Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsverlof

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2019 17:47

Re: Zwangerschapsverlof

Ik had met 34 weken verlof maar had vakantie opgenomen vanaf 30 weken, dus eigenlijk ging ik met 30 weken al met verlof. Heerlijk, m'n hoofd was echt een zeef al.
(heb nog wel met 37 weken een kennismakingsgesprek gehad en een paar dagen na de bevalling ook weer emails gestuurd enzo voor m'n fotografie, dat liep wel door).
Ik ben alleen daarna gestopt met die baan dus ik heb geen ervaring hoe het is om weer zo snel terug aan 't werk te moeten gaan. Heel eerlijk vind ik 't veel te snel klinken altijd, tien of twaalf weken oude kindjes. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die heel graag weer hun gedachten willen verzetten op hun werk. Ik denk echt dat 't heel persoonlijk is en natuurlijk ook een beetje afhankelijk van wat lichamelijk nog gaat zo aan 't einde van je zwangerschap.
Let's discover the world together.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Sep 2019 18:10

Re: Zwangerschapsverlof

Bij m'n oudste moest ik na 10 weken aan de slag. Opvang nam pas vanaf 12 weken kindjes aan dus m'n moeder is toen 2 weken extra geweest en m'n man ook. Voor mij was t wel te doen maar wel vroeg

Bij de tweede heb ik heel lang verlof gehad, vakantie viel erin dus kreeg ik terug en kon met 2 weken ouderschapsverlof de zomer overbruggen. Dat was heerlijk,maar vooral omdat ik er toen 2 had en het heerlijk weer was
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Sep 2019 18:26

Re: Zwangerschapsverlof

Ik zou eigenlijk 4 weken van te voren met verlof gaan, maar mijn zoontje werd met 33 weken geboren dus ik heb vooraf helemaal geen verlof gehad. Ik kreeg dus 16 weken erna. Maar de eerste 4 weken daarvan gingen op aan het ziekenhuis, dus die waren niet leuk. Daarna had ik nog 6 weken extra, 5 weken zomervakantie en 1 week herfstvakantie, die ik eraan geplakt had (in het onderwijs kun je die toch niet zomaar op een ander moment opnemen dus dit was het handigst). Door de vroeggeboorte zou ik dan eigenlijk alsnog vroeger moeten starten dan gepland, maar gelukkig was mijn werkgever heel flexibel en mocht ik gewoon na de kerstvakantie starten zoals oorspronkelijk het plan was (op hun kosten). Uiteindelijk ben ik dus gaan werken toen mijn zoontje ongeveer 6 maanden was. Eerder had ik echt niet gewild, nu stond ik ook nog niet te springen, maar toen ik weer begonnen was was het ook ok. Maar dat kwam denk ik ook deels door de situatie en door waarop ik me vooraf ingesteld had.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 15 Sep 2019 18:57

Re: Zwangerschapsverlof

Suus schreef:Ik denk dat het voor iedereen anders is hoe graag ze weer aan het werk willen. Ik was er zelf beide keren echt nog niet aan toe. Bij allebei moest ik weer aan het werk toen ze ruim 3 maanden waren, maar ik was eigenlijk liever nog een tijdje thuis gebleven. Mijn jongste is nu ruim 3 maanden en waarschijnlijk begin ik komende week weer. Ik zie er wel een beetje tegenop, maar komt ook omdat het een nieuwe baan is. Liefst zou ik nog een maandje wachten, maar goed.
Maar hoor ook vaak genoeg moeders die net als jouw zus heel graag weer aan het werk willen.


Wat leuk dat je een nieuwe baan hebt Suus! Gefeliciteerd! Wat ga je doen?

On topic, ik heb mijn baan in de zwangerschap opgezegd en ben van plan om minstens een half jaar thuis te blijven bij mijn dochter. Ze is nu bijna 3 maanden en dit bevalt tot nu toe prima. Geen gehaast, geen opvang, makkelijk met voeden.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Sep 2019 21:17

Re: Zwangerschapsverlof

Ik zou bij geen van alle 3 al met 10-12 weken willen hebben gaan werken.
Met de oudste was het helemaal drama, maar dat was de situatie.
Zoon is 2 weken eerder gekomen, en had ik 7 weken achter aan geplakt, dus hij was bijna 5 maanden, en nog had ik niet iets van jippie ik mag weer.
Bij dochter had ik niet zoveel weken meer, daar had ik 3 of 4 weken achter geplakt (oh weet ik nu al niet meer, hoe erg). En 2 weken te vroeg, dus sowieso was ze 15 weken. Had niet eerder gehoeven van mij
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 15 Sep 2019 22:00

Re: Zwangerschapsverlof

Ik ben nu na het reguliere verlof weer aan het werk. Vind het prima, was er wel aan toe om weer mee te doen aan de wereld.

Het is logisch op dit forum natuurlijk, maar wel opvallend dat nog steeds alleen de moeders verlof verlengen om een kleine baby langer thuis te houden. Dat zou de vader natuurlijk ook kunnen doen. Voor degenen die het voor de baby te snel vonden om na het reguliere verlof weer aan het werk te gaan, hebben jullie dat nog overwogen eigenlijk? Wij niet, best jammer eigenlijk.
Smile, it's free!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Sep 2019 22:17

Re: Zwangerschapsverlof

Ik ben toen zoon 14 weken was weer gaan werken, had er toen nog geen zin in maar het moest maar weer een keer :). Ik zou eigenlijk na 12 weken weer beginnen maar kreeg het benauwd toen hij 8 weken was en heb er toen in overleg nog 2 weken aan vast geplakt omdat ik nog genoeg uren had.

Ik heb baby ook later laten starten op Kdv. Ik heb het de eerste maand dat ik werkte nog op kunnen vangen met een extra dag naar de oma’s. Dat vond ik ook een fijner idee i.p.v. meteen naar Kdv. Die 4 weken later vond ik hem al wat groter en voelde het iets beter.

En mijn vriend heeft mijn eerste werkweek vrij genomen zodat ik baby niet hoefde weg te brengen maar eerst rustig kon wennen aan weer werken. En niet alles tegelijkertijd begin. Stap voor stap. Ik ben wel blij met hoe wij het gedaan hebben.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Sep 2019 22:22

Re: Zwangerschapsverlof

Ik ging met 36 weken met verlof met het idee dat ik na de bevalling nog 12 weken had. Leek me nog weinig, maar zo was het plan in ieder geval zonder gebruik te maken van vakantiedagen of direct ouderschapsverlof. Het liep wat anders, want ze kwam gelijk al toen mijn verlof begon. Dus ik had geluk bij een ongeluk 16 weken na de bevalling nog verlof. Achteraf gezien echt heel fijn. Met 12 weken beginnen had ik echt niet leuk gevonden, toen was ik nog niet toe aan werken. Met 16 weken vond ik het nog moeilijk, maar makkelijker te accepteren. Maar als het niet zo was gelopen, had ik gewoon gemoeten met 12 weken, is dan niet anders.

Moet zeggen dat het werken me echt meevalt. Ik ben 3 dagen gaan werken i.p.v. 4 dagen. Heel behapbaar en nog genoeg tijd met mijn dochter.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Sep 2019 22:31

Re: Zwangerschapsverlof

Lavendel schreef:Ik ben nu na het reguliere verlof weer aan het werk. Vind het prima, was er wel aan toe om weer mee te doen aan de wereld.

Het is logisch op dit forum natuurlijk, maar wel opvallend dat nog steeds alleen de moeders verlof verlengen om een kleine baby langer thuis te houden. Dat zou de vader natuurlijk ook kunnen doen. Voor degenen die het voor de baby te snel vonden om na het reguliere verlof weer aan het werk te gaan, hebben jullie dat nog overwogen eigenlijk? Wij niet, best jammer eigenlijk.


Nee, eigenlijk ook niet overwogen. Maar eerlijk; ik had het hem ook niet zien doen eigenlijk ?. Hij ging na 2 weken alweer aan het werk (waarvan 1 week eigenlijk ziekenhuis) en leek daar een stuk blijer mee dan ik. ?

Klinkt alsof hij het allemaal niet zo leuk vond, maar dat is niet zo hoor. Alleen hele dagen met baby, nee. De papadag is genoeg :). Ik had het wel echt naar mijn zin thuis.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 15 Sep 2019 22:55

Re: Zwangerschapsverlof

Ik ben weer gaan werken toen zoon 16 weken oud was. Zoon kwam met 37+6, dus was 2 weken ouder dan ik verwacht had. Ik vond het aan de ene kant fijn om weer te werken, maar had ook nog wel langer bij hem willen zijn.

Vriend was werkloos op dat moment dus heeft ook de eerste drie maanden van zoon volledig meegekregen, geluk bij ongeluk uiteindelijk!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Sep 2019 23:10

Re: Zwangerschapsverlof

Ik heb en had geen werk rond m'n zwangerschap. Ik had een moeilijke start na de bevalling en ben erg ziek geweest door de pre eclampsie. Na 10 weken had ik zeker niet aan het werk gekund. Met 4 maanden had ik ook echt nog te vroeg gevonden. Met 5 maanden kreeg ik weer zin om te werken en nu met 6 maanden hoop ik echt dat ik snel aan het werk kan. Zou dochter nu ook prima bij een kdv achterlaten en dat vond ik eerder denk ik ook moeilijk.
Bij een volgende zou ik denk ik ook wel 5 maanden vrij willen. Met de borstvoeding vond ik dit erg relaxt en daardoor heb ik het goed volgehouden tot 6 maanden, wat ik graag wilde.
Mijn vriend heeft bijna een maand vrij genomen en dat was ook heel fijn, zouden we volgende keer ook weer graag zo willen. Ivm borstvoeding is het dan toch handiger dat ik langer vrij zou zijn, maar mocht dat niet kunnen, zouden we zeker bekijken of m'n vriend dan nog een tijdje verlof opneemt als ik weer moet werken. Voor de rust thuis en voor de baby de eerste maanden toch wel fijn.
Maar stel we hebben volgende keer een goede start en een minder bewerkelijke baby, misschien denk ik er dan wel heel anders over! Wat dat betreft denk ik dat het misschien van te voren moeilijk in te schatten blijft, ook als je het al wel hebt meegemaakt.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 15 Sep 2019 23:14

Re: Zwangerschapsverlof

Ik heb bij de oudste een half jaar volledig ouderschapsverlof opgenomen om mezelf en dochter de tijd te geven aan elkaar te wennen. Ze was dus bijna 9 maanden toen ik weer beginnen moest. Maar dat heb ik nooit gedaan, het verlof beviel zo goed dat ik ontslag genomen heb.
Dat was deels fijn omdat m'n dochter vrij veel aandacht vroeg, veel huilde en slecht sliep. Ik had werken daarnaast nooit volgehouden.
Maar daarnaast had ze anders regelmatig (vriend is soms ook thuis) mee moeten gaan werken (ik was postbode, 2 dagen per week), gezien opvang duurder was als mijn inkomsten daarvan.
Besloten dus dat we dat niet wilden voor haar en ben nog altijd thuis en blij daarmee. Hoewel ik opzich wel weer verlang naar sociale contacten en het even zonder kinderen zijn soms. Maar de meeste tijd ben ik gewoon tevreden zo.

Als de jongste naar de basisschool is over 1,5jaar ga ik wel weer kijken naar iets voor 1 of 2 dagdelen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 16 Sep 2019 08:16

Re: Zwangerschapsverlof

Gympie schreef:
Lavendel schreef:[...]
Het is logisch op dit forum natuurlijk, maar wel opvallend dat nog steeds alleen de moeders verlof verlengen om een kleine baby langer thuis te houden. Dat zou de vader natuurlijk ook kunnen doen. Voor degenen die het voor de baby te snel vonden om na het reguliere verlof weer aan het werk te gaan, hebben jullie dat nog overwogen eigenlijk? Wij niet, best jammer eigenlijk.


Nee, eigenlijk ook niet overwogen. Maar eerlijk; ik had het hem ook niet zien doen eigenlijk ?. Hij ging na 2 weken alweer aan het werk (waarvan 1 week eigenlijk ziekenhuis) en leek daar een stuk blijer mee dan ik. ?

Klinkt alsof hij het allemaal niet zo leuk vond, maar dat is niet zo hoor. Alleen hele dagen met baby, nee. De papadag is genoeg :). Ik had het wel echt naar mijn zin thuis.


Ik denk dat dit echt voor een heleboel mannen op gaat. Voor een vrouw is verlof iets vanzelfsprekends, je krijgt het gewoon, en denkt er daardoor waarschijnlijk ook niet over na of je er nou op zit te wachten of niet. Je gebruikt dat recht, en sommige dagen zullen leuk zijn, andere minder. Maar je leert er wel heel goed je kind van kennen. Ik zou er voor zijn als mannen ook een vanzelfsprekende lange periode verlof zouden krijgen bij een kind.

Ik vind in de huidige tijd nog steeds dat vaders in NL al ruim voor de geboorte op achterstand staan, zo zonde. In mijn verlof was baby in de avonden en weekenden bewust volledig voor vriend, anders was hij waarschijnlijk automatisch al sneller aan mij gehecht. Dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen?
<<

Anoniem284

Bericht 16 Sep 2019 08:59

Re: Zwangerschapsverlof

Ja eens. Hij vond het ook wel heel fijn dat ze in het begin nog niet zo op tijd op bed lag zodat hij uit zijn werk ook nog tijd had met haar. Het zou fijn zijn als je gewoon langer samen die eerste periode hebt.
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 08:46

Bericht 16 Sep 2019 09:16

Re: Zwangerschapsverlof

Mijn verlof is gestart met 31 weken zwangerschap ( 3 weken vakantie en vanaf 34 weken verlof). Ook heb ik nog 2 weken vakantie aan mijn verlof geplakt. Ik ga weer aan het werk als N. 14 weken is. Ik ben dan in totaal ruim 5 maanden thuis geweest. Ik vind dat echt lang zat!

Ik heb bij de vorige 2 keer verlof, de ervaring dat ik na ongeveer 18 weken verlof echt weer zin krijg om te gaan werken. Ik vind het ook echt heerlijk om de combi 30 uur werken en gezin te hebben.
<<

Anoniem318

Bericht 16 Sep 2019 13:09

Re: Zwangerschapsverlof

Ik ben na 5 maanden weer aan het werk gegaan, direct weer voltijds. Mijn vriend heeft na mijn 5 maanden verlof dan nog 1 maand halftijds gewerkt, zodat onze zoon ook maar een halve dag naar de crèche hoefde. We vond het anders een beetje te heftig voor hem, 5 maanden thuis en dan ineens 5 dagen in de week naar de crèche. Toen hij 7 maanden werd, ging hij pas voltijds naar de crèche.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Sep 2019 13:17

Re: Zwangerschapsverlof

Ik werkte 4 dagen per week, ik ben met 35 weken zwangerschap met verlof gegaan. Heb eerst een week vakantie opgenomen en daarna begon officieel mijn verlof.
Ik beviel al met 37.5 week, wat betekende dat ik na de bevalling 14.5 week thuis kon blijven. Daarna ben ik in 1e instantie 3 dagen gaan werken, zoon ging 2 dagen naar een gastouder.

Gelukkig waren er geen complicaties en had ik geen klachten. Ik vond het wel fijn om weer aan de slag te gaan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Sep 2019 13:52

Re: Zwangerschapsverlof

Bij de jongste moest ik weer aan het werk toen hij 10 weken was. Mijn schoonmoeder paste dan op. Ik had er niet zo veel zin in, hij zat net lekker in een ritme en dat werd toen verstoord door mijn onhandige werktijden. Maar ik had een 0-uren contract dus als ik langer vrij wilde had ik ook geen inkomen. Nou speelde het ook wel mee dat ik het werk wat ik toen deed niet zo leuk vond.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 17 Sep 2019 08:09

Re: Zwangerschapsverlof

2x met 36 weken met verlof gegaan en 3 weken vakantie erachteraan. Dus weer werken toen ze een week of 15/16 waren. Tot ze ruim 1 waren hebben we de opvang met beide oma s kunnen regelen en het afstemmen van onze werktijden, dus geen opvang nodig gehad voor ze konden lopen, heel prettig vond ik dat.

Nu wil ik als alles goed gaat weer tot 36 weken doorwerken, en dan zal ik moeten beginnen als hier de zomer vakantie begint. Dan wil ik 3 wkn vakantie opnemen voor de zomer, 1 week die ik nog had staan van de mei vakantie en 2 weken lfb uren, dus hoef ik pas na de zomer weer aan het werk. Moeten collega s alleen wel akkoord mee gaan. Deze baby zal dan wel naar opvang moeten, beide oma s op laten passen is geen optie meer.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron