Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderhandelen over salaris: hoe?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Sep 2019 12:57

Onderhandelen over salaris: hoe?

Ik heb eind van de middag een arbeidsvoorwaardengesprek en dan zal mijn salaris besproken worden. Ik heb nul ervaring met het onderhandelen hierover, maar heb begrepen dat daar wel ruimte voor is. Ik weet al in welke schaal mijn nieuwe functie valt en deze bestaat uit negen tredes. Mijn huidige salaris valt precies tussen trede 3 en 4. Iemand een idee wat dan reëel is qua onderhandeling? Kan ik gewoon zeggen dat ik in trede 6 wil worden ingeschaald bijvoorbeeld?

Hoe pakken jullie zoiets aan?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 24 Sep 2019 13:01

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Ja dat kun je zeker zeggen maar ik zou wel zorgen voor een onderbouwing daarvan. Wat neem je mee, waarom is trede 6 voor jou de logische trede? En kijk ook naar het totale pakket aan arbeidsvoorwaarden en dan ook naar zaken als reistijd, flexibiliteit, zekerheid, mogelijkheden tot opleiding, pensioen, 13e maand, thuiswerken, et cetera. Lever je daar in of ga je vooruit?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Sep 2019 13:05

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Ja een onderbouwing, dat is een goeie. Heb ik niet echt geloof ik, ik ben nu voor deze baan benaderd en heb daar nog niet over na kunnen denken. En eigenlijk vind ik m'n salaris nu ook al niet slecht, maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen. Overige arbeidsvoorwaarden zijn grotendeels gelijk aan wat ik nu ook heb en gewend ben, want het is wederom een overheidsinstelling (onderwijssector). Alles is daar erg goed geregeld en m'n pensioen kan ook gewoon door blijven lopen.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Sep 2019 13:07

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Oh ik keek trouwens niet goed, er is ook een trede 0, dus tien tredes in totaal en ik zit tussen 2 en 3 momenteel.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Sep 2019 20:32

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Nou ik ben geweest, ik mikte dus op schaal 5, maar eigenlijk bleek er toch niks te onderhandelen te zijn en stond al vast dat het schaal 4 zou worden. Máár bij een goede beoordeling kan ik per 1 mei alsnog over naar schaal 5, dus eigenlijk ben ik wel tevreden!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 24 Sep 2019 20:57

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

:thumbup:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Sep 2019 20:58

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Gefeliciteerd Bliss!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Sep 2019 20:59

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Bliss schreef:Nou ik ben geweest, ik mikte dus op schaal 5, maar eigenlijk bleek er toch niks te onderhandelen te zijn en stond al vast dat het schaal 4 zou worden. Máár bij een goede beoordeling kan ik per 1 mei alsnog over naar schaal 5, dus eigenlijk ben ik wel tevreden!


Ehh waar ik schaal zeg bedoel ik natuurlijk trede! Of periodiek, of hoe het ook heten mag.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Sep 2019 09:50

Re: Onderhandelen over salaris: hoe?

Haha oké nou klinkt prima! Gefeliciteerd!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers