Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel boterhammen?

<<

Anoniem267

Bericht 09 Sep 2019 14:58

Hoeveel boterhammen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem267 op 28 Nov 2019 10:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem277

Bericht 09 Sep 2019 15:06

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

4 jarige eet hier 1 snee/broodje als hij thuis eet. Op school 2 stuks.
Ochtend 1 snee/brood en dan tussendoor een fruit en in de middag een koekje.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 09 Sep 2019 15:08

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Die van mij eet ook ongeveer dit tijdens de lunch. Sinds ze naar school gaan eten ze 's middags echt beduidend meer, hebben ook echt honger als ze thuiskomen. Op school eten ze in de ochtend 1x fruit.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 09 Sep 2019 15:17

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Mijn 3 jarige eet sochtends 2 bruine boterhammen en vaak een stuk fruit, tussen de middag hetzelfde. Tussendoor rauwkost/fruit/koekje en s'avonds avond eten en kwark/yoghurt
<<

Anoniem281

Bericht 09 Sep 2019 15:17

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Mijn bijna drie-en-een-half jarige eet meestal geen kortstjes en dan eet ie smorgens 3 boterhammen en tussen de middag ook. Op t KDV eet ie 2 broodjes en dan wél z'n korsten (grmbl) en een cracker.

Tussendoor twee stuks fruit, smorgens een koekje, tussendoor nog een knijpfruitje, soms een doosje rozijnen, andere keer een doosje snoepjes, dan weer een stukje chocolade of een schaaltje chips... Wij zijn niet zo moeilijk. Savonds eet ie altijd een goed bordje vol aardappelen en groenten en soms nog wat zuivel als toetje.

Iets meer dan je kleuter, maar ik maak me geen zorgen. Tis een grote jongen en hij beweegt veel. Nu op vakantie nog meer en dan vraagt ie helemaal om de haverklap om eten, dan heeft ie gewoon trek. Prima, dan krijg je nog een stuk fruit of een broodje.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Sep 2019 15:24

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Als hij het nodig heeft, dan zou ik het hem lekker laten eten.
Hier een vijfjarige die 2 boterhammen eet, maar hij krijgt er altijd iets bij van soep, ei of groente. Hij krijgt een extra bakje mee naar school waar zo iets altijd inzit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Sep 2019 15:26

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Mijn zoon is 2.5 jaar:

Hij eet 's ochtends een bakje yoghurt met cereal of twee boterhammen.
Tussendoor fruit.
Voor de lunch eet hij ook twee boterhammen, soms drie.
Tussendoor fruit/koekje.
Avondeten.

Ik vind het niet als schokkend veel klinken wat jouw zoon eet. Hij is in de groei natuurlijk. Ik denk dat het ook wel met fases gaat, als ze echt een groeispurt hebben, hebben ze misschien ook meer honger.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Sep 2019 15:36

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Hier maar 1 boterham per keer..
Dat vind ik dus best weinig, maar meer krijg ik er niet in.
Fijn toch, zo'n goed etend kind!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Sep 2019 15:38

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Op school eet ze bijna niks, geef haar 2 st brood mee, maar komt met 2 half afgeknauwd brood terug. Normaal thuis eet ze wel 1 a 2.
Zoon 6jr eet 3 st op school en thuis 2a3.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 09 Sep 2019 16:08

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

T. eet nu op school 2 boterhammen tussen de middag. Met daarbij nog een los plakje worst of een omeletje.

Als we rustig thuis lunchen, kan hij zo 3 a 4 boterhammen eten tussen de middag.
Toen hij nog niet naar school ging, waren er dagen dat hij 's morgens 2 boterhammen at en dan 's middags nog eens 4.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 09 Sep 2019 16:11

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Ontbijt 2 boterhammen, lunch ook 2 boterhammen
Mijn kind lust geen fruit, behalve banaan, dat eet hij op school tussendoor maar vaak ook niks.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 09 Sep 2019 16:15

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Mijn kleuter van 5 wil sinds dit schooljaar 3 boterhammen mee. Voorheen altijd 2. En hij heeft echt een hele week zitten klagen dat hij maar twee boterhammen had (mijn man maakt altijd zijn broodtrommel en ik had het niet doorgegeven :palm: ). Hij eet deze boterham dan tijdens zijn 10 uurtje op samen met zijn fruit of liga. Rond 12 uur eet hij dan zijn andere 2 boterhammen.

Ik denk dat er een groeispurt aan de gang is. Hij eet na schooltijd, zo rond 14 uur, 3 a 4 crackers weg. En dan na een half uur al weer zeuren wanneer we gaan eten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Sep 2019 16:32

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Beide eten ze meestal 1 boterham zowel bij ontbijt als bij de lunch. De oudste heel soms twee als hij de avond er voor slecht gegeten heeft en soms wil hij in plaats van brood yoghurt met muesli als ontbijt.
De oudste wil nog wel eens vragen om iets van een beschuitje, cracker of plakje ontbijtkoek na die ene boterham ( naar school geef ik hem ook altijd iets naast die ene boterham mee), de jongste hooguit een plakje kaas of worst en dan is hij er wel klaar mee.

Ze krijgen gewoon fruit in de ochtend als tussendoortje en in de middag soms een snoepje of waterijsje, op vrijdag soms een plakje cake of zo als ik iets gebakken heb maar meestal gewoon een soepstengel, rijstwafel of iets dergelijks.

Het zijn alle twee geen grote eters, het interesseert ze beide gewoon niet zo veel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Sep 2019 16:36

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Tussen de middag op school eet ze 2 boterhammen en ik doe vaak dan nog iets in het bakje tomaatjes of een stukje kaas.

Thuis eet ze 1 en soms maar de helft. Dan doet ze het zich niet aan tijd om te eten.
2014 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Sep 2019 16:42

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Tussen de middag meestal 2. Ik zeg dan ook bewust dat de korstjes op moeten.
Meestal eet hij daarna nog een stukje kaas of worst.
2016
<<

Anoniem298

Bericht 09 Sep 2019 17:31

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

De ene keer eet ze twee boterhammen, de andere keer één of een halve. Ik maak er niet zo’n big deal van, als ze niet meer wil eten is dat prima, wil ze wel meer is het ook goed.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 09 Sep 2019 18:41

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Hier eten ze 's ochtends beide 1 snee brood en een beschuit. Op school in de ochtend eten ze fruit. Bij de lunch beide 2 sneden brood. (De oudste eet in het weekend thuis 3 en soms zelf 4 sneden brood bij de lunch, maar op school eet hij die hoeveelheid niet op).

Ze zijn 5 en 7.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Sep 2019 18:52

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

M’n oudste is nu 7 dus officieel geen kleuter meer. Maar vorig jaar nam hij altijd 3 boterhammen mee naar school. Nu 4.
#teammaple🍁
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Sep 2019 19:01

Re: Hoeveel boterhammen bij de lunch eet jouw kleuter?

Zoon eet smorgens 1 boterham. Soms 2. En op school 2 boterhammen. Met komkommer, tomaatjes, paprika of worteltjes. En soms een stukje kaas erbij.
Dochter eet 1 boterham of 2 rijstwafels of 2 crackers. Als ontbijt.
Als lunch met moeite 2 boterhammen. Soms ook worteltjes of komkommer erbij.
Zij eet avondeten heel goed. Zoon niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers