Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe vriendinnen maken

<<

Anoniem290

Bericht 17 Sep 2019 15:02

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik heb daar ook moeite mee. Ongeveer 15 jaar geleden ben ik verhuisd en verloor ik mijn hele vriendengroep. Een nieuwe vriendengroep opbouwen ging gelukkig gemakkelijk, maar toen was iedereen nog jong en niet bezig met carrière en kinderen en gingen we wekelijks naar de kroeg. Daar leer je dan toch snel weer meer mensen kennen.

Nu kom ik eigenlijk nergens meer, mijn vriendinnen hebben het ook druk en iedereen kiest dan een paar contacten uit om te onderhouden. En ik hoor daar dan niet bij. Mijn beste vriendin is jaren geleden verhuisd naar de andere kant van het land, dus even een wijntje drinken op een (doordeweekse) avond is er niet meer bij helaas.

Zelf heb ik het overigens ook wel erg druk met werk, kind, huishouden en door de vermoeidheid lig ik ook elke avond vroeg in bed. Toch mis ik de sociale contacten inmiddels wel. Het lijkt me heel leuk om weer een vriendin te hebben om eens lekker mee te shoppen, wijntje te drinken (of thee natuurlijk), naar de bioscoop te gaan of een avondje stappen.

Ik wist niet dat er hier een mamacafe zat (ik woon ook in de buurt). Ga je daar dan gewoon in je eentje naar binnen? Of met kind, of hoe werkt dat? Of houd je de fb pagina bij en ga je dan als er iets te doen is? Misschien moeten we samen een keer gaan!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 17 Sep 2019 15:03

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik heb dierbare vriend(innen) die ik niet wekelijks spreek maar waar ik altijd terecht kan. Ik heb nu via het schoolplein en via via wel een paar vriendinnen die ik vaker spreek en een kop thee bij ga drinken. Beide vriendschappen zijn mij dierbaar alleen vertel ik aan de eerste groep (1 man, 2 vrouwen) wel een boel wat ik aan de tweede groep (5 vrouwen) niet vertel. Vrienden komen en vrienden gaan is bij mij dan ook echt bij die tweede groep van toepassing. Vrienden ontmoet ik op het schoolplein, via via op verjaardagen en 1 zelfs in de supermarkt. Anders is misschien iets van een activiteit in de buurt ook een goede plek zoals een pub quiz ofzo.
Carpe Diem
<<

Anoniem269

Bericht 17 Sep 2019 20:04

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Nan schreef:Net kom ik weer van een mamacafé af en hoop dat daar weer contacten uit rollen. Zo niet, dan heb ik wel een leuke ochtend gehad. Het was ook goed voor mijn zelfvertrouwen, doordat we gezellig gekletst hebben, heb ik ook het gevoel leuk te zijn.

Ava, ik vind het naar te lezen dat je jezelf nu minder lijkt te gunnen omdat je wat zwaarder bent. Dat heeft niks met je leukheid te maken en ik vind je leuk! Je gevoel voor humor en eerlijkheid.


Oh Nan dit vind ik echt heel lief om te lezen :heart: Het is gewoon die onzekerheid die dan weer om de hoek komt kijken. Ik ben vorig jaar natuurlijk keihard gevallen door die Burn out (niet quoten graag) en nog steeds aan het opkrabbelen (en dat gaat de goede kant in!) En ik ben een paar keer goed ziek geweest en ook nauwelijks in beweging geweest. Dus de kilo’s zijn er echt aan gevlogen. Als ik weer helemaal opgekrabbeld ben komt het afvallen ook wel weer en zal mijn zelfverzekerdheid ook wel weer wat omhoog gekrikt worden waarschijnlijk. Maar ik moet gewoon geduld hebben :)

Ik vind het ook fijn om te lezen trouwens dat jij het zo gezellig hebt bij het mama café!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Sep 2019 20:51

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Oproepje op het Vivaforum? Ik ben voor mijn vriend naar mijn huidige woonplaats verhuisd en ken meerdere vriendinnen via deze weg.
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 08:46

Bericht 18 Sep 2019 08:42

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Poppy schreef:Ik heb daar ook moeite mee. Ongeveer 15 jaar geleden ben ik verhuisd en verloor ik mijn hele vriendengroep. Een nieuwe vriendengroep opbouwen ging gelukkig gemakkelijk, maar toen was iedereen nog jong en niet bezig met carrière en kinderen en gingen we wekelijks naar de kroeg. Daar leer je dan toch snel weer meer mensen kennen.

Nu kom ik eigenlijk nergens meer, mijn vriendinnen hebben het ook druk en iedereen kiest dan een paar contacten uit om te onderhouden. En ik hoor daar dan niet bij. Mijn beste vriendin is jaren geleden verhuisd naar de andere kant van het land, dus even een wijntje drinken op een (doordeweekse) avond is er niet meer bij helaas.

Zelf heb ik het overigens ook wel erg druk met werk, kind, huishouden en door de vermoeidheid lig ik ook elke avond vroeg in bed. Toch mis ik de sociale contacten inmiddels wel. Het lijkt me heel leuk om weer een vriendin te hebben om eens lekker mee te shoppen, wijntje te drinken (of thee natuurlijk), naar de bioscoop te gaan of een avondje stappen.

Ik wist niet dat er hier een mamacafe zat (ik woon ook in de buurt). Ga je daar dan gewoon in je eentje naar binnen? Of met kind, of hoe werkt dat? Of houd je de fb pagina bij en ga je dan als er iets te doen is? Misschien moeten we samen een keer gaan!


Het mamacafe is sinds september pas open. Iedere eerste woensdagochtend van de maand inloop en 1 avond per maand andere activiteiten.

Je kan er inderdaad gewoon binnen lopen en kinderen mogen ook mee.

Inderdaad misschien moeten we gewoon eens gaan ? nog meer geïnteresseerden uit de buurt van E.indhoven?
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 08:46

Bericht 18 Sep 2019 08:45

Re: Nieuwe vriendinnen maken

En Ava, je bent zo leuk! Ik heb je vorig jaar (of al weer 2 jaar terug) gezien in D.ierenrijk.

Erg naar dat je je zo onzeker voelt. Misschien helpen nieuwe contacten ook wel om daar wat van kwijt te raken.
<<

Anoniem290

Bericht 18 Sep 2019 08:45

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Oh jammer, ik werk op woensdag. Maar een avond lijkt me leuk!
<<

Anoniem269

Bericht 18 Sep 2019 08:50

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ja klopt! Volgens mij is het alweer twee jaar geleden. Lief dat je dat zegt hoor :heart: En dat is trouwens wederzijds hoor :)

Ik sta ook best open voor een ‘date’ hoor! Alleen zijn mijn kinderen weer te groot voor een mama café denk ik?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Sep 2019 09:35

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Dan doe ik ook mee!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem277

Bericht 18 Sep 2019 09:40

Re: Nieuwe vriendinnen maken

We kunnen ook een date plannen bij Dierenrijk in de herfstvakantie?
<<

Anoniem269

Bericht 18 Sep 2019 10:21

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Leuk idee Anelisan! Ik ga wel mee hoor :)

Ik kan heel de week op de maandag en donderdag na ivm werk.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Sep 2019 10:29

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Hier in het dorp is ook een mamacafe. Ik heb afgelopen jaar mee geholpen met de organisatie. Hier is het voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Helaas kwamen er niet veel (nieuwe) moeders. Wij hebben het nu overgedragen aan 3 meiden die net moeder zijn. Ze gaan nu van dag veranderen. Dan zit onze jongste op de peuter. Dus ik denk niet dat ik dan heen ga.
2014 2016
<<

Anoniem277

Bericht 18 Sep 2019 11:01

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Als iedereen zijn nummer in een pb stuurt die mee wil, dan maak ik een whatsapp groep aan.
<<

Anoniem290

Bericht 18 Sep 2019 11:31

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik ben in de herfstvakantie een paar dagen in Italie voor een bruiloft (donderdag tm zaterdag). Ik zou alleen maandag kunnen (dinsdag en woensdag werk ik). Ik zal evengoed mijn nummer sturen, maar hou geen rekening met mij met de planning!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Sep 2019 12:15

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Kun je mij ook toevoegen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 08:46

Bericht 18 Sep 2019 15:09

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Anelisan schreef:Als iedereen zijn nummer in een pb stuurt die mee wil, dan maak ik een whatsapp groep aan.


Ik weet nog niet of ik mee ga, aangezien ik dan alleen met 3 kinderen ben in de vakantie . Mijn jongste (7 weken) doe ik nog geen plezier met dag dierentuin. De oudste (van 5 en 7 )vast wel. Maar het ligt er dus even aan of ik oppas voor de jongste kan regelen.

Ik vind het overigens alsnog leuk om in de whatsgroep te komen. Ik stuur even mijn nummer.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Sep 2019 15:35

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik ga overigens ook liever een keer wat drinken dan naar Dierenrijk. Met kinderen erbij heb je toch geen tijd voor elkaar?
Tenminste. Dat denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 08:46

Bericht 18 Sep 2019 15:45

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Sam schreef:Ik ga overigens ook liever een keer wat drinken dan naar Dierenrijk. Met kinderen erbij heb je toch geen tijd voor elkaar?
Tenminste. Dat denk ik.


Ja leuk, een keer in de avond eventueel?
<<

Anoniem277

Bericht 18 Sep 2019 16:18

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Drinken kan ook, ik maak straks even de app aan
<<

Anoniem269

Bericht 18 Sep 2019 16:36

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Daar ben ik het ook wel mee eens. Of ergens lunchen?
En dan kunnen we altijd nog wel een keer met de kindjes iets doen als het bevalt ?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 19 Sep 2019 19:55

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik zou ook graag in de appgroep willen.
Mag dat?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2019 21:08

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Jezzie schreef:Lastig is dat hè!
Ik hem 1 beste vriendin, maar die woont in A.msterdam en ik in Friesland. We appen dagelijks en spreken wel een paar keer per jaar een dagje af.
Via het forum heb ik Ikknutsel leren kennen en met haar app ik ook bijna dagelijks. We spreken nu ook wat vaker af. Maar we wonen ook 1,5 uur bij elkaar vandaan.

Verder heb ik geen vriendinnen in de buurt waar ik dingen mee doe. Dat vind ik wel jammer soms. Als er een leuke film draait ofzo dat ik niet echt iemand heb die dan mee kan/wil.

Ik wil best wel eens met jouw naar de bioscoop hoor! Gezellig! :popcorn:
<<

Anoniem331

Bericht 19 Sep 2019 21:17

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Savi schreef:
Jezzie schreef:Lastig is dat hè!
Ik hem 1 beste vriendin, maar die woont in A.msterdam en ik in Friesland. We appen dagelijks en spreken wel een paar keer per jaar een dagje af.
Via het forum heb ik Ikknutsel leren kennen en met haar app ik ook bijna dagelijks. We spreken nu ook wat vaker af. Maar we wonen ook 1,5 uur bij elkaar vandaan.

Verder heb ik geen vriendinnen in de buurt waar ik dingen mee doe. Dat vind ik wel jammer soms. Als er een leuke film draait ofzo dat ik niet echt iemand heb die dan mee kan/wil.

Ik wil best wel eens met jouw naar de bioscoop hoor! Gezellig! :popcorn:


Ik zit ook niet vreselijk ver bij jullie vandaan hoor ??
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 08:46

Bericht 19 Sep 2019 21:24

Re: Nieuwe vriendinnen maken

MrsMath schreef:Ik zou ook graag in de appgroep willen.
Mag dat?


Gezellig! We kennen elkaar al ?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Sep 2019 15:45

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ava schreef:Daar ben ik het ook wel mee eens. Of ergens lunchen?
En dan kunnen we altijd nog wel een keer met de kindjes iets doen als het bevalt ?

Ik wil niet in een appgroep, maar hou mij maar op de hoogte als er een keer iets gedaan word. Dan kan ik kijken of ik kan aansluiten. Altijd leuk!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers