Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu al bezig met sinterklaas

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Sep 2019 20:16

Nu al bezig met sinterklaas

Dochter is al een maand bezig met sinterklaas.. vind dat echt veel te vroeg! Oh over 3 maanden is t sinterklaas! Of, over 3 maanden krijgen we kadootjes! Hoe lang is sinterklaas hier? En va daar hebben ze op de bso geknutseld, en heeft ze een sinterklaas geknutseld.. en t erge is, t is haar om de kadootjes te doen (Als je t dan hebt over t topic, terug naar de basis.. vind haar nu echt verwend).
Hoe kan ik dit nog wat terug dringen??
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Sep 2019 20:50

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Ik zou er gewoon niet in meegaan. Verder heb je er denk ik niet veel invloed op.
#teammaple🍁
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Sep 2019 20:55

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Gewoon maar beetje laten denk ik idd, je doet er niet zoveel aan. Snap wel dat je t matig vindt overigens.

Hier is Sinterklaas een jaarrond thema ?
Wel op een schattige manier hoor, als ze tekening heeft gemaakt of iets bijzonders heeft meegemaakt dan wil ze dat vaak aan sinterklaas laten zien/vertellen. Of ze doet een sinterklaas rollenspel ofzo. Maar alsnog vind ik t soms wel klein beetje irritant met die ouwe man steeds, hoe dol ik zelf ook ben op dat feest ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Sep 2019 21:44

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Het verbaast mij ook dat T het er al veel over heeft. Komt denk ik wel door andere kindjes op school. Hij vraagt steeds hoeveel nachtjes nog en langs welke brug sint ook alweer vaart in de stad etc. Ik ga er ook gewoon maar een beetje in mee maar zegt wel dat het echt nog heeeeeel veel nachtjes duurt. En wat we voor die tijd allemaal nog voor andere leuke dingen gaan doen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Sep 2019 23:02

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Ik weet dat ze bij ons op school alles met betrekking tot sinterklaas (liedjes zingen, bespreken in de klas wat er op het verlanglijstje moet etc etc) negeren/afkappen tot na de herfstvakantie.
Het staat er nu wel heel zwaar of zwart-wit, maar anders staan de 1ste kinderen na de zomervakantie al sinterklaasliedjes te zingen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem279

Bericht 27 Sep 2019 06:11

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Ik weet nog van vroeger dat ik daar ook altijd mee bezig was vanaf de periode dat de speelgoedboeken van de speelgoedwinkels uit kwamen. Dat is zo rond deze periode toch?
Wij mochten van onze ouders die boeken altijd gebruiken voor onze verlanglijstjes (in mijn geval m’n verjaardag in november en Sinterklaas dus), dus vandaar dat ik die boeken automatisch al linkte aan Sinterklaas. Nog altijd trouwens.
Ik geloof trouwens dat mijn moeder er zo min mogelijk in mee ging. Die lijstjes mochten we op zijn vroegst ook pas begin november maken.
En dat het haar om de cadeaus te doen is lijkt misschien vreselijk hebberig en materialistisch van haar, maar welke andere gedachte zou ze erachter moeten hebben? Ze is een kind he, alle andere (volwassen) gedachten van gezellig samen zijn etc die hebben wij er vast ook op latere leeftijd pas aan gekoppeld.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Sep 2019 07:50

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Hier was ingebroken in de winkel. Via het dak binnen gekomen, ja zegt F. dat hebben echt de pieten gedaan. Die hebben pepernootjes gebracht.
⁠♡♡♡
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 27 Sep 2019 08:08

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Zou dat ook niet komen doordat de winkels al vol liggen met allerlei sinterklaas lekkernijen? Hier heeft de Ah echt zo n pontificale kast staan waar van alles al in Zit. Voor kinderen lijkt het dan misschien alsof het al bijna is.

Mijn kinderen kunnen wel het hele jaar rond liedjes zingen van sinterklaas of een filmpje kijken op de iPad.

Ik zou benoemen aan je dochter dat het nog even duurt, hier helpt benoemen wat er in de tussentijd nog allemaal gepland staat. En er verder niet te veel op ingaan.
<<

Anoniem277

Bericht 27 Sep 2019 10:04

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Hij was al op tv in een reclame ? dus niet gek dat de kinderen ermee bezig zijn. Ik kap het altijd af, ik zeg altijd wie er eerst nog jarig is en dat we dan wel kijken naar sinterklaas als iedereen jarig is geweest.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Sep 2019 10:23

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Benoemen dat t eerst herfstvakantie is, en dan zusje jarig is mss wel een goede. Ook al weet ze wel dat 3 maanden nog lang duurt.
En idd verder maar niet teveel op reageren..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 27 Sep 2019 10:31

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Hier staat het hele jaar door de pietenrap aan. Ik laat ze maar. Gelukkig hebben ze het niet zo over cadeaus. Maar wel de liedjes dus.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Sep 2019 11:00

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Ik zou me er niet zo heel druk om maken. Gewoon niet te veel erin meegaan. En dat het haar om de cadeautjes draait, tja, ik gok dat dat voor heel veel kinderen geldt. Het is toch ook gewoon een cadeautjesfeest? En natuurlijk zijn kinderen gek op cadeautjes, het is ook gewoon leuk om cadeautjes te krijgen, zeker als je nog niet echt in staat bent om zelf te kopen wat je leuk vindt. Dat je naar zo'n feest uitkijkt is toch niet meteen heel verwend gedrag?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Sep 2019 21:42

Re: Nu al bezig met sinterklaas

Hier is Sinterklaas niet weggeweest na vorig jaar. Er wordt nog steeds naar Sinterklaas muziek geluisterd en films gekeken.

Nu de kruidnootjes weer in de winkel liggen komt het besef voor hun dat het binnenkort zo ver is.

Cadeautjes zijn ze dan wat minder mee bezig maar voor een kind is dat toch wel belangrijk aan het feest. Zou me er niet te druk om maken en het lekker laten gaan. Als ze hier een idee hebben voor leuk speelgoed zeggen we dat ze dit moeten onthouden voor Sinterklaas.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers