Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steriliseren

<<

Anoniem331

Bericht 17 Dec 2019 13:43

Re: Steriliseren

Oh jeetje ik schrik wel van de kosten wanneer je je pakket dus aanpast hiervoor. Ik zou bij de Friesland op een maandbedrag van 174 euro uitkomen. Dat is veel geld ?
Zou veel handiger zijn om gewoon zelf te betalen. Dan is het even een hap geld maar zit je niet een jaar in die hoge kosten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Dec 2019 18:37

Re: Steriliseren

Popcorn schreef:Oh jeetje ik schrik wel van de kosten wanneer je je pakket dus aanpast hiervoor. Ik zou bij de Friesland op een maandbedrag van 174 euro uitkomen. Dat is veel geld ?
Zou veel handiger zijn om gewoon zelf te betalen. Dan is het even een hap geld maar zit je niet een jaar in die hoge kosten.


En sterilisatie kost €1200 toch? Dis dan zou je een verzekering moeten hebben die €74 per maand kost om goedkoper uit te komen. Dat bestaat toch niet?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 18 Dec 2019 19:03

Re: Steriliseren

Bij cz gezinnen zou je rond de 167 zitten en daar zit tandarts dan bij in. Misschien is dat bij die van jou ook, maar dacht ik zeg het even.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2019 20:22

Re: Steriliseren

Blue Phone schreef:
Popcorn schreef:Oh jeetje ik schrik wel van de kosten wanneer je je pakket dus aanpast hiervoor. Ik zou bij de Friesland op een maandbedrag van 174 euro uitkomen. Dat is veel geld ?
Zou veel handiger zijn om gewoon zelf te betalen. Dan is het even een hap geld maar zit je niet een jaar in die hoge kosten.


En sterilisatie kost €1200 toch? Dis dan zou je een verzekering moeten hebben die €74 per maand kost om goedkoper uit te komen. Dat bestaat toch niet?



Ik bedoel meer dat ik liever 1x het bedrag kwijt ben dan maandelijks ruim 50 euro extra kosten te hebben. Maar dat is een gedachtengang. Maakt me wel weer erg aan het twijfelen nu.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Dec 2019 21:21

Re: Steriliseren

Dan is het toch een heel gekke gedachtengang? Als het €600 scheelt betaal ik toch veel liever iedere maand dan in 1x
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2019 21:23

Re: Steriliseren

Ook weer waar. Maar de een kan ik zou ‘aftikken’ van een spaarrekening terwijl die andere van mijn lopende gaat waar het al geen vetpot is. Haha ik weet dat het een bijzondere gedachtengang is eigenlijk ?
Zo ingewikkeld is mijn hoofd zo vaak ?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 18 Dec 2019 21:25

Re: Steriliseren

Popcorn schreef:Ook weer waar. Maar de een kan ik zou ‘aftikken’ van een spaarrekening terwijl die andere van mijn lopende gaat waar het al geen vetpot is. Haha ik weet dat het een bijzondere gedachtengang is eigenlijk ?
Zo ingewikkeld is mijn hoofd zo vaak ?


Je kan toch ook je zorgverzekering voor het hele jaar in 1x betalen? Dan krijg je vaak nog 1 of 2% korting op het totaal.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2019 21:26

Re: Steriliseren

Oh echt? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 18 Dec 2019 21:27

Re: Steriliseren

Popcorn schreef:Oh echt? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Even inloggen en aanpassen, bij Zilveren Kruis is het 2% goedkoper, bij DSW 1%, andere weet ik niet uit mijn hoofd.


Dit staat bij de Friesland:

Wilt u korting op uw premie?
Betaal uw premie per halfjaar of per jaar en krijg korting! Bij vooruitbetaling per halfjaar geldt een korting van 0,75 en bij vooruitbetaling per jaar is dit 2%. Wilt u uw betaalperiode veranderen voor volgend jaar? Dan raden wij u aan om dit uiterlijk in november van dit jaar door te geven. U voorkomt daarmee dat u de rekening pas na 1 januari krijgt.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 18 Dec 2019 21:32

Re: Steriliseren

Popcorn schreef:Oh echt? Daar heb ik nog nooit van gehoord.


Dat kan inderdaad, doe ik al jaren. De korting valt echter wat tegen maar het scheelt maandelijks in de lasten.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2019 21:38

Re: Steriliseren

Oh echt nooit geweten.

Het is gewoon zo’n beroerde timing. Net een eigen huis, veel kostten en in het voorjaar de tuin nog aanpakken. Dus ik kan het geld ook zo goed anders besteden.
Maar als ik het komend jaar wil zal ik de verzekering toch nu bijna aan moeten pakken. Of ik ‘zit’ nog een jaar uit.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Dec 2019 21:57

Re: Steriliseren

Maar dan maak je ook weer kosten die eigenlijk voor niks zijn want je weet al dat je je wilt laten steriliseren dus alle extra kosten voor anticonceptie is extra geld.
En je moet over naar iets anders omdat de ervaring niet leverbaar is.

Ik zou het wel weten in jouw geval.
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2019 22:00

Re: Steriliseren

Ja ik moet nu sowieso een overstap maken inderdaad vanwege het niet leveren van de nuvaring. Je hebt gelijk Kees, ik moet toch de knoop doorhakken denk ik.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Dec 2019 17:15

Re: Steriliseren

Ik was eind 2018 stellig dat ik me zou laten steriliseren, zelfs mijn verzekering ervoor aangepast.
Toen kwam de scheiding er tussen door etc, en ondanks dat ik nog steeds geen kinderen meer wil, weet ik toch ook niet zo goed of ik dat hele steriliseren nou wel zie zitten.
Heb mn verzekering dus maar weer terug gezet.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Dec 2019 18:21

Re: Steriliseren

Hoe komt het Lejow? Toch een tikkie minder stellig in 'Geen kinderen'?
Zou dat overigens best begrijpen hoor gezien de situatie, al zou het voor mij juist een extra reden zijn om het wel te doen haha
30-04-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 22 Dec 2019 19:37

Re: Steriliseren

Ik ben door dit topic er weer heel erg over na aan t denken. Ben zo bang om toch zwanger te worden door het spiraaltje heen. Na onderzoek op internet las ik dat een spiraaltje en sterilisatie eigenlijk even veilig zijn, en er dus evenveel kans is op zwangerschap.
Nu ben ik opzich tevreden over het spiraaltje, geen last van de hormonen, heb geen ongesteldheid dus ideaal. Maar toch blijft het spoken...
Enerzijds omdat in mn hoofd zit dat als je eileiders onderbroken worden het gewoon ook niet meer kan (wat blijkbaar niet waar is), anderzijds omdat ik ook ergens bang ben dat mijn man gaat twijfelen aan nog meer kinderen en ik dan misschien geen nee kan zeggen, of dat ik dat wel kan, maar me er rot onder voel omdat hij het wel wil.
Nadeel van sterilisatie voor mij is dat ongesteldheid terug zal komen.
Kan iemand me iets vertellen over welke voor of nadelen een sterilisatie nog meer heeft in mijn geval?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Dec 2019 20:59

Re: Steriliseren

Als je twijfelt zou ik het niet doen. Het is miss even veilig maar een spiraal kun je eruit halen en je eileiders niet aan elkaar maken.

Ik weet echt heel heel heel heeeeeel zeker dat E mn enige kind is en blijft, ik wil er echt echt echt geen meer. Daarnaast kan ik niet tegen hormonen en hou ik niet van vreemde dingen in mn lijf op plaatsen waar ik ze niet zie. Ik betaal 1x €1250 en ik ben klaar voor de rest van mn leven.
Voor mij dus genoeg redenen om deze keuze te maken.
30-04-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2019 01:29

Re: Steriliseren

Nee er is nog steeds geen kinderwens. Maar die hele menstruatie staat me zo tegen...
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Dec 2019 08:23

Re: Steriliseren

Oh ja, dat snap ik wel ja.
Ik moet daar binnenkort ook weer aan gaan geloven ja, laatste spuit is bijna uitgewerkt ?
30-04-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Dec 2019 07:07

Re: Steriliseren

De verzekering is nu bij deze aangepast, ben tijdelijk overgestapt naar de Amersfoortse die vergoeden 100% heb alleen nu wel een verzekering van 170,-
Nu wachten op bevestiging van de Amersfoortse en dan de verwijzing regelen. Ik heb begrepen dat de ingreep 6 weken na de bevalling al mag. Onze kleine meid is net een maand dus voordat alles geregeld is met de anesthesist etc zijn we die 6 weken wel verder. Ben benieuwd hoe snel dit allemaal zal gaan nu.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2020 01:01

Re: Steriliseren

Vandaag het eerste gesprek gehad. Alles besproken. De eerste stap is gezet. De gyn vroeg nog hoeveel haast ik had, maar ivm een feestelijk weekend eind feb heb ik de operatie naar maart geschoven. Ze zei nog wel houd rekening met een herstel van 4 weken? Ik las hier wat anders? Nu maar weer afwachten tot ik de pre operatieve screening heb gehad.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Mei 2020 10:58

Re: Steriliseren

Vrijdags werd gebed dat ik maandag gesteriliseerd kon worden. 8.30 moest ik mij melden, 10.20 ok. 12u werd ik wakker en zeiden ze ja ze is bij! 6 kopjes stonden om mij heen. Raakte helemaal in paniek. Vernevelt pijnstilling en was weer back to earth. Vervolgens zeiden ze mij dat ik een afwijking in mijn hartslag had. En vlak voor de operatie het verhaal van mem haar plotselinge hartstilstand, dus de grond zakte onder mij weg. Weer terug op kamer mocht vriend komen. (Normaal niet ivm Corona) rond 4 uur wilde ik mij graag omkleden had het wel gehad in dat ok jasje. Dus langzaam zitten. En de kleren aan. Ik voelde mij steeds naarder worden snel weer liggen en toen kreeg ik oorsuizingen, verpleegster erbij. Hoorde haar niet. Ze zei al, als er niemand bij je was geweest was je out gegaan. Dus weer langzaam aan stukje bij beetje wat doen. En het ging niet. Kon mijn draai niet vinden, bleef licht in mijn hoofd met duizelingen. 19.30 nog steeds duizelig erg lagebloeddruk, dus hebben ze besloten dat ik een nachtje mocht blijven. snachts niet kunnen slapen, na een beker warme melk 3.30 in slaap gevallen..
Rond 7.30 wakker gemaakt, en na de controles zeiden ze je mag naar huis.. Dus nu home sweet home. Lekker thuis..
<<

Anoniem315

Bericht 26 Mei 2020 12:40

Re: Steriliseren

Wat naar zeg! Wat zul je geschrokken zijn.
Maar is de sterilisatie nu wel gelukt? En wat nu? Moet je nu een onderzoekstraject in voor je hart?

Sterkte met alles.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Mei 2020 13:11

Re: Steriliseren

Ja ik was echt even flink in paniek, en ook dat ze het per toeval nu hebben ontdekt. Mijn vriend zegt al beter nu dan dat je straks eens in de keuken op grond ligt.
Ik moet over 2 weken naar de cardioloog. Hopelijk valt het allemaal mee.. ??
Maar dat anderen zeggen peace of cake, nouuuu daar ben ik het niet mee eens. Ik vond bevallen fijner en beter te doen (zonder pijnstilling) dan dit.
<<

Anoniem309

Bericht 26 Mei 2020 15:57

Re: Steriliseren

Wat schrikken zeg, Silver! Gelukkig dat ze het hebben opgemerkt en je in ieder geval onderzocht gaat worden. Ik kan me best voorstellen dat je in paniek raakt daarvan nadat jouw moeder zo plots is gestorven. Hopelijk valt het allemaal mee. En vervelend dat de ingreep zelf ook zo is tegen gevallen. Sterkte met het herstel!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers