Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis (incl gas, water, electra, wifi, tv, vve)

0 - 500
3
3%
501 - 1000
32
30%
1001 - 1500
48
44%
1501 - 2000
21
19%
2001- 2500
3
3%
2501 - 3000
1
1%
3000 of meer
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 108
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 09 Sep 2019 18:47

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Jeej, Savi, wat leuk! Ik zag zo snel geen ander topic waarin het staat, dus dan maar hier. Van harte gefeliciteerd!

OT: hier tussen de € 1.500 en € 2.000.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2019 18:50

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Bedankt bedankt ?. Ik heb het april/mei topic maar even geupt voordat m'n onderschrift elk topic overneemt.

Ik ben het wel eens met Scandic trouwens. Ik vind ook dat je dit beide hoort te weten (globaal).
<<

Anoniem279

Bericht 09 Sep 2019 18:52

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Rond de 1150. Maar daar zitten ook behoorlijk hoge VVE-kosten bij in. Mensen met een koopwoning zonder VVE zouden dit waarschijnlijk op de spaarrekening zetten en niet meerekenen in dit topic.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2019 18:53

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Wat is VVE eigenlijk? Ik ken dat niet.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Sep 2019 19:01

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Savi schreef:Wat is VVE eigenlijk? Ik ken dat niet.


Dat is vereniging van eigenaren. Die betaal je maandelijks als je in appartement of flat woont. Hier worst het onderhoud van het gebouw oa van betaalt. Dat kan aardig oplopen. Sommigen mensen betalen hier wel 200 euro of meer voor.

Ik ben ongeveer 800 euro in de maand kwijt voor alles.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Sep 2019 19:03

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Hypotheek bruto, gas, elektra, water, internet, tv --> net onder de 500 euro.
08/2018
05/2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Sep 2019 19:13

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Scandic schreef:Oei dames, daar zou ik me wel wat meer in gaan verdiepen als ik jullie was. Is toch op z’n minst fijn om te weten waar je centen heen gaan iedere maand?


Waarom? Het interesseert mij niet. Als mijn man het weet, prima. Ik vertrouw hem ook blind. En hij zoekt alles goed uit en overlegd dit ook.
En mocht er iets gebeuren dan weet ik de kosten overzichten te vinden. Die hebben we nl, keurig bij gehouden door mijn man, voor als ik me er in wil verdiepen.

Ik weet weer alles van andere dingen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Sep 2019 19:24

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Wij zitten net boven de €1500 als ik de gemeentelijke belastingen mee tel, die betalen we wel eens per jaar maar dat bedrag zet ik wel weer maandelijks apart op een spaarpotje op de spaarrekening.
⁠♡♡♡
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Sep 2019 19:25

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Ik schaar mij bij de meerderheid, tussen de 1001-1500. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dit van hun eigen situatie niet (willen) weten, vind ik echt heel onvoorstelbaar.
<<

Anoniem269

Bericht 09 Sep 2019 19:30

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Sorry ja VVE is als je gezamenlijk in een pand woont. Komt in grote steden veel voor. Wij betalen maandelijks 175 euro aan de VVE. Dit stoppen we vervolgens in onderhoud aan het pand. Denk aan het dak, het trappenhuis, schilderwerk aan de buitenkant, kozijnen/ramen, voordeuren, fundering etc. We hebben ook gezamenlijk een opstal verzekering.
<<

Anoniem269

Bericht 09 Sep 2019 19:32

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Joey schreef:Ik schaar mij bij de meerderheid, tussen de 1001-1500. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dit van hun eigen situatie niet (willen) weten, vind ik echt heel onvoorstelbaar.

Ik vind dat ook afhankelijk overkomen. Je kunt niemand blind vertrouwen. Ik hoor altijd harde alarmbellen af gaan in m'n hoofd als ik mensen dit hoor zeggen.
<<

Anoniem279

Bericht 09 Sep 2019 19:33

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Ik ben er eigenlijk ook wel verbaasd over dat sommigen dat niet weten. Hier hebben we het er regelmatig even over, we vinden het belangrijk te weten waar ons geld aan op gaat.

Wij betalen trouwens €265 aan de VVE, daar zitten ook de verwarmingskosten bij in en verder is het allemaal voor het onderhoud aan de ‘opstal’ en de gezamenlijke ruimten, denk aan het portiek, de lift, trappenhuis, etc. En een deel gaat op de spaarrekening van de VVE voor onvoorziene uitgaven.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2019 19:35

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Mijn vriend weet het ook niet. Ik vind dat vervelend.
Ik wil dat hij zich ook bewust is van hoeveel alles ongeveer kost, maar hij vindt het wel prima zo, dat ik alles regel en beheer.

Ik vertel hem dus wel regelmatig wat, maar geen idee of het blijft hangen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Sep 2019 19:44

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Wij zitten op ongeveer 1100,-.

Mijn man regelt vaak de overstap qua stroom ed, maar verder heeft hij eigenlijk ook geen idee van wat er precies in en uitgaat per maand. Vind ik eigenlijk ook best raar/stom. Vooral omdat hij het ene moment geld uitgeeft wat eigenlijk niet kan (en er dus geld van de spaarrekening moet komen) en de andere keer juist in de stress schiet omdat hij denkt dat we bepaalde dingen financieel echt niet redden (terwijl dat prima kan). Een beetje inzicht in je eigen financiën lijkt me alleen maar gezond. Je weet maar nooit wat er gebeurt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Sep 2019 20:07

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Ik weet het wel ongeveer, maar niet precies. Soms is het ook lastig rekenen, ik weet bijvoorbeeld wel wat wij betalen aan de Nuon ongeveer per maand, maar de afgelopen jaren was dit bedrag een paar keer totaal verkeerd geschat en kregen we eind van het jaar megabedragen terug (Vorig jaar bijvoorbeeld verhuisd naar een huis met zonnepanelen, en dan bleken wij ook nog veel zuiniger met gas en energie dan de voorgaande bewoners, dus een mooi spaarpotje terug gekregen). Dus eigenlijk zou ik dat dan moeten terugrekenen, maar dat vind ik nogal omslachtig.
Rekenen jullie de waterschapsbelasting ook mee (wij wonen in een duur waterschap helaas)? Ik heb dat nu wel meegeteld.
Ik heb trouwens gestemd op 1001-1500 .
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Sep 2019 20:13

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

In mijn geval weet ik wel wat de hypotheek is (dat vind ik dan wel weer vrij vanzelfsprekend om te weten), maar de extra kosten eigenlijk niet exacte bedragen. Ik kan er verder wel een prima inschatting van maken. Mijn man betaalt overigens alles van z'n eigen rekening dus ik zie ook nooit daar wat van afgeschreven worden, dus dat helpt ook niet mee dat ik dat niet precies weet. Ik 'beheer' het boodschappen & overige uitgavengeld. Daar weet m'n man dan weer minder van wat voor uitgaven dat allemaal zijn (en dat is maar goed ook :smile:)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 09 Sep 2019 20:16

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Sam schreef:
Scandic schreef:Oei dames, daar zou ik me wel wat meer in gaan verdiepen als ik jullie was. Is toch op z’n minst fijn om te weten waar je centen heen gaan iedere maand?


Waarom? Het interesseert mij niet. Als mijn man het weet, prima. Ik vertrouw hem ook blind. En hij zoekt alles goed uit en overlegd dit ook.
En mocht er iets gebeuren dan weet ik de kosten overzichten te vinden. Die hebben we nl, keurig bij gehouden door mijn man, voor als ik me er in wil verdiepen.

Ik weet weer alles van andere dingen.


Dit inderdaad. En daarbij betaald mijn man ook alles van zijn salaris. Mijn salaris is voor boodschappen, kleding, cadeautjes enz. En ik regel weer een hoop andere dingen. De financiën laat ik aan hem over. Maar ik vraag soms wel eens dingen of hij overlegd dingen met mij.
<<

Anoniem308

Bericht 09 Sep 2019 21:45

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Ik heb verkeerd gestemd, het is minder dan ik dacht?
Iets rond de 950 euro. Maar als ik alle verzekeringen e.d. erbij tel kom ik wel stukje hoger uit.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 10 Sep 2019 08:27

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Bruto hypotheek 700,-
Gas/elektra 200,- (oud huis en ik ben een koukleum)
Water 15,-
Ziggo 60,-
Gemeentelijke belastingen 70,-

Ik heb dus 1001 -1500 gestemd, maar zit wel onderin.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Sep 2019 08:40

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Bij ons is het bijna €2000,-, gerekend met bruto hypotheek. Mijn man heeft dit ook niet goed in beeld, ik regel de financiën, en hij vindt ‘t wel prima zo. Andersom zou ik ‘t niet niet willen weten.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem326

Bericht 10 Sep 2019 15:09

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Tussen de 1000 en 1500 en ik betaal het alleen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Sep 2019 20:45

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Japie schreef:Dat is vereniging van eigenaren. Die betaal je maandelijks als je in appartement of flat woont. Hier worst het onderhoud van het gebouw oa van betaalt. Dat kan aardig oplopen. Sommigen mensen betalen hier wel 200 euro of meer voor.


Check. Onze VVE is €212 per maand ? En die wordt binnenkort opgehoogd naar €300. Wat een geld man.

Goed, ontopic, alles bij elkaar kom ik op de €1501-€2000 uit. En daar betaal ik de helft van.
#teammaple🍁
<<

Anoniem269

Bericht 10 Sep 2019 20:55

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Wow dat is echt een pittig bedrag UN. Zie je dat ook wel terug aan het gebouw enzo? En hoeveel woningen zijn er? Wij betaalde destijds 115 euro per maand en dat vond ik al veel! Het was een groot complex met ongeveer 30 woningen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2019 21:04

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Hypotheek €430
Gas/ elektriciteit €120
Tv internet €110 dat is ook met Netflix en videoband


Als je mijn man zou vragen die zou het niet weten. We hebben wel sinds kort de rekening op beide namen nu kan die wel alles zien.
Afbeelding
<<

Anoniem284

Bericht 10 Sep 2019 22:07

Re: Poll: Hoeveel betaal je maandelijks aan je huis?

Hoe kan je het eigenlijk niet weten? Heb je dan nul inzicht in bankrekeningen? Hier gaat het allemaal van de gezamenlijke af, dus als ik me er niet in zou verdiepen zou ik het hoe dan ook wel zien.

Hier tussen de 1001 en 1500. En dan wel tegen de 1500 aan alles bij elkaar.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers