Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koffie apparaat

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Sep 2019 12:43

Koffie apparaat

Wij drinken zelf geen koffie, maar willen voor visite wel een koffie apparaat. We hebben een Senseo, maar hoor steeds vaker dat men die koffie daaruit niet lekker vindt.

We willen er ook niet te veel aan uitgeven.
Nu is bij de Kruidvat komende week een Dolce Gusto piccolo in de aanbieding.

Is dat wat?

Of raden jullie een ander apparaat aan, wat het liefst ook niet te veel ruimte in neemt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem308

Bericht 15 Sep 2019 12:48

Re: Koffie apparaat

Een ouderwets simpel filter apparaat is wat mij betreft altijd nog prima. Makkelijk zetten en opbergen.
Of alleen een filter die je op een kan zet. Gewoon heet water erop gooien en later druppelen. Zoiets https://bestsale.be/index.php?route=pro ... kkQAvD_BwE
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Sep 2019 12:50

Re: Koffie apparaat

Haha ja zit wat in inderdaad! Voor even snel 1 kopje vinden we een Senseo idee wel handig.

Filter apparaat hebben we voor verjaardagen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Sep 2019 12:54

Re: Koffie apparaat

Ik denk dat een apparaat waarbij je gewoon 1 of 2 kopjes kunt zetten voor jullie inderdaad wel handiger is. Dan heb je ook niet steeds een pak koffie open staan, want de smaak wordt dat echt minder. Dolce gusto heb ik geen ervaring mee, maar Nespresso vind ik in ieder geval een aanrader (vind ik veel lekkerder dan Senseo).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Sep 2019 13:30

Re: Koffie apparaat

Ik drink zelf geen koffie en mijn vriend had een dolce gulco over. Deze heeft hij bij mij gezet. Het voordeel hiervan is dag ik er zelf ook chocolademelk mee kan maken. Plus ieder kopje is apart licht en lucht dicht verpakt wat de houdbaarheid ten goed me komt.

Filter koffie had ik eerst. Maar ik kon altijd het pak meegeven aan mijn visite aan het einde van de dag/avond. Omdat de filter koffie toch wel smaak verliest.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Sep 2019 13:37

Re: Koffie apparaat

Dolce Gusto en Nespresso vind ik allebei een stuk lekkerder dan Senseo. Al is Senseo de laatste jaren ook verbeterd, maar heeft het nog wel de naam van slappe koffie.
Je zou op Marktplaats kunnen kijken naar een apparaat? Volgens mij zijn de cupjes voor een Nespresso apparaat beter te verkrijgen, ook veel in huismerken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 15 Sep 2019 13:50

Re: Koffie apparaat

Dolce Gusto ook steeds meer Taeda. Sowieso bij AH, Lidl en Jumbo zijn huismerk cups.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Sep 2019 17:54

Re: Koffie apparaat

Ik denk dat je je visite daar een groot plezier mee doet Jip! Dolce gusto en Nespresso vind ik allebei even goed te drinken, véél lekkerder dan Senseo in ieder geval.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Sep 2019 18:39

Re: Koffie apparaat

Savi schreef:Dolce Gusto ook steeds meer Taeda. Sowieso bij AH, Lidl en Jumbo zijn huismerk cups.

Klopt! Ik vind Dolce Gusto ook prima koffie (heb zelf ook zo’n apparaat). Ik ben zelf niet echt een enorme koffiedrinker, maar van Senseo word ik ook echt niet blij en van Dolce Gusto wel :)

♥♥
<<

Anoniem279

Bericht 15 Sep 2019 19:32

Re: Koffie apparaat

Volgens mij heb ik hier eerder dit jaar ook een topic over geopend! Wij hebben toen in elk geval een Dolce Gusto gekocht, zeer tevreden over. Ik drink thuis ineens ook af en toe koffie, deed ik met de Senseo nooit.
<<

Anoniem279

Bericht 15 Sep 2019 19:34

Re: Koffie apparaat

Ah kijk, gevonden: post1238624.html?hilit=DOLce#p1238624 Misschien heb je daar ook nog wat aan.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 15 Sep 2019 20:04

Re: Koffie apparaat

Wij hebben een dolce gusto in de caravan liggen. Prima koffie, cappuccino vind ik zelf erg zoet.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Sep 2019 20:07

Re: Koffie apparaat

En welke dan? Ik wil er één die vanzelf stopt met water geven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Sep 2019 21:10

Re: Koffie apparaat

Wij hebben een Nespresso . Klein apparaat en was niet duur. We gebruiken cups van alle winkels.

Dit apparaat hebben wij. Zitten 2 knoppen op voor instellen van de kop . Hij stopt vanzelf als kopje vol is

https://www.bcc.nl/keuken/koffiezetappa ... K8QAvD_BwE
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Sep 2019 21:40

Re: Koffie apparaat

Ik zou voor een filterapparaat gaan. Ik drink zelf 's morgens koffie en zet er dan ook 1 voor mij alleen. Ik vins het zelf niet zoveel werk, maar wel lekker.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem307

Bericht 15 Sep 2019 21:50

Re: Koffie apparaat

Ik vond Senseo altijd heel erg vies. We hebben daarom twee jaar geleden een Senseo Switch gekocht, zodat ik voor mezelf filterkoffie kon zetten. Tegenwoordig drink ik Douwe Egberts koffiepads. Die koffie vind ik heerlijk. En dat is ook het enige merk dat ik drink. Mijn man is meer Kanis en Gunnink dark roast materiaal, maar dat vind ik wel zo vies. Ons volgende apparaat wordt een gewone Senseo of misschien een bonenapparaat, omdat mijn man die koffie lekker vindt, maar dan houdt ik het wel bij mijn Senseo.

Als je het mij zou vragen zou ik zeggen, Senseo met andere koffie. Ik vind dat echt verschil maken.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 15 Sep 2019 22:00

Re: Koffie apparaat

Ik zou voor een nespresso gaan (dan een kleine machine zoals de inissia of de Essenza mini, laatste is wat duurder)

Of anders een dolce gusto oblo, die is ook redelijk compact.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 15 Sep 2019 22:02

Re: Koffie apparaat

Dolce Gusto is goede koffie! Alleen bij de piccolo moet je wel zelf het water regelen (is niet zo lastig hoor).
Anders moet je een duurdere variant kopen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Sep 2019 22:05

Re: Koffie apparaat

Ik had een nespresso pixie staan voor deze gevallen. Ik drink zelf ook geen koffie. Mijn vriend wel en die was er erg blij mee. Op dit moment drinkt hij weer nespresso omdat zn veel te grote Jura machina kapot is.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Sep 2019 07:17

Re: Koffie apparaat

Een plastic opzetstuk op een kopje gebruiken waar je een koffiefilter in kunt doen. Dat kost super weinig en nauwelijks ruimte in de kast. Je maakt dan dus eigenlijk koffie op de manier nog voordat er koffiezetapparaten waren met warm water.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Sep 2019 07:23

Re: Koffie apparaat

Zo maakten mijn ouders altijd koffie op de camping. Maar het is jammer wanneer de koffie zijn smaak verliest. Denk ook dat de opa's en oma's een apparaat ook wel kunnen waarderen als ze op een gegeven moment bij ons thuis komen oppassen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 16 Sep 2019 09:12

Re: Koffie apparaat

Ik zou voor nespresso gaan. Heb ik zelf ook (duh). Ik heb er eentje met een melkschuimer eraan vast zodat we makkelijk cappuccino en lattes kunnen zetten, maar je hebt ook van die kleinere voor gewoon koffie/espresso en die zijn goedkoper.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Sep 2019 09:20

Re: Koffie apparaat

Ik ken Dolce Gusto niet maar ik word altijd blij van Nespresso, dat vind ik echt het beste alternatief op verse bonen koffie. Ik zou daar als gast echt blij mee zijn. De buizen met cupjes zijn ook lekker smal en het apparaat is ook klein. Zo'n Dolce Gusto vind ik vaak zo'n pukkel op 't aanrecht (al weet ik eerlijk gezegd niet of die nieuwe designs hebben). Ik zou het wel weten als koffie liefhebber!

Edit: ik vind 't trouwens heel fijn en gastvrij overkomen als mensen die zelf geen koffie drinken wel moeite willen doen voor koffie drinkende gasten! ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2019 09:36

Re: Koffie apparaat

Dolce Gusto heeft ook een heel klein apparaat inderdaad.

Wij hebben dus een Dolce Gusto, werkt ook prima met bezoek enzo. Mijn vriend heeft er ook 1 in z'n bus haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Sep 2019 16:07

Re: Koffie apparaat

Gympie schreef:Ik zou voor nespresso gaan. Heb ik zelf ook (duh). Ik heb er eentje met een melkschuimer eraan vast zodat we makkelijk cappuccino en lattes kunnen zetten, maar je hebt ook van die kleinere voor gewoon koffie/espresso en die zijn goedkoper.


Die met melkschuimer is ruim 100 euro zag ik. Dat is me toch wat te gek!

Die van mamsie nespresso essenza mini lijkt me wel wat denk ik. Lekker klein!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers