vrachtwagens. Voor mij is 't saai maar voor hem al spectaculair.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Sep 2019 10:47

Re: Gratis uitjes/plezier

Marin, wij doen ook altijd wel iets dat geld kost, hoor. We wandelen door het bos, als het droog is, stoeien we, gooien we met bladeren enz. Dikke pret enzo. Maar daarna gaan we wel nog wat drinken bij de gelegenheid die ernaast ligt.

Ik ben vier dagen per week van 7:45 tot 17:45 de deur uit, als ik op m'n vrije dag iets leuks wil doen met m'n kind, ga ik ook voor m'n eigen ontspanning en plezier ? en ik vind kinderboerderijen en speeltuintjes enig, maar geniet heel erg van een verse jus of een broodje voor lunch, dus combineer ik het.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2019 10:50

Re: Gratis uitjes/plezier

Ja dat doe ik ook vaak zo idd. Maar goed dat is natuurlijk niet de strekking van 't topic dus ik probeerde met name te denken aan de gratis dingen haha. En het is als thuisblijfmoeder ook niet echt realistisch om elke dag wat super denderends leuks te doen wat geld kost. Ook gewoon onnodig. Daarom probeer ik idd van die kleine dingen die we toch moeten doen (zoals de milieustraat) maar wat leuks te maken.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Sep 2019 11:33

Re: Gratis uitjes/plezier

- Naar de bibliotheek
- Naar het bos met de hond
- in de buurt wandelen met de hond. Loopfiets en step gaan dan vaak mee.
- Fietsen (en onderweg picknicken)
- Speeltuin
- Tuincentrum, bij de konijnen en vissen kijken

In huis vinden ze knutselen, kleuren, kleien en met de strijkkralen leuk om te doen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Sep 2019 13:12

Re: Gratis uitjes/plezier

Binnen picknicken bij slecht weer.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Sep 2019 19:22

Re: Gratis uitjes/plezier

Kost eenmalig per jaar geld. Abonnement op de dierentuin en bij jou in de buurt Sam zit er zo ongeveer op fietsafstand. Daar is ook een speeltuin bij. Ik heb geen kids maar als ik ze had dan had ik hier in de buurt sowieso een jaarkaart van een klein dierentuintje, binnenspeeltuin en als ze wat groter zijn een attractiepark.

Dan nu echt gratis:
- Bieb, zolang je niets huurt kun je op een regenachtige dag wel met je kind daar gaan zitten lezen etc.
- Park/kinderboerderij
- Sporten bekijken (bij vrij wel alle amateursporten kun je gratis langs de kant gaan staan of op de tribune zitten).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2019 19:27

Re: Gratis uitjes/plezier

Voor kindjes is een bibliotheek pas sowieso gratis! Ideaal. En bij onze bieb is ook een heel leuk lees- en speelhoekje. Ideaal. En een leuk café met geweldige speeltuin maar dat kost weer geld natuurlijk als je wat drinkt (en dat is wel zo beleefd als je er gaat zitten). Maar de bieb is altijd leuk vind ik idd. Wij hebben ook wel eens peutervoorleesochtenden enzo.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 29 Sep 2019 19:33

Re: Gratis uitjes/plezier

Wij hebben laatst op het werk een herfstspeurtocht gedaan, echt te leuk. M’n collega had deze uitgeprint: https://i.pinimg.com/originals/25/bb/d0 ... 0af5c3.jpg

Een vriendin heeft, toen haar kinderen nog kleiner waren, alle speeltuintjes bij haar in de wijk/buurt en verdere omgeving uitgeprobeerd, iedere keer weer een ander. Vond ik een leuk idee.

Verder met mooi weer een lekker stuk fietsen, langs een treinstation, busstation, brandweerkazerne etc. Die drie zitten hier dicht bij elkaar, ideaal, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 29 Sep 2019 20:14

Re: Gratis uitjes/plezier

Hou activiteiten in de gaten. Komen weekend is het bv Weekend van de Wetenschap. Door het hele land veel gratis activiteiten ook speciaal voor kinderen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2019 20:38

Re: Gratis uitjes/plezier

Flo schreef:brandweerkazerne etc.
Toevallig waren wij gisteren bij een open dag van de brandweer. Hartstikke leuk en gratis (oké wel een speelgoed helm gekocht om ons kind blij te maken én de brandweer te steunen maar verder was 't gratis). Inderdaad ook goed (lokale) evenementen jn de gaten houden (via Facebook ook vaak)
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Sep 2019 21:25

Re: Gratis uitjes/plezier

Er zijn via oerrr van natuurmonumenten een hoop leuke speeltuinen te ontdekken.

Verder doen we nooit iets gratis haha. Ja naar ikea maar alsnog koop ik dan dingen. Als ik geen zin heb om geld uit te geven dan houden we filnmiddag, gaan we iets bakken of de hele badkamer in de scheerschuim zetten. Of gewoon op visite ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Sep 2019 05:31

Re: Gratis uitjes/plezier

Wat een leuke Flo. Die ga ik een keer doen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Sep 2019 12:15

Re: Gratis uitjes/plezier

Geocachen, soort van schat zoeken in oa bossen etc. Erg spannend voor kinderen of ze de schat kunnen vinden. Kan gratis met een mobiel en een app.. Lees je wel van te voren in als je dit gaat doen met je kinderen. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat beginnende geocachers een schat (geocache) onnodig kapot maken of er iets verkeerds mee doen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Sep 2019 12:41

Re: Gratis uitjes/plezier

Vorig jaar herfst hebben we een kabouterpad in het bos gelopen. Dan loop je van kabouter naar kabouter, vond de oudste toen erg leuk. Je kon een knapzak en een opdrachtenboekje kopen voor een klein bedrag, maar dat hoeft niet. Ze zijn door het hele land te vinden, dus even google als je dat leuk vind.

Verder zijn wij dit jaar naar de open dag van de brandweer geweest en open molendag bijvoorbeeld, vind ik altijd wel leuke uitjes voor jong en oud. Vaak staat in het plaatselijke krantje wel wat er in de omgeving te doen is. Vorig jaar zijn we ook naar de appelplukdagen geweest ( denk dat die net weer voorbij zijn) dan betaal je alleen de kosten van de appels die je geplukt hebt maar mag je wel in een "treintje" mee door de boomgaard en andere leuke dingen doen.
In de zomer ben ik een aantal keer met de jongste naar een pluktuin gefiets om voor mijzelf een mooie bos bloemen te plukken voor een heel leuk bedragje en mijn zoon vond het prachtig tussen de bloemen, met de bijen en vlinders ed.

Via ING punten kan je gratis lid worden van Oerrr, dan kan je gratis naar de natuurspeeltuinen door het land maar bij een kind onder de drie krijg je bijvoorbeeld een appelboompje die je in de herfst ergens mag ophalen en planten. En hun bezoekerscentra (Staatsbosbeheer) zijn vaak ook wel leuk om te bekijken).

In Amsterdam in de bibliotheek hadden ze regelmatig voorstellingen voor de kleinste, gratis, zo zijn we naar de voorstelling "Nijntje op de fiets" geweest ooit. Ik zag dat ze afgelopen zomervakantie ook in de bibliotheek in onze huidige woonplaats ook dingen organiseerde, misschien is dat wel eerder weer in de herfstvakantie.

En in de categorie eenmalige kosten is een museumkaart ook heel leuk, ook voor kinderen. Denk aan Nemo, het Scheepvaartmuseum, Tropenmuseum, het openlucht museum in Arnhem, het spoorwegmuseum in Utrecht, Beeld en geluid. Allemaal musea die echt leuk zijn voor kinderen en waar je met je museumjaarkaart zo door mag lopen.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers