Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


typecursus

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2020 20:55

Re: typecursus

Nog een update:
Ik ben trots want mijn dochter heeft vandaag haar typediploma gehaald met 148 aanslagen per minuut. Ze heeft ruim 3 maanden over de cursus van Typetopia gedaan en heeft gemiddeld 6 dagen in de week ruim 20 minuten per keer geoefend.
Nog steeds ben ik heel tevreden over typetopia, mijn dochter vond het een leuk verhaal en dat maakte het een stuk leuker om de cursus te doen.

Nu ben ik wel aan het twijfelen of mijn zoon ook meteen de cursus gaat doen of dat we voor hem nog een jaar wachten.
Hoe gaat het bij jouw dochter Mrsmath? Mijn zoon zit ook in groep 5 en is ook 8 jaar dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Feb 2020 21:52

Re: typecursus

Ze heeft nog drie weken te gaan, zit aan de 120 aanslagen ongeveer.
Het oefenen kost flink wat kruim, eigenlijk willen we dat ze drie a vier keer per week typt, maar vaak zijn het er maar twee.
Voor het inoefenen lijkt me vaker korter oefenen beter.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2020 22:18

Re: typecursus

Fijn dat het nog maar 3 weken duurt, Moet ze ook minstens 120 aanslagen per minuut halen voor haar diploma en 95,5% voor netheid scoren?
LOI gaat wel flink sneller lees ik dan typetopia, mijn dochter heeft dan ongeveer net zolang erover gedaan als jouw dochter gaat doen maar mijn dochter oefende 6 dagen in de week. Ik twijfel ook een beetje of ik mijn zoon al zover krijg om 6 dagen in de week typetopia te laten oefenen zonder dat we daar steeds strijd over hebben.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 10 Mei 2020 20:27

Re: typecursus

Even een uppje hoor.
Dochter zit nu in groep 7 en we zijn ons aan oriënteren op een typcursus.
Dus nog meer ervaringen?
Iemand ervaring met Typworld?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Dionne1980

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 18 Sep 2020 10:22

Bericht 18 Sep 2020 12:30

Re: typecursus

Heb zelf LOI Kidzz gekozen voor mijn dochter. In de zomervakantie is ze ermee begonnen en een paar weken terug heeft ze het typediploma opgestuurd gekregen. Ze vond het een hele leuke typecursus met hele leuke games! :banaan: Wat dat betreft zijn de typecursussen veel minder saai dan hoe ik vroeger een typecursus heb gevolgd.
Laatst gewijzigd door Burgemeester Nicky op 07 Okt 2020 15:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Link verwijderd ivm vermoedelijke spam ^BM Nicky
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2020 12:33

Re: typecursus

Dionne1980 schreef: Heb zelf LOI Kidzz gekozen voor mijn dochter. In de zomervakantie is ze ermee begonnen en een paar weken terug heeft ze het typediploma opgestuurd gekregen. Ze vond het een hele leuke typecursus met hele leuke games! :banaan: Wat dat betreft zijn de typecursussen veel minder saai dan hoe ik vroeger een typecursus heb gevolgd.

Goh.
Dikgedrukt en al?
Laatst gewijzigd door Burgemeester Nicky op 07 Okt 2020 15:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Link verwijderd ivm vermoedelijke spam ^BM Nicky
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Sep 2020 19:11

Re: typecursus

Mijn dochters gebruiken ducktypen.. ze zijn niet heel enthousiast, maar ze vinden het gewoon niet leuk om te doen:-) Ik vind het ducktypen zelf wel leuk qua opzet en ze kunnen echt al wel woorden zelf typen valt me op.
:heart: :heart: 2011
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 26 Sep 2020 08:18

Re: typecursus

Dochter is nu 6 weken bezig met typetopia. Ze vind het leuk en het gaat goed. Ze oefent 4x per week ongeveer 20min en is dag begin Januari klaar.
Ook de opzet is leuk. Wij zijn tot nu toe tevreden!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Dionne1980

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 18 Sep 2020 10:22

Bericht 07 Okt 2020 15:08

Re: typecursus

Mijn dochter heeft haar typecursus online en thuis gevolgd bij LOI Kidzz en inmiddels haar diploma ook al! Ze vond het een super leuke typecursus en ik moet zeggen het typen gaat haar nu goed af! Blind en razend snel!
Laatst gewijzigd door Burgemeester Nicky op 07 Okt 2020 15:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Link verwijderd ivm vermoedelijke spam ^BM Nicky
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Feb 2021 20:54

Re: typecursus

Heeft jouw dochter inmiddels haar typediploma gehaald ienieminie?
Mijn zoon is begin januari begonnen en is nu op de helft (ook typetopia). Hij is nog steeds enthousiast, door het hele ruimte verhaal vindt hij het heel leuk.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 11 Nov 2023 12:48

Re: typecursus

Even een up. Wat is de beste typecursus?

En wat is de beste leeftijd? Mijn zoon is nu 8 en wil steeds verhalen typen. Lijkt mij dus een mooi moment om te begonnen ipv eerst alles fout aanleren en dan weer afleren. Maar ben dus op zoek naar jullie mening hierover.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 15 Nov 2023 14:12

Re: typecursus

Onze zoon is nu net drie weken bezig met Typetopia, hij is nu 9 en zit in groep 6.
Dit is op aanraden van de ergotherapeut, onze zoon heeft moeite met schrijven (DCD) en wij zijn tot nu toe erg enthousiast en hij ook. School biedt geen typ aan dus wij hebben dit zelf aangeschaft, we hebben bij verschillende typecursussen proeflessen gedaan en dit sprak hem (en ons) het meeste aan. Hij werkt op school zoveel mogelijk op de laptop en wouden het hem door middel van de typcursus wat makkelijker maken, vooral straks voor het voorgezet onderwijs.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 15 Nov 2023 14:31

Re: typecursus

Bij ons bood school via een externe organisatie een typecursus aan op school. Ze hadden om de week een uur les op school en daarnaast dagelijks huiswerk. Dit hebben ze beide vorig jaar gedaan. Dochter was net 10 en zat in groep 7, zoon was 11,5 en zat in groep 8. Het voordeel vond ik dat ze echt les kregen, gecontroleerd werden op hun huiswerk en toewerkten naar een echt examen. Dit was wel een stok achter de deur om dagelijks hun huiswerk te doen. Dat is wel echt nodig. De docent gaf ook goede tips tussendoor. Het nadeel was dat het erg duur was, maar uiteindelijk wel echt de moeite waard.
2011 2012 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Apr 2024 18:49

Re: typecursus

Zijn er nog recente ervaringen met typen? Ik zie dat J voor zijn schoolwerk veel moet typen maar het gebrek aan typervaring zorgt eigenlijk direct voor een error. Zijn hoofd kan sneller maar zijn vingers beperken.
2015 💙
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Apr 2024 23:00

Re: typecursus

Hier hetzelfde als bij Indigo. Het gaf wel stress bij de oudste om het huiswerk wel klaar te krijgen. Nu is hij tussentijds 2x ziek geweest met longontsteking en blindedarmontsteking. Maar uiteindelijk kwam 2 weken geleden toch het diploma in de brievenbus. We hebben er wel voor gekozen om het in groep 7 te doen, en niet al in groep 6. Dan werkt de spelling net wat beter.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers