Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Apple watch

<<

Anoniem290

Bericht 11 Sep 2019 12:34

Apple watch

Wie heeft er een en hoe bevalt hij? Welke functies vind je echt iets toevoegen?
Ik gebruik mijn fitbit nu veel voor stappentellen, hartslagmeting en slaaptracking (alleen als leuk weetje eigenlijk) en ik vind het heel handig dat hij trilt als ik gebeld word en dat ik dan op mijn fitbit kan zien wie er belt.

Ik zie dat Apple nu de watch 3 en 5 aanbiedt, met een verschil van €200 (€200-zoveel en €400-zoveel). Is de 5 zoveel beter dan de 3?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Sep 2019 13:41

Re: Apple watch

Ik heb de nieuwste versie, geen idee overigens wat het verschil is met een ouder model.

Ik ben er super blij mee, maar eerlijk is eerlijk, het is wel echt speelgoed en overbodige luxe.

Ik gebruik hem inderdaad als fitbit, ik betaal er alles mee in winkels, lees er appjes en e-mails snel op die binnen komen ( reageren niet hoor), als ik thuis ben ligt mijn telefoon altijd overal en nergens dus dan neem ik altijd via mij horloge op als ik gebeld wordt en ik gebruik ook regelmatig het zoek mijn IPhone piepje, in de trein scan ik even de headlines van de krant er op, ik heb mijn trajecten van de trein er in staan en check altijd voor ik van huis ga even of de trein op tijd rijdt en ik kijk er trouwens ook op hoe laat het is ?
Ik heb ook de babyfoon app er aan gekoppeld en weleens gebruikt trouwens.

Je kan er ook foto’s op kijken of een hartfilmpje mee maken en nog heel veel andere dingen mee doen maar dat gebruik ik allemaal niet eigenlijk.

Ik moet hem ongeveer om de twee dagen opladen en ik heb er een RvS met gouden bandje aan zitten zodat het er wat sjieker/ meer als een horloge uit ziet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2019 13:55

Re: Apple watch

Ik krijg hem nu voor mijn verjaardag. Al jaren wilde ik er een, maar ik vond het echt overbodige luxe eigenlijk.

De 5 is net gelanceerd en zal binnen nu en twee weken in de winkels liggen, dat ze de 4 eruit gooien en de 3 houden verbaasd mij wel maar goed. De 3 is nu denk ik het instapmodel. Wat beter is:
groter beeldscherm
langer gebruik
ook weergave tijd in sluimermodus bij de 5 (de 3 gaat op zwart)
Snellere processor
Meer geheugen
En zo nog wel wat van die dingen.

Als je de vier nog wil, dan moet je snel naar de winkel nu. Daar heb je ze nog :-)
<<

Anoniem276

Bericht 11 Sep 2019 14:25

Re: Apple watch

Ik heb hem ook op mijn lijstje staan om te vragen voor mijn verjaardag, lijkt me een handig ding :)

Verder dus nog geen toevoegingen ?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Sep 2019 14:27

Re: Apple watch

Ik heb dus de 4, wist niet wat Caro verteld! Ik zie dat het scherm van de 5 altijd aan kan staan. Dat vind ik wel een meerwaarde, dan ziet het er meer uit als een gewoon horloge ook.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Sep 2019 15:23

Re: Apple watch

Ik heb de drie, wist niet dat inmiddels zelfs al een vijf is.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Ik gebruik hem toch voornamelijk om voor het sporten en ik vind de dagelijkse doelen een enorme stok achter de deur om genoeg te bewegen. Ik baal altijd als ik mijn ringen niet vol krijg.

Voor de rest vind ik het heel handig dat mijn whatsapp er op binnen komt en toe gebruik ik hem om te bellen of een snel berichtje te versturen.

Wat ik verder heel fijn is dat ik met een slaapapp een beetje inzicht heb in hoeveel en hoe ik slaap.

Ik oud uiteindelijk wel voor een nieuwe versie willen gaan, al vraag ik me wel een beetje af wat de meerwaarde daar van is. Ik heb geen ritmestoornissen dus ook niet echt een ECG functie nodig. Voorlopig heb ik het extra geld er dus niet voor over maar over het algemeen vind ik het altijd wel fijn om een beetje ‘bij’ te blijven wat betreft de Apple ontwikkelingen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2019 15:37

Re: Apple watch

Gisteravond is de 5 ook pas gelanceerd hoor ;-). Bij de Keynote waarop ze ook de nieuwe iPhones bekend hebben gemaakt!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Sep 2019 16:27

Re: Apple watch

Tip.. laat hem niet op de badkamervloer vallen, dat overleeft je scherm niet.

Ik heb de 4 voor Moederdag gehad! Super leuk, houd mijn fietsen / lopen bij, ideaal om even snel onze bluesound the bedienen, kan app erop lezen tijdens werk en met spraak kan je snel beantwoorden, ermee bellen, slapen houdt ie bij o en ik betaal er alles mee met mijn bankpas!.. ja ik vind het erg leuk, mis hem nu ook zeker!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem279

Bericht 11 Sep 2019 18:23

Re: Apple watch

Ik heb de 4, wat gek dat die er straks juist uit gaat. Waarvoor ik hem gebruik:

- uiteraard gewoon als horloge
- notificaties als ik gebeld word (mijn geluid staat altijd uit, fijn, zo mis ik belangrijke telefoontjes niet tijdens werk bijvoorbeeld, en kan ik ervoor kiezen de minder belangrijke telefoontjes te laten gaan). Soms bel ik ook via de watch zelf, als ik gebeld word, ik in de keuken bezig ben en m’n telefoon in de huiskamer ligt bijvoorbeeld.
- lezen van appjes, messengerberichten en nieuwsberichten die binnenkomen.
- als slaaptracker, ik slaap ontzettend slecht en vind het de volgende ochtend altijd wel fijn om te weten hoeveel ik geslapen heb
- als stappenteller
- ik zoek vaak ook nummers die ik ergens hoor op met Shazam
- check het weer/buienalarm
- gebruik ‘m als kookwekker ?
- gebruik ‘m ook als gewone wekker

Voor het sporten gebruik ik hem vooralsnog niet, ik kan eigenlijk nog geen fijn bandje vinden voor tijdens het sporten. Tot nu toe is alles voor ‘gewoon’ dragen prima maar als ik ga sporten en dus ga zweten, beginnen alle bandjes die ik tot nu toe heb enorm te irriteren. Jammer, vind dat juist wel een handige functie.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Sep 2019 19:56

Re: Apple watch

De meeste dingen van Flo gebruik ik ook. Ik bedien Spotify er ook mee en wandelen/fietsen track ik er mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pitty

Bericht 13 Sep 2019 09:15

Re: Apple watch

Ook handig, want man had zich eens buitengesloten zonder sleutel of telefoon, maar als hij bij het achterraam ging staan, kon hij via zn watch toch bellen en hulptroepen inschakelen.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Sep 2019 12:57

Re: Apple watch

Haha Pitty, handig!
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hij lijkt me toch wel erg leuk. Op de site van Apple staat bij de watches alleen de 3, de 5 en een Nike versie (zal dan ook wel de 3 of 5 zijn?). Ik denk dat ik een zachtroze bandje wil, dat lijkt me het minst opvallen aan je pols.
Maar ik heb eigenlijk dringender een nieuwe iPhone nodig, dus vrees dat mijn budget er dan voorlopig wel even doorheen is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Sep 2019 14:15

Re: Apple watch

De Nike versie is een variant van de gewone Apple Watch. Hij biedt wat extra wijzerplaten, komt met een bandje met een bepaalde reflectie erin en volgens mij staat de Nike run app er automatisch op. Iig zijn de verschillen echt heel erg miniem.

https://appleinsider.com/articles/18/10 ... dard-model
<<

Anoniem313

Bericht 29 Sep 2019 11:20

Re: Apple watch

Ik gebruik al jaren een fitbit en m’n huidige is een beetje aan zn eindje. Neem ik nu een nieuwe fitbit - ze hebben toffe nieuwe modellen zie ik - of stap ik over naar Apple Watch? Wie heeft ervaring en kan vergelijken?

Wat me bevalt aan fitbit:
- telefoon binnenkrijgen op scherm
- hartslag meten
- gps
- verschillende soorten sport kunnen tracken (gebruik het met name voor fietsen, wandelen, hardlopen en krachttraining)
- inzicht in slaap
<<

Anoniem290

Bericht 30 Sep 2019 08:18

Re: Apple watch

Caulfield, ik zit met dezelfde vraag. Wat mij een groot voordeel lijkt van fitbit, is dat de batterij een paar dagen meegaat en de Apple watch elke dag moet worden opgeladen. Kun je hem dan niet gebruiken als slaaptracker? Volgens mij moet je op Apple ook een aparte app installeren voor slaaptracking. Daarnaast schijnt fitbit (ik overweeg de versa 2) platter te zijn, wat me lekkerder lijkt zitten. Daarnaast denk ik dat Apple weer meer mogelijkheden met iPhone en downloadbare apps.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Sep 2019 08:54

Re: Apple watch

Handig he dat ik nu in 2 topics met je kan praten hierover :smile:
Tja de Apple biedt inderdaad geen standaard slaaptracking, wat ik wel suf vind. En de fitbit is beter compatibel met andere apps zoals MFP en Strava. En een langere levensduur en wat goedkoper. Fitbit heeft alleen geen ingebouwde GPS-ontvanger. Voor mij niet erg want ik neem m’n telefoon toch mee als ik ga hardlopen.
Ik blijf nog twijfelen maar neig naar de Versa.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Sep 2019 09:54

Re: Apple watch

De nieuwe Apple watch gaat ongeveer 20 uur actief mee. Je kan hem opladen in een uurtje, dus als je wil kan je hem wel 's nachts gebruiken. Ik mis dat er zelf niet aan.

Verder vind ik het wel echt een hebbeding. De naadloze integratie met mijn iPhone is wel echt subliem. Hij synct alles (wat je wil), je kan meldingen per groep bijv uitzetten. Zo kan je alleen notificaties ontvangen van bepaalde mensen op je watch, en niet van alles en iedereen. Als je een route inplant bij een afspraak, dan pakt je horloge dat direct op en pusht daar de aanwijzingen naartoe. Je kan het scherm zo inrichten dat je alles wat je zelf belangrijk vindt direct zoekt. Zo heb ik een snelkoppeling naar work outs erop gezet, dan hoef ik maar met één tik erop de juiste work out te kiezen en direct trackt ie dat. Hartslag heb ik erop gezet en de snelkoppeling naar de activiteitsringen. Die vind ik trouwens ook wel chill, hij meet niet alleen je trainingen maar ook je normale beweging.

Ik heb geen ervaring met de Fitbit overigens.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Sep 2019 12:20

Re: Apple watch

Dat klinkt dan ook wel weer tof. Ik heb ook een iPhone en zie mezelf niet snel overstappen naar een Android.
Track jij slaap met een aparte app Caro? En gebruik je MFP en Strava?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Sep 2019 13:04

Re: Apple watch

Nee, ik meet mijn slaap niet. Ik moet zeggen dat ik daar altijd beetje ongelukkig van word als ik zie dat ik te weinig slaap heb gepakt. En nu sta ik gemiddeld ieder uur op om naar de wc te gaan dus ik denk dat ik dan helemaal volgens de app geen slaap pak. Ik heb hem er wel opgezet, een van de zoveel apps die er voor zijn. Maar heb het dus nog niet gebruikt.

Ik gebruik geen strava, MFP heb ik allang niet meer gebruikt maar zou ik wel kunnen activeren om te testen.

Moet zeggen dat ik de rest van de integraties wel echt als positief ervaar. Het delen van de herinneringen op je iphone/ watch, spraakherkenning werkt prima, bij NS kocht ik een kaartje en dat kaartje werd gewoon gescand bij de poortjes via mijn watch. Dus het is allemaal nét wat handiger. Onmisbaar niet :-).
<<

Anoniem279

Bericht 13 Nov 2019 23:04

Re: Apple watch

Even een vraagje: hebben jullie een stappenteller-app op je watch en zo ja, welke? Ik had altijd Accupedo maar daar ben ik niet meer tevreden over. Ik vind het belangrijk als je de hoeveelheid stappen ook zichtbaar hebt op je wijzerplaat, die optie moet hij dus zeker hebben en hij moet ook een beetje accuraat zijn (wat accupedo niet meer is helaas).
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Nov 2019 06:23

Re: Apple watch

Ik gebruik gewoon de standaard activiteit app van de Apple Watch daar voor en kies er bewust voor om die niet op mijn wijzerplaat zichtbaar te hebben maar ik kan zo een andere wijzerplaat kiezen, gewoon 1 van de standaard opties waarbij dat wel kan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem279

Bericht 14 Nov 2019 07:04

Re: Apple watch

Haha ja maar dat is toch eigenlijk maar een half antwoord op mijn vraag? Ik wil er wél graag eentje waarbij de hoeveelheid stappen op m’n wijzerplaat zichtbaar gezet kan worden, en dat kan met de standaard activiteitenapp niet ? Daar krijg je alleen die drie cirkeltjes in elkaar. Hoe dan ook, wel bedankt voor je reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Nov 2019 07:49

Re: Apple watch

Doet de iPhone gezondheid app dat niet? Ik heb geen watch maar op m’n tel meet ie wel de stappen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem279

Bericht 14 Nov 2019 07:53

Re: Apple watch

Ja klopt, maar daarmee kan ik het aantal stappen niet zichtbaar maken op m’n wijzerplaat. En m’n iPhone heb ik niet altijd op zak (dus die stappen worden niet geregistreerd) dus alleen de stappen bijhouden op m’n iPhone is niet heel representatief. En m’n watch draag ik altijd.
Ik kan wel gewoon wat apps uitproberen hoor, en verwijderen als het niks is. Maar ik dacht, misschien weet iemand hier een fijne app. Scheelt mij weer zoeken ?
<<

Anoniem313

Bericht 20 Dec 2019 11:04

Re: Apple watch

Up up, ik heb er een! Nog niet helemaal uitgevogeld want geen tijd, maar ik hou me aanbevolen voor handige apps en opties!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers