Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke vulpen

<<

Anoniem336

Bericht 05 Sep 2019 13:33

Welke vulpen

Ok, ik dacht dat dit echt verleden tijd was, maar kennelijk moet er vanaf groep 6 met een vulpen geschreven worden.
Hij heeft vd week een Pelikan vulpen aangeschaft, maar kwam vandaag met besmeurde handen thuis. Zijn vriendje met dezelfde pen, idem. Kennelijk lekt de pen, ook al is deze goed aangedraaid. Ook komt er allemaal inkt uit, als ze de dop eraf halen. Met het gevolg, spetters op het leerblad.

Voor ik de Hema / boekenwinkel / ... leeg koop, op zoek naar een geschikte vulpen. Wat is volgens jullie een goede vulpen, voor een redelijk prijsje?
<<

Anoniem315

Bericht 05 Sep 2019 13:41

Re: Welke vulpen

Mag een Stabilo niet? Die lekken vrijwel nooit.
<<

Anoniem300

Bericht 05 Sep 2019 14:01

Re: Welke vulpen

Hier op school schrijven ze niet met vul pennen zoon zit ook in 6.
Misschien op school vragen wat hun aanraden of wellicht via school iets aanschaffen.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 05 Sep 2019 14:57

Re: Welke vulpen

Ik heb een Lamy vulpen. Na jaren niet een vulpen te hebben gebruikt erg blij mee. Die is er ook in 'kinder' variant.

https://www.lacouronneducomte.nl/websto ... p-536.html
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Pitty

Bericht 05 Sep 2019 15:04

Re: Welke vulpen

Een vulpen is over het algemeen heel goed om mee te leren schrijven!! Ik ben blij dat ze het weer invoeren.

Bij Action is er eentje van 80 cent, voldoet prima!
<<

Anoniem271

Bericht 05 Sep 2019 16:43

Re: Welke vulpen

Rose. schreef:Ik heb een Lamy vulpen. Na jaren niet een vulpen te hebben gebruikt erg blij mee. Die is er ook in 'kinder' variant.

https://www.lacouronneducomte.nl/websto ... p-536.html


Deze had ik vroeger, ik vond het zó stoer dat ik zo een kreeg! Vond ze toen ook erg fijn en voor zover ik me herinner nooit gelekt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Sep 2019 17:11

Re: Welke vulpen

Ik zou ook zeggen lamy. Die in de link is het ‘instapmodel’. Ik heb de opvolger ervan. En ik schrijf er eigenlijk te weinig mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem307

Bericht 05 Sep 2019 17:55

Re: Welke vulpen

Mijn handen waren ook altijd blauw, maar ik schrijf links en veeg over de net geschreven tekst. Stabilo voor rechts en linkshandigen vond ik fijn schrijven, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor kinderen uit groep zes is.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Sep 2019 18:30

Re: Welke vulpen

Een Lamy of een Faber en Castell zijn hier altijd goed geweest.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Sep 2019 20:01

Re: Welke vulpen

Bij mijn kinderen op school krijgen de kinderen een vulpen van school in groep 4, geen idee alleen welk merk dat is, ik zal morgen eens kijken. Het zijn in ieder geval wel goede want ik heb nog geen vieze handen van de inkt gezien.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 05 Sep 2019 20:18

Re: Welke vulpen

Hier krijgen ze er een van school. Ook een Lamy en ze hebben nooit inkthanden. Als.ze hem kwijtraken of kapot gaat moet je via school voor zo'n zelfde pen kopen. Alleen linkshandige mogen met een stabilo.

Zelf had ik vroeger ook een Lamy op school.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem269

Bericht 07 Sep 2019 10:23

Re: Welke vulpen

Hier beginnen ze met een vulpen in groep 5. Ze krijgen er een van school van Stabilo.

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Sep 2019 10:33

Re: Welke vulpen

Ik had er vroeger eentje van Papermate, ik dacht dat dat merk niet meer bestond maar blijkbaar wel, en speciaal voor kinderen (was toen niet zo):

https://www.bol.com/nl/p/papermate-vulp ... gL8B_D_BwE
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem336

Bericht 12 Sep 2019 20:34

Re: Welke vulpen

Thanks voor jullie reacties! Ik wil een Lamy gaan bestellen, maar gaan er standaard vullingen in? Kan niet een eenduidig antwoord vinden online.
<<

Pitty

Bericht 12 Sep 2019 20:54

Re: Welke vulpen

Nee, langwerpige vullingen, bijna niet in de winkel te krijgen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Sep 2019 21:35

Re: Welke vulpen

Idd speciale vullingen van Lamy zelf, maar een beetje kantoorboekhandel heeft die wel liggen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers