Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duowagen, wel/niet?

<<

Anoniem25

Bericht 30 Okt 2013 21:37

Duowagen, wel/niet?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren, maar heb geen idee.
Als ons tweede kindje geboren gaat worden is Luuk 2 jaar en 4 maanden. Als ik nu met hem naar de winkels ga, dan zet ik hem wel nog in de wagen, maar zal dat over ruim een half jaar nog nodig zijn? Of zal het dan ook mogelijk zijn hem kleine stukjes zelf te laten lopen(met een meerijdplankje tot zijn beschikking), en voor grotere stukken voor hem de buggy te pakken en de baby in de draagdoek te doen?
Het lijkt me zo zonde om een duowagen aan te schaffen voor zo'n 300 euro en hem dan amper te gebruiken, maar als het onmisbaar is moet ik hem natuurlijk wel hebben. Ervaringen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Okt 2013 21:39

Re: Duowagen, wel/niet?

Ik moet wel eens naar de opvang met Ravi en zijn nichtje van 2 jaar en 7 maanden. Het is heeeeel dichtbij maar het duurt een eeuwigheid voordat we er zijn. Met slecht weer lijkt me dat niet echt ideaal, maar misschien dat kinderen wat sneller lopen (en luisteren) bij hun eigen ouders :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 30 Okt 2013 21:40

Re: Duowagen, wel/niet?

Bij ons zat er 2 jaar verschil tussen en wij hebben het met de draagdoek en de buggy gedaan. Baby altijd in de draagdoek gehad. Sinds een tijdje loopt de oudste vrijwel altijd en zit de jongste in de buggy.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Okt 2013 21:43

Re: Duowagen, wel/niet?

Bij ons zat er 2 jaar en 5 maanden tussen. Wij hebben geen duowagen gehad, wel een plankje voor achter de kinderwagen maar dat hebben we nog geen 5 keer gebruikt. De eerste maanden ging de jongste in de draagdoek en liep mijn dochter zelf of ze zat in de buggy.
Ik heb een duowagen nooit gemist, ging prima zo.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Okt 2013 21:47

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben ook een meerijdplankje gekocht. Al denk ik dat ik ook veel zal dragen, maar mijn man gebruikt denk ik dan meer de wagen... Over 9 weken kan ik het je vertellen ;-)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem25

Bericht 30 Okt 2013 21:54

Re: Duowagen, wel/niet?

Oohja ik heb helemaal niet aan mijn vriend gedacht haha. Ik draag wel, maar mijn vriend weigert de doek te knopen. Al is hij sowieso niet zo'n wandelaar, en zal als hij naar buiten gaan naar een speeltuintje gaan waar Luuk sowieso wel naartoe kan lopen. En anders heb ik ook weer een goede reden om een ergonomische drager te kopen (is toch ook goedkoper dan een duowagen).

Het wandelen met Luuk gaat ook nog niet echt rap, maar als ik snel iets wil moet ik sowieso zonder hem gaan ;)
<<

Anoniem128

Bericht 30 Okt 2013 21:55

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben later nog een duowagen via, marktplaats gekocht en ben er echt blij mee. Maar ik wandel ook veel.
Laatst gewijzigd door Anoniem128 op 30 Okt 2013 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Okt 2013 21:56

Re: Duowagen, wel/niet?

Afbeelding

Voor zoiets hebben wij ook gekeken, maar die kon niet op onze toenmalige wagen.
Bij de babydump is een soortgellijke te verkrijgen (kan hem alleen online niet vinden).

Ik zou geen nieuwe wagen aanschaffen, tenzij je er 1 voor een leuke prijs op de kop kunt tikken via bv mp.

Bij ons was het verschil 14,5 maanden en Anouk liep nog niet, pas op de dag dat Maaike is geboren.

Edit: dat bijrijdzitje kun je ook makkelijk omhoog klappen als het niet gebruikt zou worden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 30 Okt 2013 21:59

Re: Duowagen, wel/niet?

Ik heb op marktplaats een duowagen gekocht en vindt hem ideaal voor als ik naar het dorp wil met beide kids. Het is net te ver om dochter zelf te laten lopen als je alleen bent. Nu loopt ze stukken, en gaat in de wagen zitten om af en toe uit te rusten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 30 Okt 2013 22:13

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben geen duowagen gekocht maar kidsit. Een meerij/zitplankje voor achter de kinderwagen. Wij zijn erg blij dat we hem hebben aangeschaft en onze dochter vind het ook fijn en ze kan er gerust uren opzitten.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Okt 2013 22:16

Re: Duowagen, wel/niet?

Hier schelen ze 2 jaar en 2 maand. Wij hadden een meerijdplankje gekocht, dit ging heel goed, d kon er ook gewoon op zitten.
Ondertussen hebben we het plankje al verkocht en ben blij dat we geen duowagen hebben gekocht.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem166

Bericht 30 Okt 2013 22:20

Re: Duowagen, wel/niet?

Ik zou dan zo'n meerijdplankje doen denk ik. Of baby dragen en L. in de wagen?

Wij hebben onlangs de kinderwagen al opgeruimd. Dochter zat er vrijwel nooit in en de laatste maanden helemaal niet meer. We laten haar altijd lopen en als we echt lange stukken lopen heb ik voor de zekerheid de draagzak bij me.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 30 Okt 2013 22:28

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben er geen, maar een meerijdplankje. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat handig is. N. vond het eerst eng maar durft er inmiddels gelukkig op te staan. We zijn pas naar de apotheek gelopen en daar hebben er 2 uur over gedaan, terwijl het makkelijk in een uur had gekund, dus snel is het inderdaad niet. Deze afstand was ook net te ver.

Ik weet wel dat mijn schoonzus een duowagen heeft gekocht via MP en hem toen hij niet meer nodig was ook daar weer voor dezelfde prijs verkocht. Volgens mij zijn ze erg gewild en krijg je er altijd wel weer een mooi bedrag voor.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Okt 2013 00:25

Re: Duowagen, wel/niet?

bij ons is het verschil straks 2,5 jaar en M. loopt al veel zelf. de baby gaat in de doek. Hier geen duowagen want M. zit al bijna niet meer in de buggy.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem144

Bericht 31 Okt 2013 00:58

Re: Duowagen, wel/niet?

Ik heb er vandaag toevallig 1 via marktplaats gekocht. De KEES tandem deluxe , voor 70 euro. Hij ziet er nog super goed uit.. Huge ding, maar het is wel ideaal! Ik zie het dragen met lange afstanden niet zo zitten, vandaar toch een duowagen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 31 Okt 2013 08:27

Re: Duowagen, wel/niet?

Ze schelen hier 2jr en 3mnd. We hebben geen duowagen gekocht, maar een meerijdplankje.
Die hebben we wel erg veel gebruikt. Het was er geen met een stoeltje, maar ze kon er toch ook prima op zitten.
Ik ben erg blij dat we voor het plankje gekozen hebben ipv een duo wagen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem186

Bericht 31 Okt 2013 09:10

Re: Duowagen, wel/niet?

Hier schelen ze ook 2 jaar en 4 maanden. Wij hebben zo'n meerijd plankje gekocht, dat werkt goed. Meestal loopt ze gewoon. En als we echt ver gaan, dan gaat zij in de buggy en zoon in de draagzak.
<<

Anoniem25

Bericht 31 Okt 2013 09:34

Re: Duowagen, wel/niet?

Ik ga vandaag op plankjes jacht! Eens kijken wat handig is, met of zonder stoeltje
<<

Anoniem186

Bericht 31 Okt 2013 09:37

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben hem van marktplaats. Een bijna nieuwe.
Scheelt veel geld!
We hebben hem trouwens zonder stoeltje, dochter gaat er wel eens gewoon zo op zitten.
<<

Anoniem25

Bericht 31 Okt 2013 09:38

Re: Duowagen, wel/niet?

Ja ik ga ook vergelijken in de winkel en vervolgens op marktplaats kopen haha.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Okt 2013 09:54

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben een meerijdplankje nieuw gekocht, maar vind het niet handig, dan kun je niet eens normaal achter de kinderwagen lopen, dus bij ons is het een miskoop. Duowagen geen ervaring mee, maar onze zoon is ook wat ouder en loopt liever.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem171

Bericht 31 Okt 2013 10:28

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben hier wel een duowagen gehad en vond het heel fijn!

Voordelen:
- wandelen zolang je wilt
- geen discussies/ driftbuien van peuters die slecht meelopen
- in winkels handen vrij
- veilig (allebei vastgesnoerd)
- beide kinderen kunnen slapen tijdens wandelen en als je thuiskomt verder slapen
- loopt fijn itt zo'n meerijdplankje

Nadelen:
- duur in aanschaf
- groot (ivm kofferbak, smalle gangpaden)
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 31 Okt 2013 11:02

Re: Duowagen, wel/niet?

Wij hebben 2,5 jaar geleden een kidsit gekocht. Er zat hier 22 maanden tussen. Toen heel veel gebruikt. Nu zit er 2,5 jaar tussen en ga ik de kidsit weer gebruiken. Maar ben van plan om ook veel te dragen.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem112

Bericht 31 Okt 2013 12:02

Re: Duowagen, wel/niet?

Hier zit er net geen twee jaar tussen de twee kinderen, wij hebben wel een duowagen gehad, ik had hem echt niet kunnen missen.
Sluit mij helemaal aan bij Nana
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2013 12:06

Re: Duowagen, wel/niet?

Ik heb meerdere duowagens gehad, ik vond het ook wel heel prettig. Mijn tip is om wel meteen voor een goede te gaan, wij hebben onder meer een heel goedkoop model gehad en een vrij oude die we van andere mensen hadden overgenomen en dat reed allebei niet erg goed. Ik zou heel goed van tevoren oriënteren, in winkels proefritjes maken en alle voors en tegens op een rijtje zetten. Eventueel kun je er dan natuurlijk wel eentje van Marktplaats nemen, maar ik zou er dan wel eentje kiezen die in elk geval nog zo goed als nieuw is. De wagen die wij hadden overgenomen viel na minder dan een jaar al half uit elkaar.

Wij hadden als laatste de Phil & Teds Verve, die was erg prettig, maar Urban Jungle heeft ook erg fijne duowagens, zowel achter elkaar als naast elkaar. De Urban Jungle Duet bijvoorbeeld is een wagen waar ze naast elkaar zitten maar die toch relatief erg smal is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers