Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2013 23:19

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Nee daarom Susan, dat bedoel ik dus juist ook. Wat voor de 1 een voordeel is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Dus dat kan een ander niet voor je invullen.
<<

Anoniem57

Bericht 30 Okt 2013 23:20

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

De wens voor een tweede kindje is er, en of daar nou 2 of 6 jaar tussen zit, dat maakt me niks uit. Voor elke leeftijd valt denk ik wel wat te zeggen.
<<

Anoniem85

Bericht 30 Okt 2013 23:53

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ik moet nu absoluut niet denken aan een tweede, vooral omdat ik het velen huilen als erg zwaar heb ervaren. Maar dat terzijde, lijkt mij het meest praktisch als er geen dubbele spullen hoeven worden gekocht, zoals ledikant en autostoel.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 31 Okt 2013 00:15

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Het meest ideale zou ik denk ik vinden zo'n 2,5 tot 3 jaar leeftijdsverschil. Maar voor meer leeftijdsverschil vind ik ook weer wat te zeggen. Hier zijn de omstandigheden nu eenmaal dat er straks wat meer leeftijdsverschil tussen N. en een tweede kindje zit. N. zal dan minimaal 4 jaar zijn en al op school zitten. Het voordeel daarvan vind ik dat ik, zeker in het begin, lekker rustig kan genieten van het alleen zijn met de baby. Ook zal N. veel meer snappen, kan ze zich misschien wat beter inleven in situaties m.b.t. de baby. Nadeel is weer dat je elke dag meerdere malen de deur uit moet richting school. Met een jonge baby vast niet altijd even ideaal.

Ach, alles zal zo zijn voor- en nadelen hebben.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Okt 2013 00:22

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Caroow schreef:Hier net zo! Het is dat we een jaar moeten wachten vanwege de ks, anders had ik serieus een tweede al overwogen.


Tegen mij werd gezegd dat ik direct weer zwanger mocht worden maar hij adviseerde 9 maanden op en 9 maanden af.

Hier ook langer ertussen gelaten dan ik eigenlijk wilde en dat komt ook door de bevalling.

Ik hoop dat het hier met 2,5 jaar verschil goed uitpakt.
M:21072011
J :08012014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 31 Okt 2013 09:03

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Caroow schreef:
Jade schreef:Ik wil ook weer! Hier wachten we ook nog even uit verstand.


Welk verstand?

(Ik bedoel niet dat jullie geen verstand hebben, zo staat het er nu wel een beetje, maar ik bedoel waarom is dat verstandig?)


Op de eerste plaats omdat ik denk dat het beter is voor mijn lichaam om goed te herstellen van de zwangerschap. Ik voel me verder al weer goed, maar hou toch graag de 9 maanden op - 9 maanden af aan. Verder moet er nog een heleboel aan ons huis gebeuren, het zou fijn zijn als dat allemaal klaar is voor een zwangerschap.

En wat ook nog meespeelt is dat ik een best slechte zwangerschap heb gehad. Ik ben de eerste 4,5 maanden heel ziek geweest. Ik zou het fijn vinden als R. zichzelf een beetje kan vermaken, zodat ik tussendoor even op de bank kan hangen als het nodig is. Nu ben ik me er van bewust dat het ook kan dat we een 'draakje' van een peuter hebben die t hele huis overhoop trekt en mij geen seconde rust geeft. In dat geval is het nu beter, nu slaapt ze veel. En ik hoop niet dat ik weer 3 weken in het ziekenhuis hoef te liggen, zolang kan ik niet zonder R. hoor :laughcry:.

Oja, en nog een verwende wens! Ik wil niet in het voorjaar zwanger raken omdat ik niet in nov-dec-jan uitgerekend wil zijn. Dus vandaar dat ik dan pas daarna zou willen beginnen. Het jaar erna zouden we de maanden waarschijnlijk niet overslaan als het nog niet gelukt is, maar in eerste instantie is dit onze keus.
<<

Anoniem123

Bericht 31 Okt 2013 09:20

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ik vind tussen de 2 en 3 jaar een mooi verschil. Maar dat gaan we waarschijnlijk niet meer redden.
<<

Anoniem25

Bericht 31 Okt 2013 09:33

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Waarom denk je dat Sarahkey? Voor drie jaar leeftijdsverschil hebben jullie toch nog bijna een half jaar? Hoop dat het snel weer lukt om zwanger te worden :hug:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Okt 2013 09:50

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Hier zit er 2,5 jaar tussen, vind ik op zich een mooi verschil al had ze een jaar later misschien veel meer meegekregen van de geboorte ec van haar broertje.
Maar aan de andere kant, ik vind het babygedoe echt heel leuk, maar ben blij dat het nu allemaal weer wat makkelijker wordt :)
Hier dus ook geen 3e meer!
December 2009
juli 2012
<<

Artemis

Bericht 31 Okt 2013 10:17

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Annemie schreef:Ik vind het nu ideaal. 3 jaar en 2 mnd verschil.

Iedereen vindt het eigen leeftijdsverschil ideaal. Want zelf al had iemand met 1 jaar alweer zwanger willen worden en lukt het pas na 3 jaar,dan is opeens 3,5 jaar een ideaal verschil en hadden ze er niet aan moeten denken dat het maar 20 maanden was, want dit is veel relaxter zo...

Terwijl als het wél na 1 jaar gelukt was was 20 maanden ideaal geweest, want zo lekker dicht op elkaar enzovoorts....

Voor alles is wel wat te zeggen. Aan een verschil van een jaar zitten voordelen, aan 4 jaar ook. En je zult toch vooral de voordelen van je eigen situatie benoemen en zien. En dan ligt het nog aan wat voor mens je bent en wat voor kinderen je hebt. Iemand die snel gestresst is en twee huilbabys heeft zal gek worden van 1,5 jaar leeftijdsverschil, en iemand ,tot twee relaxte kinderen die zelf ook niet zo moeilijk is zal 1,5 jaar weer ideaal vinden.

Geen zinnig woord over te zeggen. Ik kreeg veel commentaar van mensen op de 18 maanden die hier tussen de kinderen zat. Die vonden het veel te druk en te zwaar, ik vond en vind het prima te doen. Mij leek overnieuw beginnen na 4 jaar echt niet relaxed.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Okt 2013 10:40

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Artemis schreef:
Annemie schreef:Ik vind het nu ideaal. 3 jaar en 2 mnd verschil.

Iedereen vindt het eigen leeftijdsverschil ideaal. Want zelf al had iemand met 1 jaar alweer zwanger willen worden en lukt het pas na 3 jaar,dan is opeens 3,5 jaar een ideaal verschil en hadden ze er niet aan moeten denken dat het maar 20 maanden was, want dit is veel relaxter zo...

Terwijl als het wél na 1 jaar gelukt was was 20 maanden ideaal geweest, want zo lekker dicht op elkaar enzovoorts....

Voor alles is wel wat te zeggen. Aan een verschil van een jaar zitten voordelen, aan 4 jaar ook. En je zult toch vooral de voordelen van je eigen situatie benoemen en zien. En dan ligt het nog aan wat voor mens je bent en wat voor kinderen je hebt. Iemand die snel gestresst is en twee huilbabys heeft zal gek worden van 1,5 jaar leeftijdsverschil, en iemand ,tot twee relaxte kinderen die zelf ook niet zo moeilijk is zal 1,5 jaar weer ideaal vinden.

Geen zinnig woord over te zeggen. Ik kreeg veel commentaar van mensen op de 18 maanden die hier tussen de kinderen zat. Die vonden het veel te druk en te zwaar, ik vond en vind het prima te doen. Mij leek overnieuw beginnen na 4 jaar echt niet relaxed.



En zo is het! Ik kan me niet indenken dat wanneer er door omstandigheden meer tussen zit dan je oorspronkelijk wou, dat je altijd denkt 'dit is niet ideaal'
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 10:46

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ik kan er uit ervaring juist weinig over zeggen, omdat Ezra natuurlijk helemaal geen doorsnee zesjarige is. Hij is tegelijk haar grote broer en haar kleine broer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 31 Okt 2013 11:17

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Mijn broertje en ik schelen 1 jaar en 1 maand.. Mijn moeder zegt altijd dat ze dat perfect vond, want we werden samen groot, maar ze zegt ook dat ze liever 3 jaar had gewacht.

Julian is bijna 10 maanden maar ik moet er niet aan denken dat ik nu zwanger zou zijn! Hij is echt een dondersteen, ik heb alleen rust als hij in zijn box zit maar anders zit ik hem de hele dag achterna. Echt een draak!
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 31 Okt 2013 11:52

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Wij willen als het ons allemaal gegund is 3 kindjes, als L twee is gaan we er weer voor. Waarschijnlijk zit er dan wel wat jaren tussen nr 1 en nr 3.
Afbeelding


Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 31 Okt 2013 12:22

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ik had dat ook heel erg toen ze een half jaar waren. Gelukkig heeft mijn verstand me tegen gehouden ;).
Er is voor ieder leeftijdsverschil wel wat te zeggen, denk ik.
Zo vind ik een tweeling ideaal. Ze gaan gewoon in elkaars ritme mee, slapen en eten op dezelfde tijdstippen en het wordt steeds makkelijker.
Maar goed een tweeling heb je niet in de hand, haha.

Als er nu een 3e zou komen, dan zou ik het wel fijn vinden als deze twee 3 jaar zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 31 Okt 2013 17:40

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ja goh ik vind 4 a 5 jaar ideaal. Maar ik wil ook echt pas een 2e als zij op de basisschool zit. Voor iedereen is dat toch anders. Veel mensen snappen echt niet dat ik zo lang wacht met een 2e en dan moet ik weer helemaal inkomen met de luiers,flesjes en slaapjes nou ja geen probleem. Schijnbaar is het toch heel raar om zo lang te wachten met een volgend kindje.
<<

Anoniem 82

Bericht 31 Okt 2013 17:53

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Mij leek tussen de 2 en 3 jaar wel wat. Niet te snel op elkaar en ook weer niet teveel leeftijdsverschil. Als het goed is, zit er straks bijna 3,5 jaar tussen. Ook prima. Het komt toch zoals het komt wat dat betreft, je hebt niet overal evenveel invloed op. Wel wilde ik echt niet voor haar tweede verjaardag een tweede erbij, dat lijkt me gewoon erg zwaar zo twee van die kleintjes. Al ligt het ook aan hoe alles loopt, kan ook meevallen allemaal. Ik ben wel blij dat het voor haar vierde lukt, want ik vind het fijn om nog even met beide kindjes lekker thuis te kunnen zijn voordat A naar de basisschool gaat. Maar bij elke situatie kun je wel voor- en nadelen bedenken, gelukkig maar.
<<

Anoniem44

Bericht 31 Okt 2013 18:02

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Hier zal er waarschijnlijk (wanneer alles voorspoeding verlooppt) een jaar of 4.5 tussen zitten. Ik heb eigenlijk niet zo'n beeld van het ene is ideaal en het andere minder ideaal. Het loopt gewoon zoals het loopt. Ik vind het heel prettig dat ik zo lekker rustig heb kunnen genieten van mijn dochter en dat we nog zolang flexibel zijn geweest met één kind. Als straks hopelijk de tweede komt, dan vind ik het leuk dat mijn dochter dit bewust gaat meemaken en het zich later ook daadwerkelijk kan herinneren.

Ik kom uit een groot gezin en ik heb altijd de beste band gehad met mijn oudste broer, wij schelen 5 jaar. Met mijn zusje waarmee ik maar anderhalf jaar scheelde had ik juist vaak ruzie, omdat we zo op elkaar leken. Dus ja, je kan het toch niet echt zeggen. Ik ben in elk geval niet bang dat mijn kinderen straks zoveel leeftijdsverschil hebben dat ze 'niks meer aan elkaar hebben', het is natuurlijk anders, zeker op jonge leeftijd, maar ook met een groter leeftijdsverschil kunnen kinderen prima met elkaar spelen.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 18:03

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Mij lijkt tussen de 2 en 3 jaar het mooist.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 31 Okt 2013 18:26

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Hier zit nog geen 2 jaar verschil tussen, maar vind het wel pittig hoor, maar aan de andere kant ben ik er nu wel mooi vanaf.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem44

Bericht 31 Okt 2013 18:42

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Posh schreef:Hier zit nog geen 2 jaar verschil tussen, maar vind het wel pittig hoor, maar aan de andere kant ben ik er nu wel mooi vanaf.

Dit soort uitspraken begrijp ik nooit zo goed. Ik probeer juist zoveel mogelijk te genieten en me bewust te zijn van alles, waarom wil je er zo graag vanaf zijn?
<<

Anoniem331

Bericht 31 Okt 2013 18:53

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ik ben ook blij dat ik er in 1 reis van af ben. Zo gek is dat toch niet? Ik ben blij dat ik me niet meer druk hoef te maken om luiers, flesjes, voeding, slaapjes, schone kleren en al het andere wat bij kleine kinderen komt kijken.
He, en het is echt niet dat wanneer iemand zo'n uitspraak doet dat diegene niet geniet van alles en zich er van bewust is. Het is gewoon ook fijn om een periode af te sluiten.
<<

Artemis

Bericht 31 Okt 2013 18:58

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Is dat zo raar? Ik had weinig met het babygebeuren. Best leuk, maar ik vond het niet geweldig. Met grotere kinderen heb je een stuk meer vrijheid en daar geniet ik optimaal van nu. Bij mij zit er 18 maanden tussen en ik heb idd ook gedacht ' ik ben er mooi vanaf' omdat ik het gewoon veel prettiger vind wanneer ze lopen en praten en je iets flexibeler bent in de zin van niet gebonden aan voedingsstijden en slaapjes. En nu was ik altijd al makkelijk, ik bleef er niet om thuis, maar zonder buggy's en kinderwagens en maxicosis is gewoon een stuk makkelijker. En als ik nu roep 'over tien minuten gaan we' staat na 10 minuten iedereen klaar. En als ik zeg ' ik wil morgen graag tot half 9 slapen, kunnen jullie zelf een boterham pakken om 8 uur' dan gaat dat prima.

In een speeltuin kunnen ze hun gang gaan, ik hoef er niet de hele tijd naast te staan, in een pretpark kan ik met ze in de achtbaan en een dagje dierentuin is leuker omdat ze speurtochten en dergelijke kunnen doen, vragen stellen en neit jengelig worden als ze eigenlijk slaperig zijn.

Dat heeft weinig te maken met bewust genieten en alles bewust meemaken, ik heb zeker genoten van mijn kinderen als baby's, ik vind het alleen veel makkelijker nu ze wat zelfstandiger zijn dus ik ben blij dat ik van de voedingen, fruithapjes, slaapjes, luiers en dergelijke af ben.

Ik snap heel goed dat mensen kiezen voor vier jaar leeftijdsverschil, prima, ik koos alleen bewust voor een klein leeftijdsverschil om deze reden.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 20:56

Re: Wat vind jij het ideale leeftijdsverschil?

Ik persoonlijk vind een jaar of 3, zoals het dus hier is, ideaal. Minder zou ik niet willen omdat ik geen twee baby's tegelijkertijd zou willen. Maar een ander vindt dat juist weer fijn..
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers