Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegetarische stamppotten.

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 07 Sep 2019 15:34

Vegetarische stamppotten.

Binnenkort ga ik hier thuis een stamppotbuffet maken. Onder de gasten zijn ook vegetariërs. Nu kan ik al het vlees apart houden. Maar misschien zijn er ook combinaties waar ik nu niet aan denk. Dus wat zijn lekkere vegetarische stamppotten?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem279

Bericht 07 Sep 2019 15:49

Re: Vegetarische stamppotten.

Je kunt eventueel ook allerlei stamppotten maken, misschien wat stamppotten ‘met een twist’ (rucola stamppot ofzo), en dan de rookworst, vegetarische rookworst, spekblokjes/hamblokjes/vegetarische uitgebakken spekblokjes apart ernaast doen zodat mensen dat, indien gewenst, zelf kunnen pakken. In principe zijn de meeste stamppotten op zich al vegetarisch.

Edit: wat je dus eigenlijk al een beetje van plan was, niet geheel zinvolle reactie dus van mij ?
<<

Anoniem279

Bericht 07 Sep 2019 15:52

Re: Vegetarische stamppotten.

https://www.eatpurelove.nl/recepten/stamppot-recepten/

Hier zie ik wel een paar lekkere staan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Sep 2019 18:32

Re: Vegetarische stamppotten.

#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Sep 2019 19:15

Re: Vegetarische stamppotten.

<<

Anoniem286

Bericht 08 Sep 2019 15:14

Re: Vegetarische stamppotten.

Pastinaakstamppot met paddestoelen, super lekker. Deze https://uitpaulineskeuken.nl/recept/aar ... inaakpuree
Ziet er ook mooi uit met allerlei mooie paddenstoelen erop,

En idd zoete aardappel stamp met bv spinazie is erg lekker

Een boerenkool stamp met zilveruitjes, augurkjes, mosterd etc

Toppings als nootjes, evt veetarische spekjes en rookworst, denk ook aan vegetarische jus
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Sep 2019 20:05

Re: Vegetarische stamppotten.

Mijn tip om uitgebakken spekjes te vervangen is gebakken/gefrituurde kappertjes. Niet te zuinig met de hoeveelheid, ik maak voor t gezin meestal twee potjes.
Kappertjes uit laten lekken en droogdeppen. Dan bakken in een flinke laag olie. Je bakt tot ze knapperig worden, als je ze met een spatel door de pan duwt klinkt het als een schuursponsje over de bodem zo’n beetje. Daarna leg je ze op keukenpapier on het vet er uit te laten trekken en ze knapperig te laten blijven.

Ook lekker als vegetarisch alternatief voor vlees is rookkaas. De meeste vegetarische rookworsten zijn niet zo lekker overigens. Ik geloof dat wij die van valess het lekkerst en smaakvolst vonden. De andere worsten zagen er wel meer uit als rookworst maar smaakten naar karton. Met als absolute afrader de Unox vega rookworst.

Succes!
<<

Anoniem313

Bericht 09 Sep 2019 10:20

Re: Vegetarische stamppotten.

Klinkt lekker met die kappertjes Pompoen! En hoe doe jij dat met die rookkaas?

Ik doe meestal makkelijk en maak gewoon speckjes bij de stamppot, heerlijk vind ik die. Wel goed uitbakken.
Maar puree met rucola, cherrytomaat en parmezaan vind ik ook lekker. Ga door dit topic eens wat creatievere stampotten maken. Vega rookworsten zijn idd niet zo.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 09 Sep 2019 13:47

Re: Vegetarische stamppotten.

Hmm die van jou met rucola klinkt ook lekker Caulfield

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron