Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Massages

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2019 14:59

Massages

Neem jij wel eens een massage? Zo ja, wat voor? En om wat voor reden? Helpt het je ontspannen of bij pijn? Waar doe je dit?

Een ontspannende massage in een (hotel) spa neem ik eens in de zoveel tijd en vind ik erg lekker, goed voor m'n spieren maar met name voor de ontspanning.

Ik neem wel eens een Thaise massage, die erg pijnlijk is en vaak ben ik er daarna echt even niet lekker van, maar na een dag of twee merk ik wel dat het geholpen heeft bij m'n pijnen.

Echter ga ik volgende week eens een mix tussen een shiatsu/trigger point/sport massage proberen bij een andere praktijk. Ik ben benieuwd. Heb de laatste tijd (weer) enorm veel last van pijnen in m'n rug/billen/benen en ook m'n schouder/nek. Ik omschreef m'n klachten en deze man adviseerde dit. Ik ben niet zo van het zweverige (met die shiatsu punten bijvoorbeeld) maar ik wil 't wel eens proberen en ben wel benieuwd.

En jullie?
Let's discover the world together.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 27 Sep 2019 15:05

Re: Massages

Net gisteren weer bij een masseuse geweest. We kenden haar sowieso al van de dansschool. Zij doet sportmassage, cupping, hotstone; beetje een mix van van alles.

Nu ik weer wat uren werk ga ik weer 1x per maand om m'n schouders en rug los te houden. Nu als opbouw even weer wat vaker.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 27 Sep 2019 15:11

Re: Massages

Ik heb geloof ik nog nooit echt een goede massage gehad, wel veel toen ik in Thailand was maar dat is vooral gewoon lekker.

Krijg maandag wel voor het eerst een dry needling behandeling. Ben afgelopen week bij een nieuwe fysio geweest en die schrok nogal van de staat van mijn lichaam momenteel. Ik mag nu even niet meer sporten en we gaan proberen alles een reset te geven, als dat werkt dan mag ik straks weer langzaam dingen gaan opbouwen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Sep 2019 15:13

Re: Massages

Ik kom er net vandaan. Had een massage van een uur. Ik ga meestal elke 5 a 6 weken er wel heen.
Het was een ontspanningsmassage, maar blijkbaar zaten mn schouders zo vast dat het gevoelig was. Heb nu ook wel spierpijn. Hoort erbij zei ze, daarna wordt het minder.
Een goede vriendin van mij heeft een beautysalon en ik hoef niet de volle prijs te betalen. Daardoor kan ik wel lekker vaker gaan.

Ik vind het heerlijk om regelmatig te gaan. Even een uur ontspannen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Sep 2019 15:18

Re: Massages

Ik neem vrijwel nooit een massage. Heel soms als ik naar de sauna ga, dat ik dat erbij boek. Maar ik hou niet van gepriegel aan mijn lichaam. Als ik het dan wel eens doe, vind ik het ook wel weer lekker, maar ik heb toch nooit echt zin om dat nou regelmatig te gaan doen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Sep 2019 15:54

Re: Massages

Ik vind het echt heerlijk en ontzettend helpend zowel fysiek als mentaal. Maar ik kan het me niet regelmatig veroorloven. Iets van 2 a 3 x per jaar beloon ik mezelf ermee maar het is zeker het allereerste waar ik meer geld aan uit zou geven als ik het had. ?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Sep 2019 15:56

Re: Massages

Voor het eerst heb ik mij ingeschreven voor de massage op het werk. Ik ben benieuwd.
<<

Anoniem284

Bericht 27 Sep 2019 16:08

Re: Massages

Ik ga elke maand naar een natuurgeneeskundig therapeut voor een massage. Ze werkt met Chinese technieken. Ik krijg het vanuit de aanvullende verzekering gedeeltelijk vergoed. Altijd heerlijk een uur lang en lekker stevig gemasseerd worden. Vooral mijn rug, schouders, nek, armen en handen.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 27 Sep 2019 17:53

Re: Massages

Ik doe het voornamelijk in Thailand. Gewoon relax maar ook 1 a 2x een Thaise massage. Vooral mijn voeten zijn daarna veel beter doorbloed en warmer.

Op dit moment ben ik 1x per maand aan het ontharen via laser. Als dat klaar is wil ik dat geld gebruiken voor 1x per 2 maanden een massage. Het is zo relaxed
<<

Anoniem313

Bericht 27 Sep 2019 21:32

Re: Massages

Ik doe weleens sportmassages en wordt door de fysio weleens gemasseerd als onderdeel van een behandeling. Beide zijn het tegenovergestelde van ontspannend.
<<

Anoniem286

Bericht 28 Sep 2019 08:27

Re: Massages

Ik ga af en toe maar dan voor een stoel massage. Ik kan eigenlijk heel slecht tegen aanrakingen in het algemeen, behalve van kinderen en man. Dus het is voor mij een enorme hoge drempel. Toch pak ik die stoelmassages af en toe omdat ik het wel nodig heb, gelukkig is bij mij de focus schouders, bovenrug en nek en daar kan ze dan heel goed bij.
Ik wil de stap nog weleens gaan wagen voor een uitgebreidere massage maar die drempel is nu nog te hoog.
<<

Anoniem317

Bericht 28 Sep 2019 09:24

Re: Massages

Op vakantie op Bali heb ik regelmatig een massage genomen. Ik moet zeggen dat ik het hier thuis veel te weinig doe. Nog niet eens één massage per jaar, terwijl ik het wel lekker vind. Ik ben wel meer van de wat zachtere/ontspanningsmassages. Dat voel ik na afloop al in m’n lichaam. Van die harde massages vind ik op een bepaalde manier pijn doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Sep 2019 20:07

Re: Massages

Ik ga wel eens naar de sportmasseur en vind dat ontspanning.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem326

Bericht 28 Sep 2019 20:36

Re: Massages

Ik heb nog nooit een massage gehad. Ik vind het idee alleen al dat iemand vreemds aan me zit al (meer dan) naar. Ik zou het ook vreselijk vinden als ik naar een fysio zou moeten.
<<

Anoniem284

Bericht 28 Sep 2019 22:07

Re: Massages

Ik vond het idee eerst ook niet zo prettig, ben ook heel bewust op zoek gegaan naar 1. een vrouw en 2. iemand waar ik een goed gevoel bij had. Gelukkig vond ik die.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Sep 2019 22:11

Re: Massages

Oh dit staat echt zo op mijn wensenlijstje om weer te gaan doen. Echt een goed stevige sportmassage waarbij alles los gegooid wordt. Heerlijk, op het moment zelf wordt ik niet altijd blij maar na die tijd als een vaatdoekje naar buiten zo slap.
2015 💙
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 28 Sep 2019 22:18

Re: Massages

Ik heb vorige week een zwangerschapsmassage gehad. Ik vond het zo relaxed. Ik heb me nu voorgenomen om dat iedere maand te doen.

Toen ik nog niet zwanger was ging ik eens in de paar maanden. Soms reserveerde (en betaalde) mijn man omdat hij vond dat ik wat meer moest relaxen. Haha. Erg lief!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 29 Sep 2019 13:53

Re: Massages

Een keer in de zoveel tijd (ongeveer 1 x per 3 maanden) ga ik naar een masseuse. Ik heb een lichte scoliose boven in mijn rug en daardoor ontstaat er veel spierspanning.
Daarnaast ga ik ook 1 x per 2 maanden naar de chiropractor hiervoor.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem315

Bericht 29 Sep 2019 14:29

Re: Massages

Ik vind massages heerlijk! Echter ga ik er bijna nooit de deur voor uit. Als ik een massage nodig heb, is het er eentje voor de schouders/nek, aangezien daar veel hoofdpijn uit voortkomt. Gelukkig kan mijn man ook aardig masseren.

In Egypte heb ik een massage gehad van een man die aangaf dat hij 'helaas niet meer tijd' had, want de volgende klant stond te wachten, hahah! Het was een heel knappe jonge vent. Maar ja, ik was 10 weken zwanger en heb een vent, dus het was wat awkward. Hij heeft me wel een heel fijne massagebalsem meegegeven die echt super werkt bij spierpijn in de schouders.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Sep 2019 15:37

Re: Massages

Ik neem zeer regelmatig massages. Gewoon ontspanningsmassages van mijn rug/nek/schouders, maar soms ook zen massages waar blokkades ook goed mee weg gaan. Ik kan daar echt heerlijk door ontspannen en voel me daarna altijd weer heerlijk.
<<

Anoniem269

Bericht 29 Sep 2019 16:32

Re: Massages

Ik ben dol op massages. Ik vind shiatsu heel fijn en heb ook echt 't idee dat t goed werkt.
Als je last hebt van je rug/billen zou ik je toch aanraden om oefeningen en yoga te gaan doen. Ik heb ook veel last van mijn onderrug en dat straalt uit naar mijn billen, bovenbenen en zelfs knieen. Door elke ochtend wat yoga oefeningen te doen heb ik ZOveel minder last. Daar kan geen massage tegenop.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Sep 2019 16:57

Re: Massages

Ja ik heb oefeningen van de fysio voor m'n rug die ik doe. Yoga heb ik nog nooit gedaan dus dat zou ik moeten YouTuben. Fijn dat de shiatsu je goed bevalt.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Sep 2019 22:50

Re: Massages

Heerlijk massages! Het liefst een sport of Thaise massage, lekker stevig. Een beetje pijn is fijn. Mijn vriend kan ook heel goed masseren en doet dat ook vaak dus dat is echt relax voor mij.

Heel vaak komt lage rugpijn niet door de rug zelf maar door het gebrek aan sterke omliggende spieren trouwens. Dus krachttraining zou kunnen helpen. Zeker in combinatie met yoga heel goed, voor naast sterke spieren ook soepele spieren.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Sep 2019 22:53

Re: Massages

Ik krijg via de verzekering goedkopere massages dus dat gun ik mezelf wel eens per maand ongeveer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 30 Sep 2019 08:19

Re: Massages

Ik krijg zo weer mijn twee wekelijkse massage bij de fysio. Het is de ene keer heel ontspannen, de andere keer heel gevoelig. Ik verwacht, als ik kijk naar mijn lijf, dat het nu gevoelig wordt. ?

Heb trouwens een chronische indicatie. Dus kan onbeperkt gebruik maken van de fysio
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers